Gå till innehåll

Howardshore - Balansboken


HwardShore

Recommended Posts

Blev en välbehövlig vilodag igår. Efter att ha spelat ungefär varje dag i 3 veckor kändes det som jag behövde komma ut från grottan :)

 

Men var såklart tillbaka på borden idag. Börjat titta på lite olika betsizes vilket är väldigt nyttigt. Eftersom man börjar tänka djupare på varje spot. Tror det kan vara ganska lätt när man har sina x% inställda att göra misstaget att bara snabbklicka på den redan inställda storleken. Vilket gjort att jag helt klart har förlorat värde i vissa händer.

 

Dagens session: 2310händer +53$

 

https://imgi.se/image/FBg

 

Månaden hittills (regular tables)

 

 

https://imgi.se/image/FB8

 

+976$

 

-38$ på zoom + 204 ev adjusted ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat de senaste sessionerna på Svs. Kommer nog i fortsättningen att kombinera en aning mellan stars och Svenskespeel. Tror det kan vara väldigt bra för utvecklingen att spela på olika sidor, då dynamiken och skillnaden på regs är ganska olika.

 

Skrev tidigare att jag inte tycker att det är någon större skillnad kvalitetsmässigt, men nu väl tillbaka upplever jag en enorm skillnad. Känner verkligen att det är mycket lägre kvalitet på spelarna. Så därför tror jag att det kan vara väldigt bra att kombinera mellan de två sidorna för att ha en bra utmaning på Stars och kunna använda det till när jag spelar på Svs.

 

2015-09-14 977 händer +64$

2015-09-15 707 händer +111$

2015-09-16 874 händer +104$

 

https://imgi.se/image/F6i

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft ett sjukt schema senaste tiden. Varit jobb, poker, sova och en avstickare till dansgolvet nån gång. Vissa tycker säkert detta låter otroligt tråkigt, men själv älskar ja det.

 

Har satt som mål att vid årets slut börja spela 100NL, /10 som mitt main game. Har nog blivit lite för bekväm på /4. vet dock inte om det är nog med games på /10 @svs för den volym jag vill spela och på stars är det egentligen bara zoom som gäller, vilket jag inte är heltaggad på. Så har väl funderingar på att besöka en ny sida.

 

2015-09-17 1460händer +127$

2015-09-18 2678händer +79$

2015.09-19 1079händer -11$

 

uhakvwzywrjern

 

+196 $

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätter att gå bra vid borden. Springer såklart riktigt bra, men tur förtjänar man :)

 

Börjat att ta en promenad inför varje session. Brukar alltid känna mig väldigt klar och lugn efter att varit ute en stund. Tycker det är en stor skillnad på hur man känner sig t ex efter ett gympass, då är man ganska speedad och det är väl inte direkt GTO. Så rekommenderar verkligen en promenad inför varje session.

 

 

2015-09-20 651 händer 206$

2015-09-21 561 händer 154$

 

LÄNKTEXT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fortsätter att spela bra och nu för trejde gången detta år så har jag klarat av att + 1k$ på CG borden på en månad vilket är sköjj. #jinx :)

 

Har börjat snacka med två kompisar om att hyra en lägenhet. Hade varit sjukt roligt. Att få lämna grindhålan och få lite roligt folk runt sig, men verkar vara svårt att hittat en fin 4a i umeå.

 

2015-09-22 485händer -71$

2015-09-25 1153 +132$

2015-09-27 1158 +75$

 

SVS månad so far:

 

https://imgi.se/image/FCN

+907$

 

Stars:

 

50NL regular + 421$

50NL fast - 184$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit ganska lugnt på pokerfronten ett par dagar. Kände att jag behövde vila lite då efter att ha jobbat 14 av 15 dagar.

 

Var tillbaka på borden och dagens session kändes ungefär som man satt i en båt som läcker. förgäves försökte jag skopa vattnet ur båten. Hur mycket jag än kämpa så sjönk den. En sådan dag måste man helt enkel inse, simma i land är nog bästa alternativ :)

 

https://imgi.se/image/Fnu

 

 

1845 händer

 

- 9$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade otroligt bra idag. Men självklart när man hittat tillbaka rytm i spelet och ser inte monster överallt så kommer det två snabba slag i ansiktet. låg ungefär 125$ + för dagen. plockar då upp QQ och KK samtidigt. Öppnar MP och får in damerna mot knappen, Såklart dyker essen upp. Tittar sedan över till Bordet med Kungarna. Fyrbetar BTN till 92kr, BTN instapushar. Flop låg,låg,låg. Turn Q och river Q. BTN visar QQ. :roll:

 

1960händer. +17$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med nu två glas laphroaig i kroppen så sitter man och tänker hur mycket bättre på poker man egentligen har blivit detta året. Har lärt mig otroligt mycket, men har också lagt ner en otroligt tid. Rent ekonomiskt Vs tid har det nog varit -ev. Visst i januari turade jag till mig 9k$ efter lite tur i ett par turrar men i CG har jag nog bara plussat 5k$ iår.

 

dagens session. Spelade ganska stabilt, men efter ett par riktigt dålig sessioner resultatmässigt så var mitt spel ganska passivt och tappade helt klart värde i vissa spotts.

 

1072 händer + 180$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med nu två glas laphroaig i kroppen så sitter man och tänker hur mycket bättre på poker man egentligen har blivit detta året. Har lärt mig otroligt mycket, men har också lagt ner en otroligt tid. Rent ekonomiskt Vs tid har det nog varit -ev. Visst i januari turade jag till mig 9k$ efter lite tur i ett par turrar men i CG har jag nog bara plussat 5k$ iår.

 

dagens session. Spelade ganska stabilt, men efter ett par riktigt dålig sessioner resultatmässigt så var mitt spel ganska passivt och tappade helt klart värde i vissa spotts.

 

1072 händer + 180$

Du menar att det inte är värt det och att du borde ha gjort något bättre av ditt liv? Som typ vadå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Hur går det?

 

 

Har sprungit ganska risigt denna månad, men ibland måste man göra de också. Sen försöker jag få bort den dåliga vanan att klicka runt på internet och bara slöa på diverse forum. Istället spela/ jobba på mitt spel. Så vet ej ifall det blir mer dagbokande eller bara ett uppehåll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Halloy FB!

 

Efter ett tags frånvaro så är man tillbaka. Har jag satt som mål för året att försöka vara lite mer frekvent med mitt skrivande då det är roligt att kunna gå tillbaka och läsa. Dessutom en skön post session rutin.

 

Spelar fortfarande /4 /5 där den senaste tiden har varit ganska kall. Sen har jag inte heller hunnit stoppa in den volym ja velat då jobbet tar många av dagens 24h.

 

Kommer inte som tidigare lägga upp grafer varje dag. Utan istället bara lägga in resultat och köra en utvärdering i slutet på varje månad.

 

Har redan postat mina mål inför året i Mål 2016 tråden, men känns som att man kan lägga in det i denna.

 

2016:

 

Poker:

 

* 500k på banken

* Min 500k spelade händer

* Under en månad spela min 150k händer / slå rekord på svs för mest spelade händer/mån.

* Bli reg på /20 innan årets slut.

 

Livet:

 

* Balansera mitt liv genom börja träna mer och inte stänga ute familj / vänner pga all tid vid borden (svårt)

* Antingen köpa en lägenhet. alternativt flytta in med två vänner, Funderar på vad som är GTO.

* Komma i form och börja spela fotboll igen.

Redigerad av HwardShore
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutar grinden tidigt ikväll då jag haft feber senaste dagarna och skallen känns lite halvseg.

 

Poker är märkligt. De senaste 2-3 månaderna har jag utvecklat mitt spel och tänkande otroligt mycket och det har känts som att jag haft min bästa period spelmässigt. Resultaten har dock inte följt samma linje. Det är något ja aldrig egentligen känt påverkar mig, men efter en såpass lång period där det gått tyngre så är man självklart inte immun.

 

 

Juste har även satt upp ett mål till sommaren att inte dricka cola och inte äta godis/chips. Detta blir ett svårt mål då chipsberoendet är relativt starkt, men vafan så jeffla gött är det inte... eller :roll:

 

Session 1.

 

händer: 2230

Resultat: +222$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken sorts chips talar vi om? Doritos är rätt livsfarliga imo.

 

Hur gick du till väga för att utveckla dig pokermässigt?

 

Trevlig dagbok osså :)

 

Standarden är väl Svenska lantchips (gräddfil) när den väl är öppnad finns det ingen återvändo.

 

Finns såpass många saker man kan göra för att utveckla sin pokerteori. Blir nog en väldigt lång text ifall ja går in allt för djupt. Men att prata med andra och få coachning tror ja är helt klart är en av de viktigaste bitarna. Satt under en ganska lång period och bara grinda och försökte att utveckla mitt spel ensam. Tror inte det är speciellt GTO. Sitter nu och pratar en del i skype med andra spelare. Det tror ja är otroligt viktigt, sen ger det massa motivation att inte bara sitta ensam. Tack du!

 

 

 

bag-graddfil-250.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du bara på svs eller PS också?

 

Spelar just nu bara på svs. Hade tänkt att kombinera, men med förändringarna som gjorts så är gamesn NL 50 och NL100 på stars nästintill oslagbara pree rakeback. Så känns väl inte speciellt roligt då ja hade tänkt att nå minimum Supernova (3) iår och kombinera det med svs gibb...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har snart grinda igenom alla säsonger av veckans brott. Så man är klart redo att utföra stöt ifall man går busto.

 

Varit mycket jobb senaste tiden vilket resulterat till mindre tid vid borden. Hade bara velat säga upp mig för att kunna lira 8h/dag istället. Tror dock jag är lite för nittig för att göra det i nuläget. Vill ha en mille på le bank innan ja väljer den linjen, Snart så! 8-)

 

Tänkte höra ifall det är någon som har något tips på en fin 24-28tums skärm. Spelar just nu bara med en (not GTO)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...