minibiff Postad 18 Februari , 2014 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2014 Du är en idiot. Då vet man att man inte ska lyssna på reks från minibiffen då (= Haha, startade första avsnittet av GoT och stängde av efter halva! Förövrigt så skulle jag behöva en sådan här nu, någon frivillig? Citera
minibiff Postad 18 Februari , 2014 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2014 Rykten säger att Mahlangu är klar för Blåvitt. Verkar som både jag och Mild behöver en käftsmäll. Citera
Metaddict Postad 18 Februari , 2014 Rapport Postad 18 Februari , 2014 Rykten säger att Mahlangu är klar för Blåvitt. Verkar som både jag och Mild behöver en käftsmäll. Hade hoppats han hade lite högre ambitioner än så när han lämnade HIF. Och det menar jag absolut inte som nåt hån utan att han hör hemma i en bättre liga än allsvenskan. Citera
boman Postad 18 Februari , 2014 Rapport Postad 18 Februari , 2014 GoT är ju löjligt överskattat Citera
minibiff Postad 19 Februari , 2014 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2014 Hade hoppats han hade lite högre ambitioner än så när han lämnade HIF. Och det menar jag absolut inte som nåt hån utan att han hör hemma i en bättre liga än allsvenskan. Mjo, men svårt efter en skada samtidigt. Han har ju inte spelat fotboll på snart ett år. GoT är ju löjligt överskattat Inb4 shitstorm Aja, skall leta upp ett berg nu och hoppa Citera
minibiff Postad 20 Februari , 2014 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2014 Skall skriva högskoleprovet för första gången nu och funderar lite på vad som är GTO-linjen när det kommer till matte. Har inte läst matte sedan höstterminen i 2an, dvs över 3 år sedan och jag skulle behöva repetera i princip allt. Morsan snackade om att hon ville betala en "mattelärare" att komma hem och hjälpa mig men känns så överdrivet. Skulle behöva en mattebok där de går igenom alla kapitel samt facit, vart hittar man sånt lättast? Vad är det för "typ" av matte på HP? Matte A?B?C? Citera
schumme Postad 20 Februari , 2014 Rapport Postad 20 Februari , 2014 Skall skriva högskoleprovet för första gången nu och funderar lite på vad som är GTO-linjen när det kommer till matte. Har inte läst matte sedan höstterminen i 2an, dvs över 3 år sedan och jag skulle behöva repetera i princip allt. Morsan snackade om att hon ville betala en "mattelärare" att komma hem och hjälpa mig men känns så överdrivet. Skulle behöva en mattebok där de går igenom alla kapitel samt facit, vart hittar man sånt lättast? Vad är det för "typ" av matte på HP? Matte A?B?C? Du kan väl ladda ner föregående års HP nånstans och se vad det är för nivå på matten. Citera
Katt3n Postad 20 Februari , 2014 Rapport Postad 20 Februari , 2014 Blir väl inte värre än enkel trigonometri. Vet inte vad det är för bokstav nuförtiden dock. Vad tänkte du läsa? Citera
The Wall Postad 20 Februari , 2014 Rapport Postad 20 Februari , 2014 Fungerar förstås inte lika för alla men för mig var det avgörande att göra så många gamla prov som möjligt, så det är mitt råd. Du kan även kolla in hpguiden.se, det gav en del men allra mest fick jag som sagt ut av att göra gamla prov. Hur högt siktar du? Citera
minibiff Postad 20 Februari , 2014 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2014 Du kan väl ladda ner föregående års HP nånstans och se vad det är för nivå på matten. Blir väl inte värre än enkel trigonometri.Vet inte vad det är för bokstav nuförtiden dock. Vad tänkte du läsa? Fungerar förstås inte lika för alla men för mig var det avgörande att göra så många gamla prov som möjligt, så det är mitt råd. Du kan även kolla in hpguiden.se, det gav en del men allra mest fick jag som sagt ut av att göra gamla prov. Hur högt siktar du? Okej, går de igenom grunderna i de gamla HPn? För skulle ju bara behöva refresha minnet lite. Tänkte göra gamla HP efter det! Siktar på 1.5+ första gången jag skriver. Orealistiskt? Antagligen. Omöjligt? Nej. Always aim for the moon, even if you miss, you'll land among the stars.? Vet inte vad jag vill läsa. Juridik, marknadsföring eller något. Hittade 2 roliga program igår, typ "international business" eller så, sparade länken hemma så kan länka ikväll. Citera
Starfitter Postad 20 Februari , 2014 Rapport Postad 20 Februari , 2014 99% av alla utbildningar som heter något med "business" är regelrätta skämt. Citera
The Wall Postad 20 Februari , 2014 Rapport Postad 20 Februari , 2014 När jag var medlem där hade de både teori och en jäkla massa övningar ink. gamla prov. 1.5+ första gången är nog rätt tufft men allt är ju relativt... Som allt annat beror resultatet på hur mycket tid och engagemang du lägger ner för att nå målet. Är du seriös kan du nog ha nytta av hpguiden, men se till att verkligen göra så många gamla prov som möjligt så är du en bra bit på vägen. Citera
Metaddict Postad 20 Februari , 2014 Rapport Postad 20 Februari , 2014 Fungerar förstås inte lika för alla men för mig var det avgörande att göra så många gamla prov som möjligt, så det är mitt råd. Du kan även kolla in hpguiden.se, det gav en del men allra mest fick jag som sagt ut av att göra gamla prov. Hur högt siktar du? Ty för tipset, när all matte är totalt bortglömd och man inte läst det så mycket innan heller så räcker det inte med att bara kolla gamla prov imo. hpguiden ser bättre ut. Fast hur dem har mage att ta minst 1700 för VIP-medlemskap är oförståeligt Citera
Katt3n Postad 20 Februari , 2014 Rapport Postad 20 Februari , 2014 Hsr dom fortfarande ordförståelsedelen som är typ en fjärdedel av resultatet eller ändrade dom det? Citera
Sideshow Postad 20 Februari , 2014 Rapport Postad 20 Februari , 2014 Ty för tipset, när all matte är totalt bortglömd och man inte läst det så mycket innan heller så räcker det inte med att bara kolla gamla prov imo. hpguiden ser bättre ut. Fast hur dem har mage att ta minst 1700 för VIP-medlemskap är oförståeligt Det finns ju spökskrivare som tar 6-siffrigt betalt så den siffran är inte så konstig i min värld. Citera
Metaddict Postad 20 Februari , 2014 Rapport Postad 20 Februari , 2014 Hsr dom fortfarande ordförståelsedelen som är typ en fjärdedel av resultatet eller ändrade dom det? Blir väl nåt sånt. Ord/läs var 66% innan, nu är det 50. Tyvärr för min del Det finns ju spökskrivare som tar 6-siffrigt betalt så den siffran är inte så konstig i min värld. Viss skillnad på lite onlinecoaching och att gå till en sal, göra prov i ett antal timmar samtidigt som man bryter lagen. Citera
The Wall Postad 20 Februari , 2014 Rapport Postad 20 Februari , 2014 Ty för tipset, när all matte är totalt bortglömd och man inte läst det så mycket innan heller så räcker det inte med att bara kolla gamla prov imo. hpguiden ser bättre ut. Fast hur dem har mage att ta minst 1700 för VIP-medlemskap är oförståeligt Å andra sidan, rätt billigt om det hjälper dig att ta dig in på den utbildning du siktat in dig på och kanske även drömt om... Citera
Metaddict Postad 20 Februari , 2014 Rapport Postad 20 Februari , 2014 Å andra sidan, rätt billigt om det hjälper dig att ta dig in på den utbildning du siktat in dig på och kanske även drömt om... Är såklart så dem säljer in tjänsten ja... Citera
The Wall Postad 20 Februari , 2014 Rapport Postad 20 Februari , 2014 Är såklart så dem säljer in tjänsten ja... Jo, men det stämmer ju också. Helt OK investering kan jag tycka, förutsatt att man gör det ordentligt då Citera
minibiff Postad 21 Februari , 2014 Författare Rapport Postad 21 Februari , 2014 Tack för tipsen! Får se om jag orkar grisa ut 1,7k för högskoleguiden men skall försöka fixa en mattebok på något sätt. Riktig WoT nedanför nu, men är nog rätt roligt. Haha, idag hade jag 2 saker på schemat. 1. Elgiganten och hälsa på gamla kollegorna & träffa nya chefen 2. Dra till gamla barjobbet och tjöta med gamla kollegan och vännen. Eftersom jag har sovit till 14 tiden i sann tonårsanda sedan jag kom hem så bad jag gamla kollegan att ringa och väcka mig 12.00 så att jag skulle hinna in och käka lunch med honom. 11.15 ringer han och väcker mig, idiot. Klär på mig och gör mig i ordning och drar ut och märker direkt varför jag inte har lämnat huset på ett par dagar, Göteborg är inte Sydney, regn och blåst suger. Försäkrar mig även med honom att chefen är på plats på jobbet. "Han är inte här än men han kommer snart!" Krigar mig iallafall bort till Elgiganten och träffar upp alla gamla kollegor. De allra flesta blir genuint glada av att se mig och man märker ju att man faktiskt är/var omtyckt på jobbet. Två stycken var dock "Va, vart har du varit?". Frågar kollegorna vart chefen är, "Han kommer in vid 18.00-tiden". Gött, succé, idiotkollega. Rätt många var sugna på käka lunch med mig så vi stack iväg 5 pers till pizzerian och köpte lunch och jag grisade i mig 3e kebabtallriken/pizzan sedan hemgången till Sverige. Skäms inte ens. Det är skitsnack och allmänt jävla tjöt om ALLT möjligt som hänt de senaste månaderna. Folket är helt efterblivet men det är därför jag älskar dom, har nog fan arbetat med bästa kollegorna. Efter att ha gått runt och småpratat med alla kollegorna så hade klockan blivit 17 och man hade spenderat över 4 timmar där, sjukt. Hoppar på vagnen in till jobb nummer 2 där jag planerade att käka en middag och bara slösnacka med en av de skönaste personerna jag känner som även har fixat alla barjobb till mig! Världens härligaste kille! Jag hade precis satt mig ner vid baren (han jobbade) när jag känner en hand falla ner längs min axel. Då jag har jobbat där och även har en del kompisars föräldrar som hänger där så tog jag för givet att det var någon jag kände mig om och möts av ett pensionärsansikte. Möts av ett sluddrande "Hej, kan jag stå här med dig". Jag fattar ingenting och trodde bara hon ville beställa något att dricka så tänkte inte mer på de. Sedan började hon snacka som fan, började berätta om sina barn och allt möjligt. Samtidigt som hon typ putade med sin rumpa emot mitt ben. Riktigt jävla obehagligt och min polare i baren stod bara och skrattade och försökte rädda mig. Först drog jag en "Jag måste dra på toaletten" och försvann iväg i 10minuter. Hon stod kvar och väntade på mig. Då kom polaren och sa "Oskar, häng med och växla pengar" så vi gick iväg till växlingsautomaten och var borta i 10 minuter. Kommer tillbaka och där står hon fortfarande och väntar på mig. Nu började hon istället berätta om hur hennes man hade lämnat henne efter 29 år efter en resa till Thailand. Hon berättade även om hennes yngsta son som var 21 år. När jag flikade in att jag var lika gammal som hennes yngsta son så låtsades hon inte höra något. Tillslut drar polaren med mig till personalmatsalen ihop om att hon skall försvinna. Självklart är hon kvar när jag kommer tillbaka och hon säger glatt "Hej Oskar, jag kommer ihåg ditt namn nu!!". Hon blir bara mer och mer närgången och då ser jag en annan barkollega (som inte jobbbade) så han ropade dit mig och jag stack dit, äntligen blev jag av med 61-åringen. Tills jag 10 minuter senare känner en hand på min axel där hon viskar i mitt öra "Det blev så ensamt, kan jag få stå här med dig". Jag vet inte, jag är för snäll människa (LOL) för att göra någonting så jag vågar ju inte säga nej. Istället så börjar hon typ luta sig över mig och jag börjar ju få panik på riktigt typ, men då tröttnade min polare i baren och gick och hämtade vakten. Inte en dag för tidigt. Gamlingen blev utkörd då hon var för full och vi kunde nu gå tillbaka till att tjöta igen. Vi kommer in på trolleritrick och jag har ju GIVETVIS kortlekar med mig. Trollar lite för honom och tillslut är det lite folk som vill beställa. Som den wingman min polare är så sa han "Då mina damer, medan jag blandar era drinkar så kan ni njuta utav underhållning av min kära vän här" och pekade på mig. Ingen utväg fanns utan jag blev tvingad till att trolla för en av tjejerna. Hon blev helt sjukt imponerad och sprang och hämtade hennes kollega för att han skulle se mig trolla, även han blev imponerad. Slutade med att hon drog med mig till deras bord där jag fick trolla för hela sällskapet som tydligen var en personalfest. Jag fick nu smeknamnet "trollkarlen" och gick efter en stund tillbaka till bardisken igen och fortsatte samtalet med mina gamla kollegor. När jag sedan funderar på att runda av så känner jag ännu en gång en arm på min axel. Vänder mig sakta om och då är det trolleritjejen vars sällskap nu skall vidare. "Klart du ska med trollkarln". Så då blev jag utdragen och fick följa med på deras personalfest där inte en person var under 30-35. När jag sedan då fick berätta att jag inte hade fixat något jobb sedan jag kom hem ifrån Australien så fick jag då snacka med deras "chef" typ och snackade en hel del och sedan fick jag numret till en snubbe och så sa hon att jag skulle hälsa ifrån henne så skulle han nog kunna fixa ett jobb till mig. Till sist så hamnade vi på "Lilla London" där en gammal klasspolare var DJ så ditchade sällskapet och stod och tjöta med honom innan det var dags för att ta sig hem! Väldigt rolig och händelserik dag. Imorgon blir det sängen hela dagen då jag fortfarande är rätt pissig i halsen. Ser ut att till 90% bli Lund i helgen och grindstuga hos HH, felstav och ett kort besök utav Poker_Falk! Kan nog bli succé! Citera
SasaMatic Postad 21 Februari , 2014 Rapport Postad 21 Februari , 2014 http://www.matteboken.se/ onödigt och sämre med fysisk bok Citera
minibiff Postad 21 Februari , 2014 Författare Rapport Postad 21 Februari , 2014 http://www.matteboken.se/onödigt och sämre med fysisk bok Grymt! Tack! Har försökt boka tågbiljetter i 100 år nu via SJ, är deras site helt sprängd eller är jag bara efterbliven? Hela skiten låser sig hela tiden och har testat olika datorer. EDIT: 3 webbläsare senare så fungerade det. Citera
Teh_MoUsE Postad 21 Februari , 2014 Rapport Postad 21 Februari , 2014 Grymt! Tack! Har försökt boka tågbiljetter i 100 år nu via SJ, är deras site helt sprängd eller är jag bara efterbliven? Hela skiten låser sig hela tiden och har testat olika datorer. A wise man by the name of Namhere once said, and I quote "Det ena behöver ju inte utesluta det andra?" Citera
minibiff Postad 21 Februari , 2014 Författare Rapport Postad 21 Februari , 2014 A wise man by the name of Namhere once said, and I quote "Det ena behöver ju inte utesluta det andra?" Må så vara, men i detta fallet så står jag besluten av att SJ är dumma i huvudet! Citera
Namehere Postad 21 Februari , 2014 Rapport Postad 21 Februari , 2014 A wise man by the name of Namhere once said, and I quote "Det ena behöver ju inte utesluta det andra?" Citera
Recommended Posts