schoolbook Postad 28 Februari , 2016 Rapport Postad 28 Februari , 2016 Jag har en fruktansvärd mängd vodka hemma. När jag är i Ukraina vill svärföräldrarna alltid skicka med mig en flaska eller två. Jag gillar inte vodka, det bara lagras här Efter vad jag hört är Ukraina ett exempel på alkoholens fixpunktssats: Norrmännen åker till Sverige för att köpa billiig sprit, svenskarna till Danmark, danskarna till Tyskland, tyskarna till Polen, polackerna till Ukraina. Ukrainarna har ingenstans att åka. Citera
Ola Brandborn Postad 28 Februari , 2016 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2016 Efter vad jag hört är Ukraina ett exempel på alkoholens fixpunktssats: Norrmännen åker till Sverige för att köpa billiig sprit, svenskarna till Danmark, danskarna till Tyskland, tyskarna till Polen, polackerna till Ukraina. Ukrainarna har ingenstans att åka.De köper däremot vin från Georgien... Citera
Ola Brandborn Postad 28 Februari , 2016 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2016 Jag är förvånad, men det här veteölet Hefeweisen var faktiskt ganska gott, jag brukar inte gilla den här öltypen, men den här slinker ner. Sedan kom jag på vad jag ska döpa min kommande hund till: Porter såklart! Citera
Ola Brandborn Postad 29 Februari , 2016 Författare Rapport Postad 29 Februari , 2016 Klonk! Spelade en 160-satte till 1050 WSOP satte. Den vann jag. Spelade sedan 1050-satten, den vann jag också, så nu blir det Vegas-öknen i sommar, och jag får göra min favoritsysselsättning - boka flyg! WSOP ME here I come! Citera
omalley Postad 29 Februari , 2016 Rapport Postad 29 Februari , 2016 Klonk!Spelade en 160-satte till 1050 WSOP satte. Den vann jag. Spelade sedan 1050-satten, den vann jag också, så nu blir det Vegas-öknen i sommar, och jag får göra min favoritsysselsättning - boka flyg! WSOP ME here I come! Bland dom mest imponerande railen jag gjort! Snyggt jobbat Ola! Citera
schoolbook Postad 29 Februari , 2016 Rapport Postad 29 Februari , 2016 Grattis! Får nog köpa Hefeweisen tills nästa gång det är dags att spela. Citera
jaroiten Postad 29 Februari , 2016 Rapport Postad 29 Februari , 2016 Snyggt! Hur många gånger tidigare har du spelat WSOP ME? Citera
Ola Brandborn Postad 29 Februari , 2016 Författare Rapport Postad 29 Februari , 2016 Snyggt! Hur många gånger tidigare har du spelat WSOP ME?Två gånger (fast kvalat tre gånger, ett år klonkade jag två paket), aldrig tagit mig förbi dag 1, så att köpa prollar är inget jag kommer erbjuda Citera
hubbahubba Postad 29 Februari , 2016 Rapport Postad 29 Februari , 2016 Grattis! Du kanske borde sälja prollar för att ta dig vidare. Citera
HasseA Postad 29 Februari , 2016 Rapport Postad 29 Februari , 2016 Ola du som flyger mycket. Om man ska till vegas (ej under sommaren) vilket flygbolag och resrutt bör man välja? Citera
Katt3n Postad 29 Februari , 2016 Rapport Postad 29 Februari , 2016 Ola du som flyger mycket. Om man ska till vegas (ej under sommaren) vilket flygbolag och resrutt bör man välja? Direktflyg>Flyg med byte i Europa sen direkt>allt annat. Norwegian flyger direkt och billigt men det är Norwegian med allt vad det innebär Citera
Poker_Nick Postad 29 Februari , 2016 Rapport Postad 29 Februari , 2016 Klonk!WSOP ME here I come! Grattis Ola, skall bli kul att följa ditt Vegas-äventyr! Här är min favorit när det gäller Hefeweizen. Blond eller mörk - Erdinger träffar alltid rätt... Citera
Ola Brandborn Postad 29 Februari , 2016 Författare Rapport Postad 29 Februari , 2016 Direktflyg>Flyg med byte i Europa sen direkt>allt annat. Norwegian flyger direkt och billigt men det är Norwegian med allt vad det innebär Mycket detta, personligen sätter jag inte min for ombord Norwegian, men det är nog ett bra val för de som är mindre tjurskalliga än jag. Speciellt vill du undvika byta i USA om det går, tullen/immigration kan ibland ta ett halvår att ta sig igenom (på hemresan är det ingen fara, är ditressan man vill undvika). Om man nu inte hittar direktflyg via ex London eller Frankfurt, så kolla på att byta i Los Angeles eller San Fransisco i stället, då det bara är en timmes flygning kvar efter bytet (dvs skiter det sig så finsn det flera alternativ). Citera
hogge75 Postad 29 Februari , 2016 Rapport Postad 29 Februari , 2016 Klonk!Spelade en 160-satte till 1050 WSOP satte. Den vann jag. Spelade sedan 1050-satten, den vann jag också, så nu blir det Vegas-öknen i sommar, och jag får göra min favoritsysselsättning - boka flyg! WSOP ME here I come! Är det ok att vara jävligt avundsjuk? Citera
Ola Brandborn Postad 1 Mars , 2016 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2016 I dag är det party! Nådde nämligen ett av målen med dagboken, ingen Coca-Cola på en hel månad! Givetvis valde jag årets kortaste månad... så denna bedrift firar jag just nu med en Coca-cola . Jag loooovar, det ska bara bli en enda. Å andra sidan drack jag en massa juicer och så under feb, men också en väldigt massa Ramlösa, så jag känner mig duktig. Pokermässigt då? Well, jag nådde 50-lappen, men tappade sista helgen och hamnade (ganska långt) under målet. Mars kommer också bli svårt att nå något monetärt mål, då jag är i London kommande helg och Ukraina under påsken, så det blir få speltillfällen (om jag inte dingar turren i London förstås). Citera
Ola Brandborn Postad 1 Mars , 2016 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2016 97,3 by the way, trots all grillchips jag tryckte i mig under WSOP-grinden. Förresten, nu bojkottar vi OLW och köper konkurrenterna, ok? Citera
freddex1989 Postad 1 Mars , 2016 Rapport Postad 1 Mars , 2016 Förresten, nu bojkottar vi OLW och köper konkurrenterna, ok?Varför? Citera
miata91 Postad 1 Mars , 2016 Rapport Postad 1 Mars , 2016 Varför? Håller med verkar vara en konstig bojkott. OLW rules. Citera
Ola Brandborn Postad 1 Mars , 2016 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2016 American Express är bra De spärrade mitt kort och ringde upp pga "konstigt köpmönster" nu när jag gått loss på att köpa massa flygbiljetter världen runt (bokar Ukraina, London och Vegas huller om buller, och det är konstiga/lustiga routings). You aint seen nothing yet, svarade jag, har precis börjat. Kontot upplåst direkt. Bra att något företag tar säkerhet på allvar. Citera
Ola Brandborn Postad 1 Mars , 2016 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2016 https://www.centerpartiet.se/2016/03/01/centerpartiet-presenterar-forslag-om-ingangsforetag/ Sådana förslag kan ju faktiskt få en att överväga att bli Centerpartist. Citera
Recommended Posts