Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vad är en rimlig/trolig timlön i förhållande till BB vid No-limit på lägsta nivå? Vi snackar alltså BB i storlek $0,25! Är nybörjare men hyffsad tycker jag. Tre freerolls i bagaget varav en 2:a plats av 2000 deltagare.

Postad

Freerolls är väldigt mkt tur,

men om du har rätt spelstil i förhållande till nivån så vill jag minnas att microlimit/minilimit guden :P Stoneburg hävdara tt han har 40 BB/100 händer.

Och tekniken du ska använda?

Solid tight ABC poker.

Postad

Spelade händer: 668

Vunna: 24%

Vunna vid showdown: 60%

Vunna vid sedd flop: 70%

Bet: 19% Raise: 8% Re-raise: 4,5%

Pre-flop fold: 74%

Dessa är de händer jag spelat på Absolute Poker, inte alla alltså....

Postad

Vi spelar inte på samma nivå, men det där tycker jag ser ut som mycket bra siffror!

(vetinte hure är med aggressivitet och sånt där dock)

Men tyvärr är 670 händer mkt för lite...

Postad
Mitt bluffande har berott på position och om jag betat före floppen. Har oftast semi-bluffat.

Det är inget fel i det så länge det funkar men vad jag vill säga är att det kan bli väldigt dyrt att se sina drag mot starkare spelare om de börjar återhöja dig. Men det är ju rätt självklart egentligen så det märker du nog själv när det är dags att tagga ner.

Postad

Tycker inte du ska börja fundera på "timlön" utan tänka mer på hur du kan förbättra ditt spel. Dessutom är BB per 100 händer ett bättre mått. På microlimit kan man komma upp i 15+BB/100 bara genom att spela rätt basic poker och det är absolut inte omöjligt att göra mer. Hur mycket det blir i timmen kan du ju räkna ut själv sen om du vet hur mycket händer det går per bord där du spelar.

Postad
Jag brukar spela 0.1/0.2 på Ladbrokes och vanligtvis 3 bord samtidigt. Min timlön uppgår till $10-20 vid normala förhållanden.

Nej det gör den inte och den kommer inte fortsätta på det viset, du har haft tur och det kommer ändras.

Postad

Min timlön på €0,25-0,50 (5-8 bord) = €34.09/hr (efter 87 timmars spelande)

Och på €0,5-0,1 (4-5 bord) = €58.15/hr (efter 43 timmars spelande)

Kan inte andra också skriva upp lite liknande siffror så man får jämföra vad som är bra och dåligt?

Postad

Kan inte andra också skriva upp lite liknande siffror så man får jämföra vad som är bra och dåligt?

Hur håller du koll på antalet timmar spelade på B2B?

Själv har jag plussat 3368 euro på 16355raked hands. Mest har jag spelat på 0.25-0.5 borden, men även en del på 0.5-1.

Dina resultat ser bättre ut, men det är svårt att jämnföra.

Hursomhelst kan du nog vara rätt nöjd då du säkerligen tillhör de som plussar mest på denna nivå.

Postad

0.05/0.10 NL - +27.2 BB/100 - 6228 hands

0.05/0.10 PL - +15.3 BB/100 - 5441 hands

0.10/0.20 NL - +14 BB/100 - 6784 hands

0.10/0.25 NL - +8.6 BB/100 - 3584 hands

17.2 BB/100 - 22037 hands

Pokertracker säger att de skulle bli $2.74/h ..vet inte hur den räknar men så står de iaf

Postad
Spelade händer: 668

Hur för du statistik på händer från Absolute? Requestar du var 200:e hand och isåfall, hur håller du räkningen? Frågar eftersom jag spelat på prima innan där man kan requesta hand history från en hel dag istället för max 200. Det är väldigt jobbigt nu på Absolute, när man missar att tanka massa händer :?

Postad

Hur håller du koll på antalet timmar spelade på B2B?

Själv har jag plussat 3368 euro på 16355raked hands. Mest har jag spelat på 0.25-0.5 borden, men även en del på 0.5-1.

Dina resultat ser bättre ut, men det är svårt att jämnföra.

Hursomhelst kan du nog vara rätt nöjd då du säkerligen tillhör de som plussar mest på denna nivå.

Jag för statistik genom på http://www.pokercharts.com.