Metaddict Postad 2 Mars , 2016 Rapport Share Postad 2 Mars , 2016 https://www.centerpartiet.se/2016/03/01/centerpartiet-presenterar-forslag-om-ingangsforetag/ Sådana förslag kan ju faktiskt få en att överväga att bli Centerpartist. Riktigt bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freddex1989 Postad 2 Mars , 2016 Rapport Share Postad 2 Mars , 2016 https://www.centerpartiet.se/2016/03/01/centerpartiet-presenterar-forslag-om-ingangsforetag/ Sådana förslag kan ju faktiskt få en att överväga att bli Centerpartist. Om det blir verklighet kan det innebära döden för egenanställningsföretagen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 2 Mars , 2016 Rapport Share Postad 2 Mars , 2016 Jag har inte läst förslaget mer än det som står i länken. Så innan jag tar ställning Några tankar och frågor Momsavdrag, ska alltså inte få göras. Hur funkar det då med lager och värderingar? Inventarier? Ingen fakturering? ad händer om omsättningen överstiger de 250k? Skulder och konkurser, ska de hanteras som vid ett enskilt företag? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 2 Mars , 2016 Rapport Share Postad 2 Mars , 2016 Klonk!Spelade en 160-satte till 1050 WSOP satte. Den vann jag. Spelade sedan 1050-satten, den vann jag också, så nu blir det Vegas-öknen i sommar, och jag får göra min favoritsysselsättning - boka flyg! WSOP ME here I come! Stort grattis! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 2 Mars , 2016 Författare Rapport Share Postad 2 Mars , 2016 Jag har inte läst förslaget mer än det som står i länken. Så innan jag tar ställningNågra tankar och frågor Momsavdrag, ska alltså inte få göras. Hur funkar det då med lager och värderingar? Inventarier? Ingen fakturering? ad händer om omsättningen överstiger de 250k? Skulder och konkurser, ska de hanteras som vid ett enskilt företag? Inte vet jag, den passar knappast för alla företag, exempelvis tillverkande företag blir det ju inte bra för, då man inte kan dra av materialet, men alla som arbetar med händerna eller hjärnan är det ju en utmärkt lösning för. Får svarta jobb vita, allt från gräsklippning, barnpassning, städning osv till orgelspelande (jag har en kompis, halvberömd orgelspelare, som då och då får förfrågningar om extra konserter, som han hela tiden tackar nej till, där enda orsaken är att det helt enkelt är för jobbigt att hålla på med pappersexercisen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schoolbook Postad 3 Mars , 2016 Rapport Share Postad 3 Mars , 2016 Mycket bra avsnitt med dig i podden! https://soundcloud.com/pokerse/syn-t...-ola-brandborn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 3 Mars , 2016 Författare Rapport Share Postad 3 Mars , 2016 Tack, har inte lyssnat på det än, ska göra det när jag kommer hem från London på söndag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nilzzon86 Postad 3 Mars , 2016 Rapport Share Postad 3 Mars , 2016 Klonk!Spelade en 160-satte till 1050 WSOP satte. Den vann jag. Spelade sedan 1050-satten, den vann jag också, så nu blir det Vegas-öknen i sommar, och jag får göra min favoritsysselsättning - boka flyg! WSOP ME here I come! Grattis!. ses där när jag med lyckats kvala:-D Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 4 Mars , 2016 Författare Rapport Share Postad 4 Mars , 2016 Åkte ur turren med buller och brak, kortdöd men ska ändå in och rota i för många potter, att man inte lär sig. Till slut så restal jag med Q9o, men han stal visst inte utan synade slugt min all-in (jag hade Q9 och han hade QQ olyckligtvis). Men jag vann riktigt bra på cashgamet efetråt så jag är en happy camper ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 5 Mars , 2016 Författare Rapport Share Postad 5 Mars , 2016 Sherlock Holmesmuseet är inget att ha, just saying... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 7 Mars , 2016 Författare Rapport Share Postad 7 Mars , 2016 97.4. Plånboken blev lite tjockare i London, men det blev jag också tydligen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 9 Mars , 2016 Författare Rapport Share Postad 9 Mars , 2016 Blir en bra Vegasresa, efter lite ombokningar för att jag hittat ännu bättre vägar: Virgin Atlantic Upper Class London -> San Fransisco, 50k poäng och 3500 kr. Brittish Airways Businessclass Las Vegas -> London 29k On Businesspoäng och 3000 kr, får poäng motsvarande 700 kr rabatt efter resan med. Lite positioneringsflyg så jag landar på c:a 9000 kr och får sova i "säng" på båda långsträckorna, bra det. Samt två tömda konton med poäng som faktiskt var på väg att gå ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 11 Mars , 2016 Författare Rapport Share Postad 11 Mars , 2016 97.6 Går åt fel håll I blame it on Estrellas Grillchips med vitlök, not on the boogie. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 11 Mars , 2016 Författare Rapport Share Postad 11 Mars , 2016 Måste. Köpa. Nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 11 Mars , 2016 Rapport Share Postad 11 Mars , 2016 Måste. Köpa. Nu. Var? Var? Var? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 11 Mars , 2016 Författare Rapport Share Postad 11 Mars , 2016 Var? Var? Var? Systembolaget. Systembolaget. Systembolaget. To ØlSmoke On The Porter Fire In The Rye Nr 11236 Internationellt märke 69:- Flaska , 375 ml Komplex, rökig, söt smak med hetta, inslag av lakrits, chili, kaffe, pumpernickel, vanilj och russin. Serveras vid 18-20°C till chokladdesserter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 11 Mars , 2016 Rapport Share Postad 11 Mars , 2016 Smakat ett par öl med gjord på rökt malt och det har inte varit så roligt. Kan det verkligen bli bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 11 Mars , 2016 Rapport Share Postad 11 Mars , 2016 Klonk. 3 beställda. Rökt malt är... en smaksak. Jag är en sucker för alla sorters rökporter och rauchbier Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 11 Mars , 2016 Författare Rapport Share Postad 11 Mars , 2016 Smakat ett par öl med gjord på rökt malt och det har inte varit så roligt. Kan det verkligen bli bra?Antingen älskar man det, eller hatar. Jag är fantast av Baltic Porterstilen. Det är liksom som whiskey för oss som inte fått hår på bröstet än, typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 11 Mars , 2016 Rapport Share Postad 11 Mars , 2016 Woohoo 13% Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 11 Mars , 2016 Författare Rapport Share Postad 11 Mars , 2016 Har jag nämnt att jag fuskjobbat lite med produktplacering i mitt tidigare liv? Uuuuuulaa Braaannggböööörrnnn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jaroiten Postad 11 Mars , 2016 Rapport Share Postad 11 Mars , 2016 Har jag nämnt att jag fuskjobbat lite med produktplacering i mitt tidigare liv? Uuuuuulaa Braaannggböööörrnnn Hehe, nu gäller det bara att du jobbar upp view countsen på hans videos också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XeroxFin Postad 11 Mars , 2016 Rapport Share Postad 11 Mars , 2016 Seriöst Ola, så jävla tråkigt & jobbigt är det inte att träna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lejon_kungen Postad 11 Mars , 2016 Rapport Share Postad 11 Mars , 2016 Ola du verkar vara en sån där superhärlig människa. Det är nog alltid kul med dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jodan Postad 11 Mars , 2016 Rapport Share Postad 11 Mars , 2016 Uuuuuulaa Braaannggböööörrnnn Hur många gånger säger han Ola egentligen, 10-15? Ölens namn, en gång? +1 för att du skickade snubben några öl! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts