Gå till innehåll

Aktier, öl, och i viss mån poker


Ola Brandborn

Recommended Posts

Evo ner när vikten gick ner, och nu Evo upp när vikten gick upp. Gå inte på för långa hundpromenader. ;)
Aha, snygg korrelation du hittade. Resan denna vecka:

 

Måndag -14%

Tisdag -13%

Onsdag +14%

Torsdag -1%

Fredag +7%

Det är alltså ett miljardföretag, rimligt att det swingar 100-tals millar. Pajasbörs atm med andra ord, hypernervös...

 

Ska äta en prinsesstårta om dagen nästa vecka så är vi snart uppe på ATH igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det alldeles för lite ölsnack i den här boken

Mitt lager av ale och ipa börjar ta slut. Jag ska lägga en ny beställning i helgen.

Vad ska jag prova?

 

 

Testa U&me ölen, Umeå Pale Ale. En kompis pappa som brygger dessa. Är inte ale fantast själv, men allt som är från umeå brukar vara kvalite.

 

http://www.systembolaget.se/dryck/ol/umea-pale-ale-8913803

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

96,7 kg.

 

Tog en lång promenad med hundarna i går, gick förbi en skola där det tydligen precis slutat ett knattedisco. Det var säkert 30 ungar höga på läskeblask, ostbågar och första tryckaren i livet som skulle klappa hundarna, föräldrarna var tvungna att ordna in alla på ett led för att det skulle gå bra

 

-Va heter den?

-Cindy

-Va heter den

-Ivey

-Va e de för ras?

-Bishon Frisé

-Va e de för ras?

-Också Bishon Frisé

-Men dom e ju olika stora

-Ja, Cindy är inte klippt på jättejättelänge men Ivey är alldeles nyklippt, under all päls är Cindy lika liten som Ivey

-Aha

 

Repeat c:a 10 ggr men någon variation på temat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla bäst före-datumet så du inte klantvaskar en finöl.

 

Hemma hos mig överlever en öl normalt inte särskilt länge, men en gång drog jag några djupa klunkar ur en burk och kände omedelbart att det var nåt skumt. Som gammal limpa, liksom tjock och unken i smaken. Undersökte burken och såg att bäst före var typ ett halvår gammalt. Äckelsmaken satt kvar ett bra tag och dödade effektivt allt ölsug.

(Har ett par flaskor weissbier hemma nu som jag köpte i helgen och deras bäst före ligger i sept i år.)

 

Lite starkare öl håller bra efter bäst föredatum. Drack en belgisk bärsa som inte var helt hundra dock. 4 år efter datumet. Mest problem var nog kolsyran. Lite som lagrat vin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

97.3 kg. En helg jag inte går ner?

Det betyder å andra sidan att Olas vikt-TA spår att dagen kommer bli lugn på AVO på börsen, kring nollan eller mycket svagt upp. 17:30 får vi se facit, om det här är något värt att patentera eller ej.

 

Spelade $1050-finalen till WSOP. Sex platser betalda med ME-paket, jag kom nia. Låg riktigt bra till ett tag, men slarvade bort det (fast jag var aldrig "klar"). Sedan var jag mest shortstackad på finalbordet, ställde med AJs på knappen mot två blindar som har mycket marker (vilket är bra, om de kan sin satellittaktig så behöver de inte syna light). Small blind hittade ATo (!) och synade, så så mycket för den kunskapen. Men det var bra, honom slog jag när brädan blankade med Q8753-ish. Tyvärr för framgångssagan vaknade big blind också upp med en AKo och också synade, så jag åkte ut.

 

Man kan säga att klockan 01.00-02.00 en söndag spelar jag inte min bästa tvåkortspoker tyvärr. Men skam den som ger sig, det blir nya försök, jag gillar strukturen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drack för övrigt 3 olika Stallhagen denna vecka. Var på tjänsteresa i öregrund där de hade 3 varianter i "lokala sortimentet". Smakade helt ok men ingen fantomöl som går in på min topplista.
Vilka?

De som kommer till Sverige är ju inte de mest exeprementiella ölen, de stannar på Åland på gott och ont... Ibland är det bra för de är hemska, ibland dåligt för de är underbara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

97.3 kg. En helg jag inte går ner?

Det betyder å andra sidan att Olas vikt-TA spår att dagen kommer bli lugn på AVO på börsen, kring nollan eller mycket svagt upp. 17:30 får vi se facit, om det här är något värt att patentera eller ej.

Tur att trenden bröts igår då, annars hade prognosen för din vikt sett rätt dyster ut. :P

 

Evolution kliver framåt – vill in på huvudlistan

Kl. 08:42, 16 feb 2016

 

Kvartalsrapport Evolution Gaming redovisar nära en dubblering av resultat och vinst i fjärde kvartalet. Och nu vill spelutvecklaren in på storbörsen.

Evolution Gaming redovisar ett resultat efter skatt på 6,9 miljoner euro för det fjärde kvartalet 2015 (3,8). Resultatet per aktie uppgick till 0:19 euro (0:11).

 

Justerat rörelseresultat blev 7,5 miljoner euro (4,4) och den justerade rörelsemarginalen var 33,5 procent (32,2).

 

Nettoomsättningen uppgick till 22,4 miljoner euro (13,8).

 

Mobilpenetrationen ökade till 32 procent i kvartalet (17).

 

En utdelning om 0:32 euro per aktie föreslås för helåret 2015 (0).

 

Evolution Gamings styrelse har beslutat att bolaget ska ansöka om notering på Nasdaq Stockholms huvudlista under 2016.

 

Det framgår av bokslutskommunikén.

 

"Givet att vi vill lägga fullt fokus på affären och tillvarata det starka momentum som vi befinner oss i på bästa sätt, kommer vi anpassa den exakta tidpunkten till när ledningen finner det mest lämpligt", skriver vd Jens von Bahr.

https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2016/02/16/evolution-kliver-framat-vill-in-pa-huvudlistan.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.svt.se/nyheter/svtforum/rakt-pa-med-lars-tragardh

 

Sverige skulle må mycket bättre om Lars var riksdagspolitiker i stället för historieprofessor, oavsett partitillhörighet...

 

Herregud vad bra han alltid är! =)

 

Edit: Denna intervju borde alla klistra på sin fb-sida för det blir inte klarare beskrivet än såhär!!

Redigerad av NipSlip
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herregud vad bra han alltid är! =)

 

Edit: Denna intervju borde alla klistra på sin fb-sida för det blir inte klarare beskrivet än såhär!!

Mmm, en gosig liten professor, som får programledaren att bli alldeles skrynklig i ansiktet när han mot slutet säger, lite provocerande, att SD och vänsterfeministerna har i grunden samma syn på Islam.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...