Gå till innehåll

Just the micros


OHChariot

Recommended Posts

  • Svars 788
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kan ju inte annat än att älska svs hyperturrar utan antes, var chipleader 9-handat på FT med 3bb och spelade sedan HU med 4bb eff där ettan nästan fick dubbelt så mycket som tvåan, bustade 2a för 7 hunk obv :mrgreen:

 

Haha de är riktigt riktigt sjuka, 10% rejk också. Skrev en tråd på svs forum om rejken och strukturen men fick inte något intressant svar direkt. Föga förvånande dock.

 

Hur ser dina söndagar ut? Nöter du 18s eller kör du röda low/midstakes också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha de är riktigt riktigt sjuka, 10% rejk också. Skrev en tråd på svs forum om rejken och strukturen men fick inte något intressant svar direkt. Föga förvånande dock.

 

Hur ser dina söndagar ut? Nöter du 18s eller kör du röda low/midstakes också?

 

Haha ja men förbannat roliga sen att folk sitter och foldar 2bb eff bvsb osv gör det inte sämre :mrgreen:

 

Spelar bara 18s, får bara spela turrar för egna pengar så lirar någon då och då men inte mycket mer än så dessvärre. Spelar dock väldigt lite just nu då många timmar går åt skola och att studera påååker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså typ förevigt men kommer ha störst summa pengar inne det kommande halvåret, vill egentligen bara lägga undan pengarna så att jag inte bränner dem men får man någon form av avkastning så är det fint det också :-)

 

Okej. Ska du spara en stor summa pengar i 6 mån för att sedan göra ett uttag så är det långt ifrån säkert att du går plus. Jag bifogar en bild från den amerikanska börsens 500 största bolag för att försöka visa vad jag menar. AZ är en indexfond som ganska väl följer Stockholmsbörsens 30 största bolag, så jämförelsen är kanske inte knivskarp. Det kanske finns liknande data för dessa, men jag orkar inte gräva mer :-) Däremot kanske det är "bra tider" att investera nu, det har jag ingen större koll på.

 

 

Spoiler!

rKa5ppt.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Ska du spara en stor summa pengar i 6 mån för att sedan göra ett uttag så är det långt ifrån säkert att du går plus. Jag bifogar en bild från den amerikanska börsens 500 största bolag för att försöka visa vad jag menar. AZ är en indexfond som ganska väl följer Stockholmsbörsens 30 största bolag, så jämförelsen är kanske inte knivskarp. Det kanske finns liknande data för dessa, men jag orkar inte gräva mer :-) Däremot kanske det är "bra tider" att investera nu, det har jag ingen större koll på.

 

 

Spoiler!

rKa5ppt.png

 

Skoj att man loggar in på denna dagboken och ser en bild från ens brors blogg. Den är mer välsprid än jag ger honom cred för uppenbarligen.

 

Till OP, kolla igenom den länken rikatillsammans.se, där lär finnas x-antal sidor och läsa om investering av pengar och hur man får pengar och växa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skoj att man loggar in på denna dagboken och ser en bild från ens brors blogg. Den är mer välsprid än jag ger honom cred för uppenbarligen.

 

Till OP, kolla igenom den länken rikatillsammans.se, där lär finnas x-antal sidor och läsa om investering av pengar och hur man får pengar och växa.

 

Det är en bra blogg. Lätt att ta till sig informationen och han skriver för det mesta om intressanta saker.

 

 

Alltså typ förevigt men kommer ha störst summa pengar inne det kommande halvåret, vill egentligen bara lägga undan pengarna så att jag inte bränner dem men får man någon form av avkastning så är det fint det också :-)

 

Det kan vara värt att kolla upp vad som passar dig bäst: aktiekonto, investersparkonto eller kapitalförsäkring. (om du inte redan har koll på det)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer det sig att du inte trycker mer turrar på Svs? Att kombinera både PS och Svs borde ju vara nöten för dig då majoriteten av turrarna på Svs är just micro. Sen skadar det inte att till och med regsen är värdelösa på statens sida.

 

Bara en tanke!

 

Mvh #Gratispengar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer det sig att du inte trycker mer turrar på Svs? Att kombinera både PS och Svs borde ju vara nöten för dig då majoriteten av turrarna på Svs är just micro. Sen skadar det inte att till och med regsen är värdelösa på statens sida.

 

Bara en tanke!

 

Mvh #Gratispengar

Lär mig jääääävligt mycket nya saker hela tiden nu iom stejkingen och har fullt upp med att applicera det praktiskt när jag spelar vilket skulle vara lite svårare om jag pumpade upp vilken annan klient som helst då det tar mycket utrymme och uppmärksamhet. Försöker därför hålla mig till bara sngs för att bli så bra som möjligt på det. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

×
×
  • Skapa nytt...