Gå till innehåll

Hybrisboken - oklart


minibiff

Recommended Posts

Listan ska givetvis tas med en skopa salt :) vilket jag skrev under länken.

 

Vad gäller egen dag så menas att eftersom 364 dagar redan "tillhör" en privilegierad grupp (oss ståtliga män), så ser jag både ironin du påpekar och ironin från andra hållet.

(I ett jämställt samhälle är det inga konstigheter med en kvinnodag eller mansdag och ingen har något att klaga på det heller).

 

Tror faktiskt sandlådenivån ofta ligger på vår sida. Det är så jäkla lätt att förlöjliga eller förminska och glömma att man själv har bättre förutsättningar.

Listor om stereotyper håller jag med om är sandlåda. pokerforum.nu som inte har några framfötter att visa i en jämställdhetsdebatt (hittills åtminstone) slänger jag hellre in nåt provokativt skit (sandlåda) än något lästvärt då det tidigare genererar fler höjda ögonbryn och ger mig chansen att skriva detta.

 

 

Lite information här. Lite information där. Jag tycker det är ett kul och intressant ämne. Väldigt svårt att ta till sig då det känns som 99% av källorna online är för skräp, för aggressiva, för provokativa, för radikala, för opedagogiska och för kortsiktiga för att gemene man ska känna det är värt att lägga ner tiden på att förstå.

Som MAN även svårt att hitta incitament när man känner man gör situationen 'sämre' för sig själv. (bara relativt).

 

Brukar tänka att jag har en familj där jag vill att mamma/dotter inte ska strukturellt missgynnas. Det missgynnas jag med av. Mer motivation utöver det, och manliga potentiellt destruktiva normer ("måste vara snygg, rik, vältränad, blabla", de flesta är få eller inget av det) och att man lär se sig själv ur ett annars perspektiv finner jag knappt.

 

 

 

Är precis 'hemkommen' (har inget hem) från Japan. Mötte upp en vän där och umgicks med flickan. Där kan vi snacka patriarkal struktur! ;) men det ska vi inte.

 

(Röstar btw långt ifrån vänster, och tror alla partier går åt fel håll i debatten, men tror ändå på att sprida information.

Det är lite som det där med gamla politiker i Beijing; de dör till slut och Hong Kong blir fritt, det tar bara längre tid.

Samma är det med jämställdheten. De som inte fattar dör till slut också ut, det kommer oavsett, frågan är bara hur lång tid det tar).

 

TLDR

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha gött med lite tugg i dagboken.

Har väl dock inget mer att inflika i diskussionen förutom...

 

Jag jobba ju på en av Göteborgs "köttmarknader" omss. Det har ju hänt några gånger att man har fått några kommentarer av lite överförfriskade kvinnor och då är det plötsligt helt okej? Men hade det varit ombytta roller, då jävlar. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ju 1 eller 2 gånger( kanske mer) hänt att man fått årets bitchslap på kinden av nån brud. Skulle man själv göra det. Slå till en brud stenhårt på käften. Då blir det väl fängelse förmodligen. Som leder till att man blir Gangbangad bakifrån av 8 st sol cambells bakifrån i duschen i 5 år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personalfest imorgon... kan bli intressant.

Förra personalfesten på detta jobbet blev jag hemskickad typ vid 22-ish. :mrgreen:

 

Annars är det nu 1 vecka kvar till flytt =)

Får eventuellt en 100%-tjänst på jobbet med (jinx) och inväntar resultatet från högskoleprovet. Hade det inte varit för den vidriga jävla kylan så hade man kunnat vara rätt nöjd över livet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en lugn personalfest för min del, helvete vad glad jag är över det nu.

Planen var först att dra ett gäng och käka brunch men de planerna blev inställda och istället blev det ett litet förkrök hos en av tjejerna i servisen.

 

Bort till jobbet 18.00 där vi hade samlats 500 pers. Jobbar en hel del människor i dessa byggnader. Jag och mina barkollegor slog oss ned vid ett halvfull bord där det satt 5 personer i 40+års åldern. Väldigt trevligt och de tyckte det var kul att vi satte oss och frågade oss massa om olika drinkar osv. Pinsamt dock att de lyckades komma ihåg namnen på oss och jag kommer inte ens ihåg vad de jobbade med i huset.

 

Iallafall så bjöds det på 3 rätters och dricka och på scenen stod det någon äldre herre som confranifngiaegigie och han var rolig och bjöd på en del skratt medan han berättade lite historia och var även en hel del utmärkelser och pris.

 

Efter det så kom Miriam Bryant upp på scenen och började sjunga. Varken jag eller kollegorna kände igen namnet men när hon började sjunga så kände vi ju igen låtarna så först trodde vi att det var någon tjej som sjöng covers men tillslut så insåg vi att det är hon som har gjort låtarna bara att vi aldrig reflekterat över namnet. Hon var iallafall grym och efter henne kom Arvingarna upp på scen. Rykten hade ju gått att Joe Labero skulle uppträda men tyvärr. Medelåldern var ju ganska hög så ingen blev väl besviken över Arvingarna.

 

Någonstanns kring 00.00 så bestämmer jag mig för att smyga ut och tar en taxi. Har på något vänster lyckats bli snorfull och är absolut inte sugen på kommande utgång och definitiva efterfest. Jag beslutar mig även att ta en sväng förbi donken och taxiresan gick på 400kr istället för 200kr men det var det värt.

 

Tokdäckade när jag kom hem och vaknade 07 helt klarvaken. Rev av en hel del IASIP-avsnitt och somnade sedan om. Idag blir det NL100$ skott och inte röra mig.

 

1.1 på Högskoleprovet. Är väl nöjd med de förutsättningarna man hade. 30minuters sömn, jobbat hela veckan, pluggat omkr 2h totalt och illamående hela sista provet (de provet jag hade sämst resultat på med :mrgreen: )

 

Har kvar subscriptionen på hpguiden.se så får se till att använda de fram till våren så man kan binka 1.5!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.1 på Högskoleprovet. Är väl nöjd med de förutsättningarna man hade. 30minuters sömn, jobbat hela veckan, pluggat omkr 2h totalt och illamående hela sista provet (de provet jag hade sämst resultat på med :mrgreen: )

 

Har kvar subscriptionen på hpguiden.se så får se till att använda de fram till våren så man kan binka 1.5!

 

Snyggt! Grattis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12h spenderades av flytt idag.

Då är brorsan nya lägenhet ungefär 300m bort.

 

Helt sjukt vad tid allting tog, vi tänkte ju att vi skulle köra allt själv eftersom det "var så lite".. vi har några timmars jobb imorgon med framför oss =)

 

Varit iväg och handlat lite. Har inom 2 minuters gångväg följande;

1 coop nära

3 restauranger

2 gym

1 systembolag

2 pizzerior

 

Kan nog bli bra detta =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12h spenderades av flytt idag.

Då är brorsan nya lägenhet ungefär 300m bort.

 

Helt sjukt vad tid allting tog, vi tänkte ju att vi skulle köra allt själv eftersom det "var så lite".. vi har några timmars jobb imorgon med framför oss =)

 

Varit iväg och handlat lite. Har inom 2 minuters gångväg följande;

1 coop nära

3 restauranger

2 gym

1 systembolag

2 pizzerior

 

Kan nog bli bra detta =)

 

Hur långt har du närmaste bro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fint läge biffen. Allafall förlåt om ja skriver detta här men kunde inte hitta var man skapa ny tråd. Allafall ja undrar 1 sak.

 

Vad i helvete gör alla som försörjer sig på poker på dagarna???

 

Ja lever inte på poker. Försörjer mig inte på poker. Vet faktiskt inte om jag vill göra det. MEN just senaste tiden, senaste månaden har jag spelat extremt Mkt. Kan väl säga att ja kanske spelat så mkt som nån som försörjer sig på det gör.

 

Låt oss säga man börjar lira kl 5. Man lirar 12 timmar. Går och lägger sig kl 5-6 på morgonen. Man går upp kl 11. Vad fan gör folket under dagen??

 

Ok man kan väl se nån polare men dom flesta jobbar ju. Visst man kan träna men tar en timme typ. Kollar folket mkt på tv, läser eller vad fan gör folket liksom???. Ska väl tillägga att jag kanske inte bor i sexigaste staden kanske och inte är så rolig årstid just nu. Jag spelade knappt nåt i somras men spelat mkt nu och kommit in i pokerdygnsrytmen. Känns bara som man väntar att få börja lira..

 

Ni som lever på poker. Ge mig en uppdate på hur en vanlig dagjävel ser ut i erat liv!!!!!!!!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...