Gå till innehåll

Hybrisboken - oklart


minibiff

Recommended Posts

Någon här som har erfarenheter av att krympa jeans?

Har på något oskönt sätt gått ner en del i vikt senaste månaderna och ett par utav mina favoritjeans är förstora nu så vill gärna fixa till de så att man kan använda dom igen... kostade 3k och är väl sådär osugen på att vaska.

 

Plan B är väl annars att gå upp i vikt igen... men det lär jag väl göra ändå snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jeans är inte lätta att ändra.

Om man mot förmodan skulle lyckas tvättkrympa i säg 90 grader så kommer de troligen krympas jävligt olika iom hur jeans är vikta och sydda!

 

Att försöka krympa vore imo en väldigt stor risk att förstöra med en extremt liten chans att uppnå önskat resultat.

 

 

Bästa alt är att gå till en skräddare och se vad som kan göras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ät pojk.

 

MVH

upp 15kg senaste halvåret

 

Skall ju köpa gymkort nu när jag flyttar! Blir bara fitness rakt igenom nu.

 

Mvh precis tryckt i mig en pizza :(

 

Jeans är inte lätta att ändra.

Om man mot förmodan skulle lyckas tvättkrympa i säg 90 grader så kommer de troligen krympas jävligt olika iom hur jeans är vikta och sydda!

 

Att försöka krympa vore imo en väldigt stor risk att förstöra med en extremt liten chans att uppnå önskat resultat.

 

 

Bästa alt är att gå till en skräddare och se vad som kan göras.

 

Men en skräddare kan lösa det? Får väl kosta va de kostar men lär ju vara värt det.. (förutsatt att det inte är dyrare än ett par nya då obv). Någon som har gjort det innan och vet om resultatet blir bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morsan kom förbi jobbet idag och tog ett glas champagne innan någon teater/föreställning-skit. Så slog hon sig ner vid ett bord en bit bort med ryggen mot baren.. Så kommer kollegan (som inte vet att det är min morsa eller sett oss snacka ens) och säger "shit, vad är det för snygg tjej som sitter där".

 

Han trodde obv inte heller på mig när jag började skratta och säga att det var min morsa.

 

Har nu investerat 5-siffrigt i aktier på mitt yolo-projekt. Så förhoppningsvis är man miljonär snart!

 

Tar förhoppningsvis skott på NL100$ snart med! Om jag inte gör comeback på svs i december :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morsan kom förbi jobbet idag och tog ett glas champagne innan någon teater/föreställning-skit. Så slog hon sig ner vid ett bord en bit bort med ryggen mot baren.. Så kommer kollegan (som inte vet att det är min morsa eller sett oss snacka ens) och säger "shit, vad är det för snygg tjej som sitter där".

 

Han trodde obv inte heller på mig när jag började skratta och säga att det var min morsa.

 

Har nu investerat 5-siffrigt i aktier på mitt yolo-projekt. Så förhoppningsvis är man miljonär snart!

 

Tar förhoppningsvis skott på NL100$ snart med! Om jag inte gör comeback på svs i december :)

 

Soft att ha en snygg morsa:-) nl 100 är lika med blinds 5-10 dollar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Soft att ha en snygg morsa:-) nl 100 är lika med blinds 5-10 dollar?

 

Haha jadu.. diskuterbart! 0.5/1$ som Drama skrev!

 

Varje gång jag lyckas hamna på nyheter24s så hamnar jag i någon mellanting av skratt och gråt. Det blir aldrig bättre heller utan det blir värre för varje dag som går.

 

Men denna måste väl ändå slå världsrekord eller? Dom kan inte få betalt de som jobbar för Nyheter24 va?

 

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/783118-klart-ni-ska-ha-en-egen-dag-tack-alla-man

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan inte dessa sexister byta ut ordet man mot människa?

 

 

 

Jag stämde också in på någon punkt på listan, fast inte samma som du.

 

Tycker det är kul/intressant när man blir lite butthurt och sen automatiskt försöker rättfärdiga det i sitt huvud. (Aka. Kognitiv dissonans)

 

 

Edit: power to the people?

http://m.bbc.com/news/uk-30119100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja Viktor! Allt bra =)? Vart i världen är du nu förtiden?

 

Fwiw så kände jag inte igenom mig på någon av punkterna. Eller självklart någon del men inte direkt så att en punkt stämde in helt. Fattar inte ens grejen med den listan, går ju att göra omvänt också och dra upp klyschor om tjejer som existerar i samhället.

 

Men är det inte komiskt att tjejerna whinear över att det inte är jämställt i Sverige sedan whinear över att killarna får en egen dag. (När kvinnorna har sin egna dag, som f.ö. är på min födelsedag :oops: )

 

Och andra sidan så skiter jag fullständigt i om vi har en egen dag eller inte. Tycker bara hela debatten har sjunkit till en sådan jävla sandlådenivå och det är ju inte direkt "de vidriga männen" som förlorar på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja Viktor! Allt bra =)? Vart i världen är du nu förtiden?

 

Fwiw så kände jag inte igenom mig på någon av punkterna. Eller självklart någon del men inte direkt så att en punkt stämde in helt. Fattar inte ens grejen med den listan, går ju att göra omvänt också och dra upp klyschor om tjejer som existerar i samhället.

 

Men är det inte komiskt att tjejerna whinear över att det inte är jämställt i Sverige sedan whinear över att killarna får en egen dag. (När kvinnorna har sin egna dag, som f.ö. är på min födelsedag :oops: )

 

Och andra sidan så skiter jag fullständigt i om vi har en egen dag eller inte. Tycker bara hela debatten har sjunkit till en sådan jävla sandlådenivå och det är ju inte direkt "de vidriga männen" som förlorar på det.

 

Listan ska givetvis tas med en skopa salt :) vilket jag skrev under länken.

 

Vad gäller egen dag så menas att eftersom 364 dagar redan "tillhör" en privilegierad grupp (oss ståtliga män), så ser jag både ironin du påpekar och ironin från andra hållet.

(I ett jämställt samhälle är det inga konstigheter med en kvinnodag eller mansdag och ingen har något att klaga på det heller).

 

Tror faktiskt sandlådenivån ofta ligger på vår sida. Det är så jäkla lätt att förlöjliga eller förminska och glömma att man själv har bättre förutsättningar.

Listor om stereotyper håller jag med om är sandlåda. pokerforum.nu som inte har några framfötter att visa i en jämställdhetsdebatt (hittills åtminstone) slänger jag hellre in nåt provokativt skit (sandlåda) än något lästvärt då det tidigare genererar fler höjda ögonbryn och ger mig chansen att skriva detta.

 

 

Lite information här. Lite information där. Jag tycker det är ett kul och intressant ämne. Väldigt svårt att ta till sig då det känns som 99% av källorna online är för skräp, för aggressiva, för provokativa, för radikala, för opedagogiska och för kortsiktiga för att gemene man ska känna det är värt att lägga ner tiden på att förstå.

Som MAN även svårt att hitta incitament när man känner man gör situationen 'sämre' för sig själv. (bara relativt).

 

Brukar tänka att jag har en familj där jag vill att mamma/dotter inte ska strukturellt missgynnas. Det missgynnas jag med av. Mer motivation utöver det, och manliga potentiellt destruktiva normer ("måste vara snygg, rik, vältränad, blabla", de flesta är få eller inget av det) och att man lär se sig själv ur ett annars perspektiv finner jag knappt.

 

 

 

Är precis 'hemkommen' (har inget hem) från Japan. Mötte upp en vän där och umgicks med flickan. Där kan vi snacka patriarkal struktur! ;) men det ska vi inte.

 

(Röstar btw långt ifrån vänster, och tror alla partier går åt fel håll i debatten, men tror ändå på att sprida information.

Det är lite som det där med gamla politiker i Beijing; de dör till slut och Hong Kong blir fritt, det tar bara längre tid.

Samma är det med jämställdheten. De som inte fattar dör till slut också ut, det kommer oavsett, frågan är bara hur lång tid det tar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bloggen fittjournalen tillhör en bra polares flickvän. :) Aldrig riktigt vart inne och sett vad det är förrens ni skrev om den här.

 

När man läser hennes svar, så har man svårt att ta det på allvar. Det känns mer som någon Wannabee 14-åring.

 

Svar: det är såna som du som gör att feministerna menar allvar när vi bajsar på såna som dig

Elina Pahnke"

Suck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...