Gå till innehåll

ulaf lajvar sig


ulaf

Recommended Posts

  • Svars 185
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

http://www.boomplayer.com/en/poker-hands/Boom/17284153_7A263C662E

 

check eller bet? Fi är supernova annars vet jag inget.

 

edit: hmm i retrospect ser det ut som en bet, kan man bli uppkollad av Q? K kan man inte alltid räkna med, och kan man bluffa bort A?

 

Beror ju naturligtvis på er historik och din image, men jag betar där.

Tror du får syn tillräckligt ofta av Q-kombinationer i denna spot också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska strax sussa, men tänkte att man kan utnyttja dagboken för att strukturera lite tankar om kommande spel. Om jag ska ha en bra edge i den här turneringen gäller det att ha tur med lottningen och kunna samla på sig så mycket marker som möjligt från de dåliga spelarna inför slutet då man troligtvis ligger relativt långt efter många av spelarna när det gäller erfarenhet och kunskap.

 

Jag tror det är mycket viktigt att anpassa strategin väldigt noga från spelare till spelare eftersom spektrat är så otroligt brett. Några punkter:

 

FOKUSERA PÅ ALLA HÄNDER som spelas och försök ständigt ta fram strategier för att exploatera alla så gott det går. Detta gäller alla spelartyper, jag tänker inte vara den som bluffar den obluffbara eller checkraisar river med cappad range mot nån Greenwood eller så (för det är la en dålig grej?). Jag tror det går att hitta en edge på de bättre och mer erfarna/uttråkade spelarna genom vara mer fokuserad och spela bättre exploativt mot de sämre på bordet.

 

VÄRDEBETA SJUKT BRA vare sig det gäller att låta bli eller beta tunt som en rakkniv.

 

Och, en något oklar idé, VAR EN TREVLIG PRICK, klä sig hyfsat propert (aka inte tanktop och badbyxor) och utstråla en "icke-regig" image. Bli kompis med några fiskar och visa händer ibland om jag har bra. Vill inte se ut som jordens online-kid när jag tretunnar. Denna punkt innefattar också att inte Doc Sands-tanka varje beslut.

 

GENOMTÄNKTA BARRELLBLUFFAR. Jag tror en av de största luckorna jag har är att jag betar för mycket flop och turn och/eller ger upp för många rivers. Det händer alldeles för ofta att jag torskar med :Jg::8g: mot någon nisses :9b::7b::Kb::Tg::7h::6g::Qh: för att jag inte har lejonhjärtat. Gör upp en preliminär plan på floppen om typ vilka runouts som är bra för min range och skjut sista gatan om det är det jag bestämt mig för. OBS! Detta ska vara baraserat på strategin jag utvecklade i första punkten.

 

Om jag lutar åt fold, ÖVERVÄG ALLTID EN BLUFF och fundera på hur min range ser ut. En bra checkraise på river är ett av de mest profitabla spelen som finns imo och dessutom höjer det ens självförtroende enormt. Leta läget!

 

LETA TELLS, GE "RÄTT" TELLS. Jag tror jag har iaf några ess i rockärmen när det gäller vissa tells. Och... om DNegs, PH eller Davidi Kitai försöker några trix, HÅLL KÄFTEN OCH STIRRA NER.

Redigerad av ulaf
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack snus!!

 

Anländ till hotellet men inte fått rummet än. Delade taxi med den skräligaste stereotypen av en Brooklyn-född någonsin, kallades "Cuz" och pratade konstant!! Är ju lite roligt ett tag, sen går han in på hur Donald Trump ska rädda USA eftet Obama som kommer "go down in history as one of the worst presidents ever". Glömde nämna att jag kinda feelar the Bern.

 

Nu sitter jag å smygrailar legends of the game i 100k hr, bordet framför mig nu är okänd, okänd, odwyer, brynn kenney, jason koon, christophe vogelsang, fedor och selbst. Soft!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för gl's!

 

Backade tot $4 på lite cashgame, hamnade i en lustig hand. Spelade tajt till en början men var upp 200 på 1/2 när jag tittar på T6si ep och råkar säga 12 dollars efter straddle. Tre spelare synar varav en är fi på knappen, inte vart så out of line preflop, ser ut som en TAG.

 

Flopp T33r, vet inte riktigt vad jag ska göra men bettar 20 tror jag och fi synar. Turn är T339cc och jag kanske borde checkfolda men slänger ut 35 iaf, syn. River är T3396ccc och backdoorfärgen kommer in men jag slår JT+, vad är spelet? Fi har 170 bakom

 

 

sträcker mig efter marker och betar 55, och fi ställer in stapeln. Dumt nog kände jag att jag hade tvekad även i mina rörelser och pausat en sekund mitt i mitt bet

 

Redigerad av ulaf
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev tyvärr en besvikelse detta, ute dagens sista nivå. :(

 

Inte så mycket att snacka om egentligen, började med att tappa en ganska stor pott som jag nog kunde spelat aningen bättre, var rätt knepigt de flesta gator. Limp från passiv UTG för 100, UTG+1 som är Alex Turyanski, killen som la damerna när Schwartz och McKeehen fick in set mot set i WSOP, sa 450 och killen i stolen efter synar. Fold fram till mig med AcAs och jag raisar till 1740, kanske borde proppa in ännu mer här eller bara syna? Alex och UTG+2 synar. Flopp kommer 8c7c4s, och jag betar 2700 (kanske borde checkat här egentligen) och bara UTG+2 synar. Turn är 5c så jag får nötfärgdraget, tar en check och han betar 6000. Väljer syn och river är 6d som fyller stegen på brädan. Check, bet 7000, fold. Då var jag nere på 20 000 sen förlorade jag de flesta potterna tyvärr. Sista handen hade 6k på 250/500-50 och ställde i CO med Q6s, lite för löst kanske. Knappen synar med AK, jag turnar 15 outs men missar, godnatt. Sånt är livet, kommer fler chanser.

 

Tar resten av kvällen på rummet och kollar nån serie, kanske blir lite cashgame de kommande dagarna, åker hem på onsdag.

 

BWÄÄÄH! :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...