Gå till innehåll

ulaf lajvar sig


ulaf

Recommended Posts

Postad (redigerade)
Editerade innan jag såg ditt svar. :)

 

Snyggt!! Din höftning är jättebra, dock tror jag just den får problem. Med polära koordinater blir det r^2cos(t)sin(t)/r vilket inte är en obunden funktion runt (0,0), eller den borde ha en removable singularity.

Redigerad av ulaf
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 185
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Snyggt!! Din höftning är jättebra, dock tror jag just den får problem. Med polära koordinater blir det r^2cos(t)sin(t)/r vilket inte är en obunden funktion runt (0,0), eller den borde ha en removable singularity.

Hehe, det är väl en av fördelarna med att bara behöva hobbygräva lite och komma med lite idéer. Alla jobbiga manipuleringar och bevis kan "lämnas åt läsaren". :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Kör du iPhone? i så fall, vilken app är det?

 

Tack för sällskapet på CC igår, hoppas att vi ses fler gånger!

 

Tja! Sorry att jag inte sa hej då, blev så tiltad! Hur gick det för dig sen? Kör android, minesweeper heter den bara tror jag. Har putsar rekordet rätt bra till 179 sek också :)

 

Kan ju dra handen till dagboken lika gärna även om pokeractionen härinne är dålig. Halvlam reg slår upp 2k på 400/800 och lösaste killen på jorden som slår upp 43o utg synar på cutoff. Jag har knappen med knappa 30k bakom och känner att det är uppenbart 3bet med A7hh, säger 5800. Första foldar och andra killen synar väldigt väntat. Floppen 844hhx, nötflopp, check/ jag betar 5200. Han steker och slår om minimum, jag stoppar in resterande och han viker upp A4o, vilken hjälte, tar fel beslut vid varje skede av handen imo. Har en out för split efter ett ess direkt på turn, bah.. var nog surast jag varit hittills i år över en bust.

 

Har bara hittat en cash i år men det var den bästa man kan hoppas på förutom superweekend. Hade bra läge på shorthandedturneringen förra veckan men lyckades bubbla på nionde plats efter massa crapshootpotter på slutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja! Sorry att jag inte sa hej då, blev så tiltad! Hur gick det för dig sen? Kör android, minesweeper heter den bara tror jag. Har putsar rekordet rätt bra till 179 sek också :)

 

Kan ju dra handen till dagboken lika gärna även om pokeractionen härinne är dålig. Halvlam reg slår upp 2k på 400/800 och lösaste killen på jorden som slår upp 43o utg synar på cutoff. Jag har knappen med knappa 30k bakom och känner att det är uppenbart 3bet med A7hh, säger 5800. Första foldar och andra killen synar väldigt väntat. Floppen 844hhx, nötflopp, check/ jag betar 5200. Han steker och slår om minimum, jag stoppar in resterande och han viker upp A4o, vilken hjälte, tar fel beslut vid varje skede av handen imo. Har en out för split efter ett ess direkt på turn, bah.. var nog surast jag varit hittills i år över en bust.

 

Har bara hittat en cash i år men det var den bästa man kan hoppas på förutom superweekend. Hade bra läge på shorthandedturneringen förra veckan men lyckades bubbla på nionde plats efter massa crapshootpotter på slutet.

Helt lugnt, förstår dig! Hade aldrig mycket marker tyvärr men lyckades ta mig ITM för en minicash iaf. Hade väl någon enstaka spot då jag kanske borde kunnat få mer betalt och en där jag borde undvikit att göra en kostsam cbet, annars tråkigt stabilt.

 

Hoppas att vi ses igen, misstänker att det hänger på mig då du spelar alla rankingturneringar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt lugnt, förstår dig! Hade aldrig mycket marker tyvärr men lyckades ta mig ITM för en minicash iaf. Hade väl någon enstaka spot då jag kanske borde kunnat få mer betalt och en där jag borde undvikit att göra en kostsam cbet, annars tråkigt stabilt.

 

Hoppas att vi ses igen, misstänker att det hänger på mig då du spelar alla rankingturneringar?

 

ok, fint med pengar =) ja precis jag kommer vara där på alla ett tag till framöver iaf, om man fortsätter plussa och/eller samla poäng så fortsätter jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 1: Ggod (500 in chips)

Seat 2: MSI Star (520 in chips)

Seat 3: qazwsxedc69 (480 in chips)

qazwsxedc69: posts small blind 10

Ggod: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Ggod [:5d::2s:]

MSI Star: calls 20

qazwsxedc69: folds

Ggod: checks

*** FLOP *** [:7d::Qs::4d:]

Ggod: checks

MSI Star: checks

*** TURN *** [:7d::Qs::4d:] [:As:]

Ggod: bets 20

MSI Star: calls 20

*** RIVER *** [:7d::Qs::4d::As:] [:Tc:]

Ggod: bets 80

MSI Star: calls 80

*** SHOW DOWN ***

Ggod: shows [:5d::2s:] (high card Ace)

MSI Star: mucks hand

Ggod collected 250 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 250 | Rake 0

Board [7d Qs 4d As Tc]

Seat 1: Ggod (big blind) showed [5d 2s] and won (250) with high card Ace

Seat 2: MSI Star (button) mucked [2c 3c]

Seat 3: qazwsxedc69 (small blind) folded before Flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*** RIVER *** [:7d::Qs::4d::As:] [:Tc:]

Ggod: bets 80

MSI Star: calls 80

*** SHOW DOWN ***

Ggod: shows [:5d::2s:] (high card Ace)

MSI Star: mucks hand

Ggod collected 250 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 250 | Rake 0

Board [7d Qs 4d As Tc]

Seat 1: Ggod (big blind) showed [5d 2s] and won (250) with high card Ace

Seat 2: MSI Star (button) mucked [2c 3c]

Seat 3: qazwsxedc69 (small blind) folded before Flop

Gick du för value eller bluffade du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här dagboken tordes ha flest rika fotbollsanhängare lurkandes!

 

Bör fotbollsresor till säg Liverpool bokas boende flyg matchbiljett separat eller i paket? Om paket, vilken eller vilka fotbollsresebutiker rekommenderas?

 

Må väl!

 

Paket så tar de rätt bra betalt för att göra lite jobb åt dig. Går det att hitta matchbiljetter separat lär det alltid vara mer värt än paket men självklart kan något enstaka undantag finnas. Problemet är väl att företagen ofta köper upp biljetter så det inte finns över till bra priser.

 

Sen bör såklart inga fotbollsresor bokas till Liverpool alls då det är ett riktigt råtthål med två skitlag men det är en annan fråga ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här dagboken tordes ha flest rika fotbollsanhängare lurkandes!

 

Bör fotbollsresor till säg Liverpool bokas boende flyg matchbiljett separat eller i paket? Om paket, vilken eller vilka fotbollsresebutiker rekommenderas?

 

Må väl!

 

Latravel.se vet jag att folk använt och varit nöja med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som händer i Premier League i år egentligen? Varför har alla storklubbar rasat samtidigt? United föll ju som ett korthus efter Alex, Chelsea verkar ha varit jävligt infekterat? City? Trodde det var upplagt för Arsenal men kanske skador som ställt till det för dom?

 

Sjukt kul iaf att ett lag som gav 5000 ggr pengarna innan säsongen antagligen vinner!

 

 

de snackar lite om det vid 3:20 ca.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett väldigt många PL-matcher i år och kan verkligen inte tro mina ögon. Att ens Spurs skulle vinna hade på förhand varit beyond. Att Leicester ser ut att vinna är nog idrottshistoriens största skräll.

 

En stor del tror jag ligger i de ökade tv-intäkterna och fördelningen av dessa. Alla ligans klubbar är rika och har råd att slåss på den internationella transfermarknaden. Det har gjort ligan jämnare och tuffare. Avståndet mellan toppen och botten är inte så stort som det varit. Det finns inga lätta matcher längre och när storklubbarna har CL vid sidan och många skador samtidigt så är det väldigt lätt att gå på pumpen mot precis alla PL-lag.

 

Leicester och Spurs har sprungit väldigt bra på skadefronten och kunnat gå runt på samma 13-15 spelare hela säsongen. Leicester i synnerhet har kört i princip samma elva varje vecka och fått samtliga att överprestera i ett fungerande kollektiv. Vardy är väl det tydligaste exemplet när det kommer till att prestera långt över egentlig förmåga. Okazaki springer genom väggar för sina lagkamrater. Kante/Drinkwater har varit ligans klart bästa innermittfält och Mahrez är bara världsklass rakt av. Det räcker väldigt långt när det går grus i ett felbyggt United/Liverpool eller ett skadedrabbat Arsenal/City.

 

Egentligen ingen förklaring men det är min bild av säsongen iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som händer i Premier League i år egentligen? Varför har alla storklubbar rasat samtidigt? United föll ju som ett korthus efter Alex, Chelsea verkar ha varit jävligt infekterat? City? Trodde det var upplagt för Arsenal men kanske skador som ställt till det för dom?

 

Sjukt kul iaf att ett lag som gav 5000 ggr pengarna innan säsongen antagligen vinner!

 

 

de snackar lite om det vid 3:20 ca.

 

Den ena snubben sammanfattar det väldigt bra, kort och koncist. Det har inte köpts tillräckligt bra spelare helt enkelt. Framförallt City har IMO gjort överlägset sämst ifrån sig på sistone. Mangala och Sterling för någonstans runt 1.2-1.3 miljarder är totalt patetiskt.

 

United har absolut inte gjort det bra heller! Att köpa Fellaini är en sak, men sättet det gjordes på (väntade ut en utköpsklausul och blev sedan ägda av Everton som krävde mycket mer pengar än klausulen är riktigt pinsamt). Falcao var jag extremt kritisk mot från första början. Han "köptes" inte men kostade en jävla massa pengar. Köpet av Angel di Maria tycker jag fått för stor kritik. Att han tydligen inte ville till United och vek ner sig mentalt som den pengakåta och hjärtlösa prostituerade han är vet jag inte hur man skulle kunna ha listat ut på förhand. Han såldes också vidare för ett pris som var helt ok sett till det han presterat i United.

 

Och det väntades med facit i hand för länge, men mtp hur bra Sir Alex fick samma spelare att prestera så är det på ett sätt svårt att se det som ett misslyckande. När det väl börjades spenderas ordentligt var det lite för sent, nu är det svårt att hinna ifatt.

 

Arsenal har gjort några bra köp på senare tid och det är därför de hunnit ifatt någorlunda i England men det känns som de har för tunn trupp fortfarande - kombinera det med att de verkar träna dåligt och har mycket skador så håller det inte. De har också ett antal positioner kvar som behöver ordentlig förstärkning.

 

Chelsea fick ihop ett bra lag men vad som hände i år vet jag inte. Förstår även där till viss del att man inte köpte in en massa nya spelare även om de verkligen borde ha investerat i en mittback (precis som United) och kanske ändå anat att vissa äldre spelare skulle börja tappa kvalitet så sakteliga. De saknar också bredd på flera positioner.

 

Vi har inte hunnit se än hur Leicester beter sig på marknaden men det blir intressant. De lyckades väl få både Vardy och Mahrez att skriva på nya kontrakt? Det betyder inte att de inte kan lämna, men det lär betyda att den som vill ha spelarna får punga upp en bra slant.

Även Tottenham och Everton har några unga guldklimpar som de i tidigare fall antagligen hade släppt ifrån sig, men det är inte alls lika säkert att de ger med sig nu.

 

Om inte de stora fyra (räknar inte in Liverpool där nu men de har ett spännande projekt på gång som dock kräver stora pengar för att fortsätta förbättra tillräckligt mycket för att kunna kämpa i den absoluta toppen + CL) verkligen gör bra transferfönster i sommar kan hela det engelska fotbollslandskapet börja ritas om. Jag tror tyvärr det är så enkelt att de som spenderar mest (och bäst såkart, men framförallt mest) är de lag som kommer hålla sig i toppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...