Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Drack en Kronborg Pilsner igår! Kan det vara så sjukt att du inte provat den? ;)

Kan vara så ja :)

Tro det eller ej, men jag har bara druckit ett hundratal danska ölsorter sen jag började notera.

• 2 weeks later...
Postad

Har bilat till Paris en sväng och lyssnat på en ljudbok.

Hade det inte varit en ljudbok hade jag aaaldrig orkat mig igenom den. Den var förfärligt skriven, med kass dialog, eviga upprepningar av samma uttryck och uppenbart skriven av en männsika som inte vet hur människor interagerar. Hubbahubba, du speciellt skulla hata den extra mycket.

Men i a f så var historien en ganska intressant tanke. Jorden drabbas av ett damm som förstör all elektronik inom ett par timmar och dammet sprids via människor.

Det innebär att sakta stängs all elektronik av permanent.

Rätt "kul" tanke faktiskt. Tänk alla googleriddare i nätdiskussioner, vad ska dom prata om? Alla kommunikationer och transporter slutar funka, alla dina pengar/bitcoins/plattformar/candycrushliv blir värdelösa.

Såå, hur gör vi?

Postad (redigerade)
Jag har läst boken, hade aldrig orkat den som ljudbok.

Jag tyckte historien var ganska intresant, men jag är kanske lite svag för postapokalypssvängen. Uppföljaren är dock riktigt dålig.

Då fattar du vad jag menar med tjatig:

"Hans iPhone startade var död, inte ens laddningssymbolen syntes och den hade blivit dammig"

"Han osäkrade hagelbocken"

"Katten jamade anklagande"

Lyssnade på uppföljaren på väg hem. Bättre språk, men så många störiga detaljer. Typ att ingen minns hur saker funkade för några år sen, men av nån anledning går alla tillbaks till ett feodalsamhälle med språk och allt.

Plus, var tog alla vanliga efternamn vägen? Och hur kan man ta två "operatörer" med namnen Lasse och Kongo på allvar?

Varning! av Neil Strauss tycke jag var intressant på ämnet. Men han är ju lite vassare författare också

Redigerad av Katt3n
  • 3 weeks later...
Postad

Hatar: Apple.

Älskar: Microsofts molnlösningar för databaser och mining/analys. Så jävla enkelt och smidigt. Grejer som jag kodade för tio år sen finns enkelt tillgängligt och tusen gånger smidigare med en enkel knapptryckning.

• 2 weeks later...
Postad

Några dagar till bröllop.

Schysst lokal i fyra våningar, femrätters från toppkock, bra vin, massa go öl, bluesband, soulsångerska, gäster från fem länder.

....nu jävlar blir det åka av!

Postad
Svensexa. Berlin. Tiotusen tyska läderbögar. Say no more.

Fick du ta dem en i taget eller ...

Några dagar till bröllop.

Är det avklarat nu?

Schysst lokal i fyra våningar, femrätters från toppkock, bra vin, massa go öl, bluesband, soulsångerska, gäster från fem länder.

....nu jävlar blir det åka av!

Vad åts, vad dracks, vad sjöngs, etc?

Postad
Fick du ta dem en i taget eller ...

Är det avklarat nu?

Vad åts, vad dracks, vad sjöngs, etc?

Vi var tre så vi turades om

Avklarat sen i lördags.

Bröllop i kyrkan med I wanna be (500 miles) som ingångslåt med solist som sjöng. Sen If I used to love you och Crazy little thing called love som utgångslåt.

Skjuts till festlokaleni en Plymuth 33'a, tapasbord och mingelvin.

Sen middag bestående av trippla förrätter; grön gazpacho, kalvcarpacchio och kantarellrisotto

Huvudrätt sotad spädgriskotlett med primörer, sparriscreme och rödvinssky

Dessert, chokladsfär med mascarponeglass, lakritscreme och smultronkompott.

Till det en Sancerre, ett serbiskt rödtjut från familjegården och en moscato d'asti som avslutning.

Efter det bröllopsbluesdans till Gunga med mig av Peps Persson.

Till sist 5 timmar liveblues med Loose ends från Malmö. Jag körde Guilty (läs på om blues brothers ), frugan wonderful world och tillsammans körde vi The night i laid you down.

Öppen bar och en jävla cirkus.

Eftersom jag vet att du gillar när jag räknar på saker sååå .. snittkostnad per gäst....3500 spänn.

Om jag orkar imorrn kan jag lägga upp några bilder

Postad
Grattis!!

Also - daaaaaaaaaaaayum vad dyrt! Ballin' 8-)

Tack :)

Pfssch, det är bara pengar, inget viktigt. Fast det var ju med allt inräknat, bara frugans kläder, smycken och frisyr gick ju på typ 35 papp så det rullar snabbt iväg.

Postad

Avklarat sen i lördags.

Låter som en riktigt lyckad tillställning.

.. snittkostnad per gäst....

När jag gifte mig blev kostnaden per gäst odefinerad (division by zero).

Lånade vittnen från garderoben, berättade för morsan ett halvår senare.

... kan jag lägga upp några bilder

Waiting.

• 2 weeks later...
Postad

Fått möjlighet till en grindhelg i helgen.

Hjälp mig bestämma vad jag ska spela:

1. HUPLO för at det är kul

2. A. SHFLHE för att jag kan spela det i Vegas, eller

2. B. FRNLHE av samma anledning som 2a