Gå till innehåll

Katt får trepar. Oanvändbart.


Katt3n

Recommended Posts

Du tappar ju nära på 60% i skatt.

 

Med de summorna kan det ju vara aktuellt med löneväxling mot pension?

Om du inte redan kollat på det så kan det ju vara en ide att göra det och kolla med din arbetsgivare. Så länge det är kostnadsneutralt för dem brukar de inte vara omöjliga. Ska man då gå i pension vid 50 bör man ju ha en pensionslösning som inte är låst till en viss ålder.

 

En semikänslig fråga för vissa och för vissa är det inte aktuellt för man tycker de gör ett bra jobb osv. Men medlemskapet i svenska kyrkan kostar dig ca 1% av din inkomst/år. Köper att man är med för att de går till en bra sak men är man bara medlem på rent slentrian och inte bryr som om svenska kyrkan så kan man lika gärna gå ur och spara de tusenlapparna. I så fall är det innan 1/11 man ska gå ur för att slippa betala nästkommande år.

 

 

MVH

PensionstipsarN

Absolut. Jag lägger övertiden i kompbanken och skjutsar in i löneväxling en gång per år.

Min definition av pension är att jag bara gör det jag vill göra. Tänker mig att efter 50 så ska jag konsulta några månader om året och bara ta de roligaste gigen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde nyligen en merca c-klass med fyrhjulsdrift och den nya 9-stegade automaten. Absolut bästa körupplevelsen av de jag provkörde (BMW,merca och Volvo xc60)

Osäker på om Merca ingår i alternativen. Har för mig att det bara är VAG, Volvo och BMW.

 

Snart där väl? ;)

True dat. True dat.

Har jobbat alldeles för länge redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min XC70 var nog bland de sista som tillverkades. Jag kommer att titta närmare på V90 Cross Country när det är dags att byta.

 

Får man in en v90cc på 7.5 basbelopp?

Är faktiskt mycket nöjd med min nuvarande xc70. Tyckte den var väldigt traktorlik från början, men det gick över när jag insåg att den faktiskt håller för att köra i skogen med.

 

Perfa när arbetsgivaren sponsrar ens BOV.

 

 

Lite utanför scope, men nån som har tankar om Skoda Super-B eller Kodiaq?

Redigerad av Katt3n
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Life update.

 

Blev en Skoda Kodiaq automat 190 dsg med bissniss och offroadpaket.

 

Headhunterjobbet blev lite av varje. Topp två, men dom valde den andra. Dock frågade cfo om han fick ta med mitt cv och presentera på koncernnivå eftersom han fick så bra intryck av intervjun.

 

Sååå, kvar på samma företag som operations development manager för industrial services i emea. Vad det nu innebär. Kul ska det bli, börjar om 6 veckor.

 

Bästa av allt. Pappaledig 8 veckor i sommar godkänt!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Life update.

 

Blev en Skoda Kodiaq automat 190 dsg med bissniss och offroadpaket.

 

Headhunterjobbet blev lite av varje. Topp två, men dom valde den andra. Dock frågade cfo om han fick ta med mitt cv och presentera på koncernnivå eftersom han fick så bra intryck av intervjun.

 

Sååå, kvar på samma företag som operations development manager för industrial services i emea. Vad det nu innebär. Kul ska det bli, börjar om 6 veckor.

 

Bästa av allt. Pappaledig 8 veckor i sommar godkänt!!

 

GRATTIS!! Till pappaledigheten i sommar dvs, det andra sa mig inte så mkt :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GRATTIS!! Till pappaledigheten i sommar dvs, det andra sa mig inte så mkt :mrgreen:

 

Tack :)

 

Dom andra grejerna kommer att bli begripliga om du i framtiden skaffar s.k. jobb. Eller iofs, du är ju inte direkt viktad åt multinatuonella företag. Du kanske kan få en tjänste-powecage eller tjänste-multigym? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul!

 

Vad händer med bilen om du byter jobb?

Hos oss får man betala för bilen utan att ha den om man slutar inom ett år.

 

 

Fake edit:

Är inte sommarloven tio veckor i skåne?

Nån nyanställd får ta bilen om jag slutar.

 

Jo tio veckor gäller men man får ju vara lite corporate citizen också mitt i blöjbytena :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oookah. Skaffa jägarexamen.

Hur resonerar man kring de första bössorna? Vad ska man tänka på?

 

Tänker mig kulvapen och tänker att jag vill träna ganska mycket innan jag ger mig på att skjuta på nåt levande.

 

NipSlip, nu har jag en yxa i bilen. Vad näst?

 

Såklart behränsad budget, sub 30k

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oookah. Skaffa jägarexamen.

Hur resonerar man kring de första bössorna? Vad ska man tänka på?

 

Tänker mig kulvapen och tänker att jag vill träna ganska mycket innan jag ger mig på att skjuta på nåt levande.

 

NipSlip, nu har jag en yxa i bilen. Vad näst?

 

Såklart behränsad budget, sub 30k

 

Snålt att bara lägga en veckolön på detta :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oookah. Skaffa jägarexamen.

Hur resonerar man kring de första bössorna? Vad ska man tänka på?

 

Tänker mig kulvapen och tänker att jag vill träna ganska mycket innan jag ger mig på att skjuta på nåt levande.

 

NipSlip, nu har jag en yxa i bilen. Vad näst?

 

Såklart behränsad budget, sub 30k

 

Najs! det kanske blir ordning på dig med pöjk

 

Det beror ju helt på vad du kommer jaga framöver. Om det blir en blandning mellan rådjur, hjort, vildsvin och älg så skulle jag säga 6,5x55 som funkar till det mesta.

 

Vilket märke du väljer på första bössan hänger mest på hur mycket prylbög du är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Najs! det kanske blir ordning på dig med pöjk

 

Det beror ju helt på vad du kommer jaga framöver. Om det blir en blandning mellan rådjur, hjort, vildsvin och älg så skulle jag säga 6,5x55 som funkar till det mesta.

 

Vilket märke du väljer på första bössan hänger mest på hur mycket prylbög du är.

 

Känns som att det snabbt kan bli lite materialsport över det hela. Vill ju kunna träningsskjuta utan att bli helt ruinerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då är 6,5an absolut ett bra val.

 

Vad kommer man ner i per skott ungefär om vi snackar övningsammo i större mängder?

 

Var inne hos en Jaktaffär idag och killen där tyckte .308

 

Köper nog lite av varje. Har jag fattat rätt att .22 kan man köpa i halvautomat men inte lika enkelt grövre doningar?

Redigerad av Katt3n
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Baaaah... människor..

 

Får ett mail med en pdf på ett inscannat mail.

 

Medarbetaren har alltså:

Tagit en skärmdump med snippingtool

Mailat till sig själv via snippingtool

Skrivit ut

Scannat in och skickat till sig själv

Vidarebefordrat till mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Baaaah... människor..

 

Får ett mail med en pdf på ett inscannat mail.

 

Medarbetaren har alltså:

Tagit en skärmdump med snippingtool

Mailat till sig själv via snippingtool

Skrivit ut

Scannat in och skickat till sig själv

Vidarebefordrat till mig

Skriva ut och scanna in låter besvärlligt?

Eller ...

Tagit skärmdump

Konverterat bilden/skärmdumpen till PDF med valfri PDF-editor.

Mejlat till dig.

?

 

Förresten, på tal om trepar oanvändbart såg jag på CC för ett par veckor sedan en spelare med :2h::2s: syna ett stort bet på rivern när brädan ligger:

:3h::3c::4s::4h::5h: ....

Han synar och hoppas att Fi också ska ha 22 på handen för split.

Fi hade :4c::4d:

Redigerad av freddex1989
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...