Gå till innehåll

Howardshore - Balansboken


HwardShore

Recommended Posts

Kul blogg!

 

Hade själv det där problemet med zoom länge. För mig var det att jag, ju argare jag blev, ju snabbare tog jag mina beslut för att få in nya händer och få chansen att slå dom jävlarna i ansiktet.

 

När jag till slut tog ett steg tillbaka och insåg vad jag höll på med hittade jag ett annat lugn i mitt zoom game genom att låta varje beslut ta ett tag och använde inte fold-next-hand knappen innan det var min tur. Efter ett tag återgick jag till att börja folda när det inte var min tur men fortsatte ta mer tid överlag och det har fungerat för mig.

 

(Nu har jag inte så värst bra winrate nånstans på zoom så ta mitt råd med en nypa salt men jag vinner iaf lite på 100nl zoom, och jag tycker det är kul att spela samtidigt som man 5tablar SvS)

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul blogg!

 

Hade själv det där problemet med zoom länge. För mig var det att jag, ju argare jag blev, ju snabbare tog jag mina beslut för att få in nya händer och få chansen att slå dom jävlarna i ansiktet.

 

När jag till slut tog ett steg tillbaka och insåg vad jag höll på med hittade jag ett annat lugn i mitt zoom game genom att låta varje beslut ta ett tag och använde inte fold-next-hand knappen innan det var min tur. Efter ett tag återgick jag till att börja folda när det inte var min tur men fortsatte ta mer tid överlag och det har fungerat för mig.

 

(Nu har jag inte så värst bra winrate nånstans på zoom så ta mitt råd med en nypa salt men jag vinner iaf lite på 100nl zoom, och jag tycker det är kul att spela samtidigt som man 5tablar SvS)

 

Lycka till!

 

 

Danke!

 

Låter som en ide. Tror för min del är nog bästa alternativ att hålla sig så långt borta från Zoom som möjligt då det går såpass bra på regborden. Att spela 9st regbord är ungefär som att spela 3-4zoombord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Danke!

 

Låter som en ide. Tror för min del är nog bästa alternativ att hålla sig så långt borta från Zoom som möjligt då det går såpass bra på regborden. Att spela 9st regbord är ungefär som att spela 3-4zoombord.

 

Är nog vettigt. Reg-borden är ofta väldigt mycket softare än zoom, speciellt om man har lobbyskills. (Det har inte jag. :( )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nog vettigt. Reg-borden är ofta väldigt mycket softare än zoom, speciellt om man har lobbyskills. (Det har inte jag. :( )

 

 

Tror kvaliten på spelare är relativt lika. Dock blir det en helt annan dynamik på zoom borden. Är många spelare har otroliga läckor ex (blinds) vilket gör att det blir mer en "grind" Älskar regborden där man mer kan använda en uppbyggd image och utnyttja den till sin fördel. Sen några lobbyskills har jag aldrig haft. Vill krossa alla :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror kvaliten på spelare är relativt lika. Dock blir det en helt annan dynamik på zoom borden. Är många spelare har otroliga läckor ex (blinds) vilket gör att det blir mer en "grind" Älskar regborden där man mer kan använda en uppbyggd image och utnyttja den till sin fördel. Sen några lobbyskills har jag aldrig haft. Vill krossa alla :)

 

Zoom tycker jag känns mycket mer som fold or push poker. Samt mycket ABC spelare som verkligen spelar rakt fram. Väldigt många på zoom borden som ligger på en 3bet från sb/bb på uppemot 20-30% vilket gör att om man 4betar så finns mycket värde att hämta.

 

Reg borden känns softare med fler spelare som synar ner med marginella händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ledig från jobbet idag vilket innebar PokerPOkerPoker!! :)

 

Klev upp vid tolvtiden och körde direkt igång. Blev ungefär 2.4k händer och 130dullar+. Fortsätter att spela/springa väldigt bra, vilket är en ganska giftig kombo. Hade absolut inte förväntat mig att bibehålla ungefär samma winrate på stars som jag hade på Svs. Man hör alltid att stars är så mycket tuffare, vet inte riktigt ifall jag håller med.

 

Avsluta sen kvällen med en kortare session, plurre 150$.

 

 

2732 händer +285$

 

https://imgi.se/image/zR

 

https://imgi.se/image/zX

 

När man kliver igenom dörren hemma och vet att det vankas kvällsgibb!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ledig från jobbet idag vilket innebar PokerPOkerPoker!! :)

 

Klev upp vid tolvtiden och körde direkt igång. Blev ungefär 2.4k händer och 130dullar+. Fortsätter att spela/springa väldigt bra, vilket är en ganska giftig kombo. Hade absolut inte förväntat mig att bibehålla ungefär samma winrate på stars som jag hade på Svs. Man hör alltid att stars är så mycket tuffare, vet inte riktigt ifall jag håller med.

 

Avsluta sen kvällen med en kortare session, plurre 150$.

 

 

2732 händer +285$

 

https://imgi.se/image/zR

 

https://imgi.se/image/zX

 

När man kliver igenom dörren hemma och vet att det vankas kvällsgibb!!

 

 

Vilka stakes och vilken winrate snackar vi om? Vore intressant att se lite siffror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka stakes och vilken winrate snackar vi om? Vore intressant att se lite siffror.

 

HalloY! står nog ifall du tittar tillbaka lite, men spelar just nu ca 80% av mina sessioner på 50NL med ett par inslag av 100NL. Nu är det ju ett såpass litet sample (72k) händer så ska väl inte vara allt för resultatsglad. bb/100 ligger just nu på 5.57.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha somnat till Sverige matchen så satt man sig och lirade.

 

 

Idag blev nog den mest välspelade sessionen jag haft på ett bra länge. Brukar alltid försöka vara lite för kreativ för mitt eget bästa och hitta lite halvkonstiga linjer, vilket jag inte tyckte var fallet idag. WPgg

 

1020händer +91$

 

https://imgi.se/image/5K

 

Bra start på månaden. (regual tables)

 

https://imgi.se/image/5T

 

Rolig hand som fick avsluta sessionen. Vettekatten ifall ja hade klarat av att syna utan färgdraget, men nickar man "Nizi250" är detta nog en std linje med merparten av händer :)

 

PokerStars Hand #140408217633: Hold'em No Limit ($0.25/$0.50 USD) - 2015/09/05 22:39:12 CET [2015/09/05 16:39:12 ET]

Table 'Roberbauxa' 6-max Seat #4 is the button

Seat 2: HwardShore ($58.51 in chips)

Seat 3: remigio20 ($92.84 in chips)

Seat 4: SteveTheRake ($72.93 in chips)

Seat 5: sErEzHkaJkee ($50 in chips)

Seat 6: Nizi250 ($45.81 in chips)

sErEzHkaJkee: posts small blind $0.25

Nizi250: posts big blind $0.50

ArcLing: sits out

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HwardShore Ace of SpadesQueen of Spades

HwardShore: raises $0.87 to $1.37

remigio20: folds

SteveTheRake: folds

sErEzHkaJkee: folds

Nizi250: calls $0.87

*** FLOP *** Queen of Clubs8 of Clubs8 of Spades

Nizi250: bets $3

HwardShore: calls $3

*** TURN *** Queen of Clubs8 of Clubs8 of Spades6 of Spades

Nizi250: bets $41.44 and is all-in

HwardShore: calls $41.44

*** RIVER *** Queen of Clubs8 of Clubs8 of Spades6 of Spades10 of Diamonds

*** SHOW DOWN ***

Nizi250: shows 9 of ClubsAce of Clubs (a pair of Eights)

HwardShore: shows Ace of SpadesQueen of Spades (two pair, Queens and Eights)

HwardShore collected $89.37 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $91.87 | Rake $2.50

Board Queen of Clubs8 of Clubs8 of Spades6 of Spades10 of Diamonds

Seat 2: HwardShore showed Ace of SpadesQueen of Spades and won ($89.37) with two pair, Queens and Eights

Seat 3: remigio20 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: SteveTheRake (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: sErEzHkaJkee (small blind) folded before Flop

Seat 6: Nizi250 (big blind) showed 9 of ClubsAce of Clubs and lost with a pair of Eights

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

He rullar på.

 

Springer självklart väldigt bra just nu, men känner också att mitt spel håller aningen högre nivå än de ja möter. Ifall ja drar ännu en jämföra med svs, så tycker jag att det är aningen mer aggressivt på stars vilket jag tror gynnar min spelstil. Svs känns mer som man sitter på CC = stationligan vilket gör spelet ganska tråkigt. Sen att slippa turbo borden är en fröjd bara de :-P

 

Dagens session.

 

https://imgi.se/image/oM

 

1663 händer +104$

 

Blev såklart en liten kortis innan slgg3

https://imgi.se/image/oS

 

427händer

 

+48$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det zoom eller reg borden du lirar nu? Kul att se att du springer bra oavsett ;)

 

Vad sätter du honom på för hand ovan?

 

 

 

Spelar typ 80% 6-9 reg bord. Sen spelar jag också en gnutta zoom då jag gärna vill spela mer zoom i framtiden.

 

Är relativt dåligt på att förklara mina tankegångar, men kände bara som att det inte finns någon logik för honom att välja denna linje med hans värdehänder 8x QQ (vilket jag blockar) Men var helt klart inte direkt superglad när jag tryckte call och hade nog inte synat ifall turn inte var Q, A eller en spader mot push.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinner du jämt eller postar du bara plusgrafer? :roll::-P

 

 

Ifall du tittar tillbaka lite så skriver jag om min största backmånad iår. Sen har det helt klart blivit mer grafer postade efter vunna sessioner då man är aningen mer DBs glad, men försöker oftast att summera så bra som möjligt.

 

Nu är väl tanken att börja posta varje dag då jag tycker det både är roligt och bra för mitt fokus. så får väl titta in och se lite förlustgrafer här framöver ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en vinstgraf... Kan han ba ge sig! :evil:

 

 

Spelade redigt dåligt idag. Känner att jag ofta att jag har dåligt fokus efter ett träningspass, vilket är jävligt synd.

 

Dagens pass: 2232händer + 112$

 

https://imgi.se/image/HB

 

Hand (1)

 

Tänkegången i denna hand var att han har väldigt få 10x han synar 4bet OP och händer som JJ,QQ kommer han skjuta river väldigt sällan. Den enda vettiga handen är väl 99.

 

PokerStars Hand #140503618912: Hold'em No Limit ($0.25/$0.50 USD) - 2015/09/07 22:03:35 CET [2015/09/07 16:03:35 ET]

Table 'Gajdariya II' 6-max Seat #3 is the button

Seat 1: Kuca :P ($107.96 in chips)

Seat 2: HwardShore ($50 in chips)

Seat 3: puchium ($79.87 in chips)

Seat 4: aolender ($60.67 in chips)

Seat 5: Jarzi85 ($52.03 in chips)

Seat 6: CarlosCRG ($50 in chips)

aolender: posts small blind $0.25

Jarzi85: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HwardShore Ace of HeartsKing of Diamonds

CarlosCRG: folds

Kuca :P: folds

HwardShore: raises $0.75 to $1.25

puchium: folds

aolender: folds

Jarzi85: raises $2.75 to $4

HwardShore: raises $5.50 to $9.50

Jarzi85: calls $5.50

*** FLOP *** 10 of Spades10 of Diamonds5 of Spades

Jarzi85: checks

HwardShore: checks

*** TURN *** 10 of Spades10 of Diamonds5 of Spades9 of Hearts

Jarzi85: bets $9

HwardShore: calls $9

*** RIVER *** 10 of Spades10 of Diamonds5 of Spades9 of Hearts7 of Diamonds

Jarzi85: bets $33.53 and is all-in

HwardShore: calls $31.50 and is all-in

Uncalled bet ($2.03) returned to Jarzi85

*** SHOW DOWN ***

Jarzi85: shows Ace of DiamondsJack of Spades (a pair of Tens)

HwardShore: shows Ace of HeartsKing of Diamonds (a pair of Tens - Ace+King kicker)

HwardShore collected $97.75 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $100.25 | Rake $2.50

Board 10 of Spades10 of Diamonds5 of Spades9 of Hearts7 of Diamonds

Seat 1: Kuca :P folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: HwardShore showed Ace of HeartsKing of Diamonds and won ($97.75) with a pair of Tens

Seat 3: puchium (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: aolender (small blind) folded before Flop

Seat 5: Jarzi85 (big blind) showed Ace of DiamondsJack of Spades and lost with a pair of Tens

Seat 6: CarlosCRG folded before Flop (didn't bet)

 

 

Hand (2)

 

Satt och gjorde calldance, men tji fick man :)

 

PokerStars Hand #140505183355: Hold'em No Limit ($0.25/$0.50 USD) - 2015/09/07 22:31:45 CET [2015/09/07 16:31:45 ET]

Table 'Diphda II' 6-max Seat #4 is the button

Seat 1: 8888ROCK8888 ($50.88 in chips)

Seat 2: HwardShore ($62.38 in chips)

Seat 3: Kuca :P ($85.47 in chips)

Seat 4: 1nv1s1ble1 ($59.01 in chips)

Seat 5: LucianoBaba ($66.48 in chips)

Seat 6: Jarzi85 ($36.41 in chips)

LucianoBaba: posts small blind $0.25

Jarzi85: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HwardShore King of DiamondsKing of Hearts

8888ROCK8888: raises $1 to $1.50

HwardShore: raises $3 to $4.50

Kuca :P: folds

1nv1s1ble1: folds

LucianoBaba: folds

Jarzi85: calls $4

8888ROCK8888: calls $3

*** FLOP *** 10 of Hearts2 of Hearts4 of Hearts

Jarzi85: checks

8888ROCK8888: checks

HwardShore: checks

*** TURN *** 10 of Hearts2 of Hearts4 of Hearts4 of Spades

Jarzi85: bets $8.50

8888ROCK8888: calls $8.50

HwardShore: calls $8.50

*** RIVER *** 10 of Hearts2 of Hearts4 of Hearts4 of Spades4 of Diamonds

Jarzi85: bets $23.41 and is all-in

8888ROCK8888: folds

HwardShore: calls $23.41

*** SHOW DOWN ***

Jarzi85: shows King of Clubs4 of Clubs (four of a kind, Fours)

HwardShore: shows King of DiamondsKing of Hearts (a full house, Fours full of Kings)

Jarzi85 collected $83.57 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $86.07 | Rake $2.50

Board 10 of Hearts2 of Hearts4 of Hearts4 of Spades4 of Diamonds

Seat 1: 8888ROCK8888 folded on the River

Seat 2: HwardShore showed King of DiamondsKing of Hearts and lost with a full house, Fours full of Kings

Seat 3: Kuca :P folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: 1nv1s1ble1 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: LucianoBaba (small blind) folded before Flop

Seat 6: Jarzi85 (big blind) showed King of Clubs4 of Clubs and won ($83.57) with four of a kind, Fours

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen får man bjuda på en backsession, väntat så! :rolleyes:

 

 

Med ett ett löpsteg som Antonsson på borden så var det bara att stänga ner sessionen snabbast möjligt. Sen spelade ja absolut inte optimalt. Har ibland en dålig vana att försöka mig på de absolut konstigaste linjerna vilket leder till fatala misstag och det är något jag verkligen måste jobba bort.

 

https://imgi.se/image/Hp

 

Händer 951 249$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter ännu en skit session så blir det ett tidigt avslut. Får in det som en gud, men Lill-Erik verkar inte riktigt vilja att det ska hålla... 3set som inte höll och fick in KK vs AA 140bb BTN vs SB. Då vet man att det är dags att boka en tidig kväll. Men lite sklansky $ fick man iallafall jobba in... wOOpWoOP

 

1581Händer -148$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

surt med minus dag! Även jag sprang riktigt tråkigt.. Torskade top två par mot runner runner färg mm. Bara hoppas det vänder snart igen!

 

Låter ju icke så trevligt. Men vet ej om man ska börja vara grinig efter två förlustsessioner :) måste även tillägga att det blev lite av en comeback. Tog en banan och kollade lite händer, gick sedan tillbaka till liret. avsluta kvällen med ett minback -2$

 

609händer +146$

 

Skönt att avsluta kvällen med denna hand.

 

PokerStars Hand #140599525179: Hold'em No Limit ($0.25/$0.50 USD) - 2015/09/09 22:43:42 CET [2015/09/09 16:43:42 ET]

Table 'Aisakos II' 6-max Seat #3 is the button

Seat 1: Julitro 10 ($50 in chips)

Seat 2: LogicMyth ($67.26 in chips)

Seat 3: MonstrdrW ($85.85 in chips)

Seat 4: HwardShore ($110.41 in chips)

Seat 5: kempefisk1 ($50 in chips)

Seat 6: ri0d0r0 ($76.05 in chips)

HwardShore: posts small blind $0.25

kempefisk1: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HwardShore Ace of DiamondsJack of Diamonds

ri0d0r0: folds

Julitro 10: folds

LogicMyth: raises $1 to $1.50

MonstrdrW: folds

HwardShore: raises $3.50 to $5

kempefisk1: folds

LogicMyth: raises $5 to $10

HwardShore: calls $5

*** FLOP *** Jack of Hearts2 of ClubsJack of Clubs

HwardShore: checks

LogicMyth: checks

*** TURN *** Jack of Hearts2 of ClubsJack of Clubs3 of Spades

HwardShore: checks

LogicMyth: bets $10

HwardShore: calls $10

*** RIVER *** Jack of Hearts2 of ClubsJack of Clubs3 of Spades9 of Hearts

HwardShore: checks

LogicMyth: bets $10.50

HwardShore: raises $79.91 to $90.41 and is all-in

LogicMyth: calls $36.76 and is all-in

Uncalled bet ($43.15) returned to HwardShore

*** SHOW DOWN ***

HwardShore: shows Ace of DiamondsJack of Diamonds (three of a kind, Jacks)

LogicMyth: shows King of SpadesKing of Hearts (two pair, Kings and Jacks)

HwardShore collected $132.52 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $135.02 | Rake $2.50

Board Jack of Hearts2 of ClubsJack of Clubs3 of Spades9 of Hearts

Seat 1: Julitro 10 folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: LogicMyth showed King of SpadesKing of Hearts and lost with two pair, Kings and Jacks

Seat 3: MonstrdrW (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: HwardShore (small blind) showed Ace of DiamondsJack of Diamonds and won ($132.52) with three of a kind, Jacks

Seat 5: kempefisk1 (big blind) folded before Flop

Seat 6: ri0d0r0 folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy i helsike vad skönt det skulle vara att bara slänga bort jobbet och gå all in Poker. Sen har jobbet såklart ett par fördelar, men just nu känns det otroligt jobbigt. Speciellt på när klockar ringer 07.30... :-(

 

Pokern fortsätter att vara stabil. Börjar få ganska bra koll vilka knappar som ska tryckas på och inte. Sen har det varit roligt att få in såpass mycket volym senaste tiden. Bara denna månad har jag spelat 22K händer på Regular tables vilket är ungefär vad jag brukade få in på Svs över en hel månad. Siktar väl på ungefär 60k innan månaden är slut.

 

https://imgi.se/image/HH

 

1568 händer +190$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...