MJ Postad 7 December , 2012 Rapport Share Postad 7 December , 2012 Uppfattade som att han var lite otydlig med att det han menade var att de fått själva nicken från sajternas databaser (typ kolla i lobbyn) och sen luskat fram identitet själva, annars hade de ju inte behövt göra det. Verkar som att många missuppfattat detta, eller så har jag. Jag uppfattade det också så. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gostekk Postad 7 December , 2012 Rapport Share Postad 7 December , 2012 Edit: rädd för att uttala mig om nått offentligt så fortsätter att vara tyst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XYZPOKER Postad 8 December , 2012 Rapport Share Postad 8 December , 2012 Får man göra avdrag mot t.ex. aktievinster om man backat på icke skattefria sajter? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohAAn1 Postad 8 December , 2012 Rapport Share Postad 8 December , 2012 Argumentet att pokerspelare har betalat en massa moms för att de har kunnat spendera mycket för att de haft mycket pengar och därför gjort av med mycket och därför visst betalat skatt känns ganska löjligt. Moms ska betalas med skattade pengar och ibland talar man om det totala skattetrycket för en löntagande i ett land. Om folk hade fått välja om de skulle betala vanlig skatt och moms eller bara moms, vad tror ni de hade valt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SunTzu Postad 8 December , 2012 Rapport Share Postad 8 December , 2012 Känns ju som att hela den här diskussionen är något off-topic. Kan vi hålla oss till vad som faktiskt händer, och inte vad som borde hänt enligt div enskilda personers moral? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 8 December , 2012 Rapport Share Postad 8 December , 2012 Känns ju som att hela den här diskussionen är något off-topic. Kan vi hålla oss till vad som faktiskt händer, och inte vad som borde hänt enligt div enskilda personers moral? Har nu avdelat diskussionen om de drabbades moral och kännedom om skattefrågan till en egen tråd: http://pokerforum.nu/forum/ekonomi-skatt-och-juridik/68098-pokerproffsens-moral-avdelad-tr-d-fr-n-skv-p-krigsstigen.html I denna tråd diskuterar vi vad som de facto hänt och dess konsekvenser. Inkluderat följdageranden från bägge sidor. Klistrar även denna tråd som viktig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 9 December , 2012 Rapport Share Postad 9 December , 2012 edit: inte hjälpa skv Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Terribleturk Postad 10 December , 2012 Rapport Share Postad 10 December , 2012 Uppfattade som att han var lite otydlig med att det han menade var att de fått själva nicken från sajternas databaser (typ kolla i lobbyn) och sen luskat fram identitet själva, annars hade de ju inte behövt göra det. Verkar som att många missuppfattat detta, eller så har jag. +1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gostekk Postad 10 December , 2012 Rapport Share Postad 10 December , 2012 Nån annan som tänkt på att den här situationen påminner om filmen Brazil? Nu känner sig nog alla drabbade såhär: Don't fight it son. Confess quickly! If you hold out too long you could jeopardize your credit rating. Husrannsakan: Hela filmen: http://www.youtube.com/watch?v=lj38ynlM2GE Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OlalOooL Postad 13 December , 2012 Rapport Share Postad 13 December , 2012 Någon som vet vad som har hänt med sidan playerscope.com som skatteverket påståtts ha använt sig av? Jag kan inte se några summor där längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bortamedvinden Postad 16 December , 2012 Rapport Share Postad 16 December , 2012 Någon som vet hur skv ser på buddytransfers? Jag har en hel del av dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 16 December , 2012 Rapport Share Postad 16 December , 2012 Någon som vet hur skv ser på buddytransfers?Jag har en hel del av dem. du lägger till det du skickat bort och drar av det du tagit emot. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
affe2000 Postad 16 December , 2012 Rapport Share Postad 16 December , 2012 Någon som vet hur skv ser på buddytransfers?Jag har en hel del av dem. Skulle tro att de ser buddy transfers ut som uttag (ska läggas på ökningen på ditt spelkonto under året) och buddy transfer in som insättningar (ska dras av från ökningen på ditt spelkonto under året). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ablation Postad 24 December , 2012 Rapport Share Postad 24 December , 2012 Dra till rätten gemnesamt för ändrig av brutto/netto beskattning helt plötsligt eller hur ser det ut? Jag tänker iallafall inte betala asen ett öre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 24 December , 2012 Rapport Share Postad 24 December , 2012 Dra till rätten gemnesamt för ändrig av brutto/netto beskattning helt plötsligt eller hur ser det ut? Jag tänker iallafall inte betala asen ett öre. Varför inte? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ablation Postad 27 December , 2012 Rapport Share Postad 27 December , 2012 Ok. Verkar ju ganska dött här så får väl driva mitt eget case men vad ska ni andra 139 göra då? Lägga er platta på gatan och bli överkörda av ångvälten? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
papiPope Postad 27 December , 2012 Rapport Share Postad 27 December , 2012 Det jag undrar, har ni drabbade svarat på brevet? Isf varför? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
drabbad Postad 27 December , 2012 Rapport Share Postad 27 December , 2012 Det jag undrar, har ni drabbade svarat på brevet? Isf varför? Jag har skickat in siffrorna jag har fått från pokersiterna. Väntar på att SKV ska svara hur mycket pengar de vill ha, sedan betalar jag och hoppas det är över. SKV hade nog siktat in sig på 7siffrigt för mig, de kommer få låga 5siffriga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 27 December , 2012 Rapport Share Postad 27 December , 2012 Det jag undrar, har ni drabbade svarat på brevet? Isf varför? Tror att det finns risk att bli skönstaxerad annars, och det vill man inte då de käller de använder är missvisande. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
onetime2012 Postad 13 Januari , 2013 Rapport Share Postad 13 Januari , 2013 hur gör folk med detta nu? har ni skickat in alla papper osv? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
drabbad Postad 29 Januari , 2013 Rapport Share Postad 29 Januari , 2013 Skatteverket har kommit med besked, det blev 40% tillägg för mig. Kommer betala. Lycka till alla andra som tänker ta striden! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iam8889 Postad 31 Januari , 2013 Rapport Share Postad 31 Januari , 2013 Skatteverket har kommit med besked, det blev 40% tillägg för mig. Kommer betala. Lycka till alla andra som tänker ta striden! skickade du in allt inkl. kontoutdrag netteller/mb etc? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 31 Januari , 2013 Rapport Share Postad 31 Januari , 2013 Skatteverket har kommit med besked, det blev 40% tillägg för mig. Kommer betala. Lycka till alla andra som tänker ta striden!Hur mycket? Duckar du för ett ev. åtal också? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
drabbad Postad 31 Januari , 2013 Rapport Share Postad 31 Januari , 2013 skickade du in allt inkl. kontoutdrag netteller/mb etc? Inte MB/Neteller men allt från siterna i fråga. Hur mycket? Duckar du för ett ev. åtal också? 42% på ca 50000kr. Antar att de fortfarande kan åtala mig enligt ditt resonemang om belopp, men finner det osannolikt att de avser göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 1 Februari , 2013 Rapport Share Postad 1 Februari , 2013 42% på ca 50000kr. Antar att de fortfarande kan åtala mig enligt ditt resonemang om belopp, men finner det osannolikt att de avser göra det.30% på 50k = 15k i skatt och 40% på det = 6k i skattetillägg. När jag jobbade på SKV skickade vi alla som fick skattetillägg på 10% av ett prisbasbelopp till åklagare för bedömning om ev åtal för skattebrott. Prisbasbeloppet för 2013 är 44500 kr. Om SKV fortfarande kör på samma standard nu som förr så skickas en kopia på din ärendemapp till en åklagare. Jag tror att du klarar dig. Det är för lite och sen finns det andra bra argument för att inte åtala dig också. Om du vill höra dem kan du ringa mig. Jag har följt tre pokerspelare på förhör hos åklagare/polis och ingen av de tre blev åtalade. Om det var min förtjänst eller inte vet jag inte, men det fungerade. Gå iaf inte dit ensam. Jag följer inte med, men jag kan berätta för dig (och andra också) vad de kommer att fiska efter. Sen får ni anpassa svaren hur ni själva vill. Lycka till! (inte bara till dig, till alla) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts