Gå till innehåll

lilltjejen lirar 1/2


lilltjejen

Recommended Posts

  • Svars 170
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Körde en 200hands-session igår, fiskarna bara slängde pengar på mig =)=) Det tackar vi för! Idag fyller jag ju år så ska äta jordgubbar osv till frukost strax och sen göra mig i ordning! Fan åldersnojjan börjar krypa sig på nu :P Hade gärna stannat i ålder förra gången ja fyllde hehe.. Aja ikväll blire fest wohooo =) hejråååååå ps. ska försöka slänga in lite mer seriöst pokersnack nästa vecka.

 

Jag gissar på 19, men jag tror också det är en kille för jag kan inte tänka mig att en "kvinna" har så bedrövlig svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, är såklart en 19årig kille med bedrövlig svenska... Spot on! Hehe nä men faktiskt så fyllde jag 26, så Kilo55 hade rätt! Ser dock ut och känner mig som 22 :)

 

Haft en jävligt bra helg. Bortsett från att det kom en störtskur som gjorde att halva jag var blöt typ hela kvällen i fredags hehe... På lördagen var vädret fint och jag hade riktigt kul :) Bäst var Dimitri Vegas och Like Mike, och även Ingrosso som avslutning! Idag har jag varit med familjen och grillat, gjort/ätit jordgubbstårta och fått paket! Jag och min syrra har lika tråkig humor båda två så när vi är ihop blir vi helt störda och skrattar åt så sjuka saker. Så har typ gråtit av skratt hela kvällen :P

 

Hade tänkt spela lite poker men är ju knappt några bord igång så får se om de blir nått med det. Kanske kommer igång fler snart. Har märkt att typ alla spelar 5-mannabord men jag kör faktiskt 10-manna. Det som är dåligt med det är att det bara är flera bord igång på kvällarna typ så dagtid går det inte att spela. Försökt mig på 5manna några gånger men känns bara så wierd, får så svårt att sätta folk på händer då man såklart blir lösare överlag när det är 5manna. Men ska nog ha som mål att börja spela mer och mer 5-manna då det är mycke mer trafik där.

 

Inget jobb inplannerat i veckan så får se om man blir inringd eller inte. Annars är de bara o hoppas på fint väder o sköna sovmorgnar ;) Ska försöka komma igång med träningen igen också, har blivit lite slappt de senaste två veckorna. På torsdag drar vi ett gäng till Åland för o fira midsommar, ska bli kul!

 

Nej nu blir det nog lite poker ändå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du går in på "privata meddelanden" så ska det finnas i vänsterspalten "skicka nytt meddelande"

Nu verkar det som privata meddelanden lagts till på mitt konto! Jag hade antagligen inte varit medlem tillräckligt länge förra veckan, för då fanns det ingenting. Så jag slänger iväg ett pm om var jag rullar runt :)

 

Hade tänkt spela lite poker men är ju knappt några bord igång så får se om de blir nått med det. Kanske kommer igång fler snart. Har märkt att typ alla spelar 5-mannabord men jag kör faktiskt 10-manna. Det som är dåligt med det är att det bara är flera bord igång på kvällarna typ så dagtid går det inte att spela. Försökt mig på 5manna några gånger men känns bara så wierd, får så svårt att sätta folk på händer då man såklart blir lösare överlag när det är 5manna. Men ska nog ha som mål att börja spela mer och mer 5-manna då det är mycke mer trafik där.

Ja det är nog bra är vänja sig med short handed också. Men det är ju egentligen inte jättesvårt att komma igång med det... bara tänk dig att UTG-positionen är framflyttad 5 steg mot big blind på 5-manna, och spela som från den positionen på 10-mannaborden, dvs tänk dig ett 10-mannabord där dom första 5 platserna är bortplockade.

 

Men kanske spela lite tightare i början medan du lär dig hur folk spelar där. Nu vet jag inte hur det är på 10-manna, men på 5-manna är antagligen folk lite mer agressiva och/eller villiga att chansa mer med svaga händer och drag, pga att dom vill ha mer action, kanske är mindre rädd att förlora pengarna osv.

 

Gör dock inte misstaget att tänka att du måste spela många fler händer och mycket mer aggressivt, och tro dig göra det genom att börja syna hela tiden när spelare satsar starkt eller 3-betar. Oftast dåligt att syna aggressivt :-P och man blir bara en stor måltavla för bra spelare på nivån.

Bättre att istället tänka att man nästan alltid ska satsa, höja, eller folda... om man synar ska man ha en klar anledning varför man gör det.

Såklart det där bara är väldigt enkla generella tips, men bra att komma ihåg om man känner sig osäker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förrut gissade alla på vilket jobb du hade, nu kan de gissa din ålder istället. Grattis oavsett!

 

Jag börjar gissa: 26år.

you read soul

Jag gissar på 19, men jag tror också det är en kille för jag kan inte tänka mig att en "kvinna" har så bedrövlig svenska.

varningsklockorna ringer lite här med men av andra anledningar. om det nu skulle röra sig om en tjej, behöver man verkligen reppa det genom att välja ett användarnamn med ordet tjej i?

jag tror en riktig tjej hade slowspelat sitt kön ett tag för att inte riskera att på en gång bli objektifierad eller liknande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är nog bra är vänja sig med short handed också. Men det är ju egentligen inte jättesvårt att komma igång med det... bara tänk dig att UTG-positionen är framflyttad 5 steg mot big blind på 5-manna, och spela som från den positionen på 10-mannaborden, dvs tänk dig ett 10-mannabord där dom första 5 platserna är bortplockade.

 

Men kanske spela lite tightare i början medan du lär dig hur folk spelar där. Nu vet jag inte hur det är på 10-manna, men på 5-manna är antagligen folk lite mer agressiva och/eller villiga att chansa mer med svaga händer och drag, pga att dom vill ha mer action, kanske är mindre rädd att förlora pengarna osv.

 

Gör dock inte misstaget att tänka att du måste spela många fler händer och mycket mer aggressivt, och tro dig göra det genom att börja syna hela tiden när spelare satsar starkt eller 3-betar. Oftast dåligt att syna aggressivt :-P och man blir bara en stor måltavla för bra spelare på nivån.

Bättre att istället tänka att man nästan alltid ska satsa, höja, eller folda... om man synar ska man ha en klar anledning varför man gör det.

Såklart det där bara är väldigt enkla generella tips, men bra att komma ihåg om man känner sig osäker.

 

Tack för tips :) Ska testa lite idag tänkte jag. Tror misstaget jag gjort är att jag blivit för lös och aggressiv när jag spelat 5manna. Men men, övning ger ju färdighet! Blir till att köra lite tightare nu då och observera spelet i början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varningsklockorna ringer lite här med men av andra anledningar. om det nu skulle röra sig om en tjej, behöver man verkligen reppa det genom att välja ett användarnamn med ordet tjej i?

jag tror en riktig tjej hade slowspelat sitt kön ett tag för att inte riskera att på en gång bli objektifierad eller liknande

 

Du hade inte lika bra read som Kilo55 du ;) Jag har även skrivit tidigare att jag valde användarnamnet pga att jag ville få tips och kommentarer hehe. Nu börjar jag dock fundera på om de blir så att endel istället undviker att kommentera bara för att jag är tjej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hade inte lika bra read som Kilo55 du ;) Jag har även skrivit tidigare att jag valde användarnamnet pga att jag ville få tips och kommentarer hehe. Nu börjar jag dock fundera på om de blir så att endel istället undviker att kommentera bara för att jag är tjej.

 

I så fall så är det nog snarare så att jag skulle vara rädd för att seriositetsnivån skulle vara väldigt låg dagboken igenom om jag sa att jag var en tjej, vilket jag iofs nu inte är men. Visst är det roligt med trams, men om det bara blir trams istället så får man ju inte ut så mycket om vill t.ex. bli bättre på poker.

 

Om man ska återvända till topic är jag 24år från norrland, okysst och nykterist.. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem än lilltjejen nu är... så räcker det väl ändå nu med så mycket skitsnack i dagboken? Många svar har varit ganska respektlösa medan det inte verkar vara den tonen hon vill ha i dagboken.

Är väl bättre att vara lite schysst än att hålla på att vara halv-troll i någon annans dagbok? Om det nu inte är så att hon tycker det är jättekul, men har svårt att tro det.

 

Tack för tips :) Ska testa lite idag tänkte jag. Tror misstaget jag gjort är att jag blivit för lös och aggressiv när jag spelat 5manna. Men men, övning ger ju färdighet! Blir till att köra lite tightare nu då och observera spelet i början.

Ja det är nog bra att inte vara super aggro innan man blivit van. Eftersom när man är väldigt lös och aggressiv märker andra det, och många börjar då 3-beta dina bet mm mycket oftare, vilket kanske blir onödigt svåra situationer om man är ovan med short handed. Visst är det en fördel ibland, men då gäller det att verkligen veta vad man ska göra i marginella situationer så man inte foldar eller synar för ofta.

Men var hellre aggressiv än att syna andras bet alltför ofta iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem än lilltjejen nu är... så räcker det väl ändå nu med så mycket skitsnack i dagboken? Många svar har varit ganska respektlösa medan det inte verkar vara den tonen hon vill ha i dagboken.

Är väl bättre att vara lite schysst än att hålla på att vara halv-troll i någon annans dagbok? Om det nu inte är så att hon tycker det är jättekul, men har svårt att tro det.

 

Har alltid fått intrycket av att allt där man inte försöker outa folk eller är otrevlig är relevant i en dagbok. Det snackas ju brutalt mycket skitsnack i alla dagböcker. Varför skulle "lilltjejens" vara något undantag? Sen får man räkna med en del trams när man går ut som den enda (?) tjejen på ett pokerforum som är såpass litet och där alla skojar runt. Lite självdistans får man nog ha, sen så tycker jag att folk är rätt trevliga i den här dagboken. Slappna av..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har alltid fått intrycket av att allt där man inte försöker outa folk eller är otrevlig är relevant i en dagbok. Det snackas ju brutalt mycket skitsnack i alla dagböcker. Varför skulle "lilltjejens" vara något undantag? Sen får man räkna med en del trams när man går ut som den enda (?) tjejen på ett pokerforum som är såpass litet och där alla skojar runt. Lite självdistans får man nog ha, sen så tycker jag att folk är rätt trevliga i den här dagboken. Slappna av..

 

Han tror ju obv han får ligga för att han fejkar "mogen" :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har alltid fått intrycket av att allt där man inte försöker outa folk eller är otrevlig är relevant i en dagbok. Det snackas ju brutalt mycket skitsnack i alla dagböcker. Varför skulle "lilltjejens" vara något undantag? Sen får man räkna med en del trams när man går ut som den enda (?) tjejen på ett pokerforum som är såpass litet och där alla skojar runt. Lite självdistans får man nog ha, sen så tycker jag att folk är rätt trevliga i den här dagboken. Slappna av..

Ja men det finns väl en gräns, och tycker inte du den passerats vid det här laget när ni inte alls känner henne? Vore såklart skillnad om hon skrivit i samma ton och tagit db'n åt det hållet, men jag tycker hon skrivit tvärtom medan andra satt tonen, och det är väl ganska respektlöst i en ny db?

 

Tror inte ni skulle vågat göra samma sak i heltok's dagbok... där frågar noobsen nån fråga om att springa i mockasiner eller att dom vill dricka dyrt vin, i hopp om att få vara med i gänget, och sitter med tindrande ögon i väntan på svar.

 

En massa sarkastiska gissningar vad hon jobbar med och ålder... Skriver om "bedrövlig svenska"... Hon skriver att hon fyllt år och ätit tårta, och ni svarar med att fråga om att ligga och berättar om kukstorlek... Nej jag har faktiskt inte sett det 6 sidor i rad i nån annan dagbok, men jag kanske missat den?

Och varför ska man behöva räkna med det om man är enda tjejen på ett litet forum? Borde väl vara så att folk är schysstare mot denne i så fall eller?

 

Han tror ju obv han får ligga för att han fejkar "mogen" :mrgreen:

Fejkar mogen... en sexåring i kiss o bajs åldern skulle inte behöva fejka mogenhet för att vinna över dom flesta i den här tråden om det var det man var ute efter...

 

Haha Word!!! :)

Fan bara 75 inlägg sedan 2005, och du dedikerar ett av dom till mig. Skulle nästan känna mig hedrad om det inte vore för att du låter som en idiot som bor i en kartong i gettot :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...