Gå till innehåll

Hybrisboken - oklart


minibiff

Recommended Posts

Varit inne och grisat på WSOP hemsida men hittar ju fan inte när de olika eventen är? Är jag en idiot eller har de inte släppt spelschemat än?

 

Schemat släpps i januari någon gång så nästa vecka borde det vara upplagt på hemsidan.

 

Här kan du åtminstone läsa mellan vilka datum WSOP spelas och några datum för några turneringar.

 

http://www.wsop.com/news/2013/Dec/4669/WORLD-SERIES-OF-POKER-ANNOUNCES-2014-EVENT-DATES.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tumblr_ly7q2d15Nz1r9x0sdo1_250.gif

 

Haha, typ sådär jag sitter när jag vinner en flipp!

 

Såhär ser jag ut när jag får vinna en all in pre mot PicknClick

 

tumblr_movrcoNDND1s91hbwo1_400.gif

 

 

Schemat släpps i januari någon gång så nästa vecka borde det vara upplagt på hemsidan.

 

Här kan du åtminstone läsa mellan vilka datum WSOP spelas och några datum för några turneringar.

 

http://www.wsop.com/news/2013/Dec/4669/WORLD-SERIES-OF-POKER-ANNOUNCES-2014-EVENT-DATES.html

 

Tack! Tyvärr ingen av turneringarna jag planerar att lira! :mrgreen: Men får sitta still några dagar till då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja! Lite segt med uppdateringar här men men.

Började dagen med att åla ut till balkongen och semidäcka där ute i solen medan jag lyssnade på Alex&Sigges podcast (nöten :h:).

 

Efter det ringde mina tillfälliga rumskamrater (har 3 polare boende i lägenheten) och frågade om jag var game på en kebabrulle. Det var man ju såklart så vi stack ner till hamnen och käkade lunch.

 

20140128171625-124.169.136.93.png

 

Sedan stack vi tillbaka till lägenheten och kopplade av med lite bluffstop. Kan nog ha slagit världsrekord i "Längsta omgång" då vi klockade på ungefär 1h+. Jag som degenerate jag är skulle bluffa varje spot jag kunde, även när jag fick lägga vilket kort jag ville. Blev ju även synad varje jävla gång och slutade med att alla satt med hela kortleken på handen typ.. Succé.

 

Sedan beslöt vi oss för att vi skulle köra lite biljard. Så stack ner till närmsta puben och insåg att det var 1$ per game fram tills 22.00 och körde en jävla massa games. Jag inledde med att riva ner den svarta i hålet direkt utan att ens skämmas. Därefter lyckades jag jobba mig uppåt för att sedan vara brutalmisär dålig i sista omgången. horbiljard.

 

20140128171442-124.169.136.93.png

 

Sedan hem till lägenheten igen och beslöt mig för att inte grinda något. Men efter att ha hört rykten om magiskt värde så satte jag mig ner en snabbis för att kolla om det stämde och det gjorde det definitivt.

 

20140128170732-124.169.136.93.png

 

Här är några händer om ni vill ge feedback.

 

Hand 1:

 

SB är en semi-bra reg med 10% 3bet och 12% SQZ.

81% cbet i 3bettade potter

26% WTSD

2k händer

 

Knapp är en stor fisk

 

Tycker att både pre, flopp och turn är standard. Men frågan är vad vi sizear river?

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

SB ($796)

BB ($1,275)

UTG ($691)

Hero ($433)

BTN ($1,220)

 

Dealt to Hero A:spade: J:club:

 

fold, Hero raises to $14, BTN calls $14, SB raises to $55, fold, Hero calls $41, fold

 

FLOP ($128) T:club: 4:club: A:heart:

 

SB checks, Hero checks

 

TURN ($128) T:club: 4:club: A:heart: 6:diamond:

 

SB bets $68, Hero calls $68

 

RIVER ($264) T:club: 4:club: A:heart: 6:diamond: J:spade:

 

SB checks

 

Spoiler!
Hero bets $310 (AI), SB calls $310

 

Hero shows A:spade: J:club:

 

Hero wins $870

 

Hand 2:

Detta är mot en okänd spelare som jag endast hade 70 händer på.

Han hade statsen 36/1 med 0% 3bet.

 

Är det helt spewigt att gå 3 gator här?

Känns väl som att jag måste skjuta turn och när jag missar river och A landar så bör jag väl även skjuta på det då det är ett ganska bra scarecard?

 

Tankar?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($972)

BB ($1,070)

UTG ($433)

Hero ($665)

BTN ($1,160)

 

Dealt to Hero 9:heart: 8:heart:

 

fold, Hero raises to $17.50, BTN calls $17.50, fold, fold

 

FLOP ($42.50) J:club: 6:heart: 2:heart:

 

Hero bets $31.87, BTN calls $31.87

 

TURN ($106) J:club: 6:heart: 2:heart: Q:club:

 

Hero bets $79.68, BTN calls $79.68

 

RIVER ($265) J:club: 6:heart: 2:heart: Q:club: A:spade:

 

Hero bets $195

Spoiler!
BTN calls $195

 

Hero shows 9:heart: 8:heart:

(Pre 44%, Flop 22.0%, Turn 20.5%)

 

BTN shows A:heart: 4:heart:

(Pre 56%, Flop 78.0%, Turn 79.5%)

 

BTN wins $640

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag snart börjar resa hemåt mot Sverige så skulle jag uppskatta tips på något roligt spel som går att lira utan mus!

 

Tröttnade ganska snabbt på FM2014 (inb4 shitstorm) men hade varit gött att ha något att döda majoriteten av den 30timmars långa resan!

 

Obv offline med, dock skall det finnas WiFi på planet men det orkar jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag snart börjar resa hemåt mot Sverige så skulle jag uppskatta tips på något roligt spel som går att lira utan mus!

 

Tröttnade ganska snabbt på FM2014 (inb4 shitstorm) men hade varit gött att ha något att döda majoriteten av den 30timmars långa resan!

 

Obv offline med, dock skall det finnas WiFi på planet men det orkar jag inte.

 

Heroes serien är magi att spela utan mus. Warcraft 3 towerdefence maps är softa de med. Settlers 2 är riktig magi. annars rekas klassiker som Doom II osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan lira biljard om pengar om du har vägarna förbi Skåne sen ;)

 

Deal!

 

Åsikten är värd mindre än noll men jag skjuter alla tre blam blam blam

 

Din åsikt är verkligen inte värd noll :h: ! Men tycker de flesta verkar eniga att det bara är att peppra 3 gator.

 

MACHINE-GUN-GIF1.gif

 

DX-Ball, 1 o 2

 

Ty!

 

Nu vänder det! Runbaden är slut!

Syn

 

Heroes serien är magi att spela utan mus. Warcraft 3 towerdefence maps är softa de med. Settlers 2 är riktig magi. annars rekas klassiker som Doom II osv.

 

Ja! TD är ju sprutnöt!

Tack för grymma tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

!OBS! Chansen finns att din panna slår handflatan av att läsa detta

 

Haha fyfan. Några som jag har lärt känna här nere har bott hos oss i några dagar. (IRL-polare med en av de jag bor med).

 

De hade köpt en bil för 2500$ som de tänkte åka upp längs östkusten. Då de hade dragit ut lite på tiden med att fixa allting så bodde de hos oss medan de skulle registrera om bilen till deras namn.

 

I vilket fall så kom de hit i fredags och sa "Kan vi sova här en natt, så fixar vi med bilen imorgon". Självklart sa vi och sedan insåg de att stället har stängt på helgerna (OBV) och att det på måndagen är en röd dag vilket också betyder att stället är stängt (OBV).

 

På tisdagen var det då dags för de att dra och fixa allting.

 

Väl där så får de reda på att de måsta ha försäkring (OBV) vilket kom som en chock för dom. Även en kostnad på 300$ att byta ägare (OBV) vilket också kom som en chock.

 

Sedan så säger de till dom att de måste även göra en service-koll på bilen för att kolla så att allting stämmer. Återigen kom det som en chock för trion.

 

Igår kväll då så drar en av killarna världens jinx "Äsch, vad är det värsta som kan hända?".

 

Nu på morgonen blev de uppringda av verkstaden som sa "Förhoppningsvis så blir det billigare än 3000$". :mrgreen:

 

Rätt mycket ångest där nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...