Gå till innehåll

Hybrisboken - oklart


minibiff

Recommended Posts

Haha, bra värde i microturrarna på stars iallafall!

 

No Limit Holdem Tournament

PokerStars

4 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

$4.00+$0.40

 

Stacks:

CO Papworth91 (3,000) 150bb

BTN minibiff (3,519) 176bb

SB lunaallin (3,121) 156bb

BB ciulinsilvia (2,970) 149bb

 

Blinds: 10/20

 

Pre-Flop: (30, 4 players) minibiff is BTN K:diamond: A:club:

1 fold, minibiff raises to 45, 1 fold, ciulinsilvia raises to 145, minibiff raises to 311, ciulinsilvia raises to 943, minibiff goes all-in 3,519, ciulinsilvia goes all-in 2,027

 

Flop: J:diamond: A:heart: 9:diamond: (5,950, 2 players, 2 all-in)

 

Turn: 2:club: (5,950, 2 players, 2 all-in)

 

River: 8:heart: (5,950, 2 players, 2 all-in)

 

Final Pot: 5,950

ciulinsilvia shows two pair, Aces and Deuces

2:spade: A:diamond:

minibiff shows a pair of Aces

K:diamond: A:club:

 

ciulinsilvia wins 5,950 (net +2,980)

 

minibiff collects 549 (net -2,970)

 

 

 

handen efter

 

No Limit Holdem Tournament

PokerStars

4 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

$4.00+$0.40

 

Stacks:

CO bragmirb (3,000) 150bb

BTN D_RemixX_S22 (3,540) 177bb

SB 500Lt (5,590) 280bb

BB minibiff (629) 31bb

 

Blinds: 10/20

 

Pre-Flop: (30, 4 players) minibiff is BB 2:spade: A:club:

bragmirb calls 20, D_RemixX_S22 calls 20, 1 fold, minibiff goes all-in 629, bragmirb calls 609, D_RemixX_S22 folds

 

Flop: 2:diamond: J:heart: 7:diamond: (1,288, 2 players, 1 all-in)

 

Turn: 4:club: (1,288, 2 players, 1 all-in)

 

River: 3:diamond: (1,288, 2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: 1,288

minibiff shows a pair of Deuces

2:spade: A:club:

bragmirb shows two pair, Threes and Deuces

3:spade: 2:club:

 

bragmirb wins 1,288 (net +659)

 

D_RemixX_S22 lost 20

minibiff lost 629

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart går min månad ut på DC så tänkte ladda ner mer skit. Tog allt som rekades här tidigare (ty ty :h:) men känner att det kan vara lika bra att tanka ner mer skit.

 

Finns de någon bra serie om 180s på stars så tar jag gärna emot de tipsen med. Men främst då 5-6max NLHE!

 

Laddat ner:

Blah blah GTO

Progress

Math of nl hold em

Real life part grinder

Moving beyond microstakes

Coaching Kirsty 1&2

Applied Game Theory

 

¯\_(ツ)_/¯

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då sitter man på tåget ner till HH och staven. Bokade en enkelresa och får se när jag drar hem. Förhoppningsvis får man lite stav-rungood och jagar ihop hela MU'n på stejken, eller så blir det att man gular och super bort sorgerna med HH.

 

I vilket fall så lär det bli ett par intressanta dagar där man får se vad man är för typ av människa efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[spolier]

Tack för tipsen! Får se om jag orkar grisa ut 1,7k för högskoleguiden men skall försöka fixa en mattebok på något sätt.

 

Riktig WoT nedanför nu, men är nog rätt roligt.

 

Haha, idag hade jag 2 saker på schemat.

1. Elgiganten och hälsa på gamla kollegorna & träffa nya chefen

2. Dra till gamla barjobbet och tjöta med gamla kollegan och vännen.

 

Eftersom jag har sovit till 14 tiden i sann tonårsanda sedan jag kom hem så bad jag gamla kollegan att ringa och väcka mig 12.00 så att jag skulle hinna in och käka lunch med honom.

 

11.15 ringer han och väcker mig, idiot. Klär på mig och gör mig i ordning och drar ut och märker direkt varför jag inte har lämnat huset på ett par dagar, Göteborg är inte Sydney, regn och blåst suger. Försäkrar mig även med honom att chefen är på plats på jobbet.

"Han är inte här än men han kommer snart!"

 

Krigar mig iallafall bort till Elgiganten och träffar upp alla gamla kollegor. De allra flesta blir genuint glada av att se mig och man märker ju att man faktiskt är/var omtyckt på jobbet.

Två stycken var dock "Va, vart har du varit?". :rolleyes:

 

Frågar kollegorna vart chefen är, "Han kommer in vid 18.00-tiden". Gött, succé, idiotkollega.

 

Rätt många var sugna på käka lunch med mig så vi stack iväg 5 pers till pizzerian och köpte lunch och jag grisade i mig 3e kebabtallriken/pizzan sedan hemgången till Sverige. Skäms inte ens.

 

Det är skitsnack och allmänt jävla tjöt om ALLT möjligt som hänt de senaste månaderna. Folket är helt efterblivet men det är därför jag älskar dom, har nog fan arbetat med bästa kollegorna.

Efter att ha gått runt och småpratat med alla kollegorna så hade klockan blivit 17 och man hade spenderat över 4 timmar där, sjukt.

 

Hoppar på vagnen in till jobb nummer 2 där jag planerade att käka en middag och bara slösnacka med en av de skönaste personerna jag känner som även har fixat alla barjobb till mig! Världens härligaste kille! :h:

 

Jag hade precis satt mig ner vid baren (han jobbade) när jag känner en hand falla ner längs min axel. Då jag har jobbat där och även har en del kompisars föräldrar som hänger där så tog jag för givet att det var någon jag kände mig om och möts av ett pensionärsansikte. Möts av ett sluddrande "Hej, kan jag stå här med dig".

 

Jag fattar ingenting och trodde bara hon ville beställa något att dricka så tänkte inte mer på de. Sedan började hon snacka som fan, började berätta om sina barn och allt möjligt. Samtidigt som hon typ putade med sin rumpa emot mitt ben. Riktigt jävla obehagligt och min polare i baren stod bara och skrattade och försökte rädda mig.

 

Först drog jag en "Jag måste dra på toaletten" och försvann iväg i 10minuter. Hon stod kvar och väntade på mig.

 

Då kom polaren och sa "Oskar, häng med och växla pengar" så vi gick iväg till växlingsautomaten och var borta i 10 minuter.

 

Kommer tillbaka och där står hon fortfarande och väntar på mig.

 

Nu började hon istället berätta om hur hennes man hade lämnat henne efter 29 år efter en resa till Thailand. Hon berättade även om hennes yngsta son som var 21 år. När jag flikade in att jag var lika gammal som hennes yngsta son så låtsades hon inte höra något.

 

Tillslut drar polaren med mig till personalmatsalen ihop om att hon skall försvinna. Självklart är hon kvar när jag kommer tillbaka och hon säger glatt "Hej Oskar, jag kommer ihåg ditt namn nu!!". Hon blir bara mer och mer närgången och då ser jag en annan barkollega (som inte jobbbade) så han ropade dit mig och jag stack dit, äntligen blev jag av med 61-åringen.

 

Tills jag 10 minuter senare känner en hand på min axel där hon viskar i mitt öra "Det blev så ensamt, kan jag få stå här med dig". Jag vet inte, jag är för snäll människa (LOL) för att göra någonting så jag vågar ju inte säga nej. Istället så börjar hon typ luta sig över mig och jag börjar ju få panik på riktigt typ, men då tröttnade min polare i baren och gick och hämtade vakten. Inte en dag för tidigt.

 

Gamlingen blev utkörd då hon var för full och vi kunde nu gå tillbaka till att tjöta igen. Vi kommer in på trolleritrick och jag har ju GIVETVIS kortlekar med mig. Trollar lite för honom och tillslut är det lite folk som vill beställa.

 

Som den wingman min polare är så sa han "Då mina damer, medan jag blandar era drinkar så kan ni njuta utav underhållning av min kära vän här" och pekade på mig. Ingen utväg fanns utan jag blev tvingad till att trolla för en av tjejerna. Hon blev helt sjukt imponerad och sprang och hämtade hennes kollega för att han skulle se mig trolla, även han blev imponerad.

 

Slutade med att hon drog med mig till deras bord där jag fick trolla för hela sällskapet som tydligen var en personalfest. Jag fick nu smeknamnet "trollkarlen" och gick efter en stund tillbaka till bardisken igen och fortsatte samtalet med mina gamla kollegor.

 

När jag sedan funderar på att runda av så känner jag ännu en gång en arm på min axel. Vänder mig sakta om och då är det trolleritjejen vars sällskap nu skall vidare. "Klart du ska med trollkarln". Så då blev jag utdragen och fick följa med på deras personalfest där inte en person var under 30-35.

 

När jag sedan då fick berätta att jag inte hade fixat något jobb sedan jag kom hem ifrån Australien så fick jag då snacka med deras "chef" typ och snackade en hel del och sedan fick jag numret till en snubbe och så sa hon att jag skulle hälsa ifrån henne så skulle han nog kunna fixa ett jobb till mig.

 

Till sist så hamnade vi på "Lilla London" där en gammal klasspolare var DJ så ditchade sällskapet och stod och tjöta med honom innan det var dags för att ta sig hem!

 

Väldigt rolig och händelserik dag. Imorgon blir det sängen hela dagen då jag fortfarande är rätt pissig i halsen. Ser ut att till 90% bli Lund i helgen och grindstuga hos HH, felstav och ett kort besök utav Poker_Falk! Kan nog bli succé!

 

 

Är det bara jag som väntade mig ett slut som: Så nu är jag med i 60+klubben:mrgreen: ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Någon som vet om det finns någon app till iOS som gör att man får spotify i en "mini-ruta".

 

Är så drygt att behöva dra upp Spotify som täcker alla borden när man vill ändra låt eller något. Ser att typ "MusicTab" finns men de är ju i menybaren längst upp och man behöver klicka upp den osv.

 

Fattar någon? Haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...