Gå till innehåll

Hybrisboken - oklart


minibiff

Recommended Posts

Instämmer med panelen. Snappa av maxbelopp, låt slow ta nåra prollar i dig så han får plussa på dig for once. Guldläge.

>Tjäna pengar

>Bli fit

>?????

>Profit

 

Sen att du knappt palla 1km på gymmet förra veckan spelar ingen roll, kondition går bygga upp rätt fort till den nivån som behövs för detta bet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att jag någonstans läst att kroppen automatiskt switchar över från gång till löpning då det blir mer energieffektivt att löpa än att gå. Den gränsen torde för 99.9% av befolkningen ligga under typ 8.7km/h.

 

På tal om gång, hur är man egentligen funtad om man börjar med gång som sport? Det måste lätt vara i topp 3 bland de mest korkade sporterna i världshistorien.

 

Om det inte är ngt allvarligt fel med din allmänna hälsa kan jag inte se hur du som ung ej överviktig man skulle kunna faila i propbetet, såvida du inte hade orimligt mkt otur i det genetiska lotteriet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länge sedan man uppdaterade här. Var och besökte gymmet för första gången i torsdags. Helvete vad man har haft träningsvärk sedan dess. Är första gången jag besöker ett gym sedan 2011 och det märktes. Tur att det var två ganska lugna dagar på jobbet fredag-lördag för att muddla en caipirinha sög ganska hårt med den träningsvärken.

 

Kom hem igår kväll runt 23.30 (gick hem tidigare från jobbet pga det var så lugnt) och tänkte slagga tidigt. Så lägger mig i sängen och börjar slötitta lite på tv när jag får för mig att börja chatta med min problemtjej och som sedan slutade i en timmas telefonsamtal. Efter det kände jag att nu kanske jag kan somna iallafall. Då ringer en polare som är ute och som bor ute på öarna och frågar om han kan slagga på min soffa. Självklart kan han de och han sa att han skulle ringa när han skulle dra från nattklubben. Jag bestämmer mig för att ge upp sömnen och suger i mig en kaffe och sätter mig vid datorn och börjar smågrinda.

 

Polaren trillar in runt 4-ish och med sig hade han max ifrån Max. Uuunderbart! Vi sätter oss och spelar lite FIFA och då ringer en till polare och frågar om han kan softa hos mig tills hans buss börjar gå vid 06. Återigen så står min dörr öppen för alla och även han trillar in en stund senare. Tjötar och skit fram tills 8 på morgonen då alla 3 däckar i min soffa till en film.

 

Jag som hade planerat att gå upp tidigt idag och eventuellt trycka ett ben-pass på gymmet gav ju upp de planerna när jag kröp mig ur sängen vid 17-ish. Valde att sticka iväg till affären och köpa middagsmat och lite chips (nya holiday-chipsen är fan asgoooda). På dagens meny stod det baconinlindad fläskfilé som jag marinerade i en chipotlemarinad tillsammans med potatisgratäng (köpegratäng dock).

 

Har även lagat en hel del mat detta året så slänger in lite bilder nedanför.

 

20150118204853-213.113.241.235.png

 

20150118204912-213.113.241.235.png

 

20150118204918-213.113.241.235.png

 

20150118205110-213.113.241.235.png

 

20150118204959-213.113.241.235.png

 

20150118205026-213.113.241.235.png

 

20150118205033-213.113.241.235.png

 

Kör du nån dressing på burgaren? Kul med matbilder :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du varit 55+ kanske någon sekunds tvek hade varit på sin plats, men du är väl typ nitton?

 

Snart 22, men har noll karaktär att börja med träningen. Vilket även folket på jobbet vet. (Har lagt ut i princip 4-5k på gymsaker sedan början på december och varit där 1 gång).

 

Gratis pengar om du inte blir påkörd av en bil under en träningsrunda imo.

 

Äsch, får ju skriva in några scenarion som gör att betet voidas.

 

Kan ta 50% (Y)

 

Du skulle ju sluta med dumma bets? Eller? Elleer? Elleeeeeer?

 

Kör du nån dressing på burgaren? Kul med matbilder :-)

 

Köpte en chipotleBBQ-sås i affären. Tänkte först slänga ihop och göra en egen sås till burgarna men orkade inte.

 

***************************************

 

Skall kolla vidare idag på jobbet och se vad de säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

. (Har lagt ut i princip 4-5k på gymsaker sedan början på december och varit där 1 gång).

 

Lite nyfiken på vad du slängt 4-5k på för "gymsaker".

Såvida det inte är gymkortet/skor eller liknande då är det inte lika intressant längre.

 

Btw. Testa spring en gång och klocka dig.

 

Jag har själv aldrig testat springa milen eller klockat heller för den delen men är det helt omöjligt att sätta på första försöket om man bara vill?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah som väntat då. Hade det varit 4-5k utöver gymkort o skor hade det varit lite mer intressant =)

 

Mjo, men gymkortet har ju hittills bara kostat 500kr, har det på autogiro! Kryddade väl ganska rejält då i de där 4-5k är en väska för 1.6k, som jag köpte som tanke att ha som gymväska, men som antagligen lär användas till andra saker.. eller något!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag är kaos när någon och ringer och väcker mig. Jag svamlar och några minuter senare har jag glömt av hela samtalet. Har varit en del roliga samtal med kollegorna som har ringt mig vid 14-15 då jag ligger och sover. Min chef tycker jag är en idiot som säger att jag hellre börjar 21 på lördagar än 17, eftersom jag då får sova ut. :mrgreen:

 

Iallafall så ringde polaren och väckte mig nu vid 14-ish och återigen så glömmer jag totalt bort samtalet så fort vi har lagt på och det enda jag vet om är att han skulle titta förbi lägenheten. Så jag klär på mig och shit och när polaren kommer in i lägenheten och säger "Ah men skall vi gå direkt eller?" så tittar jag helt frågande på honom.

 

Då hade jag tydligen gått med på att hänga med till gymmet. Det där gymkortet som införskaffades i början utav december och sedan har blivit besökt en gång. Sagt och gjort, kan ju inte backa ur detta nu. Så jag packar ihop väskan och vi rör oss ner mot gymmet. Jag som är total jävla okunnig på allt med träning att göra så var det skönt att ha med polaren som är ganska seriös med sin träning. Så vi gick igenom hur alla maskiner funkar och han peppade på utav bara helvete. Vi skall även sy ihop ett träningsschema på 3 dagar / vecka (och en dag löpbandet). (Prop-betet backade kollegorna ur. Eller de säger 45min och jag säger 55min så no-go).

 

Det är faktiskt riktigt skönt att bara kötta på gymmet. Förstår inte varför jag aldrig går dit. Kan ju inte direkt skylla på att det är långt då jag har omkring 150-200meter.

 

Nu är det bara hoppa in i duschen och klä på sig igen. Skall ut och bjuda morsan på restaurang. Var sugen på att testa den nya asiatiska restaurangen TOSO men var tydligen fullbokat så fick bli restaurang meet (som det snackades om i padrinos dagbok har jag för mig?). Tror inte det blir någon kobe-biff dock utan siktar nog in mig på oxe... eller så bara kör man all in på kobe-biff!

 

Ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Då hade jag tydligen gått med på att hänga med till gymmet. Det där gymkortet som införskaffades i början utav december och sedan har blivit besökt en gång. Sagt och gjort, kan ju inte backa ur detta nu. Så jag packar ihop väskan och vi rör oss ner mot gymmet. Jag som är total jävla okunnig på allt med träning att göra så var det skönt att ha med polaren som är ganska seriös med sin träning. Så vi gick igenom hur alla maskiner funkar och han peppade på utav bara helvete. Vi skall även sy ihop ett träningsschema på 3 dagar / vecka (och en dag löpbandet). (Prop-betet backade kollegorna ur. Eller de säger 45min och jag säger 55min så no-go).

 

Det är faktiskt riktigt skönt att bara kötta på gymmet. Förstår inte varför jag aldrig går dit. Kan ju inte direkt skylla på att det är långt då jag har omkring 150-200meter.

 

Ciao

 

Är det mest maskiner eller fria vikter som gäller?

 

Hoppas träningslusten håller i sig :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...