Gå till innehåll

lilltjejen lirar 1/2


lilltjejen

Recommended Posts

Den korta utläggningen är ungefär:

 

Dina motståndares liv suger om du börjar barrela här. De är ur position och ingen av dem har fyrbetat = din range är mkt starkare än deras på denna torra bräda.

Om vi struntar i att bry sig om vilka turnkort som kommer o tänker att vi går bet-bet-jam oavsätt så finns det inte så mycket de kan syna av med 150bb o vara glada. Ytterligare argument för att börja betta är att det är lowstakes fullring så OM de nu har träffat ett set så kommer du säkert springa in i en raise på flop eller turn. De kommer antagligen inte heller försöka bluffa dig så ofta. Sen är det supernice när du sitter på river med AQ+ och faktiskt vet att du har en bluffrange så du kan värdejamma med gott samvete o straffa deras Q2-hjältesynande :mrgreen:

 

Min magkänsla av vad som är max explo bara, check är säkert gto :roll:

 

 

Edit: Missade btw att det var BB som kallsynat din squeeze och inte öppnaren+synaren som var kvar i potten, lite kallare att skjuta tre gator mot BB än mot de andra...

 

 

edit2: Skulle sizeat flop och turn-skottet mycket mindre med 137bb för att ha närmare pot kvar att skjuta på river. Variera betsize efter stacksize sas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 170
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Den korta utläggningen är ungefär:

 

Dina motståndares liv suger om du börjar barrela här. De är ur position och ingen av dem har fyrbetat = din range är mkt starkare än deras på denna torra bräda.

Om vi struntar i att bry sig om vilka turnkort som kommer o tänker att vi går bet-bet-jam oavsätt så finns det inte så mycket de kan syna av med 150bb o vara glada. Ytterligare argument för att börja betta är att det är lowstakes fullring så OM de nu har träffat ett set så kommer du säkert springa in i en raise på flop eller turn. De kommer antagligen inte heller försöka bluffa dig så ofta. Sen är det supernice när du sitter på river med AQ+ och faktiskt vet att du har en bluffrange så du kan värdejamma med gott samvete o straffa deras Q2-hjältesynande :mrgreen:

 

Min magkänsla av vad som är max explo bara, check är säkert gto :roll:

 

 

Edit: Missade btw att det var BB som kallsynat din squeeze och inte öppnaren+synaren som var kvar i potten, lite kallare att skjuta tre gator mot BB än mot de andra...

 

 

edit2: Skulle sizeat flop och turn-skottet mycket mindre med 137bb för att ha närmare pot kvar att skjuta på river. Variera betsize efter stacksize sas

 

Okok tack för en mer utförlig förklaring, men du tycker inte våran hand är relevant alls här eller är det något du vill göra med hela rangen? Är det några kort du vill ge upp på eller om båda synar t.ex? För mig som microgrindare låter detta jättespewigt och som ett jäkla högvarians-spel som man gott kan undvika om man vill vinna stabilt på dessa nivåer. Men då är jag ju en microgrinder som aldrig kommer att lyckas heller iofs så min åsikt är ju inte värd mycket i diskussionen :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker AK är en utmärkt hand att bluffa med, blockar slowspelade AA/KK och AQ/KQ, nästan alltid outs och runner-nötouts. Tar som sagt tillbaka mitt råd när vi är uppe mot en kallsyn från BB.

 

Och poker är förstås svårt, ibland är rätt beslut att vara passiv o checka och folda, ibland är det istället att betta 200bb på river med A-hög. Finns massa värde på 10/20 dollar i blinds istället för 1/2kr och fokuserar du på att hitta högst-ev-beslut konstant istället för att oroa dig så mycker för att nån gång då o då hamna jättefel för att du var kreativ kommer du antagligen inte behöva vara en "stabil vinnare" på 1/2kr om ett tag (slöseri av livet, finns garanterat mer givande projekt imo)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker AK är en utmärkt hand att bluffa med, blockar slowspelade AA/KK och AQ/KQ, nästan alltid outs och runner-nötouts. Tar som sagt tillbaka mitt råd när vi är uppe mot en kallsyn från BB.

 

Och poker är förstås svårt, ibland är rätt beslut att vara passiv o checka och folda, ibland är det istället att betta 200bb på river med A-hög. Finns massa värde på 10/20 dollar i blinds istället för 1/2kr och fokuserar du på att hitta högst-ev-beslut konstant istället för att oroa dig så mycker för att nån gång då o då hamna jättefel för att du var kreativ kommer du antagligen inte behöva vara en "stabil vinnare" på 1/2kr om ett tag (slöseri av livet, finns garanterat mer givande projekt imo)

 

Okidoki. Jojo, men det känns som det är väldigt svårt att vara kreativ ibland också när man är färsk. Personligen så började jag spela poker för mindre än ett år sedan, hade väldigt lite koll på regler och spelet i allmänhet. Men iaf i början var jag alltid ute efter att vara kreativ och göra de mesta sjuka sakerna. Minns att jag såg någon pokervid där någon snubbe nämnde hur bra det var att bluffa och man skulle kriga i alla limpade potter och liknande som ingen ville ha. Oavsett vad man hade, hade man skräp så hade man ju ingen chans att vinna handen på något annat sätt ändå. Det blir ganska påfrestande när man inte möter så många tänkande spelare och det blir dyrt om man inte har en oändlig rulle. Men förstår helt klart vad du menar, känner dock personligen i situationen att jag hellre hade tagit en kreativare linje mot någon regg eller liknande och sen så känns det lite smått advanced att köra i multiway om man inte är bekväm med det.

 

Ang det fetstilta, vad fan det låter deprimerande för alla oss microspelare :( .. Även om du uppenbarligen har en poäng haha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var man tillbaka efter en helg på Åland helt utan internet men med glada människor, strålande sol, lite golf, god mat, mycke drickande och massor av lekar! Riktigt bra helg. Hade tänkt köra poker igår när man kom hem men var så trött så orkade inte. Men ikväll blir de lir :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med, bettar absolut flop, skjuter rätt många turn med och på river jammar vi rätt ofta, AK är en fin hand att barrela med här. Sizear squeezen lite större

 

Viker du mot raise på turn eller pushar du? Skjuter du river också om det kommer en klöver eller en dam?

 

Edit: Missade btw att det var BB som kallsynat din squeeze och inte öppnaren+synaren som var kvar i potten, lite kallare att skjuta tre gator mot BB än mot de andra...

 

Sjukt att jag också missat det totalt ända tills du uppmärksammade det. Dags att man börjar hålla lite bättre koll haha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okidoki. Jojo, men det känns som det är väldigt svårt att vara kreativ ibland också när man är färsk. Personligen så började jag spela poker för mindre än ett år sedan, hade väldigt lite koll på regler och spelet i allmänhet. Men iaf i början var jag alltid ute efter att vara kreativ och göra de mesta sjuka sakerna. Minns att jag såg någon pokervid där någon snubbe nämnde hur bra det var att bluffa och man skulle kriga i alla limpade potter och liknande som ingen ville ha. Oavsett vad man hade, hade man skräp så hade man ju ingen chans att vinna handen på något annat sätt ändå. Det blir ganska påfrestande när man inte möter så många tänkande spelare och det blir dyrt om man inte har en oändlig rulle. Men förstår helt klart vad du menar, känner dock personligen i situationen att jag hellre hade tagit en kreativare linje mot någon regg eller liknande och sen så känns det lite smått advanced att köra i multiway om man inte är bekväm med det.

 

Ang det fetstilta, vad fan det låter deprimerande för alla oss microspelare :( .. Även om du uppenbarligen har en poäng haha.

 

 

Hehe, alla pokerspelare tänker, det är inte meningen att du ska göra coola bluffar där du reppar exakt triss i sjuor och din motståndare ska vika överpar för att din raise ser så himla stark ut o han borde förstå det. I 99% av alla händer är tight=right, vanligt spel the shit etc. Du ska göra bluffar där din motståndare helt enkelt hatar livet, du ska göra stora värdebet också i samma lägen ;) För att hinta ytterligare så är generellt bra lägen att göra stora flergators-bluffar lägen där din motståndare har gjort något spel pre-flop som innebär att han inte har några jättestarka händer kvar i sin range. När du fattar lite mer hur det funkar kommer du förstå att nästan alla stora coola bluffar som duktiga spelare gör är abc-spel, bara det att vårat abc är mer vinnande än 1/2kr-regens abc. Glöm inte heller bort att om din river-pot-shove blir synad så behöver inte det vara dåligt, även om det händer 49% av gångerna så var det fortfarande en bra bluff. Den veckan du har mycket otur kommer 9 av 10 av dina bluffar bli synade men du ska förså varför du bluffar så du inte blir ledsen o slutar bluffa.

 

 

Viker du mot raise på turn eller pushar du?

 

 

 

Jag viker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårkvällens session började inge vidare, gick utför direkt och sen var det bara att börja jaga backet... Lyckades ta igen det iaf och slutade på +27 kr haha. Hatar sånna där sega sessions, men det kan ju tyvärr inte gå bra alla dagar :P

 

Hade tänkt o spela ihop till en bil, cirkus 30-40k, nån som vet om man får nått bra för det? Funderar på en Audi... Åsikter om Audi nån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårkvällens session började inge vidare, gick utför direkt och sen var det bara att börja jaga backet... Lyckades ta igen det iaf och slutade på +27 kr haha. Hatar sånna där sega sessions, men det kan ju tyvärr inte gå bra alla dagar :P

 

Hade tänkt o spela ihop till en bil, cirkus 30-40k, nån som vet om man får nått bra för det? Funderar på en Audi... Åsikter om Audi nån?

 

Du får ingen ny och fräsch audi för dom småpengarna iaf. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle du vilja visa mig en ny och fräsch bil öht för dom pengarna?

 

med ny menar jag ~5år gammal och nyare, vem fan köper en sprillans ny bil liksom. Det är ju mest prisvärt när en bil varit ute runt 3-5år då den tappat det mesta av ingångsvärdet och begvärdet har stannat av rätt så rejält. Och en (ny) audi från 2008 kommer man ALDRIG hitta för den prislappen, medan det säkerligen finns lägre kvalitativa bilmärken, typ småbilar, som ligger strax över det.

 

Men om man vill sitta och trycka i en gammal sönderkörd audi a4 från 00 så är det ju upp till var och en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med ny menar jag ~5år gammal och nyare, vem fan köper en sprillans ny bil liksom. Det är ju mest prisvärt när en bil varit ute runt 3-5år då den tappat det mesta av ingångsvärdet och begvärdet har stannat av rätt så rejält. Och en (ny) audi från 2008 kommer man ALDRIG hitta för den prislappen, medan det säkerligen finns lägre kvalitativa bilmärken, typ småbilar, som ligger strax över det.

 

Men om man vill sitta och trycka i en gammal sönderkörd audi a4 från 00 så är det ju upp till var och en.

 

Så audis från 00-04 är inget o ha enligt dig? Jag har noll koll därför jag frågar. Några tips på ok bilar i 30-40k klassen då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte kört på några dagar. Gick in o veva lite på /5 och /10

 

Vad säger ni om denna hand?

 

Boss, $5/$10 No Limit Hold'em Cash, 10 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

Hero (UTG+2): $841.25 (84.1 bb)

MP1: $2,092.02 (209.2 bb)

MP2: $1,343.92 (134.4 bb)

MP3: $770 (77 bb)

CO: $671.70 (67.2 bb)

BTN: $4,972.97 (497.3 bb)

SB: $510 (51 bb)

BB: $1,173.66 (117.4 bb)

UTG: $4,715.84 (471.6 bb)

UTG+1: $455 (45.5 bb)

 

Preflop: Hero is UTG+2 with J:diamond: K:spade:

2 folds, Hero raises to $28.75, 5 folds, SB calls $23.75, BB calls $18.75

 

Flop: ($86.25) 4:diamond: K:diamond: Q:diamond: (3 players)

SB checks, BB bets $43.12, Hero calls $43.12, SB calls $43.12

 

Turn: ($215.61) 7:heart: (3 players)

SB checks, BB checks, Hero checks

 

River: ($215.61) 9:heart: (3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $63, SB raises to $438.13 and is all-in, BB folds, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med ny menar jag ~5år gammal och nyare, vem fan köper en sprillans ny bil liksom. Det är ju mest prisvärt när en bil varit ute runt 3-5år då den tappat det mesta av ingångsvärdet och begvärdet har stannat av rätt så rejält. Och en (ny) audi från 2008 kommer man ALDRIG hitta för den prislappen, medan det säkerligen finns lägre kvalitativa bilmärken, typ småbilar, som ligger strax över det.

Det kanske inte är mest prisvärt och bästa valet för alla? Alla kanske inte kan/tycker det är värt att betala 150 000 för en bil med tillkommande service-kostnader på 6 000 per år för att inte värdet ska sjunka som en sten (men värdet sjunker ju ändå 30-50 000 på två år).

Så med värdeminskning, dyrare service, och antagligen ett lån, blir kostnaden ofta 2-3 000 kr mer per månad jämfört med en äldre bil, dvs 30 000 kr mer per år.

 

Visst kostar en äldre bil också, men service-kostnaden kanske blir 2-3 000 kr, värdeminskningen 10-20 000 kr, och man har antagligen inget lån på bilen.

Så det kanske kostar 10 000 kr per år istället för 30 000 kr per år för bara dessa saker, sen ska man kunna betala bränsle osv också.

 

Men om man vill sitta och trycka i en gammal sönderkörd audi a4 från 00 så är det ju upp till var och en.

Ja om man uttrycker det på det sättet låter det inte så kul... men man kan också säga att en fin välskött Audi A4 -03 är jäkligt mycket bra bil för pengarna jämfört med både dyra nyare bilar och nyare lågprisbilar.

 

Jag skulle mycket hellre köra runt i en sån här; som går grymt fint och tyst på motorväg, är snyggare, och mer kvalité http://www.blocket.se/uppsala/Audi_a4_1_8t_quattro_i_fint_skick_47467712.htm?ca=5&w=3

 

Än att hacka runt i en sån här skolåda med pappväggar utan farthållare, och antagligen ljudsystem i klass med en klockradio...

http://www.blocket.se/goteborg/Kia_picanto_1_1_eco_komf_47828207.htm?ca=5&w=3

 

Men vill man fisa runt i en skitbil bara för att kunna säga att man har en "ny bil" är det väl upp till var och en.

 

Så audis från 00-04 är inget o ha enligt dig? Jag har noll koll därför jag frågar. Några tips på ok bilar i 30-40k klassen då?

Jag tycker iaf det är raka motsatsen till "inget o ha". Har själv haft en Audi A4 -04 och den gick hur fint som helst och var jätteskön.

Men du måste nog betala minst 50-60 000 kr för att få en sån bil som är värd och bra i längden.

Köper du en sån för 30-40k har den nog gått väldigt långt och är i behov av många dyra reparationer och service, eller så kommer den antagligen krångla/vara trasig. Såvida du inte känner nån som är duktig och kan hjälpa dig att fixa den billigt, då kan det vara värt att köpa ett billigt exemplar, om man orkar hålla på och krångla.

Men jag tycker det låter som ett bra bilval om du hittar ett fint ex!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker iaf det är raka motsatsen till "inget o ha". Har själv haft en Audi A4 -04 och den gick hur fint som helst och var jätteskön.

Men du måste nog betala minst 50-60 000 kr för att få en sån bil som är värd och bra i längden.

Köper du en sån för 30-40k har den nog gått väldigt långt och är i behov av många dyra reparationer och service, eller så kommer den antagligen krångla/vara trasig. Såvida du inte känner nån som är duktig och kan hjälpa dig att fixa den billigt, då kan det vara värt att köpa ett billigt exemplar, om man orkar hålla på och krångla.

Men jag tycker det låter som ett bra bilval om du hittar ett fint ex!

 

Vi får se hur det blir prismässigt, blir antagligen nånstans mellan 50 o 100k beroende på vad jag hittar! Men tack för input :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

folda river beta turn

edit folda nog pre

 

fold pre och fold river i fullring va?

 

Yes fold pre fold river. Bör beta turn oxå!

 

Ni verkar eniga ;) Ingen som gillar limp pre annars?

 

Bara jag som tycker hans push på river känns bluffig? Eftersom mitt riverbet är ett uppenbart värdebet kan han få mig att vika ganska lätt genom o pusha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tankar om denna?

 

Boss, $5/$10 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

Hero (SB): $1,575.02 (157.5 bb)

BB: $1,250.81 (125.1 bb)

UTG: $611.60 (61.2 bb)

MP: $1,433.44 (143.3 bb)

CO: $2,364.52 (236.5 bb)

BTN: $5,623.25 (562.3 bb)

 

Preflop: Hero is SB with A:heart: A:club:

UTG calls $10, 2 folds, BTN raises to $45, Hero raises to $100, 2 folds, BTN calls $55

 

Flop: ($220) 8:diamond: Q:diamond: 9:heart: (2 players)

Hero bets $150, BTN raises to $5,523.25 and is all-in, Hero ??

 

Större raise pre antar jag? Men vad sätter ni honom på här?? Och vad gör ni? Spelar utan stats så har ingen read mer än att han spelat "hårt" innan o gillar att sätta press på motståndarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tankar om denna?

 

Boss, $5/$10 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

Hero (SB): $1,575.02 (157.5 bb)

BB: $1,250.81 (125.1 bb)

UTG: $611.60 (61.2 bb)

MP: $1,433.44 (143.3 bb)

CO: $2,364.52 (236.5 bb)

BTN: $5,623.25 (562.3 bb)

 

Preflop: Hero is SB with A:heart: A:club:

UTG calls $10, 2 folds, BTN raises to $45, Hero raises to $100, 2 folds, BTN calls $55

 

Flop: ($220) 8:diamond: Q:diamond: 9:heart: (2 players)

Hero bets $150, BTN raises to $5,523.25 and is all-in, Hero ??

 

Större raise pre antar jag? Men vad sätter ni honom på här?? Och vad gör ni? Spelar utan stats så har ingen read mer än att han spelat "hårt" innan o gillar att sätta press på motståndarna.

 

Ja, verkligen större 3b preflop. Hur gick tankarna där? Han kommer inte vika ett skit vs den sizen men det var kanske det som var meningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...