Gå till innehåll

ulaf lajvar sig


ulaf

Recommended Posts

Idag var det saker som "nu hade vi varit klara för OS om X X hade satt straffarna innan". Eh ok. Att ingen högre upp lyssnar och inser hur usel han är övergår mitt förstånd.

Finns oändligt många kassa svenska kommentatorer känns det som, Stefan Björkman som är ordinarie NFL kommentator på TV10/Viasat är ju så otroligt kass så det inte är sant. Blandar på spelarnamn och repeterar sig konstant, men kanske är svårt att hitta svenska NFL-kommentatorer. Men fotbollskommentatorer borde det inte vara någon brist på. Ändå tvingas man lida med typer som Niklas Holmgren som inte gör annat än att skrika och Henrik Strömblad som bara rabblar upp en massa ointressant fakta.

 

Känns som att när man väl tagit sig in i branschen så skall mycket till för att man skall bli utkastad igen. Känns inte som att TV-bolagen har något bra sätt att mäta sina kommentatorers prestation på om de ens är intresserade av att göra det. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 185
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Finns oändligt många kassa svenska kommentatorer känns det som, Stefan Björkman som är ordinarie NFL kommentator på TV10/Viasat är ju så otroligt kass så det inte är sant. Blandar på spelarnamn och repeterar sig konstant, men kanske är svårt att hitta svenska NFL-kommentatorer. Men fotbollskommentatorer borde det inte vara någon brist på. Ändå tvingas man lida med typer som Niklas Holmgren som inte gör annat än att skrika och Henrik Strömblad som bara rabblar upp en massa ointressant fakta.

 

Känns som att när man väl tagit sig in i branschen så skall mycket till för att man skall bli utkastad igen. Känns inte som att TV-bolagen har något bra sätt att mäta sina kommentatorers prestation på om de ens är intresserade av att göra det. :P

 

NFL var ett bra exempel som blir ännu mer påtagligt eftersom de amerikanska kommentatorerna (och sändningarna i sig) håller en sån overkligt hög klass 90% av tiden. Just därför ser jag väldigt sällan på NFL på Viaplay utan tankar hellre dagen efter. Kapar väl typ 1½ timmes reklamtid också på det sättet ;)

 

Stör mig också på Holmgrens skrikande (även Glenn Strömbergs "UÄÄÄÄÄÖÖÖHHHH" varje gång någon skjuter ett skott 7 meter över mål) men det är inte i närheten av Perlskogs handbollskommenterande imo :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Ah, wavelets! Legat på to do-listan i snart tjugo år, men har fortfarandet inte fått tummen ur. :( Verkar väldigt kul och användbart. Också roligt att det är inte har varit 500+ år mellan matematisk upptäckt och tillämpning, utan kanske snarare 50-70 år...?

 

När är arbetet klart? Care to share when ready?

 

Ja 50-70 år är nog inte helt fel, tror första konstruktionen var 1906 men ska inte svära. Det är klart om en månad, visst kan jag slänga iväg en pdf!

 

Edit, lättläst boktips är titel i stil med "Primer on Wavelets, 2nd edition" av james walker, kan länka om du är sugen

Redigerad av ulaf
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja 50-70 år är nog inte helt fel, tror första konstruktionen var 1906 men ska inte svära. Det är klart om en månad, visst kan jag slänga iväg en pdf!

 

Edit, lättläst boktips är titel i stil med "Primer on Wavelets, 2nd edition" av james walker, kan länka om du är sugen

Please do gånger 2!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Postad (redigerade)

Matteutmaning!

 

Ni kanske känner till att e^(t*i) representerar en punkt på enhetscirkeln i komplexa planet där t är vinkeln till reella axeln. e^(2*pi*i/N)=:w är punkten på cirkeln ett N-dels varv runt densamma. Vad är summan

 

w^0 + w^1 + w^2 + ... + w^(N-1) ?

 

ge mig ett bra bevis!

Redigerad av ulaf
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matteutmaning!

 

Ni kanske känner till att e^(t*i) representerar en punkt på enhetscirkeln i komplexa planet där t är vinkeln till reella axeln. e^(2*pi*i/N)=:w är punkten på cirkeln ett N-dels varv runt densamma. Vad är summan

 

w^0 + w^1 + w^2 + ... + w^(N-1) ?

 

ge mig ett bra bevis!

Hmm, full och go, men alltså w^0 + ... + w^(N-1) är väl (w^N - 1)/(w-1) och med din definition av w är täljaren 0 och nämnaren nollskiljd så svaret blir väl typ noll...

 

Geometriska bevis borde finnas på nåt vis.... zzz...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...