crillux Postad 21 Juli , 2005 Rapport Postad 21 Juli , 2005 Jag är ganska färsk, och undrar om ni som är lite mer rutinerade skulle kunna ge kritik på följande hand: Blinds: 15/30 Jag har $1105 i chips. Fi har $700 i chips. Jag har BB och tittar på 8:heart: 8:spade: . 2 pers foldar, nästa höjer med $75. Alla lägger sig fram till mig och jag synar. FLOPPEN: 8:diamond: 5:diamond: 2:spade: Jag checkar, fi betar $56, jag går all-in, fi synar. Jag håller på resultatet av handen så länge... Hur skulle ni ha gjort? Gjorde jag rätt eller borde jag spelat annorlunda? Tacksam för alla vinklar på detta. Citera
bzkt Postad 21 Juli , 2005 Rapport Postad 21 Juli , 2005 Du har nöten, varför gå allin? Sitter han med AK, AQ, etc kommer han inte att syna dig eftersom han har ~500 i chips. Bättre att göra en valueraise eller bara syna och hoppas att han trycker in sin stack på turn. Citera
crillux Postad 21 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 21 Juli , 2005 Givet chipcount och blinds, hur mycket hade varit vettigt att höja med för value? Citera
Haggisen Postad 21 Juli , 2005 Rapport Postad 21 Juli , 2005 Givet chipcount och blinds, hur mycket hade varit vettigt att höja med för value? Du fick ju in degen i mitten vilket du måste vara nöjd med när du leder. Att bara calla kan vara farligt då färgdrag ligger ute, skulle dra till mer ett knappt pottbett på 200. Citera
Frege Postad 21 Juli , 2005 Rapport Postad 21 Juli , 2005 Du har nöten, varför gå allin? Sitter han med AK, AQ, etc kommer han inte att syna dig eftersom han har ~500 i chips. Om han har ett färgdrag med den handen då? Han vill kanske gambla mot vad han tror är ett överpar eller liknande. Citera
vetgirig Postad 21 Juli , 2005 Rapport Postad 21 Juli , 2005 Värst vore om motståndaren har 34 i ruter för färg och stegdrag. Mest troligt är kanske att motståndaren sitter med överpar och tror du sitter på färg eller stegdrag. Motståndaren tror alltså du sitter på en stark semi-bluff och har svårt att lägga ner AA/KK. Antar du spelar en $5+.5 Sit N go ? Citera
bzkt Postad 21 Juli , 2005 Rapport Postad 21 Juli , 2005 Du har nöten, varför gå allin? Sitter han med AK, AQ, etc kommer han inte att syna dig eftersom han har ~500 i chips. Om han har ett färgdrag med den handen då? Han vill kanske gambla mot vad han tror är ett överpar eller liknande. Förlåt men jag förstod dig inte riktigt. Du menar om fi har A K ? Citera
Jessica Postad 21 Juli , 2005 Rapport Postad 21 Juli , 2005 Tveksam call preflopp. På floppen hade jag bara callat och sen tryckt på som faan på turn. Citera
bzkt Postad 21 Juli , 2005 Rapport Postad 21 Juli , 2005 Tveksam call preflopp. På floppen hade jag bara callat och sen tryckt på som faan på turn. Han har rätt stor stack och det kostar honom 45 att syna. Given syn. Jag hade nog spelat som du, synat flop och check-raisat allin på turn. Citera
crillux Postad 21 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 21 Juli , 2005 Tack för alla svar. Nu har jag lite att fundera på, framför allt då det gäller att kanske lugna sig till turn och sedan check-raisa... Så här gick det: Blinds: 15/30 Jag har $1105 i chips. Fi har $700 i chips. Jag har BB och tittar på 8:heart: 8:spade: . 2 pers foldar, nästa höjer med $75. Alla lägger sig fram till mig och jag synar. FLOPPEN: 8:diamond: 5:diamond: 2:spade: Jag checkar, fi betar $56, jag går all-in, fi synar. Fi vänder upp 9:club: 9:spade: TURN: Q:heart: RIVER: A:diamond: Om jag nu räknar rätt (inte säker på att jag fattat alla tricks) så borde min motståndare ha endast 2 outs efter floppen, eller har jag fattat fel? Citera
Ebola Postad 21 Juli , 2005 Rapport Postad 21 Juli , 2005 Tack för alla svar. Nu har jag lite att fundera på, framför allt då det gäller att kanske lugna sig till turn och sedan check-raisa... Så här gick det: Blinds: 15/30 Jag har $1105 i chips. Fi har $700 i chips. Jag har BB och tittar på 8:heart: 8:spade: . 2 pers foldar, nästa höjer med $75. Alla lägger sig fram till mig och jag synar. FLOPPEN: 8:diamond: 5:diamond: 2:spade: Jag checkar, fi betar $56, jag går all-in, fi synar. Fi vänder upp 9:club: 9:spade: TURN: Q:heart: RIVER: A:diamond: Om jag nu räknar rätt (inte säker på att jag fattat alla tricks) så borde min motståndare ha endast 2 outs efter floppen, eller har jag fattat fel? Helt korrekt. Personligen så skulle jag ha dragit ett pottbet efter fi's raise, även om jag visste att han hade ett överpar, och sen spelat hårt på turn. Beror ju på hur fi spelat tidigare händer också. Tycker det var lite vanskligt att gå all in efter en 1/3 pottbet av fi. (1/3 är väl ungefär det han bettar) Citera
TANDEMCYKELN Postad 21 Juli , 2005 Rapport Postad 21 Juli , 2005 Om jag nu räknar rätt (inte säker på att jag fattat alla tricks) så borde min motståndare ha endast 2 outs efter floppen, eller har jag fattat fel? Fi kan också få in en bakdörrsstege, vilket man brukar ge 1.5 outs. Citera
swedmag Postad 21 Juli , 2005 Rapport Postad 21 Juli , 2005 Om jag nu räknar rätt (inte säker på att jag fattat alla tricks) så borde min motståndare ha endast 2 outs efter floppen, eller har jag fattat fel? Fi kan också få in en bakdörrsstege, vilket man brukar ge 1.5 outs. Denna lär dock knappast vara 1,5 outs väl? Det är ju en "bakdörrs-hålstege". Det måste komma exakt en 7:a och en 6:a, vilket blir 1,5% chans på stegen om jag räknat rätt. En halv out? Citera
Stoneburg Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 Tycker du kan beta halvpott in i honom på floppen istället och trycka om han höjer (vilket han lär göra), då är han pot-committed och borde syna, lägger han sig har du fått ut mer än om han lägger sig efter en check-raise, och du riskerar inte att ge honom gratiskort till färgen. Citera
Frege Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 Du har nöten, varför gå allin? Sitter han med AK, AQ, etc kommer han inte att syna dig eftersom han har ~500 i chips. Om han har ett färgdrag med den handen då? Han vill kanske gambla mot vad han tror är ett överpar eller liknande. Förlåt men jag förstod dig inte riktigt. Du menar om fi har A K ? Det stämmer. Citera
Recommended Posts