Gå till innehåll

Howardshore - Balansboken


HwardShore

Recommended Posts

Nu åker pokern på hyllan ett tag!

 

Denna månad vet jag inte ens om jag orkar beskriva. Varit så sjuk tungt...

Har nog aldrig backat en så stor summa som jag gjort denna månad, så känns som rätt tid att ta ett break från pokern ett tag.

 

Tror det beror mycket på att jobbet har tagit över mer och mer, så när jag väl kommer hem är huvet totalt dött. Sen blir det klart jobbigare att ta förlustsessioner då man ska upp till jobbet dagen efter.

 

Kanske det inte hjälper med 3st AA vs KK förluster där ena var ca 450bb och 4st KK vs xx lossar pree. Visst det är mycket varians, men detta tar fan priset :cry: #whine

 

Nu blir det en månads semester från allt vad poker heter, sen ska jag försöka komma tillbaka och balansera upp pokern och resterande livet bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Nu åter i Umeå efter tre veckors absolut nödvändig paus från poker och jobb. Blev väldigt passade då jag hade min första backmånad för året innan resan. Kändes väldigt bra att komma bort ett tag, kunna koppla bort pokern och vila upp sig inför höst/vinter grinden.

 

Har tidigare inte satt upp några konkreta mål utan bara gått på ren vilja att utvecklas och bli bättre. Satt dock och tänkte igenom några mål då det kan vara roligt att jobba mot något.

 

Så innan årsslutet hade jag tänkt att dessa var ganska rimliga mål att uppnå.

 

* Vinnande på /10

* min 30k händer i månaden

* min 50k i resekassan

* Hitta ett bättre jobb

* Inte äta Godis, Chips eller annat Skeet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyra sessioner avklarade efter hemkomsten. De två första sessionerna kände jag mig väldigt avdankad, skallen var seg och besluten kändes inte helt genomtänkta. Är nog nått man kan förvänta efter ett treveckors krök.

 

Sen vet jag om det är semestertiderna eller vad, men känns som att antalet games /4+ har ökat vilket är väldigt roligt att se. Gör verkligen att man blir taggad på att ta klivet upp.

 

spelat 6k händer och + 366dullar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med en stark avslutning på Juli är det nu dags att börja kötta volym. Innan ja reste bort hade jag en väldigt risig månad. Kom ihåg att spelet kändes bra, men allt gick bara skit. Så kändes verkligen härligt att komma tillbaka stark.

 

Känner att förståelsen för spelet generellt samt mitt eget spel har förbättrats en hel del under den senaste tiden. Tror mycket har med att jag fick väldigt bra tips ifrån min tidigare coach/stejkare. En period som gav mig mycket och gjorde även att jag började tänka poker mer. Har tidigare aldrig pratat poker med någon eller haft någon som kommentera mitt spel, utan mer grottat ner mig och testat på borden.

 

Juli månad:

 

borta-bra-men-svs-bast.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste två veckorna har jag helt klart haft medvind. 8 vinstsessioner i rad och känner verkligen att jag spelar Opti. Även börjat att lära mig kombinera jobbet och pokern mycket bättre. Overall är jag fortfarande väldigt dålig på att planera och ha struktur på saker, men känner ändå att saker sakta men säkert börjar falla på plats. Det är fortfarande saker jag omedvetet skiter i till vardags, men vafan man lever för att lära.

 

T ex Att passa tider, det kan nog vara min största läcka. Även fast jag verkligen inte försöker att komma sent. Så är jag likt förbannat 10-15min sen när det kommer till kritan.

 

Dagens Session:

 

why-so-serious.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

H4rdW0rKwork

 

Har under denna vecka testat att kliva tillbaka till stars och spela lite 50/100NL

Visst har sprungit bra, men känner också att det inte är såpass stor skillnad mellan SVS/stars. Tycker regsN håller aningen högre nivå, men känner helt klart att jag är kapabel till att slå 50 och 100NL då pratar vi alltså (regg tables) Tiltar alltid till 100% efter 1timme vid zoomborden :)

 

 

Så har börjar snegla lite mot att nästa år nå Supernova. Har ingen större koll på hur många timmar/dag det kommer krävas, men hade absolut varit en bra morot att ha.

 

Dagens session:

 

1878 Händer

+ 928kr

 

una-berka-porfavore.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fått en bra start på stars med +9 BI på ca 8k händer. Visst det är ett väldigt litet sample, men det konstanta pratet man hör om att Stars är så mycket tuffare än Svs håller jag nog inte helt med om. SVS /4 /5 är en relativt regtäta nivåer och ganska begränsat med spelare, Stars 50-100NL är fälten enorma. Visst regsn håller generellt en högre nivå, men då det är mycket lättare att få in mer volym på stars känns det +ev. Sen att klienten inte laggar ihop varje session är ju också ett + ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy i katten vad skönt att slippa Svs skit klient! :-D

 

Har alltid haft svårt att sätta upp mål, men har nu tänkt ut en otroligt rolig utmaning inför 2016. Ska nå Supernova (4) minst. Har egentligen aldrig varit någon riktig volymspelare, utan mer spelat ca 1k händer per dag och varit nöjd. Så hade varit otroligt roligt att verkligen pressa sig själv.

 

Sen förlorar jag säkert värde då jag på Svs har ungefär 7-8/bb100 på de nivåer jag spelar och 3-5bb/100 på stars. Känner dock att utmaningen är värd den eventuella förlusten.

 

Så kommer till en början att spela 50-100NL. 50NLs vanliga bord är inte speciellt tuffa, kan jämföras med Svs /4. Så kommer väl börja att lägga mest fokus där sedan sakta men säkert röra mig mot 100-200NL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars Hand #139527014186: Hold'em No Limit ($0.25/$0.50 USD) - 2015/08/18 2:01:25 CET [2015/08/17 20:01:25 ET]

Table 'Joella II' 6-max Seat #4 is the button

Seat 1: Alan_6879 ($27.77 in chips)

Seat 2: enjoylife888 ($57.89 in chips)

Seat 3: HwardShore ($60.09 in chips)

Seat 4: Tokarinho ($32.28 in chips)

Seat 6: bst1n ($64.64 in chips)

Dizinfektor will be allowed to play after the button

bst1n: posts small blind $0.25

Alan_6879: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HwardShore [Ts Js]

enjoylife888: raises $1 to $1.50

HwardShore: calls $1.50

Tokarinho: calls $1.50

bst1n: folds

Alan_6879: folds

*** FLOP *** [As Td 7c]

enjoylife888: bets $2.60

HwardShore: calls $2.60

Tokarinho: folds

*** TURN *** [As Td 7c] [Qs]

enjoylife888: bets $5.18

HwardShore: calls $5.18

*** RIVER *** [As Td 7c Qs] [Ks]

enjoylife888: checks

HwardShore: bets $50.81 and is all-in

enjoylife888: calls $48.61 and is all-in

Uncalled bet ($2.20) returned to HwardShore

*** SHOW DOWN ***

HwardShore: shows [Ts Js] (a Royal Flush)

enjoylife888: shows [Kc Kd] (three of a kind, Kings)

HwardShore collected $115.53 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $118.03 | Rake $2.50

Board [As Td 7c Qs Ks]

Seat 1: Alan_6879 (big blind) folded before Flop

Seat 2: enjoylife888 showed [Kc Kd] and lost with three of a kind, Kings

Seat 3: HwardShore showed [Ts Js] and won ($115.53) with a Royal Flush

Seat 4: Tokarinho (button) folded on the Flop

Seat 6: bst1n (small blind) folded before Flop

 

 

 

 

Maximera värdet 8-)

 

 

Rullar på helt ok. Hade en ganska stor backsession under dagen där jag losa 5-6BI efter ett par riktigt dåliga spel, men kom sedan igång under kvällen och avsluta dagen min+. Känner att 3-4bets dynamiken på stars gör så att variansen höjs en aning, ifall man jämför med Svs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25k händer avklarade på 50NL och har klarat av att justera mitt spel väldigt bra nu till en början. Nu vet jag inte riktigt vad som ränkas som en "bra winrate på 50 regborden, men kan väl tänka mig att 3.8/bb100 är helt ok ifall det håller över en längre period. Lägger egentligen inte någon större vikt vid resultatet nu, utan försöker mer pumpa volym och klara målet (Supernova) innan årets slut. Har 20kVPPs atm så bara 80k to go! :) vettekatten ifall ja pallar ca 100k händer/månaden till åresslutet dock...

 

Känner att mitt spel BTN vs blinds och omvänt är aningen bättre än de flesta. Klarar oftast av att bygga upp en dynamik som jag kan använda det till min fördel. Något jag dock måste utveckla är min SB vs BB opn då BB försvaras mycket bredare ifall man jämför med svs. Speciellt vissa av ryssarna, kan vara otroligt jobbiga ifall man börjar öppna to lose SB. Där finns det mycket att justera, men blir ju lättare när man får lite händer på regsn.

 

PS: att ha Lillerik som image kan jag helt klart rekommendera. Solklart +ev

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte vad som har blivit med mig!

 

Har tidigare haft otroligt svårt att hålla fokus 1-2timmar. Känns nu som att jag orkar spela tiotimmar i sträck utan vila. Vettfan ifall det är skulle vara något i vardagen som skulle ha framhävt detta då jag varit otroligt lat senaste tiden och slaggat relativt dåligt.

 

Har också tänkt över målet att nå supernova. Känns inte riktigt optimalt att tvinga in 100k händer varje månad och kanske vara slutkörd till starten på nästa år. Så siktar på att bygga en redig rulle och vara vinnande 100/200NL. 100NL slår jag nog redan, men finns väldigt mycket jag måste jobba på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Månaden bokad. Det blev 52k händer, vilket är ungefär dubbla vad jag har snittat på Svs. +16 50NL BI. Har börjat Titta efter lite GTO bilder man kan använda. Använt Lillerik och en bild på Isildur1. Tror en bild på Blom är otroligt GTO då alla tror man är en "crazy swede" :)

 

Vem är Lillerik?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plöjde Bert-serien för ett par år sen (starring Johan Ulveson som Berts pappa och Mimmi från Tre Kronor är mamman) och kan inte tänka mig det görs så bra film osv för barn i dag.

 

Fina med massa svenska klassiker, som Sunes sommar och liknande skit, är ju att vuxenrollerna besattes av seriöst duktiga skådespelare så även äldre kan uppskatta det. Även om målgruppen var barn så finns det massa passningar och skämt som bara de vuxna förstår.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plöjde Bert-serien för ett par år sen (starring Johan Ulveson som Berts pappa och Mimmi från Tre Kronor är mamman) och kan inte tänka mig det görs så bra film osv för barn i dag.

 

Fina med massa svenska klassiker, som Sunes sommar och liknande skit, är ju att vuxenrollerna besattes av seriöst duktiga skådespelare så även äldre kan uppskatta det. Även om målgruppen var barn så finns det massa passningar och skämt som bara de vuxna förstår.

 

 

 

 

Helt klart. Det var bättre förr :)

 

Co segemyhr är en annan klassisk svensk serie där Johan Ulveson medverkar som är hur bra som helst. Rekommenderas stakt ifall någon missat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lill-Erik fortsätter bringa bra med värde till borden.

 

 

Dagens gibb

 

https://imgi.se/image/t5

 

Resultatmässigt har det gått över förväntan denna första månad, men har fortfarande väldigt svårt att kombinera många timmars spelade och teoriplugg med jobbet. Få någon slags struktur på vardagen känns helt omöjligt. Blir ofta att man dygnar till jobbet efter en sen kvälls grind och har även väldiga problem att få in träning i schemat. Men vafan ska egentligen inte sitta och gnälla. Ifall man vill vara med och slåss om ett par $ får man kanske offra en "softar" vardag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lill-Erik fortsätter bringa bra med värde till borden.

 

 

Dagens gibb

 

https://imgi.se/image/t5

 

Resultatmässigt har det gått över förväntan denna första månad, men har fortfarande väldigt svårt att kombinera många timmars spelade och teoriplugg med jobbet. Få någon slags struktur på vardagen känns helt omöjligt. Blir ofta att man dygnar till jobbet efter en sen kvälls grind och har även väldiga problem att få in träning i schemat. Men vafan ska egentligen inte sitta och gnälla. Ifall man vill vara med och slåss om ett par $ får man kanske offra en "softar" vardag :)

 

Allt ditt surr om Lill-Erik är ju hysteriskt roligt. Om jag förstått saken rätt så är Lill-Erik Sunes lillebror från Sommaren med Sune.

 

Du får alltså slaskiga syner pga av din koppling till Lill-Erik, eller bringar han bara bra karma sådär i största allmänhet?

 

Kan du länka till något kul klipp med Lill-Erik?

 

Mvh Syryoyo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt ditt surr om Lill-Erik är ju hysteriskt roligt. Om jag förstått saken rätt så är Lill-Erik Sunes lillebror från Sommaren med Sune.

 

Du får alltså slaskiga syner pga av din koppling till Lill-Erik, eller bringar han bara bra karma sådär i största allmänhet?

 

Kan du länka till något kul klipp med Lill-Erik?

 

Mvh Syryoyo

 

 

Haha Lill-Erik är med i Bert serien. Driver såklart om det, men efter allt karaktären Lill-Erik fick utstå så balanserar han helt klart upp ens karma vid borden. En bra image är helt klart +ev

 

Kort klipp på Lill-Erik:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hejs!

 

Mitt namn är Andreas, 19år. Jobbar med att sälja försäkringar något absolut inte vill göra resten av livet... Har nu spelat poker i 2år

 

Bakgrund.

 

Som för de flesta andra började jag med att förlora. Med balongskalle satt jag in ca 500$ på Pokerstars. Tog mig ungefär 2 månader att gula. Efter de förstod jag att balongskallen var tvungen att spräckas :) Började då läsa en del böcker och Fick tipset av en äldre vän som hade spelat ett tag att läsa Harringtons CG bok.

 

Bestämde mig efter en tid att göra ett nytt försök. Satte då in 4k på Svenskaspel, och började spela /1 /2. Under första tiden gick de fortfarande inte så bra. Det tog mig ungefär 3-4månader innan de börja släppa och gå bättre. När de väl släppte var de som att jag hade vaknat upp och äntligen kunde se. Då efter 5-6månaders spelande jobbade jag mig upp till /4 /5 och började även spela NL50 / NL 100 på stars, Där jag är idag.

 

Min rulle är nu på ca 5000$, men har tagit ut en hel del och lagt undan för sparande osv.

 

MÅL, Livet/Poker: Planerat att börja läsa Kriminologi inom ca 2-3år. Vill då kunna spela poker på sidan av och slippa leva som en slav under tiden jag studerar.

 

Hoppas ni ska tycka de bli spännande att följa!

 

Läste att du planerade att börja plugga kriminologi i framtiden. Hade själv samma planer i 17-18 års åldern (är 30+ nu) men valde kapitalismens smutsiga bana istället. Ett beslut jag till och från ångrar då det yrket hade varit intressant.

 

Tanken var journalist med inriktning på just kriminologi, eller att bli polis och typ mordutredare på sikt. Med med dom planerna det tyvärr gick åt helvete:cry:

 

Hur ser planerna ut för dig där, händer det något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar fan på att jobba 7-16 och sen sätta sig och spela 5k händer zoom :shock:

 

Gick väl inte direkt tipptopp idag. Tycker att jag gjorde ett par ganska risiga spel, men sprang inte heller så bra. Tror inte jag är någon vinnare på Zoomborden i nuläget. Känns som att jag blir otroligt robotaktig och hjärnan hamnar i något autopilot mode efter 10min. Får hålla mig till Reg borden framöver.

 

Ifall någon har en bra image att använda får ni gärna länka. Känns som Lill-Eriks karma inte håller topnivå i nuläget. Need them flippskills :)

 

Andra sessionen: 3351händer -197$

 

https://imgi.se/image/zF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste att du planerade att börja plugga kriminologi i framtiden. Hade själv samma planer i 17-18 års åldern (är 30+ nu) men valde kapitalismens smutsiga bana istället. Ett beslut jag till och från ångrar då det yrket hade varit intressant.

 

Tanken var journalist med inriktning på just kriminologi, eller att bli polis och typ mordutredare på sikt. Med med dom planerna det tyvärr gick åt helvete:cry:

 

Hur ser planerna ut för dig där, händer det något?

 

 

Absolut! Har fortfarande som mål att läsa kriminologi men känner att jag vill vänta ett par år innan jag tar steget till den akademiska världen. Just nu trivs jag bra på mitt jobb och lägger nästan all övrig till till pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Istället för att som vanligt smälla upp 6-9regbord sätter man sig självklart och spelar 4zoombord ... Blev ungefär 900händer zoom innan jag tog mig själv i kragen och övergick till 9st regbord. Det gick genast mycket bättre lugnet och hjärnan kom tillbaka.

 

Vet inte varför jag blir så otroligt tiltad av zoom. Spelar egentligen ingen roll hur det går, ifall jag ligger + eller - efter varje session känns de som man vill slå sönder något.

 

 

https://imgi.se/image/zl

 

+74$ 1870 händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...