Gå till innehåll

WSOP 2005: Berätta mer om Daniel Bergsdorf!


Ken Lennaárd

Recommended Posts

Hemma i Umeå jublar flickvännen

I Umeå har Bergsdorfs sambo Maria Johansson precis fått beskedet att pojkvännen kammat hem 7,3 miljoner kronor. – Vad ska man säga, det går inte att förstå, skrattar hon.

 

Maria Johansson står på balkongen och tar djupa andetag. I tre dygn har hon via internet följt Daniels varje drag vid spelbordet. Hon har inte sovit mer än några timmar, semifinalen var en riktigt pers. – Han var riktigt illa ute ett tag. Jag skakade av nervositet och höll på att bryta ihop. Men poker är poker, turen vände. När jag såg att han gått vidare brast det, suckar Maria och skakar på huvudet.

Otroligt nog har paret inte bara ett, utan två skäl att fira.

– I dag firar vi vår treårsdag. Jag vet, det är nästan för bra för att vara sant. Vi hade knappast kunnat be om en bättre present. Hon har givetvis pratat med Daniel som är lika chockad som henne. – Det har alltid varit hans stora dröm att få spela VM i Vegas. Han blev så glad över att få åka och att sedan lyckas gå ända till final är helt otroligt.

Men Maria berättar att det var på håret att det inte blev något mästerskap. På Arlanda upptäckte Daniel att Maria packat ner hennes pass och en hårresande kamp mot tiden började.

– Jag fick total panik. Det var fruktansvärt att veta att det skulle vara mitt fel om han missade mästerskapet. Till sist lyckades jag hitta en resenär som tog med hans pass från Umeå till Arlanda. Alla resor var slut, men till sist lyckades vi komma över en restresa och Daniel kom iväg. Jag hade aldrig förlåtit mig själv annars, säger Maria.

Telefonen slutar aldrig att ringa. Alla vill gratulera, men för Maria gäller det att ladda inför finalen om åtta timmar. Ska Daniel kamma hem världsmästartiteln och potten på 60 miljoner kronor?

Flickvännen tror på honom, hon har redan köpt champagne.

– Han har bevisat att han är lika duktig som de bästa. Han har tålamod och lugn, det skulle inte förvåna mig om han vinner alltihop. Och så den stora frågan, hur ska de spendera pengarna? – Jag har inte hunnit tänka på det ännu, men en resa blir det nog. Jag vill till Vegas och spela poker.

 

Emmy Magnusson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Maria, som går under nicket turmia på diverse sidor är inte helt dålig på spelet heller, hon var en av deltagarna under EPT i frankrike i fjol.

 

Ringde nyss berga, men det blev "ja du var då inte bra på att tajma - klick", tydligen inte mig han var arg på ändå. :) Han ringer väl antagligen upp i sinom tid och avger rapport.

 

Annars är väl Daniel en kille som är duktig på turneringar såväl som ring-games, han har kvalat sig hit och dit och ofta varit i toppen på primas dagliga $100-20k guarantee. Han spelar mest ring-games på PS där man ser honom vid NL 20-40 och ibland högre. En lugn spelare som är stabil.

 

Som live-spelare är han också riktigt bra. Han har dragit hem många förstaplatser i Sundsvalls onsdagsturnering och har även erfarenheter inom WPT, EPT och diverse andra turneringar såsom en Ladbrokeskryssning.

 

Jag tror han fixar minst en 4e plats och blir absolut inte förvånad om han ger vårt land armbandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars är väl Daniel en kille som är duktig på turneringar såväl som ring-games, han har kvalat sig hit och dit och ofta varit i toppen på primas dagliga $100-20k guarantee. Han spelar mest ring-games på PS där man ser honom vid NL 20-40 och ibland högre. En lugn spelare som är stabil.

Låter som han verkligen behövde de där miljonerna. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars är väl Daniel en kille som är duktig på turneringar såväl som ring-games, han har kvalat sig hit och dit och ofta varit i toppen på primas dagliga $100-20k guarantee. Han spelar mest ring-games på PS där man ser honom vid NL 20-40 och ibland högre. En lugn spelare som är stabil.

Låter som han verkligen behövde de där miljonerna. :-)

 

Han har en fin bankroll, men några extra miljoner kommer väl alltid till pass... hoppas för allt i världen att han köper en ny bil iallafall... fick smset "gamla bettan duger fint", uuuh, sunkigare bil får man leta efter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore intressant att sedan när allt är över få höra hur olika spelare betalade skatt. Lite svårt att hålla sig gömd från RSV med all denna publicitet.

Både kul att höra från de som vunnit pengar och från de som inte vann pengar men som fick sina resor och inköp betalda av nån pokersite. Har hört att dom ska betala skatt också?

Det vet vi redan nu. 30 % på bruttovinsten.

 

Om man vann sin plats på en site utanför EU skall denna vinst beskattas med 30 %. Dvs 30 % av inköpet på $10k plus övrigt värde på paketet.

 

Är du säker på detta? Så Oskar Silow, som vann sin plats på gaming club(prima/eu-site), ska då inte behöva skatta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu finns en ny intervju med Daniel på expressen.se:

 

http://www.expressen.se/index.jsp?a=405226

 

Ingen dålig vinst!

 

Hur han tog sig till WSOP:

 

Daniels väg till VM gick via en 33-dollars re-buy kvalturnering på Pokerstars.com. Totalt lade han ner 3 000 dollar på turneringen

 

Måste ha blivit många re-buys han tog, men väl värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu finns en ny intervju med Daniel på expressen.se:

 

http://www.expressen.se/index.jsp?a=405226

 

Ingen dålig vinst!

 

Hur han tog sig till WSOP:

 

Daniels väg till VM gick via en 33-dollars re-buy kvalturnering på Pokerstars.com. Totalt lade han ner 3 000 dollar på turneringen

 

Måste ha blivit många re-buys han tog, men väl värt det.

 

Han kanske räknar med att han var tvungen att köpa en ny flygbiljett pga passtrul?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppas för allt i världen att han köper en ny bil iallafall... fick smset "gamla bettan duger fint", uuuh, sunkigare bil får man leta efter...

Du kan nog lugna ner dig.

Någon idé vad du ska göra med pengarna?

- Jag vet inte riktigt, men jag ska åtminstone köpa en ny bil.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppas för allt i världen att han köper en ny bil iallafall... fick smset "gamla bettan duger fint", uuuh, sunkigare bil får man leta efter...

Du kan nog lugna ner dig.

Någon idé vad du ska göra med pengarna?

- Jag vet inte riktigt, men jag ska åtminstone köpa en ny bil.

:)

 

Jo såg det, frågan är om han hade kommit på det själv? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

J4nus skrev:

nizze skrev:

hoppas för allt i världen att han köper en ny bil iallafall... fick smset "gamla bettan duger fint", uuuh, sunkigare bil får man leta efter...

 

Du kan nog lugna ner dig.

expressen.se skrev:

Någon idé vad du ska göra med pengarna?

- Jag vet inte riktigt, men jag ska åtminstone köpa en ny bil.

 

Jo såg det, frågan är om han hade kommit på det själv?

 

http://expressen.se/index.jsp?a=408148

Du vann nästan tio miljoner kronor. Vad ska du göra med pengarna?

- Jag sa ju förut att jag skulle köpa en ny bil, men nu har brorsan och farsan renoverat min gamla, så nu vet jag faktiskt inte. Det är mycket pengar så det är inget beslut man gör över en natt.

 

Humor :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

J4nus skrev:

nizze skrev:

hoppas för allt i världen att han köper en ny bil iallafall... fick smset "gamla bettan duger fint", uuuh, sunkigare bil får man leta efter...

 

Du kan nog lugna ner dig.

expressen.se skrev:

Någon idé vad du ska göra med pengarna?

- Jag vet inte riktigt, men jag ska åtminstone köpa en ny bil.

 

Jo såg det, frågan är om han hade kommit på det själv?

 

http://expressen.se/index.jsp?a=408148

Du vann nästan tio miljoner kronor. Vad ska du göra med pengarna?

- Jag sa ju förut att jag skulle köpa en ny bil, men nu har brorsan och farsan renoverat min gamla, så nu vet jag faktiskt inte. Det är mycket pengar så det är inget beslut man gör över en natt.

 

Humor :D

 

på HÖG nivå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...