Gå till innehåll

Hybrisboken - oklart


minibiff

Recommended Posts

Han hade redan ropat hem segern i CPW main. Efter 2 bra cashar i 2 månader i följd har ordet hybris betydelse fått en nybinnebörd. Slowboy går fram till brush och frågar om han verkligen behöver spela dag 1 och dag 2 "eftersom han ändå kommer finalborda skiten".

 

Han åkte ut redan på nivå 3 och han skämdes så mycket att han boka första bästa tåget hem på kvällen. Mr "2-hendonflaggor" lär nog ta en break från livepokern tillsvidare nu och reflektera över vad som gick fel.

 

Kvar lämnade han lämnade han Ludde som nog spelade en av de sjukaste händerna någonsin men trots det var kvar i turneringen och mig som satt på 10 olika cashgame-bord under kvällen.

 

Cashgamet gick okej. Tyvärr torskade man 1.5k på PLO och plussade 3k på 10/10-25/25 holdem. Inga roliga potter förutom när JerryOdeen skulle försöka bluffa mig på 25/25, men std-spel utav båda så inget konstigt där.

 

Ludde lyckades trots sin "bergochdalbana-dag" klara sig kvar till dag 2 och detta skulle firas. Så vi hoppade in i en taxi hem till mig dumpade hans grejer och fortsatte sedan med den trevliga taxichauffören till Park Lanes spritlucka! Värdet var väl inte det bästa och vid stängning blev det en kebabtallrik och taxi hem.

 

Nu sitter jag här och väntar på att 2750-terminatorn skall börja. Semi-railar Ludde och förhoppningsvis trillar det väl in någon mer som skall spela terminatorn, vet att Jerry var sugen iallafall.

 

Mvh mobil-update

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade egentligen tänkt göra debut på gymmet idag. Men då det blev en liten utgång igår med tjejerna ifrån servisen så blev det en bakepizza istället för proteinshake.

 

Tänker inte försöka skriva någon årssammanfattning. Dels för att 2014's år mer har varit fokus på jobb och man inte har varit lika slaskig som man var 2013.

 

Enda "roliga" att dela med sig av har ju varit de två pokerresor som man gjorde under hösten. Men de fick ju varsin TR så feel free att läsa om de om ni vill läsa något.

 

Har egentligen ingen plan med pokern framöver. Känner väl att när jag har bockat av Vegas på resan så kan jag sluta med pokern. Lika bra att lägga tiden man spenderar på pokern på att göra något vettigt med sitt liv.

 

Gott nytt år PFare!

Iår har jag träffat väldigt mycket PFare och jag hoppas att jag träffar ännu fler 2015 och framförallt träffar de jag redan har träffat fler gånger! (Speciellt Slowboy :h: :h: :h: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yabba dabba dooouu tänkte kika in och låna den här sköna dbn lite.

 

Du har ju precis flyttat hemifrån och jag har också turat in en liten lägenhet och undrar om ngn här har tips på nötig skrivbordsstol?

 

Syn på att du kommer ha tid med att sitta vid datorn. Lågstadietjejerna måste ju flockas nu när du har en egen lägenhet. För jag förväntar mig ju att det är något typ av penthouse vi snackar om.

 

Förresten, vegas i sommar? Sugen?

 

IKEA-stolen Markus är ju prisvärd och skön. Ligger väl omkring 1500-2000kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledig idag från jobbet så bestämde mig för att dra in och checka in NK-rean som startade idag. (Smygstartade igår för medlemmar men orkade inte ta mig in igår :S:S)

 

Såg att jackan jag har spanat halvt på senaste tiden hade 50% och var extremt sugen på att köpa den. Men den fanns bara kvar i medium och den satt liiite liiite liiiite för tight, och då den kostade närmare 4k när rabatten var avdragen så kändes de lite väl slaskigt.

 

Tittade även på ett par D2 jeans som var ruuugigt sjysta. Men springet fortsätter att gå kallt och min storlek fanns inte. Återigen så kändes det lite väl att kasta iväg 2k på ett par jeans (3k ord) när de inte sitter perfekt, vilket även säljaren övertalade mig om. Jag var i princip redo att gå till kassan när han sa "Jag tycker inte du skall köpa dom om de inte sitter perfekt".. sagt och gjort. Gick vidare och hittade ett par sjysta Reign jeans för en rimlig peng som satt perfekt.

 

Nöjd utöver att jag inte slaskade iväg pengar på kläder som jag inte i efterhand inte var nöjd med. Har ju fortfarande min beiga burberry-trenchcoat för ungefär 7,5k som jag köpte för snart 2 år sedan... använd.. ptja max 10 gånger? Om ens det.

 

Valde även att strategiskt köpa upp en bra lager med kalsonger. Väljer därmed att förlänga tvättids-sessionen med iallafall 1 vecka.

 

Sedan gick jag, polaren och en gammal kollega och käkade på ett pastahak mitt i stan. Glömt vad det hette men låg vid domkyrkan. Var väl helt okej men inget speciellt, inte speciellt billigt heller. Bästa pastastället i Göteborg är enligt mig vino pasta som ligger vid korsvägen.

 

Levererar inga flashiga bilder här utan får bli i snapchat-kvaliten.

 

20150106232316-213.113.241.14.png

 

Efter det var det snabbt hem till mig igen och dumpa av inköpet och sedan dra in till stan återigen för att hooka upp med massa andra polare. Polaren som jag stack till Australien kom nämligen hem för ett par dagar sedan från sin resa, lite längre och lite mer äventyrlig än min. Efter Australien stack han till Thailand, Kambodja, Laos, Vietnam, Nepal, Skottland och sedan hem till Göteborg. Med sig hade han sin 12 år äldre flickvän som han träffade typ några veckor efter vi skiljdes åt i Australien. Vi spelade biljard, drack massa öl och bara snackade skit. Så jävla kul att ses efter 1 år och 3 månader. Sjukt vilka jävla känslor man upplever under ett pool-game. Känslan man får när man missar hålet där man har planerat att sätta bollen, men den vallas i ena väggen, in i andra väggen och sedan rakt i hålet är ju obeskrivlig. Man har ju ett ganska bra pokerface med så man reppar ju självklart pool-proffs med.

 

Men den bilden trashas ju ner ganska snabbt när man omgången efter totalmissar med kön och i princip missar den gula bollen. Alla runt om en skrattar och man känner sig som att man precis har dragit en 3barrel och blivit nersynad med A högt. Tyvärr hände ju de sistnämnda oftare än de första när jag agerade. Men inträffade en hel del sjuka saker under gamet, som det alltid gör när man spelar pool, när polaren toooootalfuckade upp sin stöt och alla bröt ut i skratt men som sedan tystnade ut när han på något sätt fick i 3 bollar.

 

Efter det var det dags för dart. Då vi var ett sällskap på 8 pers så fördelade vi upp oss 4pers per tavla där jag vann mitt spel relativt lätt. En av polarna stod dock för en nice bedrift när han tog 10 omgångar på sig att komma till spel (dvs sätta dubbel/trippel) men sedan lyckas gå ut på 5 omgångar. En annan polares flickvän stod för en nice bedrift med att inte ens lyckas ta sig in i spelet. Ungefär 15-20 omgångar och hon lyckades ändå inte sätta en dubbel/trippel. :mrgreen:

 

Efter darten stack en utav polarna hem med sin flickvän och resten fortsatte bort till 2112 för att avnjuta en burgare. Blev gött snack, catcha upp om vad som hänt senaste året och sedan avnjuta alla roliga fyllorhistorier man har haft. Blev ju även lite mer socialt med polarens flickvän, som då är ifrån skottland, eftersom det tidigare under kvällen blev mest svenska tyvärr. Trevlig tjej men är intressant att se hur det kommer bli emellan dom. Hon är ju som sagt 12 år äldre, han 20 och hon 32. Hon skulle vara i Sverige i en vecka innan hon åkte hem igen och sedan vet de inte riktigt vad som sker. Men de har ju bott med varandra utomlands i 1 år och rest runt halva jorden. De verkar ju tycka om varandra iallafall så de har min blessing, så länge han inte flyttar till Skottland för då blir jag ledsen =(.

 

20150106234029-213.113.241.14.png

 

Valde som den fitnessmänniska jag är att ta corncub istället för pommes.

 

Trots all mat och skit man tryckt i sig under kvällen så var resten utav sällskapet sugna på att ta en fika efter maten. Så upp längs avenyn för att leta upp ställen som hade öppet där man kunde fika. Condeco och Evas Paley stängde 22.00 så stack in på Cafe Tintin som har öppet dygnet runt. En cappucino och en chokladboll senare var det dags att röra sig hemåt.

 

Allinall en jävligt härlig dag. Göteborgs jävla kyla är dock vidrig och hemsk så våren får gärna komma asap. Finns ingen härligare känsla än att se uteserveringarna ploppa upp längs stan, visserligen blir mitt jobb 123123x kukigare med uteservering så det är väl en slags hatkärlek emot det.

 

 

När vi ändå är inne på mat. Slänge ihop en stor batch med köttfärssås igår, som blev godaste jag någonsin gjort, och beslöt mig även då för att testa att göra lasagne för första gången i mitt liv! Var inte speciellt svårt utan den blev jävligt lyckad. Tillagade även en stor kycklingwok som även den blev duuuunder. Så nu har jag i princip matlådor till februari i frysen... full fokus på grind då mao.

 

Nu skall jag sluta svamla. Godnatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länge sedan man uppdaterade här. Var och besökte gymmet för första gången i torsdags. Helvete vad man har haft träningsvärk sedan dess. Är första gången jag besöker ett gym sedan 2011 och det märktes. Tur att det var två ganska lugna dagar på jobbet fredag-lördag för att muddla en caipirinha sög ganska hårt med den träningsvärken.

 

Kom hem igår kväll runt 23.30 (gick hem tidigare från jobbet pga det var så lugnt) och tänkte slagga tidigt. Så lägger mig i sängen och börjar slötitta lite på tv när jag får för mig att börja chatta med min problemtjej och som sedan slutade i en timmas telefonsamtal. Efter det kände jag att nu kanske jag kan somna iallafall. Då ringer en polare som är ute och som bor ute på öarna och frågar om han kan slagga på min soffa. Självklart kan han de och han sa att han skulle ringa när han skulle dra från nattklubben. Jag bestämmer mig för att ge upp sömnen och suger i mig en kaffe och sätter mig vid datorn och börjar smågrinda.

 

Polaren trillar in runt 4-ish och med sig hade han max ifrån Max. Uuunderbart! Vi sätter oss och spelar lite FIFA och då ringer en till polare och frågar om han kan softa hos mig tills hans buss börjar gå vid 06. Återigen så står min dörr öppen för alla och även han trillar in en stund senare. Tjötar och skit fram tills 8 på morgonen då alla 3 däckar i min soffa till en film.

 

Jag som hade planerat att gå upp tidigt idag och eventuellt trycka ett ben-pass på gymmet gav ju upp de planerna när jag kröp mig ur sängen vid 17-ish. Valde att sticka iväg till affären och köpa middagsmat och lite chips (nya holiday-chipsen är fan asgoooda). På dagens meny stod det baconinlindad fläskfilé som jag marinerade i en chipotlemarinad tillsammans med potatisgratäng (köpegratäng dock).

 

Har även lagat en hel del mat detta året så slänger in lite bilder nedanför.

 

20150118204853-213.113.241.235.png

 

20150118204912-213.113.241.235.png

 

20150118204918-213.113.241.235.png

 

20150118205110-213.113.241.235.png

 

20150118204959-213.113.241.235.png

 

20150118205026-213.113.241.235.png

 

20150118205033-213.113.241.235.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinprovning, middag och bowling med jobbet idag.

På något sätt här kom ett prop-bet upp (antagligen pga jag har whineat hela veckan pga min träningsvärk) att jag skall klara milen på under en timme.

 

1:1 i odds och jag har action upp till 10k om jag vill. Är sugen att snappa av, men sedan så vet jag ju att jag inte ens klarade en km på gymmet i förra veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...