gnurfen Postad 18 Juli , 2005 Rapport Postad 18 Juli , 2005 Microlimit, 0.05/0.1 på expekt 6 spelare runt bordet. Jag har ca 15 dollar. Har faktiskt lyckats vinna 5 dollar på den tid jag suttit vid bordet, ofta genom att betta när jag haft TP med bra kicker. F1 har spelat konstigt, och varit med i en massa händer Fi 2 har spelat ganska tight, och ofta bettat. Tycker han verkar vara en bra spelare för nivån. Jag 15 dollar Fi 1 9 dollar Fi 2 14 dollar Jag får QQ En fold F1 bet 0,3 Jag raise 0,6 Fi 2 call SB fold BB fold Fi 1 All-in Jag call Fi 2 call Jag funderar ett tag, och kommer fram till att jag inte tror han har AA eller KK, för då hade han höjt mer, samt att jag mycket väl tror att han kan försöka bluffa till sig potten. Jag synar, och tänker knappt på att Fi 2 kanske vill fortsätta vara med i potten. Fi 2 tänker länge, och synar sedan, vilket gör mig väldigt överraskad. Räknar med att det nu kan bli problem att vinna potten. Flopp 8, 10, Q (rainbow) En mycket bra flopp för mig såklart, och jag skickar in resten av pengarna. Samtidigt öppnar den för stegdrag. Jag All-in (typ 5 dollar kvar) Fi 2 All-in Eftersom det som jag funderar på är hur smart det är att gå all-in med QQ, så skriver jag resultatet på en gång. Bägge satt på AKo, och eftersom det inte kom nån J eller två andra kort som hjälpte dem, så vann jag monsterpotten. Hur pass bra/dumt var det att syna den första all-in med QQ, när det dessutom är en kvar efter mig att agera. Citera
Myt4z Postad 18 Juli , 2005 Rapport Postad 18 Juli , 2005 Skulle jag valt att fortsätta vara med i handen efter det att den första gått all in, så skulle jag med all sannolikhet reraisat all in. För att få ut den siste ur handen. Känns inte som att QQ är allt för mkt att hänga i julgranen i en flervägs pott. Citera
MaLiik Postad 18 Juli , 2005 Rapport Postad 18 Juli , 2005 Jag ger dig mina dåliga råd då jag är en usel spelare! Du gör rätt, nöten på bordet är J9x, om den är i färg eller inte är ointressant. Med tanke på att potten måste vara över $25 är det rätt val. Fi kan ha en stege men du har lite över 30% chans att träffa kåk/fyrtal som slår stegen för en bet som motsvarar 1/5 av potten. Citera
scouserandy Postad 18 Juli , 2005 Rapport Postad 18 Juli , 2005 Jag ger dig mina dåliga råd då jag är en usel spelare! Du gör rätt, nöten på bordet är J9x, om den är i färg eller inte är ointressant. Med tanke på att potten måste vara över $25 är det rätt val. Fi kan ha en stege men du har lite över 30% chans att träffa kåk/fyrtal som slår stegen för en bet som motsvarar 1/5 av potten. Tycker du han gör rätt i att bara syna all in beten preflop också? Borde han inte trycka in stacken också om han väljer att spela. Men det är ju klart, man vill ju inte riskera en coinflip Citera
MannenMedH Postad 18 Juli , 2005 Rapport Postad 18 Juli , 2005 jag hade nog gått all in innan flopen men annars tycker jag det var helt okej spelat, särskilt på den nivån... Citera
Baloos Postad 18 Juli , 2005 Rapport Postad 18 Juli , 2005 Skulle jag valt att fortsätta vara med i handen efter det att den första gått all in, så skulle jag med all sannolikhet reraisat all in. För att få ut den siste ur handen. Känns inte som att QQ är allt för mkt att hänga i julgranen i en flervägs pott. Stora par är guld värt i flervägspotter. Skulle du hellre vilja vara en av killarna med AK? Sen kanske det inte är klockers att ställa in preflopp med vare sig QQ eller AK. Och varför vill han inte ha syn av killen efter då? Kanske, kanske att han skulle släppa KK i det läget men allt annat(förutom AA dåra) är han favorit mot. Citera
MaLiik Postad 18 Juli , 2005 Rapport Postad 18 Juli , 2005 Tycker du han gör rätt i att bara syna all in beten preflop också? Borde han inte trycka in stacken också om han väljer att spela. Men det är ju klart, man vill ju inte riskera en coinflip Min personliga tanke är att man måste läsa bordet, det betas väldigt hårt i början så jag hade nog väntat med att gå all in preflopp. Men sen är det egentligen inte några stora summor det handlar om utan växelpengar... Citera
Myt4z Postad 18 Juli , 2005 Rapport Postad 18 Juli , 2005 Skulle jag valt att fortsätta vara med i handen efter det att den första gått all in, så skulle jag med all sannolikhet reraisat all in. För att få ut den siste ur handen. Känns inte som att QQ är allt för mkt att hänga i julgranen i en flervägs pott. Stora par är guld värt i flervägspotter. Skulle du hellre vilja vara en av killarna med AK? Sen kanske det inte är klockers att ställa in preflopp med vare sig QQ eller AK. Och varför vill han inte ha syn av killen efter då? Kanske, kanske att han skulle släppa KK i det läget men allt annat(förutom AA dåra) är han favorit mot. Jag håller inte med om att stora par är värda guld i flervägspotter, jag gillar mera att spela draghänder i flervägspotter. Men och andra sidan är ju detta enbart min åsikt. Citera
scouserandy Postad 18 Juli , 2005 Rapport Postad 18 Juli , 2005 Tycker du han gör rätt i att bara syna all in beten preflop också? Borde han inte trycka in stacken också om han väljer att spela. Men det är ju klart, man vill ju inte riskera en coinflip Min personliga tanke är att man måste läsa bordet, det betas väldigt hårt i början så jag hade nog väntat med att gå all in preflopp. Men sen är det egentligen inte några stora summor det handlar om utan växelpengar... Så du hade först synat med 2/3 av din stack preflop och sedan lagt dig på floppen om någon betat din sista tredjedel? (Alltså om du inte träffat nåt med dina damer där eller med överkort på floppen?) WP Maalik Citera
MaLiik Postad 18 Juli , 2005 Rapport Postad 18 Juli , 2005 Så du hade först synat med 2/3 av din stack preflop och sedan lagt dig på floppen om någon betat din sista tredjedel? (Alltså om du inte träffat nåt med dina damer där eller med överkort på floppen?) WP Maalik Beroende på floppen, färgat bord med stege på skulle jag nog inte beta på. Det är lite svårt att svara generellt på hur jag skulle gör och inte göra men i just det här fallet hade jag gjort samma sak som gnurfen... Citera
Big Less Postad 18 Juli , 2005 Rapport Postad 18 Juli , 2005 För vek reraise i första läget. Reraisa all in när det kommer tillbaka till dig och är höjt igen. Citera
Toan Postad 18 Juli , 2005 Rapport Postad 18 Juli , 2005 Det enda jag kan säga är att jag måste ha en ENORMT bra read för att spela QQ för hela stacken pre-flop. Citera
Oskar Postad 18 Juli , 2005 Rapport Postad 18 Juli , 2005 QQ all in pre flop hela långa dagen på micro borden på expekt. Speciellt när fi1 trycker så hårt efter din 0.6 raise. Måste tänka på att dom här micro borden är fullt av tomtar som trycker in med vad som helst. Citera
Big Less Postad 18 Juli , 2005 Rapport Postad 18 Juli , 2005 Det enda jag kan säga är att jag måste ha en ENORMT bra read för att spela QQ för hela stacken pre-flop. Nix. På 0.05/0.10 behöver man en ENORMT bra read för att INTE spela hela stacken. Du kan LÄTT få syn av händer som KJ, AT, 33, JTs o s v. Citera
Stoneburg Postad 18 Juli , 2005 Rapport Postad 18 Juli , 2005 Det enda jag kan säga är att jag måste ha en ENORMT bra read för att spela QQ för hela stacken pre-flop. Nix. På 0.05/0.10 behöver man en ENORMT bra read för att INTE spela hela stacken. Du kan LÄTT få syn av händer som KJ, AT, 33, JTs o s v. Sant. Ett tag hade jag t.o.m JJ och AQ på listan över händer jag kunde syna med här. Nuförtiden foldar jag iofs ofta QQ men det beror mer på att man har PT. Pf raise <6% så är det enkel fold, Pf raise på 10%+ är det enkel push. Citera
Recommended Posts