Gå till innehåll

lilltjejen lirar 1/2


lilltjejen

Recommended Posts

Min exakta tanke! Fan vad spot on:-)

Haha shiiit mannen, var det din EXAKTA tanke? Fan asså spot on mannen... vilken jävla read... pheew!

 

Ohh asså grabbar man börjar ju nästan undra varför ni slösar bort er fritid på pokerforum? Ni borde ju hjälpa SÄPO eller liknande istället för att sitta här och soulreada noobs.

 

Helt sjukt imponerad! Då kanske ni kan hjälpa mig att minnas varför jag blev medlem här? För just nu har jag inte en aning.

Efter det tycker jag ni gjort er förtjänta av en riktigt kall bira hela härliga gänget. Och kanske lite bastu så ni kan klappa varandra ännu mer på stjärten... eller jag menar axeln. Så ta med era trebenta hjältar så bjuder jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 170
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Haha shiiit mannen, var det din EXAKTA tanke? Fan asså spot on mannen... vilken jävla read... pheew!

 

Ohh asså grabbar man börjar ju nästan undra varför ni slösar bort er fritid på pokerforum? Ni borde ju hjälpa SÄPO eller liknande istället för att sitta här och soulreada noobs.

 

Helt sjukt imponerad! Då kanske ni kan hjälpa mig att minnas varför jag blev medlem här? För just nu har jag inte en aning.

Efter det tycker jag ni gjort er förtjänta av en riktigt kall bira hela härliga gänget. Och kanske lite bastu så ni kan klappa varandra ännu mer på stjärten... eller jag menar axeln. Så ta med era trebenta hjältar så bjuder jag.

 

 

547845_354536547946699_1274779958_n.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han tror ju obv han får ligga för att han fejkar "mogen" :mrgreen:

 

Hahaha, skulle vara roligare om alla som inte tolkar situationen så här nämner det. :lol:

 

Och Johan__, hon har ju trots allt gått ut med att hon är tjej. Det är en skämtsam ton och hon har inte verkat ta speciellt illa upp. Läser personligen knappt heltoks dagbok, men den har ju uppenbarligen seriösa diskussionsunderlag. Tycker du den här dagboken har seriösa diskussionsunderlag eller? När lilltjejen ställer frågor så får hon ju svar iaf. Dagbokens innehåll och handling speglar ju såklart kommentarerna, det skämtas ju lika mycket i personernas dagböcker som har kommenterat (Meta, minibiff, Tsigalko mfl). Tycker det är tråkigt att du verkar bli så otroligt upprörd, slappna av och låt lilltjejen säga ifrån själv ist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja alltså, vad ska man säga? Mognadsnivån är kanske inte så hög här på pf helt enkelt :P Jag har inget emot lite trams men snopp och ligga-skämt roar mig inte speciellt mycket! Och ja, det är Paris Hilton på avataren. Jag tycker det är roligt att många skriver här men som sagt, dåliga skämt kan ni hålla för er själva :) Jag tar inte så allvarligt på saker o ting men blir de för mycke trams så lessnar man ju på att skriva, ni verkar ju nästan kunna uppehålla den här dagboken själva utan mig? :P

 

För att återgå till det som den här dagboken egentligen ska handla om så körde jag lite 5manna igår men det gick inge vidare.. Backade väl en 500ing typ men körde igång 10manna session på kvällen istället och vann tillbaka det plus lite till. Så kommer fortsätta hålla mig till 10manna men kanske köra 5manna nån gång om lusten infinner sig!

 

Förövrigt har jag fått feber och blivit sjuk :( Hoppas verkligen jag frisknar till tills på torsdag då vi drar till Åland!

 

Vi får se om jag kommer ha kvar dagboken i fortsättningen, känner inte riktigt att den fyllt sin funktion, vilket var att utveckla pokern och få lite feedback. Nu har jag ju typ inte lagt upp så mycket pokersnack och därför har det inte blivit några intressanta diskussioner om det. Men jag har kommit fram till att jag tycker det är så sjukt tråkigt med HH´s och att jag själv kan se ganska lätt vad jag gjort för fel i en hand som jag förlorar och hur jag skulle gjort i stället. Så får väl skylla mig själv att jag kanske inte utvecklas så mycket eftersom jag inte orkar läsa på/diskutera HH´s/linjer osv :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja alltså, vad ska man säga? Mognadsnivån är kanske inte så hög här på pf helt enkelt :P Jag har inget emot lite trams men snopp och ligga-skämt roar mig inte speciellt mycket! Och ja, det är Paris Hilton på avataren. Jag tycker det är roligt att många skriver här men som sagt, dåliga skämt kan ni hålla för er själva :) Jag tar inte så allvarligt på saker o ting men blir de för mycke trams så lessnar man ju på att skriva, ni verkar ju nästan kunna uppehålla den här dagboken själva utan mig? :P

 

För att återgå till det som den här dagboken egentligen ska handla om så körde jag lite 5manna igår men det gick inge vidare.. Backade väl en 500ing typ men körde igång 10manna session på kvällen istället och vann tillbaka det plus lite till. Så kommer fortsätta hålla mig till 10manna men kanske köra 5manna nån gång om lusten infinner sig!

 

Förövrigt har jag fått feber och blivit sjuk :( Hoppas verkligen jag frisknar till tills på torsdag då vi drar till Åland!

 

Vi får se om jag kommer ha kvar dagboken i fortsättningen, känner inte riktigt att den fyllt sin funktion, vilket var att utveckla pokern och få lite feedback. Nu har jag ju typ inte lagt upp så mycket pokersnack och därför har det inte blivit några intressanta diskussioner om det. Men jag har kommit fram till att jag tycker det är så sjukt tråkigt med HH´s och att jag själv kan se ganska lätt vad jag gjort för fel i en hand som jag förlorar och hur jag skulle gjort i stället. Så får väl skylla mig själv att jag kanske inte utvecklas så mycket eftersom jag inte orkar läsa på/diskutera HH´s/linjer osv :P

 

vill du få feedback så får du lägga upp HH's :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vill du få feedback så får du lägga upp HH's :-)

 

Haha det var ju precis det jag sa att jag tyckte var så tråkigt :P Men aa vi får se, hittar jag nån intressant hand kanske den kommer upp!

 

Fick, som många andra, hem brevet från SVS om att man ska få pengar tillbaka, sweet! Hoppas de blir nån rolig summa :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt mycke bergochdalbana i kvällens session... Slutade iaf upp hela 57 kr ;) haha. Pengarna från SVS har inte kommit än, läste att dom skulle utbetalas denna vecka iaf och att de flesta beloppen låg på mellan 10-500 kr. Men även att några va uppe i 5k. Får hoppas man är en av dom :P

 

Min datormus gav upp i slutet av sessionen också, suck. Så blir att köpa ny imorn! Blir nog grind imorn kväll också i o med att jag är sjuk. Får hoppas på ett bättre plus då! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slänger in min första HH då! Vad har ni att säga om denna hand?

 

Boss, $1/$2 No Limit Hold'em Cash, 10 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

CO: $285.93 (143 bb)

BTN: $107.68 (53.8 bb)

SB: $395 (197.5 bb)

BB: $405.81 (202.9 bb)

UTG: $197.66 (98.8 bb)

UTG+1: $422.28 (211.1 bb)

UTG+2: $100.34 (50.2 bb)

MP1: $402.06 (201 bb)

MP2: $452.25 (226.1 bb)

Hero (MP3): $274.18 (137.1 bb)

 

Preflop: Hero is MP3 with K:heart: A:diamond:

UTG folds, UTG+1 raises to $7, UTG+2 calls $7, 2 folds, Hero raises to $19, 3 folds, BB calls $17, UTG+1 calls $12, UTG+2 folds

 

Flop: ($65) Q:club: 2:club: 6:spade: (3 players)

BB checks, UTG+1 checks, Hero bets $42, BB calls $42, UTG+1 folds

 

Turn: ($149) A:spade: (2 players)

BB checks, Hero bets $86, BB raises to $254, Hero folds

 

Spoiler!

Försöker reppa jag-har-överpar-är-rädd-för-färgen på flopp. På turn träffar jag ju topp-par och försöker nu på riktigt beta bort ett färgdrag, får en reraise vilket jag tar som set/AQ och viker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker allt du kan squeeza större pre speciellt med en som flattar.

 

Checkar bakom flopp, tycker verkligen inte det är värt att cbeta här trevägs. Vår hand har ju jätterisig equity och det är ju knappt några kort man vill se. Visst att vår hand kan improvas av A eller K, men man kommer ju ofta stirra in i AQ/KQ eller ett set så man får ju aldrig in det bra eller får värde av sämre. Som spelad så är turn ok.

 

Köper inte ditt argument för att beta flopp heller, vill vi bluffa här trevägs så kan vi ju göra det med händer som har lite mer equity och vi faktiskt kan ha outs. Detta är ju typ sämsta tänkbara hand att bluffa med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha, skulle vara roligare om alla som inte tolkar situationen så här nämner det. :lol:

Varför skulle det vara roligare. Tycker isf det skulle vara roligare om alla över 12 år kommentarade, som håller med om att det var en hel del respektlösa kommentarer och att det gick lite över gränsen med tanke på att det är någon annans nystartade db och att dennes poster verkligen inte var i samma ton som tsunamin av skämt som antagligen passar bättre i Ulf Brunnberg's bastu.

Tror det skulle bli ganska många.

 

Läser personligen knappt heltoks dagbok, men den har ju uppenbarligen seriösa diskussionsunderlag. Tycker du den här dagboken har seriösa diskussionsunderlag eller? När lilltjejen ställer frågor så får hon ju svar iaf.

Det handlar inte om att ha seriösa diskussionsunderlag, utan om att på flera sidor i rad ta sig friheten att sätta tonen i någon annans db samtidigt som man är sarkastisk och respektlös mot db's ägare utan att inse när det går över gränsen.

 

Dagbokens innehåll och handling speglar ju såklart kommentarerna

Det tycker jag verkligen inte den gjorde.

 

Tycker det är tråkigt att du verkar bli så otroligt upprörd, slappna av och låt lilltjejen säga ifrån själv ist.

Blev inte "otroligt upprörd" så du behöver inte oroa dig.

Och jag sa inte ifrån åt henne... sa bara vad jag tyckte om vissa personers beteende.

Men tror för den delen inte att det är självklart att man säger ifrån själv i det läget, även om man tycker det är tråkigt att ens dagbok har blivit invaderad av testoseronligan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vara tråkigt om du la ner db'n redan! Även om man inte tycker det är jättekul att diskutera HHs så detaljerat kan det vara nyttigt att se händer man spelat bakåt i tiden och hur man tänkte. Både för att det är kul att se hur ens spel ändras med tiden, och kanske man efter några månader hittar en stor svaghet i sitt spel som man inte ser kort efter man spelat handen.

 

Sen tror man ofta att man ser själv om man spelat dåligt, och vad man ska göra för att fixa det. Men ibland får man en aha-upplevelse när någon annan påpekar nåt fel i handen som man inte ser själv, även om det kan ta några månader innan man inser att den där kommentaren kanske inte var så dum ändå :-P

 

Slänger in min första HH då! Vad har ni att säga om denna hand?

Håller med gorillai (det trodde jag aldrig att jag skulle göra i den här db'n :lol:)

Skulle varit fint med lite info om UTG+1 och BB var tight reg eller fisk osv.

 

Men i det läget med den floppen skulle jag inte c-betat, bättre att ge upp och hoppas på ett mirakel. Största problemet tycker jag är att det är för många spelare i potten och att någon av dom mycket väl kan ha träffat Q (antagligen med en bra kicker eftersom det var tidig position och BB som synade din 3-bet, katastrof om dom har A eller K).

Vore helt annat om det bara var en motståndare i potten, och du kanske hade A clubs som möjligt backdoor-drag om han synar.

 

På turn beror det såklart på om fi är tight reg eller hobbyfisk. Men som spelat tidigare i handen; kommer fi syna ett bet med en sämre hand än din, eller lägga en bättre? Kanske man skulle beta större om brädan hade lite mer drag och hoppas att färgdrag synar, annars kanske bättre att checka, och syna om han betar river.

 

Men egentligen borde du nog ge upp på flop och inte c-beta... du har bara lagt 9 bb i potten och stor chans att du är helt körd med så många spelare på den floppen. Bättre att vinna tillbaks dom 9 bb i ett säkrare läge.

 

Det är nog också bättre 3-beta till minst 25 med två spelare i potten. Alternativt att bara syna om resten av bordet är väldigt aggro och ofta squeezar, och 4-beta om någon 3-betar, eller pusha AI om någon annan squeezar och UTG+1 och +2 synar, inte fel för ens image i värsta fall :mrgreen:

 

Kanske inte dom bästa tipsen, men svårt att gissa situationer helt utan read på fi.

Dags för sömn nu, poker-hjärnan sover nog redan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för input gorillai och Johan__! Är helt med på att checka bakom dock tycker jag att det också är ok att beta flopp, men kanske lite mindre än vad jag betade. Men sen har jag ju typ 92% i c-bet också haha! (c-bet :h:) Hade det däremot varit en till spelare med så hade jag inte c-betat, men mot 2 spelare tycker jag det är ok. Kanske ett synsätt jag borde ändra på? Haha.

 

Iaf, fick 950kr insatt av SVS idag :) Ingen 5k-klonk men ganska bra ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker allt du kan squeeza större pre speciellt med en som flattar.

 

Checkar bakom flopp, tycker verkligen inte det är värt att cbeta här trevägs. Vår hand har ju jätterisig equity och det är ju knappt några kort man vill se. Visst att vår hand kan improvas av A eller K, men man kommer ju ofta stirra in i AQ/KQ eller ett set så man får ju aldrig in det bra eller får värde av sämre. Som spelad så är turn ok.

 

Köper inte ditt argument för att beta flopp heller, vill vi bluffa här trevägs så kan vi ju göra det med händer som har lite mer equity och vi faktiskt kan ha outs. Detta är ju typ sämsta tänkbara hand att bluffa med.

 

Jag håller inte med, bettar absolut flop, skjuter rätt många turn med och på river jammar vi rätt ofta, AK är en fin hand att barrela med här. Sizear squeezen lite större

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med, bettar absolut flop, skjuter rätt många turn med och på river jammar vi rätt ofta, AK är en fin hand att barrela med här. Sizear squeezen lite större

 

Du får gärna utveckla dina tankar här. Mina argument för att inte betta flopp är:

 

- Det finns inte så många kort vi kan skjuta komfortabelt turn på eller att vår hand förbättras, är väl typ A,K,J,T ungefär eller.

- Det är 3vägs

- 10 max på /2 svs, kryllar väl knappast av tänkande regs här (:lol:), folk går ju hjältesyn alla gator med Q2.

- Vi har ingen info alls om någon av våra motståndare.

- Om nu vi vill bluffa här så finns det ju jättemånga händer som är bättre där vi faktiskt kan ha outs och inte drar dött more or less på flopp. Bettar man här 3vägs så känns det som att man cbettar allt typ. Med undantag för pp och liknande som man antagligen checkar bakom.

- Inga blockers vs drag

 

Som sagt, du får gärna förklara varför det skulle vara bra att göra som du sa. Du har väl 100% bättre koll, men som sagt vill gärna förstå mer hur du resonerar och höra argument om du inte trollar mig :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...