Gå till innehåll

Marre gräver efter skatter!


marreboy

Recommended Posts

  • Svars 179
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

200bb är ju svårare att spela i teorin, sen så desto mer shortstackad du är desto mer kan du ju abusa folk. Sitter en djupstackad regg så måste han börja anpassa sina ranger både post och pre efter shortstackersen. Det är ju ingen turnering liksom :D

 

Spelar vi trevägs t.ex med en fisk så kan vi stacka av mycket mer light mot fisken om vi inte sitter djupare 200bb + såklart. Många händer blir ju mycket mer lättspelad då fiskarna är rätt glada att betala av och vi behöver inte oroa oss lika ofta om att vi stackar av för light. Orkar inte ta något konkret exempel, men spelar du båda då och då kan du säkert hitta något själv där du ser att det hade varit mycket enklare att ta ett beslut om ni var 100bb djupa jämfört med 200bb djupa.

 

Sen så förstår jag inte varför man skulle få mer respekt för att man köper in djupare, snackar vi om okända så klart man får mer respekt om man köper in 200bb eller 100bb. Folk som köper in typ 123.5bb ger man väl inte så mycket creds men. Fiskarna vill man väl inte ha respekt ifrån så, och en regg lär ju kika dina stats/känna igen ditt nickname. Så ser inte problemet.

 

Vad ska man tro om regs som köper in för 111 bb då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

]håller på att smälla av! Tänkte se på en film i vardagsrummet där vi har en ny tv. Ska koppa datorn med hdmi sladd till tv. Får bild och allt men får fan inget ljud.

Tvn på mitt rum fungerar alldeles utmärkt med ljud och allt. Har surfat runt men hittar inget ordentligt svar på hur jag ska göra..... Någon som vet? får damp :)

 

Så här ser det ut i ljud inställningarna!

<a href=hdmi-mog.png' alt='hdmi-mog.png'>

 

 

har fan slut på idéer nu alltså.... Stängt av alla andra ljudenheter och mekat! någon som har någon svar på hur jag ska ta mig till väga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

]håller på att smälla av! Tänkte se på en film i vardagsrummet där vi har en ny tv. Ska koppa datorn med hdmi sladd till tv. Får bild och allt men får fan inget ljud.

Tvn på mitt rum fungerar alldeles utmärkt med ljud och allt. Har surfat runt men hittar inget ordentligt svar på hur jag ska göra..... Någon som vet? får damp :)

 

Så här ser det ut i ljud inställningarna!

xD

 

edit: ljudinställningar på TVn, vår TV va oxå då ny och märket är SAMSUNG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Been there, fick inget ljud med ps3. Envis som man är testar man allt 10 ggr sen sket jag i det. Tog en dusch och när man kommer ut så har bruden fixat de. Hur?

 

De visste hon inte, men hon lekte i inställningar så det är garanterat nått där xD

 

edit: ljudinställningar på TVn, vår TV va oxå då ny och märket är SAMSUNG.

 

ja orkar ej hålla på med det mer! blev att jag hade bilden på tvn och att jag fick spela ljudet genom datorn... fungera ju men dåligt ljud. orkade inte pyssla mer va så trött på det!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

]håller på att smälla av! Tänkte se på en film i vardagsrummet där vi har en ny tv. Ska koppa datorn med hdmi sladd till tv. Får bild och allt men får fan inget ljud.

Tvn på mitt rum fungerar alldeles utmärkt med ljud och allt. Har surfat runt men hittar inget ordentligt svar på hur jag ska göra..... Någon som vet? får damp :)

 

Så här ser det ut i ljud inställningarna!

 

 

 

har fan slut på idéer nu alltså.... Stängt av alla andra ljudenheter och mekat! någon som har någon svar på hur jag ska ta mig till väga?

 

Du får inget ljud på något sätt?

Mao. om du trycker test så kommer inget i tvn?

Kolla om du behöver ställa in ljudkällan på tvn kanske? Det borde ju vara ställt på att det ska ta ljudet via hdmi också, men kan ju va så att den är autoinställd på nått annat skit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får inget ljud på något sätt?

Mao. om du trycker test så kommer inget i tvn?

Kolla om du behöver ställa in ljudkällan på tvn kanske? Det borde ju vara ställt på att det ska ta ljudet via hdmi också, men kan ju va så att den är autoinställd på nått annat skit

 

nej kommer inget alls genom tvn.... Orkar ej riktigt hålla på med det länge men det konstiga är att om vi tar en annan data från hemmet så funkar det alldeles utmärkt att få ljud genom tvn. Väldigt lustig det här med tekniken ibland!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag inte kunde slappa med tvn i några timmar så blev jag riktigt pokersugen!!! Härligt att spela poker när det flytter på bra och det är lönningshelg, vilket ger lite extra klirrrrrr i kassan!

Blev ungefär 3h lir nu ikväll och jag är nöjd med mitt spel! Ska försöka posta några händer jag har problem med senare hade jag tänkt... Men här kommer iaf grafen för idag! Vilket jag är mycket nöjd med. Härligt att sin downswing äntligen är borta och nu är påväg upp igen! Min största vinst detta året på en session :)

 

25jan.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag inte kunde slappa med tvn i några timmar så blev jag riktigt pokersugen!!! Härligt att spela poker när det flytter på bra och det är lönningshelg, vilket ger lite extra klirrrrrr i kassan!

Blev ungefär 3h lir nu ikväll och jag är nöjd med mitt spel! Ska försöka posta några händer jag har problem med senare hade jag tänkt... Men här kommer iaf grafen för idag! Vilket jag är mycket nöjd med. Härligt att sin downswing äntligen är borta och nu är påväg upp igen! Min största vinst detta året på en session :)

 

25jan.png

 

Wp, ser stabilt ut! Alltid skönt att ligga på rätt sida om riggen just under lönehelgen.

Grattis till största vinsten också :)

 

Hur långt har du kvar till /2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wp, ser stabilt ut! Alltid skönt att ligga på rätt sida om riggen just under lönehelgen.

Grattis till största vinsten också :)

 

Hur långt har du kvar till /2?

 

tackar!!

Har just nu 40BI på 0,5/1. Köper alltid in mig för 100bbs. Vill helst ha 40Bi på /2 innan jag vill gå upp så jag inte tappar... Sen gå ner i nivå om jag förlorar ner till 30Bi. Har kört en del /2 när jag är sugen, har gått sådär kan jag ju säga!

 

Hur går det för dig? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tackar!!

Har just nu 40BI på 0,5/1. Köper alltid in mig för 100bbs. Vill helst ha 40Bi på /2 innan jag vill gå upp så jag inte tappar... Sen gå ner i nivå om jag förlorar ner till 30Bi. Har kört en del /2 när jag är sugen, har gått sådär kan jag ju säga!

 

Hur går det för dig? :)

 

Det har stått stilla i några k händer, men annars går det super är + runt

70-75 BI på /1 och typ breakeven på /2. Inte spelat så mycket där dock, skulle säga en fördelning på 85/15.

 

Lika stor rulle har vi iaf, har med exakt 40 BI för /1 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har stått stilla i några k händer, men annars går det super är + runt

70-75 BI på /1 och typ breakeven på /2. Inte spelat så mycket där dock, skulle säga en fördelning på 85/15.

 

Lika stor rulle har vi iaf, har med exakt 40 BI för /1 :)

 

okej okej gott! någon som tänkter likadant!

 

Helgsliret har varit riktigt härligt och man har sprungit väldigt bra, sätter dock punkt för grinden redan nu, då jag är väldigt trött och är mer sugen på film än att se AA varannan hand :) Blev runt 50BBs upp idag, vilket känns okej då det blev många potter som man är mindre nöjd över..

 

Snacka ju innan om Ramlösa om hur det förgyllar min vardag! Åkte till Maxi idag och skulle handla lite små grejer, går och kolla vid drickan och tror inte det är sant när jag ser att de har köp in key lime+ pineapple i 1,5L flaska! Lyckan blir total, haha! Så blev ett 2st fina flaskor, bra pris med bara 10 spänn styck. Brukar köpa 0,5L för 20kr i skolan. så riktigt bra pris. Ni som vill testa så ser flaskan ut såhär!

71381_124994.jpg

 

Nu blir det lite HIMYM och film!

 

Lycka till i grinden alla proffs :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vintern har kommit ordentligt till skåne nu! Dagen som var planerad till att få in mängder med volym fick ställas in och det blev istället att hjälpa de äldre i släkten att skotta snö! Kan ju säga att efter 3 timmar skottning att man har träningsvärk, lite pinsamt (A). Men känns bra att alltid göra goda gärningar och bättra på sin karma! Bättre timlön än om jag hade grindat kan jag tänka mig samtidigt som man får sin workout för dagen :) Blir att fixa volymen ikvället istället!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vintern har kommit ordentligt till skåne nu! Dagen som var planerad till att få in mängder med volym fick ställas in och det blev istället att hjälpa de äldre i släkten att skotta snö! Kan ju säga att efter 3 timmar skottning att man har träningsvärk, lite pinsamt (A). Men känns bra att alltid göra goda gärningar och bättra på sin karma! Bättre timlön än om jag hade grindat kan jag tänka mig samtidigt som man får sin workout för dagen :) Blir att fixa volymen ikvället istället!

 

skotta online > offline imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Januari

 

Då var denna månaden tillslut över. Har verkligen varit en månad som varit upp och ner på alla plan. Den slutar dock bara positivt vilket jag e stolt och glad över och jag ser framemot en ny månad med nya utmaningar.

 

Livet har verkligen gått bra. Är ju ledig från skolan, då de andra har LIA(lärande i Yrket) medans jag som redan jobbat som elektriker inte behöver göra den. Så från och med den 20 Januari så är jag ledig och sedan 5 veckor framåt. Dock är jag lite besviken på volymen men så länge det är över 20k händer är jag nöjd. Träningen har gått otroligt bra då det har blivit i snitt,

4ggr/veckan. Kosten har jag också gjort bra för denna månaden. Varken Läsk,Godis eller Chips har ätits men idag så ska det ätas lite! Ska bli riktigt gott!! Sen vet jag inte riktigt hur jag ska göra om jag ska hålla till helgerna,varannan månad eller så. Får jag ta och tänka ut....

 

Med pokern så har det varit min mest seriösa pokermånad någonsin. Har för första gången verkligen gjort en seriös satsning och satt in en bra bankrulle, istället för att sätta in lite när man vill som man har gjort tidigare år.

Pokern har gått helt okej, och jag är glad så länge jag ligger på +. Tar detta som en lärdom men såklart man är nöjd när det går extra bra. Har postat lite händer här tyvärr, ska försöka bättra mig, men tycker det är roligare att bara snacka skit på nåt sätt. Min coach och jag har dock inte fått iordning någon session, men det ska det bli ändring på och vi har planerat en session på måndag. Ska bli lärande, då jag vet att han hjälper mig bra. Spelade bara SnG innan och det va hans som kom till insikt att det inte går att bara spela 300 SnG i månaden (varians) så det fick helt enkelt bli CG, vilket jag är glad att jag gick över till.

 

Min största vinst pott nedanför:

[converted_hand][hand_history]Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 4 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

BB: $35.77 (35.8 bb)

Hero (CO): $207.48 (207.5 bb)

BTN: $253.17 (253.2 bb)

SB: $88.53 (88.5 bb)

 

Preflop: Hero is CO with 8:spade: 8:heart:

Hero raises to $3, BTN calls $3, SB calls $2.50, BB folds

 

Flop: ($10) 6:heart: 8:diamond: T:spade: (3 players)

SB checks, Hero bets $5, BTN calls $5, SB calls $5

 

Turn: ($25) 9:heart: (3 players)

SB checks, Hero bets $12, BTN calls $12, SB calls $12

 

River: ($61) 9:club: (3 players)

SB checks, Hero bets $35, BTN raises to $70, SB calls $68.53 and is all-in, Hero raises to $187.48 and is all-in, BTN calls $117.48

 

Spoiler!
Results: $504.49 pot ($12.61 rake)

Final Board: 6:heart: 8:diamond: T:spade: 9:heart: 9:club:

Hero showed 8:spade: 8:heart: and won $491.88 ($284.40 net)

BTN mucked and lost (-$207.48 net)

SB mucked and lost (-$88.53 net)

 

Månadsgrafen (blivit något konstig i grafen, vill ej uppdatera...+1084,27 :

 

results-januarimanad-paint.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen blev det första fyllan på 1 månad! Man kändes sig allt lite light och dagens humör är sådär. Årets första session är spelad och man hittade 1,5BI, trots härligt bakfylla.

 

Spelade lite odds i helgen på Premier League. HAHA! Satte Newcastle,Liverpool,Man Utd och Tottenham. Alla favoriter i sina matcher... 0 av 4.... Sämsta jag någonsin tippat tror jag. Premier League alltså, en helt UNDERBAR Liga!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI har jag 183 händer på, 23/13. Känns väldigt tajt och har aldrig re-raisat en pott vilket känns verkligen ett gott tecken på en stark hand.

 

[converted_hand][hand_history]Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

BB: $109.77 (109.8 bb)

MP: $209.31 (209.3 bb)

Hero (CO): $231.97 (232 bb)

BTN: $144.05 (144.1 bb)

SB: $98.34 (98.3 bb)

 

Preflop: Hero is CO with A:diamond: K:club:

MP raises to $3.50, Hero raises to $12, 3 folds, MP calls $8.50

 

Flop: ($25.50) J:diamond: K:spade: 9:club: (2 players)

MP checks, Hero bets $12.75, MP calls $12.75

 

Turn: ($51) 7:heart: (2 players)

MP checks, Hero bets $38.25, MP raises to $76.50, Hero ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI har jag 183 händer på, 23/13. Känns väldigt tajt och har aldrig re-raisat en pott vilket känns verkligen ett gott tecken på en stark hand.

 

[converted_hand][hand_history]Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

BB: $109.77 (109.8 bb)

MP: $209.31 (209.3 bb)

Hero (CO): $231.97 (232 bb)

BTN: $144.05 (144.1 bb)

SB: $98.34 (98.3 bb)

 

Preflop: Hero is CO with A:diamond: K:club:

MP raises to $3.50, Hero raises to $12, 3 folds, MP calls $8.50

 

Flop: ($25.50) J:diamond: K:spade: 9:club: (2 players)

MP checks, Hero bets $12.75, MP calls $12.75

 

Turn: ($51) 7:heart: (2 players)

MP checks, Hero bets $38.25, MP raises to $76.50, Hero ??

 

Alldeles för stort turnbet imo. Tror vi kan folda med gott samvete nu även om det inte är så kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha vad fan är grejen med LEGDAY? folk verkar galna kring begreppet, beror det på att skaran som faktiskt kör ben är liten och att resten är discogymare? 8-)

 

Har du kört ett ordentligt benpass någon gång? Det kan vara riktigt brutalt. Det är nog mest därför men visst, många maskar med benträningen så dem som inte gör det vill väl säkert skryta lite :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha vad fan är grejen med LEGDAY? folk verkar galna kring begreppet, beror det på att skaran som faktiskt kör ben är liten och att resten är discogymare? 8-)

 

 

Har du kört ett ordentligt benpass någon gång? Det kan vara riktigt brutalt. Det är nog mest därför men visst, många maskar med benträningen så dem som inte gör det vill väl säkert skryta lite :)

 

Som sagt det är inte många som verkligen kör ben... Därför ska man visa det mycket så folk börjar träna. Ja, jag kan kalla folk som inte kör ben och bara har en bred överkropp för discogymmare, tyvärr finns det många i den skalan.

 

Benpassen är som Meta säger riktigt brutal och man blir verkligen trött efter ett pass, så sjukt gött!!! Kunde knappt gå idag men då har man ju en anledning till att stanna inne och grind, riktigt Win Win!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...