Ola Brandborn Postad 22 Februari , 2017 Författare Rapport Share Postad 22 Februari , 2017 Raspberry Stout var inte alls lika bra som i somras. Inte bryggd på samma sätt, mitt minne som sviker, eller ger inte Cindys pub samma lyckokänsla som Pub Stallhagens uteservering en vacker varm julidag? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 22 Februari , 2017 Rapport Share Postad 22 Februari , 2017 Frugan läser som ni kanske vet SFI...Vilken jävla propagande det är för vänsterideologi det är illa dolt i frågorna på testen hon gör. Hon märker det nog inte, men jag gör det... "Det är bra att vi betalar hög skatt, tycker Kalle" Dylikt märker man lätt men hur mycket i vårt samhälle är det vi inte ser pga av indoktrinering och hemmablindhet? skotten i ådalen till exempel..som ju gärna framställs som en i det närmaste fascistiskt massaker i svensk socialdemokratiskt historia. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 22 Februari , 2017 Författare Rapport Share Postad 22 Februari , 2017 Har ett bra exempel. Återkommer när jag har dator Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 23 Februari , 2017 Författare Rapport Share Postad 23 Februari , 2017 Bangerhead öppnar kl 14:00 idag på Pepins. Om inget ser direkt dåligt ut så köper jag en standardpost Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 23 Februari , 2017 Författare Rapport Share Postad 23 Februari , 2017 Bangerhead öppnar kl 14:00 idag på Pepins. Om inget ser direkt dåligt ut så köper jag en standardpostJag avstår denna gång. Får inga bra vibbar. Men sätter upp det på bevakning i den fiktiva Pepinsmodellen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 23 Februari , 2017 Författare Rapport Share Postad 23 Februari , 2017 (redigerade) Uppdaterad lista: Pepinsbolagslista Har haft sin första handel: * Alvestaglass: 30%, 6½ månad (april-oktober 2016). Beslut: Behåll. * Paradox: >50%, några dagar (maj 2016). Beslut: Minska Futurelog: * Barista - Avslutad, kurs 20 kr (september 2016 ->) (Köp och behåll?) * Train Alliance - Avslutad, kurs 17 kr (november 2016 ->) (Köp och sälj handelsomgång 2?) * Naava - Pågående, kurs 43 kr (feb 2017->) (Köp och sälj efter ett tag?) * Bangerhead, kurs 20 kr (feb 2017->) (Köper bara för 40% av standardbelopp) Hypotetisk log: * Kronfönster - Anslutad, 19 kr per aktie (september 2016) * Escapat vingården - Avslutad, 50 kr per aktie (augusti 2016) * XTZ - Avslutad, 15 kr per aktie (juni 2016) Ej med i modellen pga olika anledningar * Slitevind - Handlades redan på Alternativa, via Pepins gjordes nyemission * Wonder Technology Solutions: Var ett Testcase för Pepins, ej relevant i detta sammanhang På Kommande: * Pensiono * Superfruit Redigerad 24 Februari , 2017 av Ola Brandborn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Balzamon Postad 23 Februari , 2017 Rapport Share Postad 23 Februari , 2017 Jag tycker att Naava med 1220 investerare snart borde nå gränsen för sin emission om inte alla duttar riktigt smått? Finns det datum för när någon annan aktie än Alvestaglass kommer att ha handel? T.ex Kronsfönster var ju ett tag sedan den stängde nu? Jävligt mycket riktiga IPOs på gång också, mycket skit men även en del guldkorn tror jag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 24 Februari , 2017 Författare Rapport Share Postad 24 Februari , 2017 (redigerade) Jag tycker att Naava med 1220 investerare snart borde nå gränsen för sin emission om inte alla duttar riktigt smått?Man kan tycka det, snittinvesteringarna på de andra casen har ju varit cirka 20.000 så då borde de ju nått 21 mille som är max. Men snittinvesteringen så hög bygger ju på att det kommer in några riktigt stora investeringar, för snittsvensson köper väl för några (få) tusenlappar. Finns det datum för när någon annan aktie än Alvestaglass kommer att ha handel? T.ex Kronsfönster var ju ett tag sedan den stängde nu?Train Alliance ska ha första nu i mars (på Alternativa). Jag kommer sälja av då, eller möjligen vänta en månad till. Om det går Köpte du Kronfönster? Behöver du (eller nån) sälja så kan jag tänka mig att köpa, om vi kan hitta en värdering vi båda är nöjda med. Jävligt mycket riktiga IPOs på gång också, mycket skit men även en del guldkorn tror jagVad tyckte du själv om Bangerhead. Jag är personligen besviken på att min "köp allt via Pepins-modell" så snabbt fick läggas på hyllan, men jag kanske missar något som gör Bagerhead till ett bra case ändå och jag borde omvärdera.Löjligt nog är det ett minimibelopp på 100k om man tecknar via anmälningssedel (som man måste göra som bolag), det är ett nytt hittepå. Jag vill köpa för 25k via bolag (inte Bangerhead då alltså, men generellt sett) så även där fallerar det. Jag skulle å andra sidan kunna tänka mig att vaska 10k via bolag om jag fick det, så jag drog iväg ett småsurt mail till Pepins. Få se om de orkar svara. Redigerad 24 Februari , 2017 av Ola Brandborn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 24 Februari , 2017 Författare Rapport Share Postad 24 Februari , 2017 Surt mail fungerade, jag kunde nu köpa för 10k, så det gör jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 24 Februari , 2017 Författare Rapport Share Postad 24 Februari , 2017 Det skulle vara intressant att höra lite tankar kring Catena Media som haussas rejält av diverse bloggare och twittrare som jag inte uppfattar som speciellt aktiva investerare i spelbranschen i övrigt. https://slotrunners.com/is-catena-media-another-stock-market-bubble.80/ Så, hur shortar vi Catena Media :ola: :ola: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 24 Februari , 2017 Författare Rapport Share Postad 24 Februari , 2017 Dylikt märker man lätt men hur mycket i vårt samhälle är det vi inte ser pga av indoktrinering och hemmablindhet? skotten i ådalen till exempel..som ju gärna framställs som en i det närmaste fascistiskt massaker i svensk socialdemokratiskt historia.Frugan kommer som sagt från Poltava. Har man gått svensk skola så vet man att det var här Kalle Dussin fick på käften av Ryssland 1709. Svensk historieskrivning följer ganska exakt det här: https://sv.wikipedia.org/wiki/Slaget_vid_Poltava Knappt ett ord nämns om Hetman Mazepa, vars kosacker stred vid sidan om svenskarna. Och nu börjar det intressanta: Mazepa och Peter den Store var "bästisar" när de växte upp. Mazepa "svek" därefter Peter och startade en Ukrainsk frihetsrörelse. Detta innebär alltså att: Ur sovjetiskt historieskrivning, som min frus farföräldrar och i viss mån föräldrar tror på, så är Mazepa en förrädare, Kalle Dussin en terrorist som försökte hjälpa Mazepa, och Peter den store en hjälte som höll ihop det ryska riket mot dessa terrorister. Ur modern ukrainsk historieskrivning, efter Sovjets fall, så är Mazepa en frihetshjälte, Kalle Dussin en stor man som kom och hjältemodigt försökte hjälpa det Ukrainska folket på sin frihetskamp mot ryssen. Ur svensk historieskrivning så nämner vi inte denna detalj över huvud taget... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Balzamon Postad 24 Februari , 2017 Rapport Share Postad 24 Februari , 2017 Vad tyckte du själv om Bangerhead. Jag är personligen besviken på att min "köp allt via Pepins-modell" så snabbt fick läggas på hyllan, men jag kanske missar något som gör Bagerhead till ett bra case ändå och jag borde omvärdera.Löjligt nog är det ett minimibelopp på 100k om man tecknar via anmälningssedel (som man måste göra som bolag), det är ett nytt hittepå. Jag vill köpa för 25k via bolag (inte Bangerhead då alltså, men generellt sett) så även där fallerar det. Jag skulle å andra sidan kunna tänka mig att vaska 10k via bolag om jag fick det, så jag drog iväg ett småsurt mail till Pepins. Få se om de orkar svara. Inte kikat närmare på Bangerhead. Men kommer inte binda mer pengar på Pepins om inget riktigt intressant dyker upp. Kommer som sagt en ström intressanta bolag till börsen (inkluderar first north och aktietorget under termen "börsen") med klart kortare tid tills jag kan sälja. Som du såg i mitt PM tycker jag exempelvis att en investering i det bolag jag nämnde där har större potential än de bolag Pepins har i pipen. Men dyker det upp ett nytt Paradox så.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bjoorn Postad 24 Februari , 2017 Rapport Share Postad 24 Februari , 2017 https://slotrunners.com/is-catena-media-another-stock-market-bubble.80/ Så, hur shortar vi Catena Media :ola: :ola: Med tanke på att slotrunner är en konkurrent till catenas sidor kankse man inte kan lägga allt för stor vikt till artikeln... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 25 Februari , 2017 Författare Rapport Share Postad 25 Februari , 2017 Hallonstouten på flaska var jättefin. Mycket mer hallon än ombord Cinderella som var på fat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 25 Februari , 2017 Författare Rapport Share Postad 25 Februari , 2017 Vet att det är några Brygghuset Finn ägare här. De fick precis pris för bästa veteöl på nån mässa Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ViktorH Postad 26 Februari , 2017 Rapport Share Postad 26 Februari , 2017 Vet att det är några Brygghuset Finn ägare här. De fick precis pris för bästa veteöl på nån mässa Jag är tyvärr ej ägare, men vän med en av de som startat bryggeriet. Känns som de tar hem priser jämt och ständigt i olika klasser? Var kan jag handla dem? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 26 Februari , 2017 Författare Rapport Share Postad 26 Februari , 2017 Jag är tyvärr ej ägare, men vän med en av de som startat bryggeriet. Känns som de tar hem priser jämt och ständigt i olika klasser? Var kan jag handla dem? Bara privat. De snackade sist om att de funderade på att köpa huset mitt emot för att expandera, och i samband med det kanske behöver göra en nyemisson, men jag tror att de ev klarar sig utan. Men kontakta din polare om det finns någon intresselista om de vet någon som vill sälja. Om du kommer över en post som är lite för stor för dig så kan jag tänka mig att dela den med dig, jag är intresserad av en handfull aktier till, inte så många men en liten påfyllning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ViktorH Postad 27 Februari , 2017 Rapport Share Postad 27 Februari , 2017 Bara privat. De snackade sist om att de funderade på att köpa huset mitt emot för att expandera, och i samband med det kanske behöver göra en nyemisson, men jag tror att de ev klarar sig utan. Men kontakta din polare om det finns någon intresselista om de vet någon som vill sälja. Om du kommer över en post som är lite för stor för dig så kan jag tänka mig att dela den med dig, jag är intresserad av en handfull aktier till, inte så många men en liten påfyllning. Ska höra med dem! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 28 Februari , 2017 Författare Rapport Share Postad 28 Februari , 2017 Inolaxol is good shit, pun intended... Pch sedan något helt annat: Kl 19:30 har jag en €50 bounty på mitt huvud. Jag lovar att inte vinna... https://www.paf.com/poker/club-paf-bounty-tournaments Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 28 Februari , 2017 Rapport Share Postad 28 Februari , 2017 Ditt huvud är mitt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 28 Februari , 2017 Rapport Share Postad 28 Februari , 2017 Inolaxol is good shit, pun intended... Pch sedan något helt annat: Kl 19:30 har jag en €50 bounty på mitt huvud. Jag lovar att inte vinna... https://www.paf.com/poker/club-paf-bounty-tournaments HU4ROLLZ!!!!!1!1!ett ett ett Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 1 Mars , 2017 Författare Rapport Share Postad 1 Mars , 2017 SvS nya klient försenad till 2 mars inte oväntat, klockan är ju snart fyra på Gotland, då går man hem. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nutshellcracker Postad 1 Mars , 2017 Rapport Share Postad 1 Mars , 2017 Inolaxol is good shit, pun intended... +1 3 år and counting...inkl en udda operation.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nutshellcracker Postad 1 Mars , 2017 Rapport Share Postad 1 Mars , 2017 SvS nya klient försenad till 2 marsinte oväntat, klockan är ju snart fyra på Gotland, då går man hem. Till skillnad från i Stockholm, för då har man suttit i Skybaren sen 14.45, och dessförinnan streamat Skid-VM på jobbet sen 13. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lolzor Postad 1 Mars , 2017 Rapport Share Postad 1 Mars , 2017 USA är så skadat alltså. Mitt i NY: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts