Gå till innehåll

3 platser 4 kvar chipleader


Recommended Posts

Lite konstig fråga detta kanske, men kul om någon duktig kunde anstränga sig och svara =) Säg att alla spelarna är lika bra, om du som chipleader här med 85 k bestämmer dig för att syna med A8 hjärter hur ofta kommer du rimligen ta en av de 3 satlellitplatserna? Jag och en kompis har ganska olika uppfattningar gissat på en höft så vore kul med lite input!

 

Game # 2738342614 - Texas Hold'em No Limit 600/1200 and 60 ante - Table "EMOP Dublin thursday Final 13040495 1"

 

Players(max 9):

HERO (19474.00 in seat 1)

vicka888 (31440.00 in seat 3)

tahlberg (84950.00 in seat 4)

cecelia (17136.00 in seat 5)

 

Dealer: cecelia

 

HERO Ante (60.00)

vicka888 Ante (60.00)

tahlberg Ante (60.00)

cecelia Ante (60.00)

 

Small Blind: HERO (600.00)

Big Blind: vicka888 (1200.00)

 

HERO

PRE-FLOP was dealt: -

 

tahlberg Raise (2820.00)

cecelia Fold

HERO All-In (18814.00)

vicka888 Fold

tahlberg Call (16594.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte om jag räknas till kategorin duktig, men här är iaf vad jag tycker och tänker.

 

Din push range borde vara vidare än A8s eftersom du har ganska ont om marker. Så tycker det är en autosyn av tahlberg.

 

Sen hur ofta tahlberg kommer ta en av de 3 platserna vet jag inte, orkar inte räkna. för många permutationer.

 

Säg att tahlberg flippar mot din range. Då kommer han ju ta en av platserna direkt 50% av spelen. Om han förlorar så kommer han fortfarande vara chippie och ta en av de platserna ganska ofta ändå (mer än 75% på denna halva).

 

Så lite simpelt räknat...minst 87.5% av gångerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Auto-fold från chipleadern. Han ska i princip aldrig syna av eftersom han mer eller mindre är klar med sådär överlägsen chiplead. Är för dålig för att säga exakt range som han bör syna men det är inte många nävar iaf.

 

 

Han kommer säkert klara det typ 75% av gångerna även om han synar här, men sannolikt 85%+ om han spelar som man ska. Skjuter helt ifrån höften här så ta verkligen inte procent-talen som nåt facit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte om jag räknas till kategorin duktig, men här är iaf vad jag tycker och tänker.

 

Din push range borde vara vidare än A8s eftersom du har ganska ont om marker. Så tycker det är en autosyn av tahlberg.

 

Sen hur ofta tahlberg kommer ta en av de 3 platserna vet jag inte, orkar inte räkna. för många permutationer.

 

Säg att tahlberg flippar mot din range. Då kommer han ju ta en av platserna direkt 50% av spelen. Om han förlorar så kommer han fortfarande vara chippie och ta en av de platserna ganska ofta ändå (mer än 75% på denna halva).

 

Så lite simpelt räknat...minst 87.5% av gångerna.

 

Mm tack för analysen, det jag och min kompis var överens om var att det var fold, så där tycker du och jag olika =) Känns rent spontant som att man oftast inte har så pass bar som coin där, onödigt läge. Men som sagt säger inte att det är rätt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Auto-fold från chipleadern. Han ska i princip aldrig syna av eftersom han mer eller mindre är klar med sådär överlägsen chiplead. Är för dålig för att säga exakt range som han bör syna men det är inte många nävar iaf.

 

 

Han kommer säkert klara det typ 75% av gångerna även om han synar här, men sannolikt 85%+ om han spelar som man ska. Skjuter helt ifrån höften här så ta verkligen inte procent-talen som nåt facit.

 

Japp, jag är på din linje, både vad det gäller ungefärlig % och att det är fold. Inte har man så pass bra som coin flip oftast här, samt väldigt onödigt läge i satellit 3 platser 4 kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chipleadern bör folda alla händer utom AA, som han kvidsynar med.

 

Ok japp, tack Ola. Fått uppfattningen att du är en duktig teoretiker och matematiker. Orkar du dig på en ungefärlig procentsatsuträkning för hur ofta chippien tar en av de 3 platserna vid syn här? Då förutsätter vi att alla spelarna ligger på samma nivå spelmässigt och att ingen är aggressivare eller passivare än någon annan. Vi förutsätter också att synen är dålig och vi kan för sakens skull säga att han ligger efter 60% av gångerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

chippen bör openjamma alla händer han ska spela vilket bör vara väldigt nära 100%. om han inte spelar med openjam utan minraise lär han väl syna av bra mkt mer än AA även om rangen inte är jättebred.

 

Jasså, varför ska han det? Om han börjar openjamma så är han under 90% att vinna ett av sätena i satelliten. Om han foldar samtliga händer är han över 95% att vinna ett av sätena.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså, varför ska han det? Om han börjar openjamma så är han under 90% att vinna ett av sätena i satelliten. Om han foldar samtliga händer är han över 95% att vinna ett av sätena.

för dom kan inte syna av särskilt brett och på 2-3 varv har vi tjänat ihop vad en konfrontation med småstackarna kostar och hittar stora stacken AA har vi ändå 3x småstackarna att jobba med och omformar straten efter det, och i det läget har vi ändå jättechans att gå vidare det kanske är marginellt men bör vara +$ev då vi plockar upp potten så ofta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett hypotetiskt exempel då:

Satellit, 100 spelare, 99 priser, alla har lika mycket marker, du sitter UTG med AA, vad gör du?

Satsar allt om jag inte spelar med efterblivna, isf viker jag.

nej.

Jo.

 

 

Klar med diskussionen nu btw, vi tycker olika och ingen av oss orkar/vill backa upp våra argument med matematik så vi kommer nog inte längre... kan bara önska dig fortsatt lycka vid pokerborden ola.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på okochas linje.

 

Chippien ska open-jamma nästan alla händer han spelar.

Däremot om han lägger in en en raise (som ovan), och blir jammad på av en short ska man bara folda absoluta skiten. A8s är syn.

Om du inte tar synen och väljer att fortsätta att raisea(icke jam) kommer du bli återjammad hela tiden om shortstackarna är duktiga. För då vet dom att chippien inte synar något annant än AA vilket han typ aldrig kommer ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...