Gå till innehåll

Fryst konto


powerkingen

Recommended Posts

Hej.

 

Är det någon mer som fått sitt konto fryst för att man måste göra en kontoverifikation?

 

Jag skaffade konto på PokerStars för ca 1 år sedan, har aldrig spelat där då jag tyckte det fanns bättre sidor. Började sedan spela för några dagar sedan. Satte då in ett litet belopp utan problem. När jag sedan satte in 4000kr som jag ville föra över till FullTilt. Då helt plötsligt blir mitt konto fryst för att jag måste skicka in dokument för en kontoverifikation.. Helt förståeligt! Det jag däremot inte kan förstå är att det tar flera dagar, under senaste dygnet svarar inte ens PokerStars på mina mail. Deras kundbemötande är under all kritik! Hur i helvetet kan en verifikation ta flera dagar? Det är heller inte kul att ha 4000kr hos dom som jag inte får ut. Ett av dom viktigaste sakerna är bra kundbemötande men det har dom verkligen inte!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har råkat ut för samma scenario på Full Tilt. Aldrig spelat där förut, men bestämde mig för att pröva. Jag kopplade ihop mitt PokerStarskonto med mitt nyskaffade ftp-konto och förde över $5k. Eftersom jag ville kunna ta ut pengar smidigt från bägge siter gjorde jag en insättning med mitt visakort, och så fort insättningen godkänts frös kontot. Jag fick senare ett mejl som krävde en hög av dokument. Jag skickade in efterfrågade bilder för nära fyra dygn sedan utan respons. Uselt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig har det också gått 4 dygn och kontona, både på PokerStars och Fulltilt är fortfarande frysta. Mitt fulltilt konto blev fryst i samma veva pga kontoverifikationen på pokerstars.

Va också tvungen att skicka in en drös med dokument, fixade det snabbt, ett dygn efter får jag mail att jag även måste skicka in en bild på mig själv där jag håller ID-kortet. Gjorde det direkt men nu har jag inte hört något från dom alls. Har skickat 3 mail efter där jag är uppriktig om hur förbannad jag är men ändå ingen respons.. Riktigt dåligt!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig har det också gått 4 dygn och kontona, både på PokerStars och Fulltilt är fortfarande frysta. Mitt fulltilt konto blev fryst i samma veva pga kontoverifikationen på pokerstars.

Va också tvungen att skicka in en drös med dokument, fixade det snabbt, ett dygn efter får jag mail att jag även måste skicka in en bild på mig själv där jag håller ID-kortet. Gjorde det direkt men nu har jag inte hört något från dom alls. Har skickat 3 mail efter där jag är uppriktig om hur förbannad jag är men ändå ingen respons.. Riktigt dåligt!!

 

Förebannat irriterande att de vill ha en bild på när vederbörande håller i passet. Och kortet. Och ett brev som verifierar ens adress.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör man när man inte får någon kontakt med dom?? Polisanmäler?

Kontona fortfarande låsta och det kommer dom säkert va under helgen med..

Vill ha tillbaka mina pengar så man kan testa på en annan sida.

Har gillat att spela Jackpot sit & go på fulltilt men såg att Titanpoker hade liknande.. Bättre att vända sig dit! kommer så fort mina konton blir upplåsta att plocka ut mina pengar och aldrig mer spela på PokerStars, inte fan ska dom tjäna en enda slant på mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör man när man inte får någon kontakt med dom?? Polisanmäler?

Kontona fortfarande låsta och det kommer dom säkert va under helgen med..

Vill ha tillbaka mina pengar så man kan testa på en annan sida.

Har gillat att spela Jackpot sit & go på fulltilt men såg att Titanpoker hade liknande.. Bättre att vända sig dit! kommer så fort mina konton blir upplåsta att plocka ut mina pengar och aldrig mer spela på PokerStars, inte fan ska dom tjäna en enda slant på mig.

 

Polisanmäla? Wow...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FAN!!!!!! Pokersidan jag spelar på har lite säkerhet, KLUALKGMVKCDÖCLÖGVNADKLGBÖADNGKLADGNKA!!!!!!!

 

JAG SKA POLISANMÄLA DOM JÄVLARNA!!!! FAN ATT DPOGMADPGMADMGKA DOM FÖRSÖKER HA EN SÄKER SPELMILJÖÖÖÖ!!! LFELFGNELÄGAQP^

 

 

HEGLKNDG

 

Dvs: Detta är standard hos alla seriösa spelsajter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FAN!!!!!! Pokersidan jag spelar på har lite säkerhet, KLUALKGMVKCDÖCLÖGVNADKLGBÖADNGKLADGNKA!!!!!!!

 

JAG SKA POLISANMÄLA DOM JÄVLARNA!!!! FAN ATT DPOGMADPGMADMGKA DOM FÖRSÖKER HA EN SÄKER SPELMILJÖÖÖÖ!!! LFELFGNELÄGAQP^

 

 

HEGLKNDG

 

Dvs: Detta är standard hos alla seriösa spelsajter.

 

Vad är felet på människor?? Tappade ni vett och etikett på vägen?

Klagar inte på att dom begär kontoverifikation, utan klagar över att det tar sådan tid. Du kanske har något fel så du inte förstod det när du läste?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är felet på människor?? Tappade ni vett och etikett på vägen?

Klagar inte på att dom begär kontoverifikation, utan klagar över att det tar sådan tid. Du kanske har något fel så du inte förstod det när du läste?

 

Du kanske har något fel som inte fattar att du själv gått med på detta när du godkände pokerstars villkor då du reggade ett konto och satte in smet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske har något fel som inte fattar att du själv gått med på detta när du godkände pokerstars villkor då du reggade ett konto och satte in smet.

 

Alltså seriöst, pinsamt hur patetisk du är! Jag vet att det står i deras villkor. Men det står inte att det ska ta flera dagar och det är DET jag klagar över. Läs innan du skriver!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Istället för såga en nyreggad medlem för ett olyckligt ordval kanske vi kan komma överens om att det inte är jättelyckat för branschen i stort om varje ny spelare måste vänta två veckor för att få spela efter sin första insättning? Hur tror ni att det påverkar det sinande flödet av nya lycksökare?

 

Säkerhetsåtgärder är förstås jättebra och så, men det måste ligga i sajternas intresse att snabba på och förenkla den processen avsevärt.

 

Eftersom Svenska Pokerförbundet är representerat i tråden: Har ni någon åsikt i frågan eller möjlighet att lobba mot nätpokerbolagen?

 

(Ett marketing-tips i all välmening: Att öka inflöde av nya medlemmar till förbundet kan underlättas om man åtminstone försöker vara trevlig och tar till sig frågeställningen innan man sågar någon.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Istället för såga en nyreggad medlem för ett olyckligt ordval kanske vi kan komma överens om att det inte är jättelyckat för branschen i stort om varje ny spelare måste vänta två veckor för att få spela efter sin första insättning? Hur tror ni att det påverkar det sinande flödet av nya lycksökare?

 

Säkerhetsåtgärder är förstås jättebra och så, men det måste ligga i sajternas intresse att snabba på och förenkla den processen avsevärt.

 

Eftersom Svenska Pokerförbundet är representerat i tråden: Har ni någon åsikt i frågan eller möjlighet att lobba mot nätpokerbolagen?

 

(Ett marketing-tips i all välmening: Att öka inflöde av nya medlemmar till förbundet kan underlättas om man åtminstone försöker vara trevlig och tar till sig frågeställningen innan man sågar någon.)

Jag tror inte att det är så mycket problem med att sätta in pengar och spela för: Jag tror nämligen att det är följande som triggat varningsklockorna hos Amaya i två ovanstående fall:

 

När jag sedan satte in 4000kr som jag ville föra över till FullTilt.
Varför inte sätta in på FTP direkt då?
Jag har råkat ut för samma scenario på Full Tilt. Aldrig spelat där förut, men bestämde mig för att pröva. Jag kopplade ihop mitt PokerStarskonto med mitt nyskaffade ftp-konto och förde över $5k.
Oj, varning för hackat konto och chipdump...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FAN!!!!!! Pokersidan jag spelar på har lite säkerhet, KLUALKGMVKCDÖCLÖGVNADKLGBÖADNGKLADGNKA!!!!!!!

 

JAG SKA POLISANMÄLA DOM JÄVLARNA!!!! FAN ATT DPOGMADPGMADMGKA DOM FÖRSÖKER HA EN SÄKER SPELMILJÖÖÖÖ!!! LFELFGNELÄGAQP^

 

 

HEGLKNDG

 

Dvs: Detta är standard hos alla seriösa spelsajter.

 

Riktigt dåligt svar frän en repre frän pokerförbundet...full?

ps det beror pä att du länka till ft,,dä mäste dom agera så--gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att det är så mycket problem med att sätta in pengar och spela för: Jag tror nämligen att det är följande som triggat varningsklockorna hos Amaya i två ovanstående fall:

 

Varför inte sätta in på FTP direkt då?Oj, varning för hackat konto och chipdump...

 

 

Jag har spelat på fulltilt i ett par månader och hade kommit upp i maximala insättningsgränsen från neteller, fick inte höja förns 26/1.

Såg då att man kunde skicka pengar från pokerstars till fulltilt.. Står inget i villkoren att man inte får göra så, så varför skulle det vara en varningsklocka?

 

Och som jag skrev i mitt FÖRSTA inlägg så är det bra med säkerhetskontroller, men dom ska inte behöva ta flera dagar.

Finns andra sidor där man har tillgång till kontot några minuter efter att man skickat in dokument.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat på fulltilt i ett par månader och hade kommit upp i maximala insättningsgränsen från neteller, fick inte höja förns 26/1.

Såg då att man kunde skicka pengar från pokerstars till fulltilt.. Står inget i villkoren att man inte får göra så, så varför skulle det vara en varningsklocka?

 

Och som jag skrev i mitt FÖRSTA inlägg så är det bra med säkerhetskontroller, men dom ska inte behöva ta flera dagar.

Finns andra sidor där man har tillgång till kontot några minuter efter att man skickat in dokument.

Vilka sidor? DET beror som sagt på länkningen att det tar längre tid...dom måste va säkra och dubbelkolla med ft..annars kan vem som helst länka någons konto det ordnar sig säkert..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat på fulltilt i ett par månader och hade kommit upp i maximala insättningsgränsen från neteller, fick inte höja förns 26/1.

Såg då att man kunde skicka pengar från pokerstars till fulltilt.. Står inget i villkoren att man inte får göra så, så varför skulle det vara en varningsklocka?

 

Och som jag skrev i mitt FÖRSTA inlägg så är det bra med säkerhetskontroller, men dom ska inte behöva ta flera dagar.

Finns andra sidor där man har tillgång till kontot några minuter efter att man skickat in dokument.

 

ÖPPNAT?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Hur går det, har det löst sig?

 

Hur lång tid olika ärende tar och hur mycket verifikationer man blir ombed att skicka in är olika från fall till fall. Givetvis är det önskvärt att verifikationen går så fort och smidigt som möjligt. Om du upplever att det tagit för lång tid eller att vår kommunikation varit otydligt ber vi om ursäkt för det.

 

Du får gärna pm:a mig ditt namn så kan vi kolla upp det på en gång.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Sec

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Har man redan ett mail/case inne och inte fått svar på det så hjälper det tyvärr inte att skicka fler mail utan tvärtom tar det troligen längre tid (då fler mail skall översättas/behandlas osv).

 

Vi svarar på alla mail, men beroende på ärendet kan det ibland ta lite längre tid.

 

Du får gärna pm:a mig ditt namn så kan vi kolla upp det på en gång.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Sec

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Har man redan ett mail/case inne och inte fått svar på det så hjälper det tyvärr inte att skicka fler mail utan tvärtom tar det troligen längre tid (då fler mail skall översättas/behandlas osv).

 

Vi svarar på alla mail, men beroende på ärendet kan det ibland ta lite längre tid.

 

Du får gärna pm:a mig ditt namn så kan vi kolla upp det på en gång.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Sec

 

Säg inte att ni svarar på alla mail då jag har skickat minst 5-6 st som ÄR obesvarade! Usel support!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

powerkingen - Den avdelning som har hanterar ditt ärende svarar så snart de kan. Ibland, beroende på ärende tar det lite längre tid men inga mail lämas obesvarade.

 

Återigen, du får gärna pm:a mig ditt användarnamn så kan jag kolla upp det på en gång.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Sec

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...