thorn Postad 12 Juli , 2005 Rapport Postad 12 Juli , 2005 En fråga jag funderat på. Man hör både det ena och det andra. Säger man "höjer till x+(bet som redan är i potten)" eller "höjer med x"? Vad är korrekt egentligen? Tack! Citera
swedmag Postad 12 Juli , 2005 Rapport Postad 12 Juli , 2005 Vad som är korrekt vettefan, men på klubben där jag spelat ett par gånger nu säger man ofta: "plussar 1200" - syn + 1200 "1600-tot" - syn + höjning = 1600 Det tycker jag är bra, tydligt och klart med vad man menar i alla fall. Annars tycker jag att semantiken skiljer ganska klart i "höjer med" och "höjer till", och båda borde väl vara korrekta? Tycker jag har hört båda i WPT-sammanhang t.ex... Citera
QoS Postad 12 Juli , 2005 Rapport Postad 12 Juli , 2005 Gruppen Livepoker för disksussioner om Liveevents, terminologifrågor tas i Allmänn gruppen. Flyttar till Allmän Pokerteori. Enjoy! - QoS Citera
Snusarn Postad 12 Juli , 2005 Rapport Postad 12 Juli , 2005 Bara det klart framgår vad du avser att göra. Viktigare enligt min mening är att du pratar tydligt och artikulerar väl. Citera
thorn Postad 12 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 12 Juli , 2005 Jo visst, semantiken är väl klar när man säger höjer till eller höjer med, problem uppstår när någon säger "jag höjer 300". Iofs blir det väl ganska klart när han lägger in markerna, men ni förstår. Undrade mest om det fanns någon standard. Citera
raol Postad 12 Juli , 2005 Rapport Postad 12 Juli , 2005 Jo visst, semantiken är väl klar när man säger höjer till eller höjer med, problem uppstår när någon säger "jag höjer 300". Iofs blir det väl ganska klart när han lägger in markerna, men ni förstår. Undrade mest om det fanns någon standard. Om du höjer (med) 300 så lägger du in bet du måste syna + 300 i potten. Om du höger TILL 300 så lägger du in totalt 300. Citera
MaLiik Postad 12 Juli , 2005 Rapport Postad 12 Juli , 2005 Jag har fått höra att man skall säga. "Jag vill höja till XXX" Citera
Recommended Posts