Gå till innehåll

Just the micros


OHChariot

Recommended Posts

  • Svars 788
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

OHChariot, vet du varför det SNG's bara pausas 5 i hel timma ibland? Fruktansvärt störande när man spelar andra turneringar vid sidan om och vill ha en paus

 

18m har antagligen pauser varannan timme eftersom att de är så korta jämfört med andra format. Om jag minns rätt är det paus varje timme i 45s och 180s. Det är rätt jobbigt om man spelar annat ja :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18m har antagligen pauser varannan timme eftersom att de är så korta jämfört med andra format. Om jag minns rätt är det paus varje timme i 45s och 180s. Det är rätt jobbigt om man spelar annat ja :rolleyes:

 

Lyxproblem :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antes från blindnivå 1 numera i 18- 45- 90- och 180mans. Vad tycker du om det och vad för justeringar i spelet görs?

 

Detta är jag också intresserad av..

 

Älskar det. Vet inte om just denna strukturen är perfekt eller inte, antes i sig är bra men det blir dåligt om medellängden på gamesen blir kortare. Då får man helt enkelt sätta in ngn nivå till.

 

Justeringarna är såklart att man spelar mkt mer aggro. Innan har det varit något nittigt de första nivåerna men nu med antes ska man in och veva friskt hela tiden. Kände idag när jag lirade 22 bord att det gick bra mycket fortare eftersom att man spelar så många fler händer och det blir mycket mer postflop spel tidigt.

 

Gillar också att man får spela djupare stackar med antes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antes från blindnivå 1 numera i 18- 45- 90- och 180mans. Vad tycker du om det och vad för justeringar i spelet görs?

 

Bidrar med en till åsikt i frågan. Tycker det är kanon!. Man kan ju inte hålla sig ifrån att veva de första nivåerna.

 

Edit: anpassningen för egen del blir att bli mer uppmärksam på lösare spel från andra. Spelar inte så mycket längre, men nu blir jag sugen. De hade gärna fått höja till 2000 startmarker eller fler perioder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt mycket roligare med antes överlag imo. Tror även att min roi kan få sig en boost av det eftersom att många regs är väldigt dåliga på att anpassa sig :-)

 

Hoppas på lite mer rungood på $15s nu så kanske man får kliva upp och veva lite någon gång i april 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nån har lust att förklara hur man gör bilderna mindre så uppskattas det:-)

 

Kort session idag då det vankas bira och fotboll.

Ser även att jag klättrar på Sveriges SNG-leaderboard på sharkscope. Mkt svsspelare osv där men en 6-max grinder på stars som leder och han blir tuff att komma ikapp :-P

 

IVw0RKh.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nån har lust att förklara hur man gör bilderna mindre så uppskattas det:-)

 

Jag brukar justera fönsterstorleken i PT och därefter ta en skärmdump.

 

Om jag vill ändra storlek i efterhand:

 

Mac: förhandsvisning -> verktyg -> ändra storlek

 

PC: Paint? :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har det hänt nåt med blindsnivåerna då? Isf är det inte så bra ändring,

då man förlorar mer på en struktur som drar mot hyper än man

vinner på att vissa regs inte kan spela floppar.

 

Edit: öppnar klienten när vi kommit till april

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar justera fönsterstorleken i PT och därefter ta en skärmdump.

 

Om jag vill ändra storlek i efterhand:

 

Mac: förhandsvisning -> verktyg -> ändra storlek

 

PC: Paint? :-D

 

Paint gjorde fan jobbet :mrgreen: ty

 

Har det hänt nåt med blindsnivåerna då? Isf är det inte så bra ändring,

då man förlorar mer på en struktur som drar mot hyper än man

vinner på att vissa regs inte kan spela floppar.

 

Edit: öppnar klienten när vi kommit till april

 

Jupp, det jag syftade på tidigare. Har inte direkt märkt någon större skillnad dock. Om avg. gamelength sjunker så är det ju bara att sätta in någon nivå till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...