Gå till innehåll

Just the micros


OHChariot

Recommended Posts

  • Svars 788
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kunde inte somna så blev en kort session till och insåg nu att det kanske är bra att vänta lite till med $15s då självförtroendet är kasst av någon anledning och jag finner mig själv bli lite föör påverkad av hur det går under sessionens gång. Lite mer icmizer och lite mer $7s så kliver jag väl upp för gott förhoppningsvis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips: Tänk lite på rejkstruktur när det gäller sng. Vad betalar

du för procentuell rake när du klättrar i nivåer? Kommer spelarna göra

mer eller färre misstag? Om du får extremt mycket sämre roi, hur

kommer det påverka längden på downswings?

 

Sng-spelare har mycket mindre incitament att spela högre.

En cg-spelare får alltid lägre procentuell rake när

han spelar högre. Jag tror du kan få lära dig det här

den hårda vägen om du strävar att regga $30 och

högre. Strävar man efter att spela höga sng är det

rakebackhoreri-deluxe ( läs SNE) som gäller.

 

GL 2015!

 

E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips: Tänk lite på rejkstruktur när det gäller sng. Vad betalar

du för procentuell rake när du klättrar i nivåer? Kommer spelarna göra

mer eller färre misstag? Om du får extremt mycket sämre roi, hur

kommer det påverka längden på downswings?

 

Sng-spelare har mycket mindre incitament att spela högre.

En cg-spelare får alltid lägre procentuell rake när

han spelar högre. Jag tror du kan få lära dig det här

den hårda vägen om du strävar att regga $30 och

högre. Strävar man efter att spela höga sng är det

rakebackhoreri-deluxe ( läs SNE) som gäller.

 

GL 2015!

 

E

Rejken är typ exakt likadan på 7or som 15s så det påverkar inte alls, och även om det gjorde det så hade det inte spelat någon roll. 30s och högre det många regs som slår pre-rb så man måste inte alls vara på sne-chase för att spela dem profitabelt.

 

Vad vore poängen med att spela poker om jag inte hela tiden strävar efter att spela så högt som möjligt? Dowsnwingar jag så får jag kliva ner igen och kämpa vidare tills rullen tillåter att kliva upp!

 

Tyty

 

Med det sagt så är jag idag back en jävla massa $$ och måste återigen kliva ner i nivå :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en plusdag. Blir en kort dag dock då jag tänkte försöka vända tillbaka på dygnet, god jul i efterskott på er alla och hoppas ni får ett gott nytt år :-)

 

Innan nyår låter inte så bra, grejen är man ska inte vända tillbaka dygnet utan när skolan börjar så dygnar man första dagen, så är de fixat :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

Tänkte höra om du har några tips för en SnG-rookie? ;)

Framförallt är jag nyfiken på om Stars är bästa sajten? (Även om man bortser från den överlägsna trafiken)

Om 180 manna är bäst att starta eller ett mindre fält?

Turbo eller inte för nybörjaren?

Och till sist undrar jag hur du anser att approachen ska vara i början? Är det mycket teori och spela kanske en i taget eller är det bäst att bara kötta på så mycket som möjligt för att få in det rätta tänket?

Sorry om frågorna är många och kanske för generella, men minsta lilla tips är jag väldigt tacksam för ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

Tänkte höra om du har några tips för en SnG-rookie? ;)

Framförallt är jag nyfiken på om Stars är bästa sajten? (Även om man bortser från den överlägsna trafiken)

Om 180 manna är bäst att starta eller ett mindre fält?

Turbo eller inte för nybörjaren?

Och till sist undrar jag hur du anser att approachen ska vara i början? Är det mycket teori och spela kanske en i taget eller är det bäst att bara kötta på så mycket som möjligt för att få in det rätta tänket?

Sorry om frågorna är många och kanske för generella, men minsta lilla tips är jag väldigt tacksam för ;)

 

Tjena! Stars är nog helt klart den bästa sajten för sngs då trafiken som du säger är överlägsen alla andra sajter och motståndet är väldigt soft på de lägre nivåerna. Alla ryssar är inte grymma på micros som vissa vill tro, utan de flesta suger faktiskt rätt hårt (jag har i princip alla regs på 7orna reggade som dåliga/kassa iaf.)

 

Vilka sngs du bör lira beror lite på vad du vill göra, vill du lira turrar senare så är 180manna ett naturligt "uppvärmningssteg" eftersom att de har störst fält. Annars handlar det nog om vad man själv gillar mest och det är omöjligt att säga, jag har testat i prinicip alla sngformat och har tjänat mest pengar på 45manna (högre ROI) men ser bättre framtidsmöjligheter inom 18m eftersom att dem rullar även på högre stakes. Du får nog testa dig fram helt enkelt.

 

Turbo eller inte turbo är också en smaksak, det beror väl lite på vad du anser dig vara bäst på/vad du vill bli bäst på. Jag spelar turbos för att jag suger på poker :-) Men själva turboformatet är faktiskt rätt nice eftersom att det är väldigt lätt att studera (push/fold situationer dvs.) och man kan spela mer på mindre tid - perfekt om man jobbar/pluggar.

 

Jag började med att kötta och grinda i typ 6 månader utan att knappt öppna icmizer och blev vinnande rätt fort tack vare lite videos av YugiohPro bland annat men det är knappast att rekommendera. Spela en i taget kan bli riktigt riktigt jävla hemskt eftersom att variansen kan vara brutal, inte minst i 180s. Köp dig Icmizer (de ska tydligen släppa en ny, uppdaterad version snart, men man får den gratis om man köpt nuvarande) och plugga på för glatta livet, rekar även YugiohPros bankrollbuilder videos på Deucescracked. Plugga mycket och spela ännu mer är min bästa oneliner :-P

 

Alltid roligt med lite frågor, hoppas svaren kan underlätta något iaf :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...