Gå till innehåll

Poker @ svsmicro 2014


yshithappens

Recommended Posts

Lol, ja undra varför inte folk orkar kommentera. Kan ju inte ha med dig att göra och din attityd. Har lovat mig själv att jag inte ska kommentera mer i den här dagboken, är verkligen bara slöseri med tid så det är ingen idé att försöka starta någon diskussion med mig :D

 

Du är mycket bättre, istället för att svara direkt varför handen är dåligt spelad, drar du en kommentar som bara klankar ner på mig (haha). Men du förklarar direkt för en besökare :D

 

Ah visst de räcker inte att man erkänner alla fel i spelen och att man undrar hur man skulle spelat istället tydligen, peace.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 231
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ska man anta att det var rätt eftersom alla tiger?

 

Nej, det är inte så det fungerar.

 

Tanken bakom dina beräkningar verkar vara att studera stackförändringen genom hela handen. Här kommer mitt första tips, räkna bara på differensen mellan utfallen av dina val från den nod du befinner dig ingame. Beräkningsmässigt spelar det ingen roll eftersom det är differensen mellan valen som avgör. Resultatet kommer bli samma, beräkningarna blir enklare ingame. Det finns också en filosofisk poäng i att inte betrakta de pengar du tagit beslut om tidigare i potten som ackumulerade ingångsvärden.

 

För att syna kostar det 145 kr total för att vinna 160 kr

 

Hur kom du fram till det? Jag misstänker att du har slarvat med rake och annat på vägen. När du väl fått till ett riktigt resultat tycker jag att du som övning dels ska kontrollera att påståendet om differens stämmer (dvs att det räcker att räkna på river ingame) dels studera hur en liten förändring i dina förutsättningar (t.ex. sänka 8/10 till 7.5/10) förändrar din lösning.

 

Slutligen, för att göra dina beräkningar enklare, tydligare och framförallt mer estetiskt tilltalande bör du alltid låta dina likhetstecken symbolisera likhet, dvs om A = B så ska A-B = 0 och låt dina sannolikheter löpa mellan 0 och 1 t.ex.

 

Showdown (enligt antagande 2/3 | 1/3)

 

EvSD = 2/3*Vad_du_vinner - 1/3*Vad_du_förlorar

 

Edit: Eftersom du verkar anta tystnad = bekräftelse känner jag mig vidare nödgad att påpeka att dina antaganden är felaktiga. Även om vi antog att de skulle vara rimliga, dvs flopcheck= obalanserad totalcap så är det din motståndares skyldighet att inte folda så stor del av rangen när du går crai med 100% av din range på river. Det här tänker jag dock inte diskutera med dig. Även med dina egna antaganden tycks din matematiska slutsats blivit felaktig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är inte så det fungerar.

 

Tanken bakom dina beräkningar verkar vara att studera stackförändringen genom hela handen. Här kommer mitt första tips, räkna bara på differensen mellan utfallen av dina val från den nod du befinner dig ingame. Beräkningsmässigt spelar det ingen roll eftersom det är differensen mellan valen som avgör. Resultatet kommer bli samma, beräkningarna blir enklare ingame. Det finns också en filosofisk poäng i att inte betrakta de pengar du tagit beslut om tidigare i potten ingå som ackumulerade ingångsvärden.

 

 

 

Hur kom du fram till det? Jag misstänker att du har slarvat med rake och annat på vägen. När du väl fått till ett riktigt resultat tycker jag att du som övning dels ska kontrollera att påståendet om differens stämmer (dvs att det räcker att räkna på river ingame) dels studera hur en liten förändring i dina förutsättningar (t.ex. sänka 8/10 till 7.5/10) förändrar din lösning.

 

Slutligen, för att göra dina beräkningar enklare, tydligare och framförallt mer estetiskt tilltalande bör du alltid låta dina likhetstecken symbolisera likhet, dvs om A = B så ska A-B = 0 och låt dina sannolikheter löpa mellan 0 och 1 t.ex.

 

Showdown (enligt antagande 2/3 | 1/3)

 

EvSD = 2/3*Vad_du_vinner - 1/3*Vad_du_förlorar

 

Edit: Eftersom du verkar anta tystnad = bekräftelse känner jag mig vidare nödgad att påpeka att dina antaganden är felaktiga. Även om vi antog att de skulle vara rimliga, dvs flopcheck= obalanserad totalcap så är det din motståndares skyldighet att inte folda så stor del av rangen crai 100% river. Det här tänker jag dock inte diskutera med dig. Även med dina egna antaganden tycks din matematiska slutsats blivit felaktig.

 

Finner inga ord. Tack för posten och att du förklarar hur vi ska räkna, upskattas massor.

 

Jag har aldrig räknat pokermatte eller läst någonting om det överhuvudtaget, vild chansing bara. Det var i varje fall därför jag inte förstod hur mitt tankesätt inte stämde, vilket jag försökte förklara.

 

Hur jag kom fram till just 145 och 160 var helt enkelt att jag bara tog hur mycket jag lägger in i potten vid de 2 olika tillfällena och hur mycket jag får tillbaka för att investera just den summan (Jag lägger in 145, fi lägger in 145 + att vi har ca 15 från fi2 som foldar turn). Tyckte det lät lite väl simpelt då man knappt behöver räkna alls.

 

Tack än en gång!

 

edit: Diskussioner har skapats med personer som kommer in i tråden och inte kan posta ett svar utan att låta nedvärderande, eller kommer in o lägger ett svar utan något konstruktivt alls (vad ger de mig?) och sedan blir ännu mer sura för att jag spelar tillbaka med samma attityd. Skulle min attityd vara dålig gentemot alla tror jag nog t. ex marreboy, the_wall, och även du skulle känna av det när jag svarar på era poster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur jag kom fram till just 145 och 160 var helt enkelt att jag bara tog hur mycket jag lägger in i potten

 

(Jag lägger in 145, fi lägger in 145)

 

Jag får det till att du vid syn lägger in 16.62 (preflop) + 36 (turn) + 76 (river) = 128.62.

 

Det blir mycket enklare att förstå om du redovisar exakt vilka siffror du använt för att få 145 resp 160. Hur jag än vänder och vrider på siffrorna får jag inte till just 145. Du kanske pratar om eller har tagit fel siffror från t.ex. JJ-handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns skönt att vara tillbaka i en vanlig dygnsrytm och har även fått en minisession på 400 händer, resultatet slutade på 2 kr upp. Känns skönt att vara tillbaka på borden då gårdagens spel fick mig att tappa suget helt. Det som varit ännu bättre är att jag har känt mig ännu mer bekväm efter ha tagit in allt de konstruktiva från gorillai och the_wall. Redan 6 händer in i sessionen får jag en hand som du gorillai ska ha all props för (hoppas du ändå läser). Jag kan lova att redan igår skulle jag ALDRIG spela denna händen så här, jag skulle garanterat raisa turn. Sen har jag även lite funderingar angående 1 eller 2 andra händer, ska se ifall jag kan hitta dom.

 

Jag försöker verkligen ta åt mig ut av allt ni skriver, men jag har svårt att förstå ibland, eller ofta, det spelar egentligen ingen roll (det är inte att jag har tunnelseende eller inte vill förstå, jag förstår bara inte). Vilket gör att jag försöker få er att förklara så att jag förstår, vilket inte varit en höjdare. Jag formulerar mig kanske inte så bra, men skitsamma. Slutsnackat.

 

 

Vi börjar med handen som då är tillägnad dig gorillai:

 

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2414813

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (CO): $217.34

BTN: $20.37

SB: $280.81

BB: $324.86

UTG: $131.54

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is CO with K :diamond: T :diamond:

1 fold, Hero raises to $5.75, BTN calls $5.75, 1 fold, BB calls $3.75

 

Flop: ($18.25) 4 :spade: J :diamond: 9 :diamond:(3 players)

BB checks, Hero bets $13.68, BTN raises to $14.62, BB calls $14.62, Hero calls $0.94

 

Turn: ($62.11) 3 :spade:(3 players)

BB bets $31.05, Hero calls $31.05

 

River: ($124.21) Q :diamond:(3 players)

BB bets $62.10, Hero raises to $165.92, BB calls $103.82

 

Final Pot: $456.05

Hero shows K :diamond: T :diamond:

Hero wins $444.65

(Rake: $11.40)

 

 

Är denna fine spelad? Skulle han nu lägga ett "normalt" bet river så foldar jag.

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2414814

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

: $166.52

BB: $260.21

CO: $195.89

Hero (): $124.67

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is with K :club: J :diamond:

CO calls $1, Hero raises to $4.50, 2 folds, CO calls $3.50

 

Flop: ($10.50) 4 :heart: T :heart: J :spade:(2 players)

CO checks, Hero bets $7.87, CO calls $7.87

 

Turn: ($26.24) K :spade:(2 players)

CO checks, Hero bets $18.00, CO raises to $36, Hero calls $18

 

River: ($98.24) A :spade:(2 players)

CO bets $6.00, Hero calls $6

 

Final Pot: $110.24

CO shows K :heart: Q :heart:

CO wins $107.49

(Rake: $2.75)

 

 

Inte lyckats hitta den andra handen, kanske kommer en edit.

 

 

Jag får det till att du vid syn lägger in 16.62 (preflop) + 36 (turn) + 76 (river) = 128.62.

 

Det blir mycket enklare att förstå om du redovisar exakt vilka siffror du använt för att få 145 resp 160. Hur jag än vänder och vrider på siffrorna får jag inte till just 145. Du kanske pratar om eller har tagit fel siffror från t.ex. JJ-handen?

 

Jag har tyvärr inte kvar mina anteckningar, men du har helt rätt att 145 inte alls stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som varit ännu bättre är att jag har känt mig ännu mer bekväm efter ha tagit in allt de konstruktiva från gorillai och the_wall. Redan 6 händer in i sessionen får jag en hand som du gorillai ska ha all props för (hoppas du ändå läser). Jag kan lova att redan igår skulle jag ALDRIG spela denna händen så här, jag skulle garanterat raisa turn.

 

Varför vill du inte bara dunka hela stacken rakt in i hans halvpottdonk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill du inte bara dunka hela stacken rakt in i hans halvpottdonk?

 

Läs gorillai:s andra kommentar på förra sidan. Det bör väl även stämma in i just denna hand? Vi har väl nästan exakt lika många outs i just denna handen som AT handen igår (förutsett att 1 par inte räcker)?

 

Igår skulle jag gjort precis det som du nämnde.

 

edit: sen är väl det iofs skillnad på o syna nåns shove turn än o ställa själv. Men vad är "rätt" spel i just denna hand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi raisar inte flopp för att vi har en väldigt fin hand som spelar väldigt bra mot hans cbetrange. Raisar vi foldar vi ut rangen som vi dominerar. Vi spelar väldigt bra mot hans air också då han ofta kmr barella ess osv. Sen så är vi ju inte exalterade att raisa och få in det på speciellt många turns heller så känns bara onödigt att ha bråttom med att få in stacken. Vår hand är helt klart bra nog för att syna på flopp och vi behöver inte krångla till det. Turn mår vi skitdåligt, fi är inte ens committad och han värdepushar aldrig sämre. Tror aldrig han bluffar här heller om jag ska vara ärlig. Sen tycker ju jag att syn pre är rätt kallt mot typ alla och 4bettar hellre än att syna då ATs är konstant dominerad i den här spotten och spelar allmänt dåligt.

 

Förstår vad du menar, hade som sagt förmodligen nöjt mig med syn jag också men är det verkligen negativt att få honom att lägga sig där? Jag spelar på liknande vis i vissa lägen, och det pga. att jag känner att jag får ut mycket info. Så lågt bet efter raise pre, synar jag bara blir jag nog osäker kring vad han sitter med medan en raise i det här fallet säger mig att vid syn ligger jag risigt till om det inte kommer A/T/klöver på turn --> enkelt val på turn. Lägger han vinner jag potten med en hand som inte alls är säker att ha gått i mål vid fortsatt spel.

 

Säg att vi synar på flopp, och så kommer 3/4 bet på turn - vad gör vi? Fold känns inte lika enkel som när vi höjde flopp, känner jag. Visserligen hade jag nog lagt mig ändå förutsatt att jag inte har koll på motståndet, men raise på flopp gör att det känns enklare.

 

---------------

QQ/JJ tycker jag generellt kan vara rätt knepiga och mitt spel med dessa ter sig helt olika beroende på vem jag möter. Jag lägger inte gärna in överdrivet mycket, särskilt inte ur position om det inte är megafisk. Står vi inte mot fisk och blir dessutom 3bettade pre försöker jag nog generellt hålla potten på rimlig nivå med dessa händer, anar jag ugglor i mossen dunstar jag fortare än kvickt.

 

Väldigt vagt svar men jag kan nog inte komma med mycket bättre i nuläget...:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag synar gladeligen flop och turn. TP med NFD. Höjer vi och han spelar tillbaka ligger vi ju rätt risigt till. Spelar vi syn har han kvar det risiga i sin range :)

 

Såg nu det var 3b pott. Ujjujj tar syn. Spelar bluffcatcher med god potential. Är till och med på the gräns att jag synar pre, beroende på spelaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte precis säga det oxå. Skulle vi gått c/c flop känns det som c/c turn oxå. Vi har ju massa outs och kan nog få ut lite till av FI.

 

Men om vi nu gått den linjen. Donkar vi ut river eller är det för obv? Vilka kort kommer fi vb om vi nu träffar?

Hatar ur pos-spel, men gräver man sin egen grav så :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt o skumma igenom min winrate på olika positioner.

 

SB -19,8bb/100

BB -19,2bb/100

UTG 57,4bb/100

CO 33bb/100

BTN 46,7bb/100.

 

Borde kunna öka min winrate avsevärt ifall vi kan täppa igen på blindsen, så tänkte se ifall nån kan rekka bra läsning/video.

 

Borde inte vår winrate öka stegrande ju närmare knappen vi kommer? Eller har det med tillfälligheter/spelstil att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt o skumma igenom min winrate på olika positioner.

 

SB -19,8bb/100

BB -19,2bb/100

UTG 57,4bb/100

CO 33bb/100

BTN 46,7bb/100.

 

Borde kunna öka min winrate avsevärt ifall vi kan täppa igen på blindsen, så tänkte se ifall nån kan rekka bra läsning/video.

 

Borde inte vår winrate öka stegrande ju närmare knappen vi kommer? Eller har det med tillfälligheter/spelstil att göra?

 

har liknande stats som dig, då jag måste också förbättre sitt spel i blindsen.... dock har jag mer vunnit från BTN än någon annan postion :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt o skumma igenom min winrate på olika positioner.

 

SB -19,8bb/100

BB -19,2bb/100

UTG 57,4bb/100

CO 33bb/100

BTN 46,7bb/100.

 

Borde kunna öka min winrate avsevärt ifall vi kan täppa igen på blindsen, så tänkte se ifall nån kan rekka bra läsning/video.

 

Borde inte vår winrate öka stegrande ju närmare knappen vi kommer? Eller har det med tillfälligheter/spelstil att göra?

 

Samplesize?

 

Jo det bör öka ju närmare BTN. Tycker inte det ser ut att vara så extremt stor läcka i SB/BB.

Du får ju tänka på att om du foldar ALLA händer i SB respektive BB så har du ju -50bb/100 samt -100bb/100 :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samplesize?

 

Jo det bör öka ju närmare BTN. Tycker inte det ser ut att vara så extremt stor läcka i SB/BB.

Du får ju tänka på att om du foldar ALLA händer i SB respektive BB så har du ju -50bb/100 samt -100bb/100 :-)

 

Aha okej, det visste jag inte (-50bb/100). Men känns som jag borde sluta limpa på SB när andra redan limpat (Axs, Kxs, SC, PP osv..). Eller är det bättre än att folda om säg t. ex en redan limpat?

 

Sen tycker jag det är så jävla svårt att spela typ alla händer förutom top5 när jag spelar från SB. Det är ju i princip alltid en som limpar som standard på /1, BB snapcallar, obv måste limparen oxå calla. Tycker att en hand så stark som AQo blir svårspelad :/

 

Skulle behöva knåpa ihop en raiserange där, enda possen jag inte har de på.

AQo+, AJs+, 77+. Vad tycker du om den?

 

Sen tror jag att jag måste abusa SB mer i BvB, fi måste ju tycka det är exakt lika jobbigt att spela därifrån som vi.

 

Samplesize: 76,5k händer (enbart /1)

 

edit: bör vi skippa att 3betta/Sqza light o istället bara 3betta/Sqza för värde på just /1. Känns som vi bara sätter oss i tvivelaktiga situationer med t. ex Axs.

 

edit2:

har liknande stats som dig, då jag måste också förbättre sitt spel i blindsen.... dock har jag mer vunnit från BTN än någon annan postion :P

 

Ah men känns lite skumt att min winrate nästan är dubbelt så hög jämfört med CO. Jag öppnar ändå 25% från UTG. Tror nog det har att göra med att jag öppnar för light på CO (34,5%) och vi ofta får spela ur pos vs BTN.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha okej, det visste jag inte (-50bb/100). Men känns som jag borde sluta limpa på SB när andra redan limpat (Axs, Kxs, SC, PP osv..). Eller är det bättre än att folda om säg t. ex en redan limpat?

 

 

 

Limpa från SB när tre limpat > två limpat > en limpat > först in på sb

 

typ så rent oddsmässigt. Har flera limpat och du inte har en knakelibrakread på att BB kommer att höja stort så har du ju odds att träffa fint med anytwo.

 

Edit: Om enda alternativet är limp såklart. Räknar inte in olika squeezestrategier i exemplet ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limpa från SB när tre limpat > två limpat > en limpat > först in på sb

 

typ så rent oddsmässigt. Har flera limpat och du inte har en knakelibrakread på att BB kommer att höja stort så har du ju odds att träffa fint med anytwo.

 

Edit: Om enda alternativet är limp såklart. Räknar inte in olika squeezestrategier i exemplet ovan.

 

Ty sir! Ska tillämpa det i mitt spel och plugga lite blindsspel så får vi se hur det ser ut om ca 50k händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som orkar ladda upp pokerstove, eller hänvisa till en länk som verkligen fungerar?

 

Har tydligen en gammal version som gör att det inte går o starta. Sidan de hänvisar till fungerar inte.

Testat 3 olika länkar, alla 3 har fått mig att installera nått superprogram med X antal appar i. Lyckades hitta pokerstove i programmet, nu vill dom att jag ska koppla in min smartphone (har ingen usb-kabel) för att få det o fungera... Wtf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som orkar ladda upp pokerstove, eller hänvisa till en länk som verkligen fungerar?

 

Har tydligen en gammal version som gör att det inte går o starta. Sidan de hänvisar till fungerar inte.

Testat 3 olika länkar, alla 3 har fått mig att installera nått superprogram med X antal appar i. Lyckades hitta pokerstove i programmet, nu vill dom att jag ska koppla in min smartphone (har ingen usb-kabel) för att få det o fungera... Wtf?

De har lagt ner, verkar inte gå att använda längre. Tanka Pokerstrategy Equilab istället, också gratis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bokar månadens resultat redan nu. Dagens resultat lär inte påverka resultatet allt för mycket. Riktigt nöjd. Har lyckats öka min bb/100 varje månad sen jag bestämde mig för att göra en satsning.

 

Det var i slutet av september man blev varslad (som vanligt). Så j*vla trött på att jobba 6 månader här o 6 månader där, samtidigt som det är riktiga skitjobb som sliter sönder kroppen både fysiskt och psykiskt. Dåliga löner och arbetstider.

 

Pre-sept. hade jag en bb/100 på 0,xbb/100 över 0,5 mille händer. I oktober lyckades jag hålla en bb/100 på ca 5 på /1 och runt 20 på /0,5. I november höll jag stabilt nånstans mellan 30-40bb/100 på /0,5, samt strax under 10 på /1.

I december höll jag en sammanlagd bb/100 på 12,xx/100. Då spelade jag både /1 och /2, fördelning typ 65/35.

 

Jag har fått in mellan 50-60k händer varje månad.

 

Denna månad lyckades jag hålla 15bb/100 på /1 över 45k händer, även torskat ca 2k på /2. Ser inte så allvarligt på de då jag tappa 4k på 2-3k händer 1-3 Jan (fyllelir).

 

Månaden börja riktigt bra på /1 annars som man kan se på första sidan, har sen jag startat dagboken gått breakeven över ca 25k händer, så slutar upp 7k på /1.

 

Denna månad känns det som jag lärt mig mest sen jag startade satsningen. Både pre och post flop.

Jag har bl a kommit till insikt att jag överspelar draghänder allt för ofta, bara att täppa den läckan borde kunna öka min winrate enormt tror jag. Även många dåliga syner jag gjort som jag aldrig skulle göra i dagens läge.

 

Igår la jag även märke till att jag spelar helt fel händer (från alla positioner). Ty foogel för tipset här ovan.

 

Jag har spelat runt 29/24 hela tiden, men igår följde jag det programmet och hade en lika hög vpip samtidigt som jag spela helt andra händer. Mycket lättare beslut på alla gator tycker jag personligen, tvivlar på att det har med spring o göra då jag torskat båda dagar.

 

Kommer därför fortsätta på /1 denna månad för att träna in handrangen, då den inte sitter än, samtidigt som jag haft oväntade utgifter denna månad och rullen ligger bara på 3k. Kommer fortsatt spela 100bb BI, med plan att börja testa 200bb BI vid 6k+ta 100bb BI-skott på /2.

 

/Out

 

edit: Tänkte även sätta upp lite mål för kommande månad:

 

[] 60k händer (varav 30k minst på /1)

[] 5-siffrig profit

[] +15bb/100

[] Höja min winrate från SB och BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fått in lite händer både igår och idag. Gårdagen slutade +16 BI över 2k händer, inte så mycket att säga egentligen mer än att värdet va sjukt under kvällen. Man kunde i princip shovea river i 20-30 krs potter o få syn av sämre.

 

Dagens session var riktigt sjuk den också (början av den) kortmässigt och setup-mässigt. Fick det till 7 KK, 3 AA och 5 AK över cirkus 200 händer, givetvis fick man inte vinna något med de fina korten dock. Ska försöka förklara lite hur det såg ut på ett ungefär. :)

 

Allt börjar med att man plockar up AK och får se floppen AKK, den handen slutar med att jag ger bort hela min stack till fi som sitter på 77. 4-5 händer senare på samma bord plockar man upp KK o får in de pre vs AA som får stå. 4-5 händer senare på samma bord igen plockar man upp AA o går bet, bet, check och fi har hittat hålstegen på river.

 

Cirkus 5 minuter senare på ett annat bord plockar man upp KK igen och får in det pre vs AA (obv) som står igen. Max 20 händer senare på samma bord får man AKo, potten är 3bettad och floppen visar Axxr, även den potten slutar med att jag ger bort stacken till fi som även han sitter på AK och drar en runner runner färg.

 

Detta är inte menat som plushwine heller, utan ville bara dela med mig av de för att det nog är det sjukaste jag varit med om i pokern under så få händer.

 

Lyckades jobba tillbaka till BE efter ett par timmar, tills man 4betshovar AK ur pos och får snapsyn, fi visar inte helt oväntat upp AA. Valde att avsluta där och dagen slutar alltså ett par BI ner.

 

///

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2419527

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $216.19

BB: $27.01

Hero (UTG): $110.49

CO: $76.67

BTN: $260.26

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with 7 :heart: 7 :spade:

Hero raises to $2.87, CO calls $2.87, 3 folds

 

Flop: ($7.24) T :diamond: 7 :club: 9 :club:(2 players)

Hero bets $5.43, CO raises to $18.86, Hero raises to $52.58, CO raises to $73.80, Hero calls $21.22

 

Turn: ($154.84) K :diamond:(2 players)

 

River: ($154.84) K :spade:(2 players)

 

Final Pot: $154.84

CO shows K :club: K :heart:

CO wins $150.97

(Rake: $3.87)

 

 

 

 

Inte idag heller kan man få slippa det. Skulle vara kul att veta 4talssnittet under 2014. Kan utan att gå till överdrift säga att det hänt MINST 1 gång om dagen i 10 dagar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste hålla med om att man får ovanligt många fyrtal på SvS jämfört med t ex PS. Skulle vara roligt om någon med stor databas skulle kunna kolla upp om statistiken stämmer, är osäker hur stor samplesizen borde vara för att få ett någorlunda variansfritt resultat.

 

Mitt rekord är 5-6st fyrtal under en session på SvS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste hålla med om att man får ovanligt många fyrtal på SvS jämfört med t ex PS. Skulle vara roligt om någon med stor databas skulle kunna kolla upp om statistiken stämmer, är osäker hur stor samplesizen borde vara för att få ett någorlunda variansfritt resultat.

 

Mitt rekord är 5-6st fyrtal under en session på SvS.

 

Det beror väl hemskt mycket på hur man foldar osv. Själv har jag enligt HM2 detailed hands att showdown 11 fyrtal på 50 000 händer på SvS och 27 fyrtal på 105 000 händer på Pokerstars. Men då ska man ju betänka att många fyrtal inte når showdown.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...