Gå till innehåll

Poker @ svsmicro 2014


yshithappens

Recommended Posts

Det beror väl hemskt mycket på hur man foldar osv. Själv har jag enligt HM2 detailed hands att showdown 11 fyrtal på 50 000 händer på SvS och 27 fyrtal på 105 000 händer på Pokerstars. Men då ska man ju betänka att många fyrtal inte når showdown.

Japp mest jag som inbillar mig, troligtvis för att mina fyrtal kommit mer klumpvis på SvS.

 

Min databas:

183st fyrtal SvS över 550k händer

155st fyrtal PS över 600k händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 231
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det finns 133 784 560 7kortskombinationer (52 över 7).

 

Av dessa är 13 48*47*46 / 3! = 224 848 st fyrtal dvs sannolikheten P för fyrtal över alla 7 kort (2 i handen, 5 på bordet) är:

 

ibn.gif

 

Spelar du alla händer till showdown får du alltså ett fyrtal en gång per 595 händer. Nu är detta inte fallet, säkert foldar du mer än 85% av dina händer innan Showdown. Det vill säga cirka 3-5k händer per fyrtal

 

Övningsuppgift: Hur många färger finns det och vad är sannolikheten att få en färg (som inte är en straight flush)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp mest jag som inbillar mig, troligtvis för att mina fyrtal kommit mer klumpvis på SvS.

 

Min databas:

183st fyrtal SvS över 550k händer

155st fyrtal PS över 600k händer

 

Ah precis, det var så jag menade. Att jag ville veta just SVS 4talssnitt under 2014. Känns som att allt kommer på en o samma gång, medans man senaste halvåret inte ens kommer ihåg om man ens sett något 4tal eller kommer ihåg en setup :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du alla händer till showdown får du alltså ett fyrtal en gång per 595 händer. Nu är detta inte fallet, säkert foldar du mer än 85% av dina händer innan Showdown. Det vill säga cirka 3-5k händer per fyrtal

 

Det är här min hjärna går lite i baklås. Om spelaren har två av korten på hand lär han oftast vilja se floppen. Finns minst ett kort till på floppen lär han inte lägga sej.

 

Har spelaren ett av korten på hand så borde det vara troligast att två andra kommer på floppen. Det måste ju ligga minst ett kort på floppen och då har spelaren ett par och då finns det hyggligt många möjligheter att spelaren tycker att det är värt att gå vidare.

 

I det sista fallet där alla fyra korten ligger på bordet brukar de kvarvarande som har ett ess på hand vilja vara med.

 

Så min föga begåvade gissning är att det är färre än 85% som lägger sej men jag kan inte ställa upp någon uträkning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är här min hjärna går lite i baklås.

 

Hate when that happens.

 

Så min föga begåvade gissning är att det är färre än 85% som lägger sej men jag kan inte ställa upp någon uträkning.

 

Det skiljer sig naturligtvis mycket mellan olika spelformer, stejks och spelstilar. Siffran 85% hämtade jag fritt från minnet och bör vara ganska rimlig fortfarande.

 

För att en hand ska gå till showdown krävs dels att du själv inte foldar, dels att motståndaren inte foldar. Problemet med floppade set är att man ofta (och med rätta) försöker sätta upp stackspel så att man har lite mindre än pott kvar på river att pusha. Det är oundvikligt att en del spelare viker någonstans på vägen.

 

Pocketpar utgör endast 5.9% av alla tillgängliga starthänder. Med ett pocketpar har du 88.24% chans att missa floppen. När du väl träffar får du ganska ofta fold av motståndaren redan på turn.

 

Situationer som kan tänkas leda till showdown är set över set osv, vilket ger situationen överkåk mot fyrtal en viss överrepresentation. Ett fyrtal vid showdown kräver nämligen minst en parad bräda och och en synvillig motståndare, förmodligen med något kåkaktigt / gråtande nötfärg.

 

Vad som gäller i just dina spel kan du (om du har tillräckligt stor databas) studera i HM. Du kommer dock aldrig hitta fler än 1 fyrtal / 595 händer och jag finner det osannolikt att du kommer hitta fler än 1 fyrtal / 1600 händer (67% fold innan showdown), även om du spelar på lägsta möjliga nivå där alla synar allt hela tiden eller där man passivt checkar set över set 3 gator. De du hittar kommer dock ha en överrepresentation av fyrtal mot kåk eller all in på flop med drag som faller in mot set osv, dvs situationer som kan upplevas som riggade setups.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner nog likadant såhär halvvägs, känns som man blir alldeles för resultatorienterad. Speciellt när man ligger under målet, man går in i potter man inte har nått o göra i egentligen för att tvinga fram resultatet. Man kan ju som dy säger inte heller bestämma hur korten lägger sig med tanke på att det är ett kortsiktigt mål.

 

Så att ha ett långsiktigt resultatmål är nog mest +ev känner jag också just nu.

 

Edit: och tack, hoppas också det blir en liten svsrush som inte är helt ovanliga just under helgvärdet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nattens spel va minst sagt händelserikt. Börjar med att jag förlorar min största pott tror jag (obv en badbeat). Semitilt köper man in fullt för att stacka fi och lyckas efter sisådär 10 min för att sedan cirkus 1 timme senare vinna min största pot någonsin bb-mässigt mot samma fi. :)

 

Fi spelade 59/24/10 knappt 1k sample. Visat upp flertalet händer där han gör om händer till bluff river.

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2431232

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $527.80

UTG: $223.31

CO: $194.86

Hero (BTN): $344.40

SB: $857.08

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with J :heart: K :heart:

2 folds, Hero raises to $2.87, SB raises to $9.61, 1 fold, Hero calls $6.74

 

Flop: ($20.22) 3 :heart: J :diamond: J :club:(2 players)

SB checks, Hero bets $10.11, SB raises to $50.55, Hero calls $40.44

 

Turn: ($121.32) 5 :club:(2 players)

SB bets $121.32, Hero raises to $284.24, SB calls $162.92

 

River: ($689.80) A :heart:(2 players)

 

Final Pot: $689.80

Hero shows J :heart: K :heart:

SB shows 2 :spade: 4 :heart:

SB wins $674.80

(Rake: $15.00)

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2431233

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $871.58

UTG: $364.77

CO: $199.00

Hero (BTN): $200.04

SB: $1042.21

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with 6 :spade: 6 :diamond:

1 fold, CO raises to $3, Hero calls $3, SB raises to $5, 1 fold, CO calls $2, Hero calls $2

 

Flop: ($16.00) 6 :club: 8 :spade: 2 :spade:(3 players)

SB bets $16.00, CO folds, Hero raises to $48, SB calls $32

 

Turn: ($112.00) 3 :diamond:(2 players)

SB checks, Hero bets $147.04, SB calls $147.04

 

River: ($406.08) 8 :club:(2 players)

 

Final Pot: $406.08

Hero shows 6 :spade: 6 :diamond:

Hero wins $395.93

(Rake: $10.15)

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2431234

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $939.05

BTN: $398.54

SB: $225.28

Hero (BB): $464.61

UTG: $699.41

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with Q :heart: Q :diamond:

UTG raises to $2, CO calls $2, 2 folds, Hero raises to $10, UTG calls $8, 1 fold

 

Flop: ($22.50) 6 :heart: T :diamond: 8 :heart:(2 players)

Hero bets $15.00, UTG calls $15

 

Turn: ($52.50) 7 :diamond:(2 players)

Hero bets $36.00, UTG calls $36

 

River: ($124.50) 8 :spade:(2 players)

Hero bets $76.00, UTG raises to $638.41, Hero calls $327.61 all in

 

Final Pot: $931.72

Hero shows Q :heart: Q :diamond:

UTG shows 5 :heart: K :heart:

Hero wins $916.72

(Rake: $15.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hola!

 

Veckan har börjat super till skillnad från förra veckan. Även formaterat datorn och glömde spara databasen, så allt är borta. :/

 

Hade spelat nästan exakt 35k händer tror jag och upp typish 3k.

 

Denna vecka so far:

2cz371f.png

 

Hoppas det fortsätter lika bra månaden ut. Kommer nog klara mitt bb/100-mål galant då. Bara orka pressa in de sista 21k händerna oxå!

 

Edit: Bara jag som har 68 adpopups som hoppar ut från höger o vänster, upifrån o nerifrån. Har tom adblocker och det är bara på denna sida. Samt att jag formatera datorn igår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, lyckades lokalisera skiten :)

 

Hur sizear vi här? Fi är extremlösaggrodonk.

 

CO: $595.84

BTN: $325.12

SB: $498.51

Hero (BB): $359.07

UTG: $199.86

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with A :heart: A :spade:

UTG raises to $2, CO calls $2, 2 folds, Hero raises to $12, 1 fold, CO calls $10

 

Flop: ($26.50) 2 :diamond: 5 :heart: 2 :heart:(2 players)

Hero bets $19.87, CO calls $19.87

 

Turn: ($66.24) K :club:(2 players)

Hero bets $46.00, CO calls $46

 

River: ($158.24) K :heart:(2 players)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...