Gå till innehåll

Nameboken - 3Months100kSEK - Rocktober100kHands


Namehere

Butta, putta, knuffa eller inget av det?  

136 medlemmar har röstat

  1. 1. Butta, putta, knuffa eller inget av det?

    • Butta
      18
    • Putta
      42
    • Knuffa
      66
    • Annat
      10


Recommended Posts

Ja exakt :mrgreen: Ändå känner jag att jag behöver powernaps under dagen då jag sover rätt lite under nätterna.

 

 

 

Torquear. Kort förklarat är det att du ska vid stående stans försöka vinkla ut fötterna, fast fötterna ska stå still. Så det blir benen som vrider sig istället. Leder till att när jag böjer så får jag ut knäna bättre och vikten fördelas på yttersida fot istället för insida.

 

Det är så som jag har förstått det iallafall! Annars får väl någon komma in o rätta mig :oops:

 

Jaa fötterna ut och håll ut knäna är ett måste imo. Gjorde samma ändring och började från noll med mina böj för några månader sen.

 

Men nja, tvek om du kan säga att du "torquear" :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaa fötterna ut och håll ut knäna är ett måste imo. Gjorde samma ändring och började från noll med mina böj för några månader sen.

 

Men nja, tvek om du kan säga att du "torquear" :mrgreen:

 

Fast försöker nödvändigtvis inte ha fötterna utåt, utan större fokus på lägga tyngd yttersida fot och få ut knäna. Jag fick detta genom att göra så som de beskrev i torque-texter o videos. Så antar det är torque-ish?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips angående powernaps! Tänker du sova 40minuter. Ställ en klocka på 30min och en till på 40. När första ringer ska du ta en ett litet glas läsk (inte light) samt typ en ruta chocklad. Mosa i dig det och däcka. När den andra klockan ringer har du piggnat till.

 

Inte så farligt som det låter, man tar ju inte naps dagligen. Värt att testa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips angående powernaps! Tänker du sova 40minuter. Ställ en klocka på 30min och en till på 40. När första ringer ska du ta en ett litet glas läsk (inte light) samt typ en ruta chocklad. Mosa i dig det och däcka. När den andra klockan ringer har du piggnat till.

 

Inte så farligt som det låter, man tar ju inte naps dagligen. Värt att testa.

 

Hahaha! Genialt! Jävligt dålig vana bara :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips angående powernaps! Tänker du sova 40minuter. Ställ en klocka på 30min och en till på 40. När första ringer ska du ta en ett litet glas läsk (inte light) samt typ en ruta chocklad. Mosa i dig det och däcka. När den andra klockan ringer har du piggnat till.

 

Inte så farligt som det låter, man tar ju inte naps dagligen. Värt att testa.

 

Tar dock naps rätt ofta! Får börja med att testa light dock, sen röra mig över till de tyngre artillerierna om inte det funkar :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PB i knäböj är skämmigt :( Längesen jag PBa och då var det väl 125. Men reppat 5x5 110-115 nu på senare dar.

 

Är det för att du inte tränar det eller inte är bekväm med övningen eller vad tror du? Man tycker ju spontant att en som lyfter en fjärdedels Lotus Elise i mark skulle kunna få upp lite mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det för att du inte tränar det eller inte är bekväm med övningen eller vad tror du? Man tycker ju spontant att en som lyfter en fjärdedels Lotus Elise i mark skulle kunna få upp lite mer.

 

Enda gången jag dissade ben var ju i början på "gymkarriären", då det var roligare med överkropp. Men på senaste tid (iallafall 1 år tillbaka) så har jag hållt en jämn fördelning över kroppen när det kommer till att arbeta muskelgrupper.

 

Tycker faktist själv att det är konstigt att jag är så pass vek i benen, och undrar vad tusan som kan vara fel. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...