Gå till innehåll

Donka micostakes poker


porky123

Recommended Posts

har flyttat min DB från Flashback hit.. verkar vara mer action här.....

 

Kör svs pokerstars och ftp just nu och försöker som alla andra att klättra uppåt.. ligger just nu på NL5 holdem sh och nl50 svs och börjar få kläm på detta käns det som. :-) har som måla att köra en 25 byin per nivå.. vi får se hur det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 78
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

kort session på 30min kände mig trött och pokerstars tappar anslutningen...

så klart börjar man syna i tokerna och då är det dags att göra något annat

 

som ett exempel

 

Poker Stars, $0.02/$0.05 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

BB: $5.48 (109.6 bb)

UTG: $2.93 (58.6 bb)

MP: $4.88 (97.6 bb)

Hero (CO): $5.02 (100.4 bb)

BTN: $3.71 (74.2 bb)

SB: $8.82 (176.4 bb)

 

Preflop: Hero is CO with A:spade: Q:diamond:

UTG folds, MP raises to $0.15, Hero calls $0.15, 3 folds

 

Flop: ($0.37) J:diamond: T:heart: 5:spade: (2 players)

MP bets $0.20, Hero calls $0.20

 

Turn: ($0.77) 4:heart: (2 players)

MP bets $0.50, Hero calls $0.50

 

River: ($1.77) K:spade: (2 players)

MP checks, Hero bets $0.80, MP folds

 

Results: $1.77 pot ($0.07 rake)

Final Board: J:diamond: T:heart: 5:spade: 4:heart: K:spade:

MP mucked and lost (-$0.85 net)

Hero mucked A:spade: Q:diamond: and won $1.70 ($0.85 net)

 

Nu gick det ju bra... men spelar inte mer nu iaf MEN ganska skönt att kuna ge en suckout :twisted: tråkig fold

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jävla sopa man är ibland

:shock:

 

 

När hela kroppen skriker fold på flopp turn och river så lydde jag inte denna gång, men oftast blir det rätt inte denna gång.. Klar fold på river med hans push anser jag

 

Poker Stars, $0.02/$0.05 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

SB: $2 (40 bb)

BB: $5 (100 bb)

UTG: $9.60 (192 bb)

MP: $5.19 (103.8 bb)

CO: $4.81 (96.2 bb)

Hero (BTN): $4.71 (94.2 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with A:diamond: A:spade:

UTG calls $0.05, MP folds, CO raises to $0.15, Hero raises to $0.65, 3 folds, CO calls $0.50

 

Flop: ($1.42) T:diamond: 6:diamond: 5:diamond: (2 players)

CO checks, Hero bets $1, CO calls $1

 

Turn: ($3.42) 2:club: (2 players)

CO checks, Hero checks

 

River: ($3.42) 7:spade: (2 players)

CO bets $3.16, Hero calls $3.06 and is all-in

 

Results: $9.54 pot ($0.40 rake)

Final Board: T:diamond: 6:diamond: 5:diamond: 2:club: 7:spade:

CO showed 6:heart: 6:club: and won $9.14 ($4.43 net)

Hero showed A:diamond: A:spade: and lost (-$4.71 net)

 

totalt back -$0,42

 

Är det bara jag som har svårt att få tag på bord på FTP??? altså vanliga standard Sh bord nl5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas du skojar med fold på den floppen med AA.

Isf spelar du med scared money. Du leder ju på den floppen 99 av 100 gånger mot en motståndare i potten. Så vad har du att vara rädd för mtp hur handen utspelade sig.

 

 

Ska jag vara helt ärlig så faktiskt kände jag på mig att något var fel... Men det är inte ofta jag foldrar AA men det finns situationer som denna mot en sådan spelare som iaf jag foldar,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tycker alltså att de skriker dold på den floppen med AA? Du har överpar i en 3bettad pott med 9 outs till nöt. Bettat flopp och bettat även turn. River suger lite men synar nog av här och drar en note på vad han dyker upp med.

 

Folda turn med AQ

 

Men om snubben har färg? Jag spelar iaf varsamt på den floppen.. Men borde jag helt enkelt ställt in på flopp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om snubben har färg? Jag spelar iaf varsamt på den floppen.. Men borde jag helt enkelt ställt in på flopp?

Hur ofta tror du man floppar en färg? Det är 0.84% chans och du har AA med nötfärgsdraget!

 

Du skulle ha stor användning av att plugga lite teori.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ofta tror du man floppar en färg? Det är 0.84% chans och du har AA med nötfärgsdraget!

 

Du skulle ha stor användning av att plugga lite teori.

 

håller med till fullo.. teori biten är en gnutta bristfällig... har blivit mer hur man spelar osv osv.. men ingående teori är man inte haj på.

 

Men det ska jag ändra på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med till fullo.. teori biten är en gnutta bristfällig... har blivit mer hur man spelar osv osv.. men ingående teori är man inte haj på.

 

Men det ska jag ändra på!

 

någon som har några rekommendationer på teori studie medel, och kolla videos på tex spelsessioner tycker jag inte ger mycket av teori för mig personligen..

Finns mycket att läsa här: http://forumserver.twoplustwo.com/69/micro-stakes-pl-nl/unl-archives-memorable-strategy-threads-430489/

 

Annars regga ett konto på Deucescracked och testa i 7 dagar gratis. Finns många bra videoserier!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns mycket att läsa här: http://forumserver.twoplustwo.com/69/micro-stakes-pl-nl/unl-archives-memorable-strategy-threads-430489/

 

Annars regga ett konto på Deucescracked och testa i 7 dagar gratis. Finns många bra videoserier!

 

dc har jag alla videos från eller ja nästan alla. fanns nå pack man kunde tanka på piratebay..

 

ska kika på 2+2

 

tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska spel joker

 

Ibland frågar jag mig vad som är fel på vissa "spelare" vissa är så otroligt IQ befriad, hur lyckas vissa??

 

sessionen började riktigt illa med 2 smällar direkt efter 12 händer.. tog igen endel orkar inte spela mer svs just nu..

 

QQQ vs KKK sånt händer

 

stege på river mot mina 2 par sånt händer

 

inga större problem Men jag vart lite förbannad dock! tryckte pre med AA mot 85/52 spelare han snapp calar med 45o?!?! jag vinner flippen men vad tänkte han med?? det är inte första gånge liknande händer på svs framför allt.

 

iallafall var det svårt att anpassa sig till spelet, lite annorlunda spel på stars och ftp jämfört med Svs

 

Har kört lite mer teori och det är lite klurigt innan man får till det.. försöker lära mig pokerstove på ett användbart sätt det går framåt

 

för nu så vart det -60kr , det tar jag igen i kväll nu blir det trädgårds arbete

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska Spel Poker

 

 

Efter en kort 173 händers session så är ordningen återställd med gröna siffror i Holdem Manager, inte mycket med lite iaf +30kr

 

Lite trist att Hm diffar på 40kr ingen som vet hur man kan ordna till det?

 

Nöjd med att avsluta dagen på + sidan... God Natt :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska Spel Poker

 

 

Efter en kort 173 händers session så är ordningen återställd med gröna siffror i Holdem Manager, inte mycket med lite iaf +30kr

 

Lite trist att Hm diffar på 40kr ingen som vet hur man kan ordna till det?

 

Nöjd med att avsluta dagen på + sidan... God Natt :-)

 

Välj valuta "pund" samt uppdatera HM med en version från 4e juni om du inte gjort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska Spel Poker

 

 

RIktigt bra värde i kväll, så sjuk synd att jag inte hinner spela mer än typ 100 händer.. Upp 1bi och får nöja mig med det. Har frågat förr men kan man importera händer till hm som man lirat på en annan dator?

 

Tack för svaret men det vart ingen skillnad dock om jag ändrade till £ och uppdaterade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+9,8bi upp denna månad hittills

 

vad är det för skit klient svs ha.. helt plötsligt i 2 större potter som jag antar skulle vunnit en utav dem iaf så låser sit svs och stänger ner alla bord..

 

vill ha tillbaka mina pengar.. men går det?

 

back 158kr inga spots och missade konstant allt.. blää! nu kommer svingen iaf känner igen mönstret,kommer troligen ramlaner typ 10 bi,innan det går upp! så har det varit utom när man har casha ut.... hur vänder man detta?

 

Boss, $0.25/$0.50 No Limit Hold'em Cash, 4 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

BB: $67.66 (135.3 bb)

CO: $108.60 (217.2 bb)

BTN: $400.78 (801.6 bb)

Hero (SB): $51.90 (103.8 bb)

 

Preflop: Hero is SB with 8:club: 8:heart:

CO folds, BTN raises to $2.50, Hero calls $2.25, BB folds

 

Flop: ($5.50) 9:club: 8:spade: 9:spade: (2 players)

Hero checks, BTN bets $2.75, Hero calls $2.75

 

Turn: ($11) 5:spade: (2 players)

Hero checks, BTN bets $5.50, Hero raises to $11, BTN calls $5.50

 

River: ($33) Q:spade: (2 players)

Hero bets $33, BTN raises to $66, Hero calls $2.65 and is all-in

 

Results: $104.30 pot ($2.60 rake)

Final Board: 9:club: 8:spade: 9:spade: 5:spade: Q:spade:

BTN showed Q:heart: Q:diamond: and won $101.70 ($49.80 net)

Hero mucked 8:club: 8:heart: and lost (-$51.90 net)

------------------

Boss, $0.25/$0.50 No Limit Hold'em Cash, 4 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

CO: $112.27 (224.5 bb)

BTN: $31.67 (63.3 bb)

Hero (SB): $51.31 (102.6 bb)

BB: $54.05 (108.1 bb)

 

Preflop: Hero is SB with A:heart: A:diamond:

CO calls $0.50, BTN calls $0.50, Hero raises to $4.50, 2 folds, BTN calls $4

 

Flop: ($10) 8:club: Q:heart: 2:spade: (2 players)

Hero bets $7.50, BTN raises to $27.17 and is all-in, Hero calls $19.67

 

Turn: ($64.34) T:heart: (2 players, 1 is all-in)

River: ($64.34) 8:spade: (2 players, 1 is all-in)

 

Results: $64.34 pot ($1.60 rake)

Final Board: 8:club: Q:heart: 2:spade: T:heart: 8:spade:

BTN showed 8:heart: 7:spade: and won $62.74 ($31.07 net)

Hero mucked A:heart: A:diamond: and lost (-$31.67 net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag ser nu efter att gått igenom sessionerna vad som är fel.. helt och hållet psykiskt..Med ett visst mått otur och varians

 

om man vinner ofta är det väldigt lätt att bli att man spelar lite lösare och mer aggro.. om man spelar med scear money eller har torskat mycet blir det motsatt effekt...

 

ta ftp som ett exempel, har jag en stabil rulle som passar nivån, det gör inte så mycket om jag bustar några buyins... och där spelar jag mer korrekt.

 

Svs började jag bara med 10bi och dära av missade jag bra mycket värde för att jag var rädd för att gula.

 

där sammanfattar jag endel av anledningen till att jag tappade mycket på svs... Men det är klart jag ska prova igen med svs fram över.

 

lite annat fick jag in 2,5 buyins på ftp 280 händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok.. ner till +-0 på ftp med.. och orkar inte spela upp igen, väntar därför ett tag

 

torska 5 alins visst inte mycket men vidrigt irriterande när idiot fisken får in en hel drös med 2par och trissar ...

 

. Alltså jag var upp ca 10bi på Cash men ner på mtts och sngs la ner sngs när jag inte kan spela det överhuvutaget så det var typ. 5 bi upp totalt

 

Känns lite meningslöst att plugga teori när ingen överhuvutaget tänker, Det måste vara rigg ellerhur ;-)

 

Läst om "negativ"varians och hur det fungerar, men inte fått svar på varför den fortsätter under flera kommande sessioner under samma dag, nästkommande dag eller vecka.. Enligt mig måste variansen nollställas så fort jag byter bord eller avbryter och väntar en timma.. Lika måste variansen bli mycket lägre om man spelar många bord.. Någon som har en bra förklaring? Och hur kan det bli så pass mycket varians när det är en dator som styr utfallet? En dator kan inte vara helt slumomässig... Som sagt bara ett par funderingar inget tjafs om rigg eller så..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...