Ola Brandborn Postad 3 Maj , 2017 Författare Rapport Share Postad 3 Maj , 2017 Grattis Folke: Dont spend it all in one pot! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Folke Rosvall Postad 3 Maj , 2017 Rapport Share Postad 3 Maj , 2017 Jag tackar så mycket! Nej, jag är en försiktig person som bara spelare på låg nivå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 3 Maj , 2017 Författare Rapport Share Postad 3 Maj , 2017 Pepins har en riktigt intressant emission, hemnet.se, men... Är det nån i läsekretsen som kan läcka lite info? Kanske till och med någon som kan vara bulvan? Citat Viktig info Endast registrerade fastighetsmäklare tillåts att investera i denna emission. Du som är registrerad fastighetsmäklare ska ha erhållit ett mail från Pepins med instruktioner om hur du investerar, vänligen följ dessa instruktioner. VÄiktig info Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 3 Maj , 2017 Författare Rapport Share Postad 3 Maj , 2017 Har listat ut på kronan hur mycket Barista drog in: 21.4 mille. Uppdaterat det och lite annat nedan Pepinsbolagslista Har haft sin första handel: * Alvestaglass: 30%, 6½ månad. Beslut: Behåll. * Paradox: >50%, några dagar. Beslut: Minska * Train Alliance -1% (courtaget), 4 månader. Beslut: Sälj * Bangerhead: 0% (3 månader, noteringen misslyckad, insatsen återbetald)Futurelog: * Barista - Avslutad, kurs 20 kr (september 2016 ->) (Köp och behåll?) * Naava - Avslutad, kurs 43 kr (feb 2017->) (Köp och sälj efter ett tag?) * Pensiono, Pågående, kurs 50 kr (mars 2017) (Köp och?) * Superfruit, Pågående, kurs 23 kr (april 2017) Köp och behåll?) Hypotetisk log:* Kronfönster - Anslutad, 19 kr per aktie (september 2016)* Escapat vingården - Avslutad, 50 kr per aktie (augusti 2016)* XTZ - Avslutad, 15 kr per aktie (juni 2016) Ej med i modellen pga olika anledningar * Slitevind - Handlades redan på Alternativa, via Pepins gjordes nyemission * Wonder Technology Solutions: Var ett Testcase för Pepins, ej relevant i detta sammanhang * Hemnet - endast öppen för registrerade mäklare Misslyckade noteringar * Bangerhead På Kommande: * Dynamic Code * Urban Green Info om kända investeringsvolymer * Naava 1357 investeringar 21 millar (snitt 15.500) * Kronfönster 1232 investeringar 35 millar (snitt 28.000) * Domaine, 761 investeringar 11MSEK (snitt 14.500) * Train Alliance 676 investeringar 42 MSEK (snitt 62.130) * Barista 1668 investeringar, 21,4 MSEK (snitt 12.800) * Alvestaglass ca 900 investeringar, >17 millar (snitt 19.000 kr) Hur har det gått efter ett år, tänkte jag också skulle vara en intressant sak att kolla på. "Ett år" är lite flytande då jag tänker använda närmaste handelstillfälle. 1-årslistan* Alvestaglass: 80% (11 månader) * Bangerhead: 0% (3 månader, noteringen misslyckad, insatsen återbetald)* Paradox: (27 maj) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 3 Maj , 2017 Författare Rapport Share Postad 3 Maj , 2017 Jaha, båten går nu på lördag. Vilka kommer så jag kan boka taxi i rätt omfattning? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 3 Maj , 2017 Författare Rapport Share Postad 3 Maj , 2017 Schoolbook vet jag. Hubbabubba? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 4 Maj , 2017 Rapport Share Postad 4 Maj , 2017 Jag hänger med! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 4 Maj , 2017 Författare Rapport Share Postad 4 Maj , 2017 Gött mos! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr.Bateman Postad 4 Maj , 2017 Rapport Share Postad 4 Maj , 2017 Kursen rejält nerpressad . Passa på att köp Minesto nu , tåget går snart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 4 Maj , 2017 Författare Rapport Share Postad 4 Maj , 2017 Tack, men nej tack, börsnoterade förhoppningsbolag är inget för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 5 Maj , 2017 Rapport Share Postad 5 Maj , 2017 Asså jag är ledsen, men som mobilanvändare är jag inte förtjust i forumuppdateringen. Orkar max kolla denna tråden. Nån som vill med till Vegas v44? Anyone? On another note. Skytte är en dyr hobby. Har lyckats bränna närmare 40 papp utan att ha skjutit ett enda skott med eget vapen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 6 Maj , 2017 Författare Rapport Share Postad 6 Maj , 2017 (redigerade) 16 timmar sedan, säger Katt3n : Asså jag är ledsen, men som mobilanvändare är jag inte förtjust i forumuppdateringen. Orkar max kolla denna tråden. Nån som vill med till Vegas v44? Anyone? On another note. Skytte är en dyr hobby. Har lyckats bränna närmare 40 papp utan att ha skjutit ett enda skott med eget vapen Redigerad 6 Maj , 2017 av Ola Brandborn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 10 Maj , 2017 Författare Rapport Share Postad 10 Maj , 2017 Riktigt sjukt, skulle sätta mig ner och läsa på om Dynamic Code, som släpptes på Pepins idag. Då ser jag att den blev fulltecknad på 40 minuter! Wallenberg ringde väl Pepins och sa "jag tar resten". Jag som trodde mycket på det här caset redan innan... Får väl se om man kan komma in när det blir handel om ett kvartal. 280 investeringar, 10 mille = snitt 35k per investering. Pepinsbolagslista Har haft sin första handel: * Alvestaglass: 30%, 6½ månad. Beslut: Behåll. * Paradox: >50%, några dagar. Beslut: Minska * Train Alliance -1% (courtaget), 4 månader. Beslut: Sälj * Bangerhead: 0% (3 månader, noteringen misslyckad, insatsen återbetald)Futurelog: * Barista - Avslutad, kurs 20 kr (september 2016 ->) (Köp och behåll?) * Naava - Avslutad, kurs 43 kr (feb 2017->) (Köp och sälj efter ett tag?)* Dynamic Code - Avslutad, kurs 15 kr (maj 2017) (Hann inte köpa, tog slut efter 40 minuter, men behålla såklart) * Pensiono, Pågående, kurs 50 kr (mars 2017) (Köp och?) * Superfruit, Pågående, kurs 23 kr (april 2017) Köp och behåll?) Hypotetisk log:* Kronfönster - Anslutad, 19 kr per aktie (september 2016)* Escapat vingården - Avslutad, 50 kr per aktie (augusti 2016)* XTZ - Avslutad, 15 kr per aktie (juni 2016) Ej med i modellen pga olika anledningar * Slitevind - Handlades redan på Alternativa, via Pepins gjordes nyemission * Wonder Technology Solutions: Var ett Testcase för Pepins, ej relevant i detta sammanhang * Hemnet - endast öppen för registrerade mäklare Misslyckade noteringar * Bangerhead På Kommande: * Urban Green Info om kända investeringsvolymer * Naava 1357 investeringar 21 millar (snitt 15.500)* Dynamic Code 280 investeringar, 10 mille (snitt 35.700) * Kronfönster 1232 investeringar 35 millar (snitt 28.000) * Domaine, 761 investeringar 11MSEK (snitt 14.500) * Train Alliance 676 investeringar 42 MSEK (snitt 62.130) * Barista 1668 investeringar, 21,4 MSEK (snitt 12.800) * Alvestaglass ca 900 investeringar, >17 millar (snitt 19.000 kr) Hur har det gått efter ett år, tänkte jag också skulle vara en intressant sak att kolla på. "Ett år" är lite flytande då jag tänker använda närmaste handelstillfälle. 1-årslistan* Alvestaglass: 80% (11 månader) * Bangerhead: 0% (3 månader, noteringen misslyckad, insatsen återbetald)* Paradox: (27 maj) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 16 Maj , 2017 Författare Rapport Share Postad 16 Maj , 2017 Uppdaterad Pepinsmodellsbolagslista med Pensiono och Superfruit Pepinsbolagslista Har haft sin första handel: * Alvestaglass: 30%, 6½ månad. Beslut: Behåll. * Paradox: >50%, några dagar. Beslut: Minska * Train Alliance -1% (courtaget), 4 månader. Beslut: Sälj * Bangerhead: 0% (3 månader, noteringen misslyckad, insatsen återbetald)Futurelog: * Barista - Avslutad, kurs 20 kr (september 2016 ->) (Köp och behåll?) * Naava - Avslutad, kurs 43 kr (feb 2017->) (Köp och sälj efter ett tag?) * Pensiono, Avslutad, kurs 50 kr (mars 2017) (Köp och?) * Superfruit, Avslutad, kurs 23 kr (april 2017) Köp och behåll?) Hypotetisk log:* Kronfönster - Avslutad, 19 kr per aktie (september 2016)* Escapat vingården - Avslutad, 50 kr per aktie (augusti 2016)* XTZ - Avslutad, 15 kr per aktie (juni 2016)* Dynamic Code - Avslutad, kurs 15 kr (maj 2017) (Hann inte köpa, tog slut efter 40 minuter, men behålla såklart) Ej med i modellen pga olika anledningar * Slitevind - Handlades redan på Alternativa, via Pepins gjordes nyemission * Wonder Technology Solutions: Var ett Testcase för Pepins, ej relevant i detta sammanhang * Hemnet - endast öppen för registrerade mäklare Misslyckade noteringar * Bangerhead På Kommande: * Urban Green Info om kända investeringsvolymer * Naava 1357 investeringar 21 millar (snitt 15.500)* Dynamic Code 280 investeringar, 10 mille (snitt 35.700) * Kronfönster 1232 investeringar 35 millar (snitt 28.000) * Domaine, 761 investeringar 11MSEK (snitt 14.500) * Train Alliance 676 investeringar 42 MSEK (snitt 62.130) * Barista 1668 investeringar, 21,4 MSEK (snitt 12.800) * Alvestaglass ca 900 investeringar, >17 millar (snitt 19.000 kr)* Superfruit 936 investeringar, 8.2 mille (snitt 8760 kr)* Pensiono 1169 investeringar, 41,7 Mille (snitt 35670 kr) Hur har det gått efter ett år, tänkte jag också skulle vara en intressant sak att kolla på. "Ett år" är lite flytande då jag tänker använda närmaste handelstillfälle. 1-årslistan* Alvestaglass: 80% (11 månader) * Bangerhead: 0% (3 månader, noteringen misslyckad, insatsen återbetald)* Paradox: (27 maj) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 23 Maj , 2017 Författare Rapport Share Postad 23 Maj , 2017 Inför nästa uppdatering, rotat upp lite siffrorInfo om kända investeringsvolymer * XTZ 381 investeringar, 5.9 mille (snitt 15.500 kr)* Alvestaglass 857 investeringar, 17.3 millar (snitt 20.000 kr) Skvaller: Wonder Technology Solutions: I princip konkursmässigt, bolaget har gjort inte mindre än tre nyemissioner (!), det första hängde partnerbolaget med på via en egen nyemission, de andra två har partnerbolaget inte hängt med på. Minusresultat på 23 millar (!) under 2016. Vad bränner de pengar på? Kronfönster gjorde ett plusresultat på dryga 1.3 mille Alvestaglass plus 1.78 mille XTC plus 2,56 mille Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 24 Maj , 2017 Rapport Share Postad 24 Maj , 2017 Vad säger panelen om Starbreeze- hangarounden Tobii? Fallit brant ett tag nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 24 Maj , 2017 Författare Rapport Share Postad 24 Maj , 2017 Panelen har ingen jävla aning Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 24 Maj , 2017 Författare Rapport Share Postad 24 Maj , 2017 Urban Green på Pepins ser väl riktigt bra ut? Jag gillar i alla fall att investera pengar io saker som gör världen bättre... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 24 Maj , 2017 Rapport Share Postad 24 Maj , 2017 1 timme sedan, säger Ola Brandborn : Panelen har ingen jävla aning Tsss. Nollåttor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nstradamus Postad 25 Maj , 2017 Rapport Share Postad 25 Maj , 2017 Den 2017-03-28 kl 07:36, säger Ola Brandborn : Om jag ägde Bitcoins så skulle jag sälja av dom nu. Just saying... Tur att du inte ägde BItcoins då typ 120% upp två månader senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jaroiten Postad 25 Maj , 2017 Rapport Share Postad 25 Maj , 2017 17 minuter sedan, säger Nstradamus : Tur att du inte ägde BItcoins då typ 120% upp två månader senare. Kan inte du börja berätta vad man ska göra innan något händer snarare än efter? Synd att du inte gick allin på 0-2 till Manchester i gårdagens EL-final. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 25 Maj , 2017 Författare Rapport Share Postad 25 Maj , 2017 48 minuter sedan, säger Nstradamus : Tur att du inte ägde BItcoins då typ 120% upp två månader senare. Ja, jag är väldigt glad: Jag lyssnade på mig själv och köpte Ethereum i stället. De har gått ännu bättre Kan inte du börja berätta vad man ska göra innan något händer snarare än efter? Synd att du inte gick allin på 0-2 till Manchester i gårdagens EL-final. Speciellt om man nickar Nstradamus https://sv.wikipedia.org/wiki/Nostradamus Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nstradamus Postad 25 Maj , 2017 Rapport Share Postad 25 Maj , 2017 (redigerade) Jag nickar ju NipSlip men kan inte logga in med det längre. Man måste ju få strö salt i såren om någon rekat helt fel. kommer ihåg att det var några som hackade på mig när jag rekade frimärkesaktier ? Du äger väl inga ether?? Redigerad 25 Maj , 2017 av Nstradamus Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 25 Maj , 2017 Författare Rapport Share Postad 25 Maj , 2017 2 timmar sedan, säger Nstradamus : Jag nickar ju NipSlip men kan inte logga in med det längre. Man måste ju få strö salt i såren om någon rekat helt fel. kommer ihåg att det var några som hackade på mig när jag rekade frimärkesaktier ? Du äger väl inga ether?? Jodå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XeroxFin Postad 28 Maj , 2017 Rapport Share Postad 28 Maj , 2017 Hur besöksvärda brukar Stallhagens bolagsstämmor vara? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts