Katt3n Postad 20 Augusti , 2016 Författare Rapport Postad 20 Augusti , 2016 Ska väl för ordningens skull erkänna att jag inte är hundra på hur offsideregeln funkar i fotboll, något som klassas som omanligt och korkat i vissa kretsar. Men jag antar att det är nåt i stil med hur den funkar i hockey. En gång blev jag ombedd att vara linjedomare på grabbens fotbollsmatch. Jag försökte verkligen få tränaren att fatta att jag inte visste vad jag skulle göra, men han trodde jag bara ville slippa hjälpa till. Lyckligtvis signalerade den 15-åriga domaren till mig vilket håll jag skulle fladdra med flaggan åt. Citera
Katt3n Postad 20 Augusti , 2016 Författare Rapport Postad 20 Augusti , 2016 Avdelningen "saker du inte kan av-höra" I låten I need a dollar i Las Vegas Allstars version sjunger dom "maybe it's inside the bottle" men när man börjar tänka på att det låter som dom sjunger "maybe it's inside the butthole" så får låten en helt annan vändning. Lite som "Tjena Uffe, nu ska bögarna ta oss" i 2 minuter in i Kate Ryans Desenchantee. Citera
Katt3n Postad 31 Augusti , 2016 Författare Rapport Postad 31 Augusti , 2016 Frågor angående edc för er smygpreppers därute: Vattentät plastlåda 13x8x4cm Visselpipa Kompass Eldstål 50cm eltejp 1m ståltråd 170 cm paracord 3 karbinhakar (4cm) LED ficklampa Olika plåster Skavsårsplåster Kompress Sårtvätt (med alkohol, dubblerar som tändvirke) Ipren Pepcid Zyrlex Dimor Säkerhetsnålar Nödfilt (sån där mylar/aluminiumgrej) Multiverktyg med tång och 8 andra grejer 500 kr Frågor: 1. Saknas något (finns liite plats kvar) 2. Om vi bortser från femhundringen, vad skulle man kunna sälja den för? Citera
hubbahubba Postad 31 Augusti , 2016 Rapport Postad 31 Augusti , 2016 Frågor: 1. Saknas något (finns liite plats kvar) 2. Om vi bortser från femhundringen, vad skulle man kunna sälja den för? 1: Kådis, wire-såg 2: Beror på kvaliteten, mellan 300-600 Citera
Nstradamus Postad 31 Augusti , 2016 Rapport Postad 31 Augusti , 2016 Frågor angående edc för er smygpreppers därute: Vattentät plastlåda 13x8x4cm Visselpipa Kompass Eldstål 50cm eltejp 1m ståltråd 170 cm paracord 3 karbinhakar (4cm) LED ficklampa Olika plåster Skavsårsplåster Kompress Sårtvätt (med alkohol, dubblerar som tändvirke) Ipren Pepcid Zyrlex Dimor Säkerhetsnålar Nödfilt (sån där mylar/aluminiumgrej) Multiverktyg med tång och 8 andra grejer 500 kr Frågor: 1. Saknas något (finns liite plats kvar) 2. Om vi bortser från femhundringen, vad skulle man kunna sälja den för? Du har glömt det viktigaste... Yxan Citera
Katt3n Postad 31 Augusti , 2016 Författare Rapport Postad 31 Augusti , 2016 1: Kådis, wire-såg2: Beror på kvaliteten, mellan 300-600 Kådis? Till vad? Har en wiresåg men den får inte plats på grund av handtagen. Multiverktyget och lampan är riktigt bra kvalitet. Resten av grejerna är typ standardgrejer. Ehm NipSlip, blir en jäkligt liten yxa Citera
Nstradamus Postad 31 Augusti , 2016 Rapport Postad 31 Augusti , 2016 Vad är vitsen med grejen då om du inte får med en yxa? yxa och tändstål är ju det enda man behöver Citera
Katt3n Postad 1 September , 2016 Författare Rapport Postad 1 September , 2016 Vad är vitsen med grejen då om du inte får med en yxa? yxa och tändstål är ju det enda man behöver Vitsen är att den ska vara så liten att man kan ha den med sig överallt och kunna hantera situationer man stöter på i det moderna livet. Inte överleva en månad i skogen genom att hugga ner en björn och bygga en kanot av revbenen. Den senare situationen har man en annan väska till som ligger i bilen. Ska sätta ihop en sådan också senare. Citera
Nstradamus Postad 1 September , 2016 Rapport Postad 1 September , 2016 Jaha då fattar jag inte vad du ska ha alla saker till förutom femhundringen... Citera
Katt3n Postad 1 September , 2016 Författare Rapport Postad 1 September , 2016 Jaha då fattar jag inte vad du ska ha alla saker till förutom femhundringen... Haha, realism kallas det (ja, jag vet att du trollar, men jag tycker det är så fint att du tar tid från din dagliga rutin att lusläsa avpixlat att jag svarar ändå). Att prioritera att kunna hantera de vanligaste 99% av händelser snarare än enbart den sista procenten. Skoskav, småsår, småfix, kortstrul, bilstrul, mörker, lappningar är liiiite vanligare än zombieapokalypsen. Citera
Nstradamus Postad 1 September , 2016 Rapport Postad 1 September , 2016 Antar att du trollar du med men lusläsa avpixlat?? Citera
Ola Brandborn Postad 1 September , 2016 Rapport Postad 1 September , 2016 1. Saknas något (finns liite plats kvar) Vatten och ett bra par skor. Det är det enda du behöver Citera
Katt3n Postad 1 September , 2016 Författare Rapport Postad 1 September , 2016 Antar att du trollar du med men lusläsa avpixlat?? Haha har fått för mig att det är där du inhämtar din nyhetsrapportering. Citera
Katt3n Postad 1 September , 2016 Författare Rapport Postad 1 September , 2016 1. Saknas något (finns liite plats kvar) Vatten och ett bra par skor. Det är det enda du behöver Har en kompis som alltid har en filt och ett flak öl i bilen, ifann npgot skulle hända så klarar han sig 24 timmar i a f. Citera
Ola Brandborn Postad 1 September , 2016 Rapport Postad 1 September , 2016 Jo, men ur ett seriöst perspektiv är det det enda vad som behövs: Det "värsta" (*) som kan ske exempelvis i Stockholm är typ ett terrorrattentat som förgiftar vårt dricksvatten; Då ska du kunna ta dig på egen maskin till fots typ 5 mil från stadskärnan, och till detta behövs vatten och ett par bra skor. (*) Allt värre än detta scenario så klarar vi oss ändå inte, och allt mildare än detta scenario klarar vi av utan att behöva flytta oss från hemmet. Citera
Ola Brandborn Postad 1 September , 2016 Rapport Postad 1 September , 2016 Salt förresten, några förpackningar från McDonalds duger bra Citera
Katt3n Postad 1 September , 2016 Författare Rapport Postad 1 September , 2016 (redigerade) Fast Stockholmare liksom.... *Notera att jag baserar min kunskap om Stockholmares överlevnadskunskaper på Wilderängs böcker. Kort sammanfattat: När samhället kollapsar (dvs. Alla Appleprodukter slutar fungera) så dröjer det två dygn innan alla silikonbrudar börjar sälja sina kroppar för lite mat, fyra dygn innan alla män under 45 börjar driva omkring i gäng och råna folk/skövla mataffärer. Efter en vecka börjar stockholmarna lägga ut sina döda på trottoarerna invirade i lakan. Efter tre veckor är civilisationen så gott som utdöd eftersom ingen längre kan googla hur man gör äppelmos. Sen kommer vintern och endast NipsSlip överlever tack vare sitt lager av torkat djurkött, 3 kubik diesel och hjälpliga kunskaper i norska och skogsvård. Redigerad 1 September , 2016 av Katt3n Citera
Nstradamus Postad 1 September , 2016 Rapport Postad 1 September , 2016 Haha har fått för mig att det är där du inhämtar din nyhetsrapportering. Kul kille Citera
Hjort Postad 2 September , 2016 Rapport Postad 2 September , 2016 Annars då? Edit: Angående preppinglådan: nöter man in 3-4 knopar kan man nog fimpa kabinhakarna. Föreslår att dessa byts ut mot ett par utvik från Aktuell Rapport årgång 1988-1994 (de smutsigaste åren). När apokalypsen kommer och 1 miljon porrberoende singelkillar blir utan stimulans kommer det vara mer värt än guld. Högstadiet all over again, men med mer kannibalism. Citera
Katt3n Postad 2 September , 2016 Författare Rapport Postad 2 September , 2016 Annars då? Edit: Angående preppinglådan: nöter man in 3-4 knopar kan man nog fimpa kabinhakarna. Föreslår att dessa byts ut mot ett par utvik från Aktuell Rapport årgång 1988-1994 (de smutsigaste åren). När apokalypsen kommer och 1 miljon porrberoende singelkillar blir utan stimulans kommer det vara mer värt än guld. Högstadiet all over again, men med mer kannibalism. Annats är det full fart. Life's a bitch, then you marry one. Typ så. Själv? Porr, sprit, guld, kaffe, mediciner. Diskussionerna på prepperforumen om vad som kommer att bli valutan när skiten träffar fläkten går i vågor. Men jag antar att har man bara en iphone och lite bitcoin så är man set for life. Citera
Katt3n Postad 4 September , 2016 Författare Rapport Postad 4 September , 2016 Ok, nästa dårå: Till bilen, typ cykelstyresväska med ett större fack med ett mindre fack på framsidan och ett på vardera kortänden: http://s.aliexpress.com/Efm6zE7b Fyllning: Stora facket Presenning 2.5x3.5 m 10m paracord Toapapper Våtservetter 5dl vatten 1m Aluminiumfolie Verktygsfack Nokia 130 med kontantkort(en månads standbytid, en evighet avstängd) 2 LED-lampor Eldstål Primuständare 2 olika Multiverktyg Fällkniv 2 glowsticks* (en kraftig korttids, en svagare långtids) Kompass 5 karbinhakar 2m silvertejp 6 aaa-batterier 2 aa-batterier Vajersåg Visselpipa Mindre överlevnadskit med fiskegrejer Sidofack 1 3 nödfiltar Mindre förstahjälpenkit Sidofack 2 Olika protein-/energibars Vad saknas (förutom yxa och gaffeltruck)? Har större förstahjälpenväska i bilen också. Citera
Katt3n Postad 23 September , 2016 Författare Rapport Postad 23 September , 2016 Täällä konduktoin minä. Yksi karhu per hana. Kohdatessasi karhun, älä kiipeä puuhun, istu pöytään. Var är jag? Citera
Recommended Posts