freeman Postad 12 Juli , 2005 Rapport Share Postad 12 Juli , 2005 ganska tight bord förutom backali kan syna ner med ALLT ** Game ID 271403623 starting - 2005-07-13 01:14:16 ** Glace Bay [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money - crikeybruce2 sitting in seat 1 with $13.11 - ggs002 sitting in seat 2 with $23.05 - backali sitting in seat 3 with $44.72 - tigtagal sitting in seat 4 with $85.25 [Dealer] - freehost sitting in seat 5 with $62.47 - latenight1 sitting in seat 6 with $4.05 freehost posted the small blind - $0.25 latenight1 posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to freehost: Ace of , King of mycket bra hans.. AKs crikeybruce2 raised - $2.00 ggs002 folded backali called - $2.00 tigtagal called - $2.00 freehost raised - $10.75 jag slår om här mycket för kanske vinna blinds eller tvinga någon med lite pengar allin latenight1 folded crikeybruce2 folded backali called - $10.75 tigtagal folded ** Dealing the flop: King of , Ace of , 4 of freehost checked 2pair.. sitter han med flush? backali bet - $6.00 mycket litet bet... har han flush? nu kan jag inte syna ner han om han har en draw.. jag kan syna eller reraise för så han tror jag har en flush freehost raised - $42.00 backali folded freehost wins $72.10 from the main pot rätt spelat? skulle jag ge honom frikort? skulle jag slå om preflop? när 1 raisar och en synar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frege Postad 13 Juli , 2005 Rapport Share Postad 13 Juli , 2005 Svårt att tänka mig att han har färg här. Din höjning preflop bör skjuta bort SC i ruter (då kungen och esset redan ligger ute). Antingen känner han sig säker med en hand som Ax (AK är en möjlig hand) eller så träffa han set, och då är det bara att tacka för klådan och hoppas på bättre händer nästa gång. Han gör en liten bet och chansen att du har bättre hand än honom känns ofantligt stor. Jag hade ställt in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
giFF Postad 13 Juli , 2005 Rapport Share Postad 13 Juli , 2005 Blev förvånad där freem4n ! Hur kan du checka flop i första pos? Hade ALDRIG gjort det, nu tror jag iofs han hade riktig skithand (kanske 6-7 spader el.l) och du vann $6 till, han kunde likaväl haft en två i ruter och checkat där och fått färg, hur kul hade ditt T2P varit om ruter kommit? Aldrig ett frikort, dock är chansen så liten att de kommer en ruter, men den finns och oddsen är betydligt större än å ge ett frikort. //En som ALDRIG ger frikort då jag blivit utdragen med set och andra bra händer, och blir lika sur varje gång, så lika bra att vinna det lilla, om nån reraisar, dags å byta taktik, syna ner eller all in, dåligt spel kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frege Postad 13 Juli , 2005 Rapport Share Postad 13 Juli , 2005 Jag tror att en hand som 67s hade åkt i sjön vid en sån höjning preflop, särskilt när det är en spelare som inte agerat än som sitter på knappen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaLiik Postad 13 Juli , 2005 Rapport Share Postad 13 Juli , 2005 Han testade nog dig, ville få dig att "bekänna färg" kan vi säga lite med glimten i ögat. Jag gissar mig till att han inte hade mycket att komma med och ville testa din hand. Möjligen ett färgdrag men det får vi nog aldrig veta Om du gjorde rätt eller fel är en filosofisk fråga, du tog potten och det är viktigast! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mockasin Postad 13 Juli , 2005 Rapport Share Postad 13 Juli , 2005 Jag gissar mig till att han inte hade mycket att komma med och ville testa din hand. Nähä? Varför tror du det? För att han foldade? Om du gjorde rätt eller fel är en filosofisk fråga, du tog potten och det är viktigast! Öh? Varför skulle det vara en filosofisk fråga?!? I Hand History Forumet är det väl precis tvärt om, att resultatet inte är det viktiga utan hur man spelade handen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 13 Juli , 2005 Rapport Share Postad 13 Juli , 2005 Den där floppen är ju guld för dig! Jag tycker att du ska lyssna på lither. text Jag ser gärna motiveringar till de där lösa påståendena. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 13 Juli , 2005 Rapport Share Postad 13 Juli , 2005 Hade ALDRIG checkraisat floppen. Fi kan ta frikort om han har ruterdraget. Din checkraise minimerar dina vinster de gånger du har bästa handen, samtidigt som du maximerar dina förluster när du torskar. Fi lär vika alla händer du slår, men syna med nästan alla som leder. Du ger fi extremt bra valuta för de $ 6 han köper information för. Lite fancy play syndrome. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Adapa Postad 13 Juli , 2005 Rapport Share Postad 13 Juli , 2005 Hade ALDRIG checkraisat floppen. Fi kan ta frikort om han har ruterdraget. Din checkraise minimerar dina vinster de gånger du har bästa handen, samtidigt som du maximerar dina förluster när du torskar. Fi lär vika alla händer du slår, men syna med nästan alla som leder. Du ger fi extremt bra valuta för de $ 6 han köper information för. Lite fancy play syndrome. Vad skulle vara rätt spel här då? Betta ut direkt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 13 Juli , 2005 Rapport Share Postad 13 Juli , 2005 Alltså, jag fattar inte varför du ställer dig frågan "har han flush" och mesbettar o håller på. Varför skulle han sitta med en färdig flush? Om du bettar ut och får omslag kanske du kan börja fråga dig det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 13 Juli , 2005 Rapport Share Postad 13 Juli , 2005 Vad skulle vara rätt spel här då? Betta ut direkt? Ja? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
babyface10 Postad 13 Juli , 2005 Rapport Share Postad 13 Juli , 2005 bra spelat förutom att du ska betta pott ut, ja pott, för har han träffat set i den potten eller lyckats floppa färg då ska han få potten, Men när du bettar pot så triggar du honom att gå all-in med Q i ruter. Jag såg en pott i morse på hur AK absolut inte ska spelas, det var den tomtigaste synen jag nånsin sett vad säjer ni? -----HAND 2------ Game #648649384: Texas Hold'em No Limit (£5/£10) - 2005/07/13 - 08:51:58 (UK) Table "Waltham" Seat 3 is the button. Seat 2: looneyloo (£1944.75 in chips) Seat 3: Rush (£1025.25 in chips) Seat 4: babyface7 (£2014.50 in chips) Seat 5: Plenty (£678 in chips) Seat 6: bebop (£299 in chips) babyface7: posts small blind £5 Plenty: posts big blind £10 ----- HOLE CARDS ----- dealt to babyface7 [Ks Ad] looneyloo: raises to £30 Rush: folds babyface7: raises to £100 Plenty: folds looneyloo: calls £70 ----- FLOP ----- [6d 4c Ah] babyface7: bets £120 looneyloo: calls £120 ----- TURN ----- [6d 4c Ah][5d] babyface7: bets £200 looneyloo: raises to £560 babyface7: calls £360 ----- RIVER ----- [6d 4c Ah 5d][Ts] babyface7: checks looneyloo: bets £1164.75 and is all-in dovelegs joins the table at seat #1 babyface7: calls £1164.75 ----- SHOW DOWN ----- looneyloo: shows [As Ac] (Three of a kind, Aces, Ten high) babyface7: shows [Ks Ad] (A Pair of Aces, King high) looneyloo collected £3896.50 from Main pot ----- SUMMARY ----- Total pot £3899.50 Main pot £3896.50 Rake £3 Board [6d 4c Ah 5d Ts] Seat 2: looneyloo showed [As Ac] and won (£3896.50) with Three of a kind, Aces, Ten high Seat 3: Rush (button) folded before Flop (didn't bet) Seat 4: babyface7 (small blind) lost Seat 5: Plenty (big blind) folded before Flop (didn't bet) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fernet Postad 13 Juli , 2005 Rapport Share Postad 13 Juli , 2005 bra spelat förutom att du ska betta pott ut, ja pott, för har han träffat set i den potten eller lyckats floppa färg då ska han få potten, Fi sitter på ca $35 och potten är på ca $25. Ska han lägga sig om Fi går all-in efter en pothöjning? Neeeej, All-in direkt på flop och håll tummarna på syn från Ax. Stackarna är för grunda för att "spela" handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts