Gå till innehåll

Nameboken - 3Months100kSEK - Rocktober100kHands


Namehere

Butta, putta, knuffa eller inget av det?  

136 medlemmar har röstat

  1. 1. Butta, putta, knuffa eller inget av det?

    • Butta
      18
    • Putta
      42
    • Knuffa
      66
    • Annat
      10


Recommended Posts

Wb! Gg, wp och gl!

 

+1

 

Gl. Hoppas det gick bra.

 

Thnx m8s!

 

Name, bjud på lite sköna vines!

 

Sure! Men vart tog din stream vägen??

 

hahahah "hetsskriver" typ 50% av hp och "bör sätta" 1.4. Dum i huvet som vanligt. Gl med att någonsin slå /1 som du kämpat med i 5 år...

 

 

Ja, tänk om man fick vara begåvad. Men jag kan iallafall snart lyfta 200 kg i mark samt hittade en halvt uppäten korv i soptunnan nyss, så det blev en billig frukost. Sparade några bbs där.

 

Tack så mycket för lyckoönskningarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Long time no see, bannen är borta for me.

 

Tänkte kika in och fråga PF om råd ang. höj- och sänkbara skrivbord. Har funderingar på ett sådant, men vet att priserna e lite höga för min smak (har budget på ~3k).

 

Har kikat lite på IKEA och ser att de har några för 2.6, men då att man måste höja/sänka manuellt, och ej elektriskt. De elektroniska kostar kring dubbla, och drar slutsatsen att det är ett återkommande mönster hos andra leverantörer också, no? Om inte, pls tips!

 

Vore ju smidigast med elektronisk, men om det finns någon där ute som har manuellt skrivbord, är det mkt omständigt att ställa om skrivbordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv ett som jag köpte på dpj men vad jag sett av vänners IKEA-skrivbord för samma pris så rekas dom ifall du stretchar din budget till lite över 4.

 

Aight, thnx!

Fick höra ett rek om just de borden när jag kollade runt lite bland folk :) Det blir nog att sikta in mig på ett sådant!

 

Kom ihåg att du skrev ngt om 200kg i marklyft, hur har det gått för dig? Jag har själv samma mål, siktar på det innan jul. Hur länge har du tränat mark o hur ofta kör du? Samt är det straps eller utan, std stans eller sumo osv :)

 

Träningen har blivit lite lidandes på senare tid. Gjorde en femma på 150kg igår efter inte rört marklyft på ~2 veckor. Så får anses fair.

 

Har väl tränat sporadiskt i 3 år, med seriösare perioder och mindre seriösa.

Kör för tillfället på en halvkropps-split som jag trivs mycket bra med. Helt raw, inga straps. Standard-stans :)

 

Hur ligger du till i marken nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, svårt ha inspirationen konstant på topp. Tycker marklyft är den övning som är lättast att vila sig i form till haha, så förstår om det kändes ok trots 2v vila. jag var sjuk o tränade inte på 8 dgr för 2v sen, hade ändå gainat lite i marken.

 

Jag är lite noob på träningstermer så förstår tyvärr inte vad som menas med halvkroppssplit men gissar på varannat pass ben/mark vartannat överkropp/mage, close? :P

 

Själv har jag kört mark i drygt 2 mån kanske men tränat regelbundet hela mittliv i övrigt, förutom att sista 5-7 åren varit rätt så discobetonade.. :oops:

Jag kör också utan straps och bälte men kör omvänt grepp och ngn sorts ful variant av smal semi-sumo. Sista 2 ggr jag kört har jag även använt magnesium på sprayflaska, Griprrr, funkar kanon! Körde en 3a på 172.5kg idag och försökte sen på 185kg som jag en gång för 78 år sen slet upp på ren vilja likt ringaren i Notre Dame. Det gick dock inte lika bra denna gång men skyller på för tung uppvärmning och träningsvärk från benböjen i förrgår :)

 

Har du testat o jämfört std och sumostans? GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, svårt ha inspirationen konstant på topp. Tycker marklyft är den övning som är lättast att vila sig i form till haha, så förstår om det kändes ok trots 2v vila. jag var sjuk o tränade inte på 8 dgr för 2v sen, hade ändå gainat lite i marken.

 

Jag är lite noob på träningstermer så förstår tyvärr inte vad som menas med halvkroppssplit men gissar på varannat pass ben/mark vartannat överkropp/mage, close? :P

 

Själv har jag kört mark i drygt 2 mån kanske men tränat regelbundet hela mittliv i övrigt, förutom att sista 5-7 åren varit rätt så discobetonade.. :oops:

Jag kör också utan straps och bälte men kör omvänt grepp och ngn sorts ful variant av smal semi-sumo. Sista 2 ggr jag kört har jag även använt magnesium på sprayflaska, Griprrr, funkar kanon! Körde en 3a på 172.5kg idag och försökte sen på 185kg som jag en gång för 78 år sen slet upp på ren vilja likt ringaren i Notre Dame. Det gick dock inte lika bra denna gång men skyller på för tung uppvärmning och träningsvärk från benböjen i förrgår :)

 

Har du testat o jämfört std och sumostans? GL

 

Omvänt grepp? Menar du supinerat (dvs båda handflatorna uppåt)? Det låter enbart sjukt isf :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, svårt ha inspirationen konstant på topp. Tycker marklyft är den övning som är lättast att vila sig i form till haha, så förstår om det kändes ok trots 2v vila. jag var sjuk o tränade inte på 8 dgr för 2v sen, hade ändå gainat lite i marken.

 

Jag är lite noob på träningstermer så förstår tyvärr inte vad som menas med halvkroppssplit men gissar på varannat pass ben/mark vartannat överkropp/mage, close? :P

 

Själv har jag kört mark i drygt 2 mån kanske men tränat regelbundet hela mittliv i övrigt, förutom att sista 5-7 åren varit rätt så discobetonade.. :oops:

Jag kör också utan straps och bälte men kör omvänt grepp och ngn sorts ful variant av smal semi-sumo. Sista 2 ggr jag kört har jag även använt magnesium på sprayflaska, Griprrr, funkar kanon! Körde en 3a på 172.5kg idag och försökte sen på 185kg som jag en gång för 78 år sen slet upp på ren vilja likt ringaren i Notre Dame. Det gick dock inte lika bra denna gång men skyller på för tung uppvärmning och träningsvärk från benböjen i förrgår :)

 

Har du testat o jämfört std och sumostans? GL

 

Yes, halvkroppssplit innebär det du säger! Kör överkropp 1 dag och underkropp den andra.

 

 

Känner igen mig i discobetonade träningsupplägg, det var inte så skoj att träna ben i början :mrgreen:

 

Jag körde sumo förut, det var rätt nice. Men har återgått till standard-stans nu och känner mig bekväm med det. Strongt lyft för övrigt! Du lär ju smacka 200 innan årsskiftet om du ligger i :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite dött här inne. Livet rullar på som vanligt.

 

Börjar min 3e vecka på statistikkursen imorgon. So far so good, ämnet är roligt och vi har en jätteambitiös lärare som är sådär genuint intresserad av ämnet, vilket gör det så mkt lättare att engagera sig. Han är också en såndär typisk nörd. Ett tecken på detta, förutom socks and sandals (oh yes he did), är när han för klassen berättar hur han på en konsert började tänka på hur han skulle kunna räkna ut medelåldern på publiken. :D

 

Detta och massa andra små-kommentarer som han flikar in som får hela klassen att skratta till lite. Mao bland de bästa föreläsarna jag haft hittills.

 

På poookerfronten går det fint. Satte in en liten micro-rulle på 888 iom SVS alla problem. Fick in mina 30hr spelade denna vecka också, med gröna siffror. Alles gut.

 

Nu ska jag kika lite videos!

Frid ut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ännu inte lyckats mästra powernaps. Även om jag sätter klockan på 40-50 minuter så slutar det med att jag skiter i att gå upp och blir kvarliggandes i 3-4 hr tot. Kan man skylla lite på att det är jättemörkt ute så man blir lite lurad att det är natt, eller är det bara inse att man inte har stark nog karaktär att gå upp när det gäller?

 

Fick iallafall något produktivt gjort efter den långa sömnen. Drog till gymmet och spelade lite benböj. Är jättetråkigt att träna atm då jag har megaont i ben o knä, så håller på att lägga om teknik för fulla muggar. Fick hjälp av en kär forumit ang. torque, och det känns lite bättre redan efter 1 pass.

 

Kikade om Boondock Saints 1 igår, riktigt skön film. Blir nog 2an idag! O tänk o hitta hårväxt o skäggväxt som Rocco. Nuts

 

tumblr_inline_neg5cteCaT1rx7eqj.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ännu inte lyckats mästra powernaps. Även om jag sätter klockan på 40-50 minuter så slutar det med att jag skiter i att gå upp och blir kvarliggandes i 3-4 hr tot. Kan man skylla lite på att det är jättemörkt ute så man blir lite lurad att det är natt, eller är det bara inse att man inte har stark nog karaktär att gå upp när det gäller?

 

Jag har heller aldrig lyckats med det, oavsett om det är ljust eller mörkt. Somnar man så vill man fan sova också.:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har heller aldrig lyckats med det, oavsett om det är ljust eller mörkt. Somnar man så vill man fan sova också.:lol:

 

Ja exakt :mrgreen: Ändå känner jag att jag behöver powernaps under dagen då jag sover rätt lite under nätterna.

 

Utveckla om böjtekniken.

 

Torquear. Kort förklarat är det att du ska vid stående stans försöka vinkla ut fötterna, fast fötterna ska stå still. Så det blir benen som vrider sig istället. Leder till att när jag böjer så får jag ut knäna bättre och vikten fördelas på yttersida fot istället för insida.

 

Det är så som jag har förstått det iallafall! Annars får väl någon komma in o rätta mig :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...