Gå till innehåll

Droger för att öka fokus? Fusk?


mogglas89

Recommended Posts

  • Svars 111
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dom enda drogerna jag testat som skulle kunna vara effektiva i detta sammanhang är lagliga (läkemedel). Modafinil får mig både piggare och mer fokuserad så det skulle förmodligen fungera bra för ändamålet. Concerta gör mig i princip bara piggare, och det på ett mer subtilt sätt.Så Ja på Modafinil och nja på concerta!

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

concerta vettefan se till att vara ordentligt förberedd och utvilad, ha massa käk redo, och någon färdigrullad spliff. iofs, hur stor dos har ni kört på?

jag körde på 120mg tror jag som garanterat var för mkt för mig, enda drogen jag har tagit förutom röka, alkohol, tobak, koffein. var väldigt dåligt förberedd och fick en riktigt fet avtändning och gjorde inget för att göra det bättre heller förutom en dusch kl12 efter en dygning. skönt som fan var det dock innan =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir förvånad över hur många "junkies" det finns bland pokerspelarna...

 

Var och en får göra som dom vill, men droger i alla former är big no no i alla fall för mig så länge du inte får köpa dom receptfritt i butik eller på Systemet.

 

Sen må jag vara naiv och sprit är lika farligt bla bla, men det är i alla fall min syn på saken.

 

Tack för ordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir förvånad över hur många "junkies" det finns bland pokerspelarna...

 

Var och en får göra som dom vill, men droger i alla former är big no no i alla fall för mig så länge du inte får köpa dom receptfritt i butik eller på Systemet.

 

Sen må jag vara naiv och sprit är lika farligt bla bla, men det är i alla fall min syn på saken.

 

Tack för ordet.

 

Skulle tro att sett till hur den nätspelande pokerpopulationen, dess sammansättning, demografi etc så är det nog inte fler drogliberala än inom motsvarande grupper som inte spelar.

 

Tramgrind måste ju vara helt ok under premissen att man sitter i Thai och grindar då. HEEHEEEY!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir förvånad över hur många "junkies" det finns bland pokerspelarna...

 

Var och en får göra som dom vill, men droger i alla former är big no no i alla fall för mig så länge du inte får köpa dom receptfritt i butik eller på Systemet.

 

Sen må jag vara naiv och sprit är lika farligt bla bla, men det är i alla fall min syn på saken.

 

Tack för ordet.

 

Farfar :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju inte vara std att drogtesta tjänstemän. Har aldrig blivit testad och ingen i min närhet heller. Jobbar man på golvet i nån fabrik är det såklart en annan sak.

 

Helvete vilket knarkarsvin jag framstår som! Easylife fattar...

 

Vi hälsotestar, alko- och drogtestar alla innan dom får börja här, oavsett position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att sett till hur den nätspelande pokerpopulationen, dess sammansättning, demografi etc så är det nog inte fler drogliberala än inom motsvarande grupper som inte spelar.

 

Tramgrind måste ju vara helt ok under premissen att man sitter i Thai och grindar då. HEEHEEEY!

 

Här tror jag att du är rikligt långt ut o cyklar. Bara en punkt som att pokerspelare in general reser mer än gemeneman funkar som motargument. Sverige är i sig och har alltid varit ett fruktansvärt icke drogliberalt land.

 

Jmfr Einar 23år gammal har inga pengar, tvingas studera ngt för att få csn, hamnar i Uppsala läsandes civil ingenjör. Aldrig sett utsidan av Sverige. Meeed Eihnar 23år gammal, hoppade gymnasiet i 1an, försörjt sig på poker sen dess, rest runt i 7-8år runt om i världen. Stött på olika kulturer och lärt känna deras syn på saker o ting.

 

Kan obv inte utgå från eget samplesize iomed jag nästan bara träffat pokerspelande drogliberala resande människor. Men det i sig borde iaf tyda på ngt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju inte vara std att drogtesta tjänstemän. Har aldrig blivit testad och ingen i min närhet heller. Jobbar man på golvet i nån fabrik är det såklart en annan sak.

 

Helvete vilket knarkarsvin jag framstår som! Easylife fattar...

 

Tror fortfarande att detta tillstånd för dig bara är en myt, har aldrig träffat på det. Bara hört småfåglar prata om det konstant. En luddig level dvs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir förvånad över hur många "junkies" det finns bland pokerspelarna...

 

Var och en får göra som dom vill, men droger i alla former är big no no i alla fall för mig så länge du inte får köpa dom receptfritt i butik eller på Systemet.

 

Sen må jag vara naiv och sprit är lika farligt bla bla, men det är i alla fall min syn på saken.

 

Tack för ordet.

 

visst är det du som fick en gastrick bypass-operation betald av svenska skattebetalare, för att du, i en värld där 300 barn i timmen dör av svält, tryckt i dig så många kebabpizzor per dag att du var nära att dö? kan du hålla med om att det då blir ganska osmakligt när du uttalar dig nedlåtande om andras levnadsvanor?

 

afrika-barn_159162782.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

visst är det du som fick en gastrick bypass-operation betald av svenska skattebetalare, för att du, i en värld där 300 barn i timmen dör av svält, tryckt i dig så många kebabpizzor per dag att du var nära att dö? kan du hålla med om att det då blir ganska osmakligt när du uttalar dig nedlåtande om andras levnadsvanor?

 

Det var en väldigt konstig paralell att dra tycker jag. Och vad jag kan se har jag inte uttalat mig nedlåtande om nån. Folk får göra som dom vill, vilket jag också skrev.

 

Och for the record så är jag inte speciellt förtjust i kebabpizza.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en väldigt konstig paralell att dra tycker jag. Och vad jag kan se har jag inte uttalat mig nedlåtande om nån. Folk får göra som dom vill, vilket jag också skrev.

 

Och for the record så är jag inte speciellt förtjust i kebabpizza.

 

att kalla någon junkie är nedlåtande även om du sätter det inom citationstecken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att kalla någon junkie är nedlåtande även om du sätter det inom citationstecken

 

Det beror nog på vem som är mottagare. Men visst jag kan köpa det, det var dock inte menat nedlåtande.

 

Jag inser att jag möjligtvis är aningens gammalmodig (eller farfar som wahlen uttryckte det) som tycker så här, det är nevertheless min åsikt, och det har jag rätt till en tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror nog på vem som är mottagare. Men visst jag kan köpa det, det var dock inte menat nedlåtande.

 

Jag inser att jag möjligtvis är aningens gammalmodig (eller farfar som wahlen uttryckte det) som tycker så här, det är nevertheless min åsikt, och det har jag rätt till en tycker jag.

 

Du kan komma med dina wikipedialänkar bäst du vill. Det var inte jag som döpte tråden men är ganska säker på att OP inte syftade på kaffe, vin, cigg eller snus.

Så det är alltså där lagen tar vid det spökar för dig? Vilken duktig moral-riddare du är. Du får gärna berätta hur du kom fram till din åsikt?

 

Innan du tar di vidare under * Mår du dåligt psykiskt, har den där missbrukar-genen i dig eller är allmänt down tycker jag du ska läsa något annat.

 

Är du däremot en fullt frisk människa som mår bra allmänt så kanske droger är något för dig, känner du dock att alkoholen och andra lagliga droger stillar dina behov kanske det inte är nödvändigt. Stabilt psyke är viktigt också om du vill uppnå positiva/önskade resultat.

----------------------------------------------------------------------------

Jag antar att många personer som tycker/tänker som du får upp bilden av pundarn som ligger på stationen med spruta i armen, eller dom tattiga stekarena som sitter på förfesta och drar feta linor kokain med en 500krs-sedel(thats cool bro). Det är den sidan tidningar/media/förälrar/lärare har målat upp för oss ända sen vi var barn, och visst det var bra att avskräcka oss vid så unga åldrar då det aldrig kan vara bra att bruka droger då. Idag är jag dock en vuxen och tänkane människa som kan ta reda på och ifrågasätta saker själv. Aftonbladet är inte min bibel, no more.

 

Droger är ett jävligt utbrett ämne och jag är nästan bara intresserad av dom som kan påverka mig positivt i långa loppet. Alltså från ren kärlek/lycka, speedad och alert och sen har du mina favoriter som är ganska så världsomvälvande, man tror knappt det är sant. Det är som att man ser sig själv, alla sina brister/styrkor, hur ens livs fortlöpet, gör jag rätt, gör jag fel? Det är lätt att komma underfund med. Sen finns det självklart massa destruktiva droger men dom intresserar mig inte. Mvh//FlowerPoweeeer

 

Sen krävs det en jävligt trist person för att inte vara intresserad av droger, jag menar vem är inte intresserad av sig själv, sin kropp, sina sinnen? Jag förstår att vissa kan vara rädda då dom knappt litar på sig själva och då är det kanske bäst att låta bli. Men droger är inte som många tror, rosa elefanter och folk som tror dom kan flyga genom fönster.

 

Droger är en fin grej, något man bör ta vara på men ändå hålla på tillräckligt bra avstånd. Man kommer verkligen långt med kunskap(läs på ALLT om drogen innan du testar så du vet ungefär vad du har att förvänta dig, sunt förnuft och disciplin.

 

Men fortsätt du att dricka guds gåva till jorden, rök din cigg, kör ditt snus, drick dina koppar kaffe. Alla dom rusen är något utöver det vanliga!

 

Sen för att kanske stilla din moralpanik senare om du väljer att testa: Det finns oändligt många oklassade substanser som beställs för en billig peng inrikes och många är substitut till dom klassiska narkotikaklassade substanserna. Ibland har man turen och det kommer ut en oklassad som till och med slår klassikern.

 

Må gött!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det är alltså där lagen tar vid det spökar för dig? Vilken duktig moral-riddare du är. Du får gärna berätta hur du kom fram till din åsikt?

 

OBS NEDAN: Mår du dåligt psykiskt, har den där missbrukar-genen i dig eller är allmänt down tycker jag du ska läsa något annat. Är du däremot en fullt frisk människa med framtidsvisioner och en positiv%

 

noooo, så redigera du inlägget. Tyckte iaf det var väldigt kul hur tydligt du vill påpeka att schumme måste vara en väldigt tråkig person typ 3 gånger för han inte tar knark. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...