Gå till innehåll

heartbleed-buggen och pokerstars


Joshua

Recommended Posts

Och använder de inte det så lär ändå allehanda nycklar vara exponerade indirekt.

 

----------------

 

Nu kommer jag antagligen bli angripen som en dålig spelare som vill skylla på rigg och konspirationer men jag tar det, det är förmodligen sant anyway i större eller mindre utsträckning.

 

 

Har exempelvis länge funderat över de oerhört passiva spelare som man kan hitta ibland som aldrig bluffar men har en sjuk tendens både att folda förmodat überkorrekt och att syna ned med nada. Borde ju vara helt omöjligt att spela vinnande poker på gissningar men om de ser korten är det en annan femma.

 

Jag har faktiskt antecknat dessa som robotar och antagit att de haft grym koll på fi:s ranges, men det är antagligen annat de har koll på och kollar när de funderar på sina syner eller folds. Många gånger har jag noterat "ser kort" helt enkelt för att spelaren är så hopplös att spela mot (i det läget är tilten nära eller faktum).

 

Normala bots går emellanåt att bluffa genom att känna sina mönster och ranges, kunna spelet helt enkelt, men så dessa sjuka "spelare"....

 

Det borde framförallt vara svårt att göra en grym robot för no limit men ser de korten är det istället sjukt enkelt.

 

hade gjort en på en eftermiddag...

 

 

Att konkurrensen ökat drastiskt i pokern nuförtiden är inget nytt men i vissa proffsbloggar har jag noterat rutinerade spelare som klagat över downswings av ovanliga mått, men detta kan ju både vara biaser av olika slag som jag drabbats av och annat som har normala förklaringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt 2+2 så verkar de ju ha kört med OpelSSL så kan nog vara bra att byta lösenord.

 

http://forumserver.twoplustwo.com/29/news-views-gossip/serious-widespread-vulnerability-heartbleed-openssl-1432971/

 

Tack för länken!

 

Jag har nu bytt lösenord. När jag väl fått bekräftat att Pokerstars fixat buggen så kommer jag byta lösenord igen (utifall mitt första lösenbyte gjordes innan allt var klart).

 

Ska nu äntligen få tummen ur och även beställa en SecurityToken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja kan vara läge att byta lösenord även om jag tror risken för den typen av brott är mindre.

 

De som kände till buggen innan lär ju resonerat som så att inte göra räder som skulle få igång undersökningar utan fokusera på sånt som genererade pengar utan risk att dra igång utredningar.

 

Typ att kika på hålkort för poker och i "lagom" omfattning dra in kosing.

 

Eller industrispionage och informationsstölder i allmänhet.

 

 

Dock kan ju, nu när buggen är känd och inte behöver hemlighållas dessa regelrätta brott faktiskt bli intressanta för ett bredare spektrum av cybercriminals.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...