Gå till innehåll

En spelberoendes blogg.


detarjag

Recommended Posts

  • Svars 834
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dom flesta som kommenterar här verkar inte ha förtått Omaha...

 

Vad spelar ni för händer är ni dom som bara spelar AA xx??? Dom som är lättast o slakta... Eller spelar ni bara knappen? och CO.?

 

Jag spelar Omaha som det ska spelas, sen verkar ni inte förstå hur man kan ha oflyt på fler plan i detta spelet...

 

Jag har oflyt på alla plan just nu för jag:

 

*Har händer med stor potential...

*Träffar floppen bra, men trots det är mina händer dominerade, varje gång?

*Är dom inte dominerade blir jag utdragen.

*När jag träffar mina drag träffar dom sitt mirakel kort på river.

 

Tänk er in i dom händerna jag postar upp kolla hur bra jag träffar floppen med dom och då ska jag detsutom tro att jag är slagen?

 

hade ni detta oflytet jag sitter i och alltid har med mig skulle ni vara på dårhuset sedan år 2008...

 

Jag läser dagligen poker böcker och jag spelar efter dom som om man skulle "följa John"! Endå blir man belönad med detta skit hela tiden sen jag tog denna jävla RB deal... Konstigt att det blir såhär just efter RB deal, eller hur?

 

Fast man fattar ju själv hade man öppnat en pokersite och sen började kunde trilla in med tex 70% återbäring av raken (min vinst) då skulle jag inte vilja ha kvar dom utan hellre ha kvar dom spelarna som kör med min pokersites VIP program då jag tjänar som mest på det.

 

Behöver inte vara nån Einstein för att förstå detta..

 

Nån som kör med RB på Ipoker och vinner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom flesta som kommenterar här verkar inte ha förtått Omaha...

 

Vad spelar ni för händer är ni dom som bara spelar AA xx??? Dom som är lättast o slakta... Eller spelar ni bara knappen? och CO.?

 

Jag spelar Omaha som det ska spelas, sen verkar ni inte förstå hur man kan ha oflyt på fler plan i detta spelet...

 

Jag har oflyt på alla plan just nu för jag:

 

*Har händer med stor potential...

*Träffar floppen bra, men trots det är mina händer dominerade, varje gång?

*Är dom inte dominerade blir jag utdragen.

*När jag träffar mina drag träffar dom sitt mirakel kort på river.

 

Tänk er in i dom händerna jag postar upp kolla hur bra jag träffar floppen med dom och då ska jag detsutom tro att jag är slagen?

 

hade ni detta oflytet jag sitter i och alltid har med mig skulle ni vara på dårhuset sedan år 2008...

 

Jag läser dagligen poker böcker och jag spelar efter dom som om man skulle "följa John"! Endå blir man belönad med detta skit hela tiden sen jag tog denna jävla RB deal... Konstigt att det blir såhär just efter RB deal, eller hur?

 

Fast man fattar ju själv hade man öppnat en pokersite och sen började kunde trilla in med tex 70% återbäring av raken (min vinst) då skulle jag inte vilja ha kvar dom utan hellre ha kvar dom spelarna som kör med min pokersites VIP program då jag tjänar som mest på det.

 

Behöver inte vara nån Einstein för att förstå detta..

 

Nån som kör med RB på Ipoker och vinner?

 

Efter att ha läst detta förstår jag precis hur det kändes att upptäcka Higgs partikel! Du är lösningen på allt, du är intigheten som ger massa åt vårt pokeruniversum, du är fan ta mig genial! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom flesta som kommenterar här verkar inte ha förtått Omaha...

 

Vad spelar ni för händer är ni dom som bara spelar AA xx??? Dom som är lättast o slakta... Eller spelar ni bara knappen? och CO.?

 

Jag spelar Omaha som det ska spelas, sen verkar ni inte förstå hur man kan ha oflyt på fler plan i detta spelet...

 

Jag har oflyt på alla plan just nu för jag:

 

*Har händer med stor potential...

*Träffar floppen bra, men trots det är mina händer dominerade, varje gång?

*Är dom inte dominerade blir jag utdragen.

*När jag träffar mina drag träffar dom sitt mirakel kort på river.

 

Tänk er in i dom händerna jag postar upp kolla hur bra jag träffar floppen med dom och då ska jag detsutom tro att jag är slagen?

 

hade ni detta oflytet jag sitter i och alltid har med mig skulle ni vara på dårhuset sedan år 2008...

 

Jag läser dagligen poker böcker och jag spelar efter dom som om man skulle "följa John"! Endå blir man belönad med detta skit hela tiden sen jag tog denna jävla RB deal... Konstigt att det blir såhär just efter RB deal, eller hur?

 

Fast man fattar ju själv hade man öppnat en pokersite och sen började kunde trilla in med tex 70% återbäring av raken (min vinst) då skulle jag inte vilja ha kvar dom utan hellre ha kvar dom spelarna som kör med min pokersites VIP program då jag tjänar som mest på det.

 

Behöver inte vara nån Einstein för att förstå detta..

 

Nån som kör med RB på Ipoker och vinner?

 

Många händer du ser som "har stor potential" är på sin höjd mediokra händer som kan spelas i pos, vissa händer du postat har rakt ut varit skräp, som du ändå ser som "har stor potential" även ur pos.

Spelar man sådana händer, dessutom ur pos, så är det inte så konstigt att man "ofta" blir dominerad.

Att torska slightly plus eller minus flippar som du tycks jaga är inte att bli utdragen, det är att torska en flippjävel.

 

Ergo, spela skräp/mediokra händer ur pos och att jaga flippar = fungerar oftast ej skitjävla bra. och då har man nog vad du kallar otur.

 

Sen är det såklart så att vissa är födda med en trisslottsjävel i röven och vissa tvärtom, variansen har inget minne och teoretiskt kan plus eller minus variansen gå mot oändligheten. MEN att dömma av vad du skrivit och visat så är det nog inte så att du har en -EV varians som går mot oändligheten utan snarare så att du inte är guds gåva till poker som du själv tror. Det är absolut inte omjöligt att du har potential, men du måste släppa din övertro på ditt spel annars kommer du aldrig vara annat än en speltorsk som backar rakt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HELT VANLIG VARIANS???

 

Omaha PL $0.25/$0.50 - 2013-08-09 15:17:21

Table Dukhovshchina (No DP), 225927701

Seat 1: HERO ( $51.40 )

Seat 3: FreeDobby ( $46.73 )

Seat 5: UnChienAndalou ( $77.14 )

Seat 6: MtrOfBane ( $120.72 )

Seat 8: KeepOnCalling ( $32.88 )

MtrOfBane posts Small Blind 0.25

KeepOnCalling posts Big Blind 0.50

Dealing cards

Your cards Kd 8c Ac 8d [HERO]

HERO calls 0.50

FreeDobby raises 2.25

UnChienAndalou folds

MtrOfBane raises 7.75

KeepOnCalling folds

HERO calls 7.25

FreeDobby calls 5.50

Dealing Flop 6d 4c 2d

MtrOfBane bets 11.87

HERO raises 28

FreeDobby folds

MtrOfBane raises 75.42

HERO goes All-in 15.65

Dealing Turn 6d 4c 2d 4d

Dealing River 6d 4c 2d 4d Qd

MtrOfBane shows 6h Qh Qs 8s

Winner is MtrOfBane $139.82

 

Den där killen har nog ingen RB deal!!???

 

8k i hålet!!!! jag ber att PSG slaktar montpellier så jag kan fylla upp rullen igen =/

 

Några mer....

 

Omaha PL $0.25/$0.50 - 2013-08-09 15:46:01

Table Dukhovshchina (No DP), 225927701

Seat 1: HERO ( $64.28 )

Seat 3: FreeDobby ( $195.46 )

Seat 5: UnChienAndalou ( $87.93 )

Seat 6: MtrOfBane ( $117.75 )

Seat 8: KeepOnCalling ( $29.58 )

Seat 10: capinho6 ( $49.66 )

MtrOfBane posts Small Blind 0.25

KeepOnCalling posts Big Blind 0.50

Dealing cards

Your cards 5d 7d 6d 4h [HERO]

capinho6 raises 1.75

HERO calls 1.75

FreeDobby folds

UnChienAndalou calls 1.75

MtrOfBane folds

KeepOnCalling folds

Dealing Flop 3d Tc 7h

capinho6 bets 6

HERO raises 24

UnChienAndalou folds

capinho6 raises 42

HERO raises 60

capinho6 goes All-in 5.91

Dealing Turn 3d Tc 7h Js

Dealing River 3d Tc 7h Js As

capinho6 shows Td 8d Jh Qh

Winner is HERO $12.09

Winner is capinho6 $98.82

 

CP HAND

 

 

Starting a new hand (#5017608053)

Omaha PL $0.25/$0.50 - 2013-08-09 15:55:41

Table Aquaster (No DP), 235338831

Seat 1: MassarandubaII ( $89.94 )

Seat 3: KeepOnCalling ( $13.39 )

Seat 5: UnChienAndalou ( $106.42 )

Seat 6: MtrOfBane ( $60.96 )

Seat 8: mosxovakis ( $43.88 )

Seat 10: HERO ( $100.37 )

UnChienAndalou posts Small Blind 0.25

MtrOfBane posts Big Blind 0.50

Dealing cards

Your cards 9h Kd Jd Kh [HERO]

mosxovakis calls 0.50

HERO raises 2.25

MassarandubaII folds

KeepOnCalling folds

UnChienAndalou folds

MtrOfBane calls 1.75

mosxovakis calls 1.75

Dealing Flop 5d Th Jh

MtrOfBane checks

mosxovakis checks

HERO bets 7

MtrOfBane calls 7

mosxovakis folds

Dealing Turn 5d Th Jh 2h

MtrOfBane checks

HERO bets 14.50

MtrOfBane calls 14.50

Dealing River 5d Th Jh 2h Tc

MtrOfBane checks

HERO checks

MtrOfBane shows Ah Ad Td 5c

Winner is MtrOfBane $47.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag ingen omaha expert så jag kommenterar inte händerna. Däremot i all form av poker inse att du som bra spelare tjänar pengar på om dina motståndare gör misstag och synar med idiotiska drag osv. Om du ofta blir utdragen och sällan delar ut bad beats själv betyder det att du oftast är favorit när pengarna åker in. Sen är det bara odds som bestämmer hur det går.

 

Exempel: Jag har triss på turn, bettar stort får in alla pengar, fi har ett inside stegdrag han synar med och träffar sitt mirakelkort på rivern och vinner.

Här blir jag sur direkt när det händer, aldrig kul att förlora men jag spelar mer än gärna exakt samma senario hur många gånger som helst. Det är dessa spots som jag tjänar pengar på.

 

Jag hoppas detta tänk kan minska din frustration vid borden lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag ingen omaha expert så jag kommenterar inte händerna. Däremot i all form av poker inse att du som bra spelare tjänar pengar på om dina motståndare gör misstag och synar med idiotiska drag osv. Om du ofta blir utdragen och sällan delar ut bad beats själv betyder det att du oftast är favorit när pengarna åker in. Sen är det bara odds som bestämmer hur det går.

 

Exempel: Jag har triss på turn, bettar stort får in alla pengar, fi har ett inside stegdrag han synar med och träffar sitt mirakelkort på rivern och vinner.

Här blir jag sur direkt när det händer, aldrig kul att förlora men jag spelar mer än gärna exakt samma senario hur många gånger som helst. Det är dessa spots som jag tjänar pengar på.

 

Jag hoppas detta tänk kan minska din frustration vid borden lite.

 

dock tycks jag ALLTID förlora dessa "bad bets" från deras del...

 

lite off topic: vilket känns minst, hänga sig, ta överdos med tabletter eller hoppa med huvudet först från hög höjd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är en episk dagbok som tog nya proportioner när du införde riggteorier också! Självklart riggar sajterna så att spelare med rb förlorar. Det finns en kilometerång tråd om detta på forumet där du kan hitta massa godbitar.

 

Som någon sa tidigare, fram med popcornen, här ska följas.

 

Edit: ..och där kom en subtil antydan till självmordstankar också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..och återigen postar du HHs där du spelar dåliga händer ur pos...och tom synar 3bet!

ggwp

 

 

Oxy+sprit är nog bäst, men testa lägga ner spelandet och gör något konstruktivt av ditt liv ist så kommer du inte behöva fundera på sådant trams.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HELT VANLIG VARIANS???

 

Omaha PL $0.25/$0.50 - 2013-08-09 15:17:21

Table Dukhovshchina (No DP), 225927701

Seat 1: HERO ( $51.40 )

Seat 3: FreeDobby ( $46.73 )

Seat 5: UnChienAndalou ( $77.14 )

Seat 6: MtrOfBane ( $120.72 )

Seat 8: KeepOnCalling ( $32.88 )

MtrOfBane posts Small Blind 0.25

KeepOnCalling posts Big Blind 0.50

Dealing cards

Your cards Kd 8c Ac 8d [HERO]

HERO calls 0.50

FreeDobby raises 2.25

UnChienAndalou folds

MtrOfBane raises 7.75

KeepOnCalling folds

HERO calls 7.25

FreeDobby calls 5.50

Dealing Flop 6d 4c 2d

MtrOfBane bets 11.87

HERO raises 28

FreeDobby folds

MtrOfBane raises 75.42

HERO goes All-in 15.65

Dealing Turn 6d 4c 2d 4d

Dealing River 6d 4c 2d 4d Qd

MtrOfBane shows 6h Qh Qs 8s

Winner is MtrOfBane $139.82

 

Det där preflopspelet är oerhört kallt. Tycker att det är ok att öppna denna utg 5-handat, men att limp-kallsyna en 3b pre känns riktigt jävla muppigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läser dagligen poker böcker och jag spelar efter dom som om man skulle "följa John"! Endå blir man belönad med detta skit hela tiden sen jag tog denna jävla RB deal... Konstigt att det blir såhär just efter RB deal, eller hur?

 

Vilken pokerbok är det som förespråkar att dåliga händer med potential ska spelas aggresivt ur position?

Bumpar denna fråga då jag är intresserad på riktigt. Vilka pokerböcker är det som du läser dagligen.

 

Du har tidigare skrivit om lågvariasspel, de händer du postar går inte riktigt ihop med den strategin, är det medvetet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dock tycks jag ALLTID förlora dessa "bad bets" från deras del...

Menar du att du aldrig drar ut? Eller får du aldrig in degen som underdog?

lite off topic: vilket känns minst, hänga sig, ta överdos med tabletter eller hoppa med huvudet först från hög höjd?

Om du på allvar leker med tanken att ta ditt liv: SÖK HJÄLP NU!

 

Om du vill piffa upp din dagbok med lite självmordssnack:

 

 

Fattar inte varför potentiella självmördare är så intresserade av att det inte ska kännas. Ok, att man inte vill dra ut på pinan men om man nu vill avsluta sitt liv har man väl större problem än lite smärta.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bumpar denna fråga då jag är intresserad på riktigt. Vilka pokerböcker är det som du läser dagligen.

 

Du har tidigare skrivit om lågvariasspel, de händer du postar går inte riktigt ihop med den strategin, är det medvetet?

 

Snälla svara på dessa frågor för jag vill också veta. Särskilt om du kunde vidareutveckla ditt resonemang om lågvariansspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bumpar denna fråga då jag är intresserad på riktigt. Vilka pokerböcker är det som du läser dagligen.

 

Du har tidigare skrivit om lågvariasspel, de händer du postar går inte riktigt ihop med den strategin, är det medvetet?

 

Nån bok med Jeff Hwang sen äre nån jävla skojbok jag försöker spela efter som scott nghyen har gjort... Den verkar dock suga då allt jag gjort hittills är förlorat på den...

 

Mmmm PSG skiter sig också... fan... har lirat 900kr på den... det var en trippel match dom två första satt... Hade vart skönt om dom fått in 1-1 inan halvlek nu känns 3-1 tungt?! :( även för psg

 

frågan om lågvarians är min egna stil inte efter scott ngyen... jag skiter nog i hans tips from. Nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...