Gå till innehåll

Poker @ svsmicro 2014


yshithappens

Recommended Posts

Ang äggen så tar jag hans konstiga sizing som styrka om det är en random och räknar helt klart med att han kmr stacka av. Om han nu bluffar ofta kan vi ju bara dra en klick typ och låta honom levla sig in i att han har fold equity om han shovar. Dödar väldigt mycket action genom att bara syna mot händer som TT-QQ osv som inte kmr stacka av på så sjukt många floppar.

 

Tycker du motsäger dig ang det fetstilta. K9s spelar ju brutalt mycket bättre om vi 3bettar i position än att syna iaf. Om fi är vek postflop så har jag inga problem med att 3betta och isolera när vi sitter i poss, sen har vi två fina blockers och en hand som spelar helt ok 3bettat som aggressor i poss. Det med att vi inte vill stoppa in mer pengar när vi har en dålig hand får du nog tänka om. Normalt sätt så 3bettar vi massor med händer som är för dåliga för att syna , exempelvis svitade aceblockers, svitade onegappers osv.

 

Noterade inte att han hade så lite bakom i A4o, men det han reppar är ju knappast en kung när han clickar turn iaf. Antingen är det ju drag/air eller ett set typ. Vi har ändå position och kan snappa av typ alla rivers ändå så, fast iofs så får han ju typ odds att syna om han har ngn form av equity ändå så. Är roligt att se vad han har för hand iaf så låter honom gärna trycka in det.

 

Ang betsizen på AA är det en fi som precis satt sig o köpt in sig för XXX.XX, får direkt känslan att nu ska han bluffa bort sina pengar, vilket ledde till att jag bara syna. Bara en känsla dock men har han monster spelar det ingen roll iaf för vi kommer syna av allting ändå och utgången skulle blivit den samma. Genom att undvika shove pre får vi action av just ett naket färgdrag. Tror fi hade stackat av på alla turns.

 

Håller med såhär i efterhand ang A4:an. Skulle vara kul o se vad han satt på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 231
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej sir,

Jag är i en 4bettad pot vs en spelare som spelar 77% av sina händer och släpper inget preflop. Alla hans showdowns har varit bluff i princip. Han är välkommen att syna in med sitt färgdrag. Syn känns ju superkallt då vi inte får nån info alls? Han lär dega alla turn, då ser våran hand inte lika bra ut längre

 

Genom att göra om den till bluff slipper jag även betala av fi's bättre kungar som han lär folda

 

Vad exakt är det för info du menar du missar? Han cr dig på k turn och detta tar du som info att han bluffar?

Antingen drar du efter 2 outs eller ligger du långt före hans range. Du tvingar ju bort allt du leder över och behåller den delen där du har typ 10% eq.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad exakt är det för info du menar du missar? Han cr dig på k turn och detta tar du som info att han bluffar?

Antingen drar du efter 2 outs eller ligger du långt före hans range. Du tvingar ju bort allt du leder över och behåller den delen där du har typ 10% eq.

 

Nej, han cr på K hög flop som han gjort i varje pott. Du tror en FI som spelar alla händer oavsett 10bet pre måste ligga högt i rangen för att syna ur pos?

Han checkraisar ju aldrig ett K för värde här, det är smartaste spelet han kan göra för värde. Bara för vi leder nu betyder det inte att jag vill spela en till gata, fi kommer till 200% gå ai på alla kort o känns segt o syna av överkort/färgen på turn.

 

Vart får du 10% eq ifrån? Vi har ju som sämst runt 50% om han floppat monster. Vet inte hur du tänker, inte direkt så att hans preflop-spel säger nånting alls. Han kan sitta på 75o.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, han cr på K hög flop som han gjort i varje pott. Du tror en FI som spelar alla händer oavsett 10bet pre måste ligga högt i rangen för att syna ur pos?

Han checkraisar ju aldrig ett K för värde här, det är smartaste spelet han kan göra för värde. Bara för vi leder nu betyder det inte att jag vill spela en till gata, fi kommer till 200% gå ai på alla kort o känns segt o syna av överkort/färgen på turn.

 

Det där låter rätt gött imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, han cr på K hög flop som han gjort i varje pott. Du tror en FI som spelar alla händer oavsett 10bet pre måste ligga högt i rangen för att syna ur pos?

Han checkraisar ju aldrig ett K för värde här, det är smartaste spelet han kan göra för värde. Bara för vi leder nu betyder det inte att jag vill spela en till gata, fi kommer till 200% gå ai på alla kort o känns segt o syna av överkort/färgen på turn.

 

Vart får du 10% eq ifrån? Vi har ju som sämst runt 50% om han floppat monster. Vet inte hur du tänker, inte direkt så att hans preflop-spel säger nånting alls. Han kan sitta på 75o.

 

Varför i hela friden lägger du upp en hand för review när du redan vet facit?

Mitt sista inlägg här om du inte försöker vara lite mer ödmjuk mot tipsen du får och inte bara vara ytterliggare en i mängden av folk som tar alla synpunkter på ens spel personligt.

Jag anser mig verkligen inte vara något proffs, så ta inte mig som något facit, men Jag kan kansk få dig att tänka lite iallafall.

 

 

Du är säker på att:

-FI har en jätte svag range, han synar allt pre och CR allt på flopp.

- FI kommer gå AI 100% av turnkorten.

 

Det vi kan konstatera är:

- FI kommer att folda alla sina bluffar när du går all in. Inte ens en fisk kan bluffsyna.

- Fi kommer syna alla sina kungar. Skulle han mot förmodan ha ett monster synar han dom också. Men vi säger att så inte är fallet.

- FI kommer att syna din all in med alla sina färgdrag.

 

Om fi har ett toppar har du 12% eq.

Om fi har ett naket färgdrag har du 60% eq.

Om vi sätter upp fis synrange(K+fds, har du ca 30% eq)

Om fi har massa random A2+, Q2+(dvs dom highcard händerna du vill skydda dig mot genom att bluffa flopp) har du 80% eq.

 

Så min fråga ännu en gång. Varför vill du folda ut en range du har 80% eq mot och behålla en range du har 30% mot??

Kan du berätta hur du fick fram siffran 50% mot monster också när du ändå är igång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Komedi? Kan man inte ta kritik för att man har motargument då fi's tendenser är utöver det normala? Vilket vi ej kan läsa av från någon review. Ni förklarar o beskriver hur ni ser på handen och jag svarar med hur jag såg på handen under spelets gång. Man ska väl kunna uttrycka sina åsikter och kunna acceptera att man kanske ej håller med vederbörande. Har inte sagt att något är fel och uppskattar att du tar dig tid att svara noggrant.

 

Egna erfarenheter från gymmet 10 Jan biffen? :) Skulle gärna höra ifrån dig hur K8s är spew, du verkar vara bossen här på forumet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Komedi? Kan man inte ta kritik för att man har motargument då fi's tendenser är utöver det normala? Vilket vi ej kan läsa av från någon review. Ni förklarar o beskriver hur ni ser på handen och jag svarar med hur jag såg på handen under spelets gång. Man ska väl kunna uttrycka sina åsikter och kunna acceptera att man kanske ej håller med vederbörande. Har inte sagt att något är fel och uppskattar att du tar dig tid att svara noggrant.

 

Egna erfarenheter från gymmet 10 Jan biffen? :) Skulle gärna höra ifrån dig hur K8s är spew, du verkar vara bossen här på forumet ;)

 

Där har du fel. Det finns bara en Mr Poker Forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför i hela friden lägger du upp en hand för review när du redan vet facit?

Mitt sista inlägg här om du inte försöker vara lite mer ödmjuk mot tipsen du får och inte bara vara ytterliggare en i mängden av folk som tar alla synpunkter på ens spel personligt.

Jag anser mig verkligen inte vara något proffs, så ta inte mig som något facit, men Jag kan kansk få dig att tänka lite iallafall.

 

 

Du är säker på att:

-FI har en jätte svag range, han synar allt pre och CR allt på flopp.

- FI kommer gå AI 100% av turnkorten.

 

Det vi kan konstatera är:

- FI kommer att folda alla sina bluffar när du går all in. Inte ens en fisk kan bluffsyna.

- Fi kommer syna alla sina kungar. Skulle han mot förmodan ha ett monster synar han dom också. Men vi säger att så inte är fallet.

- FI kommer att syna din all in med alla sina färgdrag.

 

Om fi har ett toppar har du 12% eq.

Om fi har ett naket färgdrag har du 60% eq.

Om vi sätter upp fis synrange(K+fds, har du ca 30% eq)

Om fi har massa random A2+, Q2+(dvs dom highcard händerna du vill skydda dig mot genom att bluffa flopp) har du 80% eq.

 

Så min fråga ännu en gång. Varför vill du folda ut en range du har 80% eq mot och behålla en range du har 30% mot??

Kan du berätta hur du fick fram siffran 50% mot monster också när du ändå är igång?

 

Vi bör kunna få fi o folda några kungar, imo. Bara för han bossar runt checkraisar hej vilt behöver det inte betyda att han stackar 300bbish med svaga kungar. Vad ska vi ha liksom? Har spelat tight och visat starka showdowns.

 

60% låter lite för ett naket färgdrag, borde va närmare 70 eller? Ren coinflip pipa+fd och sen har vi väl runt 60 vs överkort+fd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egna erfarenheter från gymmet 10 Jan biffen? :) Skulle gärna höra ifrån dig hur K8s är spew, du verkar vara bossen här på forumet ;)

 

10e januari? What?

Förövrigt håller jag med Evergrey att Meta är mr poker forum.

 

Foldar pre och på river så gör du om din hand till en bluff som säkert är bästa handen.

 

Vi bör kunna få fi o folda några kungar, imo. Bara för han bossar runt checkraisar hej vilt behöver det inte betyda att han stackar 300bbish med svaga kungar. Vad ska vi ha liksom? Har spelat tight och visat starka showdowns.

 

60% låter lite för ett naket färgdrag, borde va närmare 70 eller? Ren coinflip pipa+fd och sen har vi väl runt 60 vs överkort+fd.

 

Så först säger du att han aldrig har en K på floppen och stackar av med allt. Nu säger du att du försöker få han att folda en K? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10e januari? What?

Förövrigt håller jag med Evergrey att Meta är mr poker forum.

 

Foldar pre och på river så gör du om din hand till en bluff som säkert är bästa handen.

 

 

 

Så först säger du att han aldrig har en K på floppen och stackar av med allt. Nu säger du att du försöker få han att folda en K? :roll:

 

Woooooow! Jag säger han lär aldrig göra så med en K, obv kan ha fortfarande ha vilket k som helst, skulle du själv snappa låt oss säga K4+ här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10e januari? What?

Förövrigt håller jag med Evergrey att Meta är mr poker forum.

 

Foldar pre och på river så gör du om din hand till en bluff som troligtvis är bästa handen.

 

Ok wp med K4 isf :)

 

Ang. K8s säger du att vi troligtvis har bästa handen och att vi ska spela syn (förutsatt att vi inte foldar pre). Vi kommer i princip aldrig förlora vid checkraise och fi kommer ibland ha bättre kungar, som han foldar river. Förstår inte hur vi får de till spew när vi kommer vinna till 99%. Lär va mest +ev imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok wp med K4 isf :)

 

Ang. K8s säger du att vi troligtvis har bästa handen och att vi ska spela syn (förutsatt att vi inte foldar pre). Vi kommer i princip aldrig förlora vid checkraise och fi kommer ibland ha bättre kungar, som han foldar river. Förstår inte hur vi får de till spew när vi kommer vinna till 99%. Lär va mest +ev imo.

 

Michael-Scott.gif

 

Läser du igenom det du skriver ens? Snart börjar man ju nästan tro att du är ett troll =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Michael-Scott.gif

 

Läser du igenom det du skriver ens? Snart börjar man ju nästan tro att du är ett troll =)

 

Vad hände med din samma visa varje år och att jag inte kan ta emot någonting? Håller med om att jag inte skulle vara ödmjuk osv. Du är väl den enda här som svarar på en hand med 1 ord, samt väldigt arrogant.

 

Jag är inte troll, dock är jag ny och försöker lära mig. Du tillför ingenting? Förutom drama. Är du brud eller?

 

Att fi skulle 3bettat K9/s-KQ/s och spelat den likadant är helt orimligt för dig? Det jag inte förstår att varför skulle vi självmant förlora mot de händerna när vi kan plocka hem potten?

 

Du behöver inte svara med din åsikt om mig utan fokusera på handen och föregå med gott exempel istället för att hålla med han som skrev de samtidigt som du skriver som du gör. Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med samma visa varje år så menar jag att det varje år kommer upp liknanade dagböcker med folk som tror de spelar bra och ignorerar kritiken. Majoriteten lägger sedan ner sin dagbok eftersom alla är "taskiga" och inte inser hur bra du egentligen är.

 

Jag har själv varit i samma situation när jag var ny. Jag ignorerade kritiken jag fick och svarade med "Men han är ju fisk, är ni dumma som inte fattar att jag spelar bra". Sedan kommer det ett , som Namehere skulle sagt, ett "Aha-moment" där du inser att du faktiskt är dålig, no offense. Men alla har gått igenom samma resa själva, förutom Poker_Falk för han springer bra hela tiden och behöver inte oroa sig om han spelar bra eller dåligt för han vinner ändå :h:.

 

Det jag menar att du skall läsa igenom det du skriver är för att du kanske då missar vad du gör för fel.

 

Du säger ena stunden att han ALDRIG lirar Kx såhär och att du därför raisar för värde. Sedan säger du att du kan få honom att lira Kx och att du därför gör om en bra värdehand till en bluff?

 

Btw, vad hände på gymmet 10e januari? Det är ett lika stort mysterium för mig som Pineapplen i HIMYM är.

 

Hänvisar dig till mitt tips som jag skrev i julkalenderntävlingen under 2013.

http://pokerforum.nu/forum/1784336-post26.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med samma visa varje år så menar jag att det varje år kommer upp liknanade dagböcker med folk som tror de spelar bra och ignorerar kritiken. Majoriteten lägger sedan ner sin dagbok eftersom alla är "taskiga" och inte inser hur bra du egentligen är.

 

Jag har själv varit i samma situation när jag var ny. Jag ignorerade kritiken jag fick och svarade med "Men han är ju fisk, är ni dumma som inte fattar att jag spelar bra". Sedan kommer det ett , som Namehere skulle sagt, ett "Aha-moment" där du inser att du faktiskt är dålig, no offense. Men alla har gått igenom samma resa själva, förutom Poker_Falk för han springer bra hela tiden och behöver inte oroa sig om han spelar bra eller dåligt för han vinner ändå :h:.

 

Det jag menar att du skall läsa igenom det du skriver är för att du kanske då missar vad du gör för fel.

 

Du säger ena stunden att han ALDRIG lirar Kx såhär och att du därför raisar för värde. Sedan säger du att du kan få honom att lira Kx och att du därför gör om en bra värdehand till en bluff?

 

Btw, vad hände på gymmet 10e januari? Det är ett lika stort mysterium för mig som Pineapplen i HIMYM är.

 

Hänvisar dig till mitt tips som jag skrev i julkalenderntävlingen under 2013.

http://pokerforum.nu/forum/1784336-post26.htm

 

Då har det nånstans skett ett missförstånd som startat all hybris. Jag pratar om K8 nu. Du verkar ha missuppfattat (eller att jag blandat ihop händerna och krånglat till det) att jag sa att han aldrig spelar Kx såhär. Det sa jag nämligen om JJ handen.

 

Ett skämt bara, inget illa menat. Mena typ som du lovat dig själv i nyårslöfte att träna som jag tog referens till då jag tränar och känner igen fenomenet. Så drog de för att skoja till de lite då jag visste precis vad du menade, no offence som sagt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har det nånstans skett ett missförstånd som startat all hybris. Jag pratar om K8 nu. Du verkar ha missuppfattat (eller att jag blandat ihop händerna och krånglat till det) att jag sa att han aldrig spelar Kx såhär. Det sa jag nämligen om JJ handen.

 

Ett skämt bara, inget illa menat. Mena typ som du lovat dig själv i nyårslöfte att träna som jag tog referens till då jag tränar och känner igen fenomenet. Så drog de för att skoja till de lite då jag visste precis vad du menade, no offence som sagt. :)

 

Jag snackar generellt över händerna du har postat. Men K8 handen så tror jag helt enkelt att du oftast har bäst hand. Du säger att du kan reppa kåkar och liknande men check/synar du verkligen set på turn?

 

Han lär antagligen folda K9-KT men jag hade iallafall stekt lite med AK-KT och funderat lite över vad du reppar. Speciellt när så många drag missar så river jag nog av en herosyn med KQ t.ex.

 

Så din shove känns som att du foldar ut ytterst få combos som har dig slagna. Du isolerar dig mot bättre händer och foldar ut alla bluffar.

 

Att du ALDRIG skulle förlora vid en check-raise är väldigt önsketänkande och helt fel.

 

Förövrigt kan du väl länka vart jag har sagt att jag skall börja träna mer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag snackar generellt över händerna du har postat. Men K8 handen så tror jag helt enkelt att du oftast har bäst hand. Du säger att du kan reppa kåkar och liknande men check/synar du verkligen set på turn?

 

Han lär antagligen folda K9-KT men jag hade iallafall stekt lite med AK-KT och funderat lite över vad du reppar. Speciellt när så många drag missar så river jag nog av en herosyn med KQ t.ex.

 

Så din shove känns som att du foldar ut ytterst få combos som har dig slagna. Du isolerar dig mot bättre händer och foldar ut alla bluffar.

 

Att du ALDRIG skulle förlora vid en check-raise är väldigt önsketänkande och helt fel.

 

Förövrigt kan du väl länka vart jag har sagt att jag skall börja träna mer?

 

Jag tog faktiskt det i åtanke (först efter handen dock) och tänkte på att det ser ganska suspekt ut, tror inte jag gör det speciellt ofta med 2 fd ute på brädan. Men nog gör vi de ibland för att mixa upp, K bör ändå träffa fi's range ganska ofta och vi förväntar oss en bet där och vi kan ju i princip bet/folda eller check/calla alla jobbiga rivers med set. Går vi check/raise turn och ställer river altnerativt syn o bettar ut river tror jag vi får syn jätteofta.

I alla fall gick jag på magkänsla när jag väl gjorde det, full timebank och tänkte vad han kan sitta på. Drog iaf slutsatsen att han aldrig har 22/44/77/KK/A2s när han ej cbettar flop, varav jag ställer.

Fi i mina ögon är ganska tight och jag förväntar mig fold, svårt o förklara men ibland får man bara en känsla när inget stämmer och följer den.

 

Får vi syn av en bättre K så är det wp till honom, då vet vi i alla fall vad han är kapabel till.

 

Tack för ett bra svar för en gångs skull och anledningen till varför jag skrev till att du inte skulle ta illa upp, var för just, att du inte skulle göra det. Så nej jag kan inte länka dig till nått som bevisar att du sagt det.

Det var ett skämt mest för att du kommer och skriver sånt i min dagbok, som att jag skulle fråga att du kan länka mig till var jag säger att jag stänger dagboken om 1 vecka, inte sant?

 

En väldigt dryg och opassande kommentar i mina ögon vilket ledde till att jag drog ett skämt om att du inte hållt ditt egna nyårslöfte, inget mer med det. Tog du illa upp ber jag om ursäkt än en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga angående EV i HM1 jag hoppas någon vänlig själ skulle kunna svara på.

 

Jag är väl medveten om att den inte stämmer överhuvudtaget då vi ej alltid får se fi's hand och att den diffar beroende på om man oftast själv pushar eller helt enkelt försöker få motståndaren att pusha för att få ett mer korrekt EV.

 

Till frågan; låter det rimligt att att mitt EV är alltid minst de dubbla varje månad, varit så nu i 3-4 månader. Har tyvärr ej fler händer men ibland kan det vara ända upp till 4x.

Vet att det kan vara svårt att svara på men vill veta på ett ungefär hur rungood/runbad jag är. Tack på förhand.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...