Gå till innehåll

High/Love - Med sikte mot stjärnorna


Sunbird88

Recommended Posts

Kul med lite udda spel! Hur kom du in på dessa? Vore intressant med en liten bakgrundshistoria :)

 

Hade bott i australien under sex månader och brännt av i stort sett alla min pengar, haha. Detta var när jag va 20 år. Kom hem semipank och behövde börja vinna omgående. Kunde reglerna till de flesta gamsen redan då och satt på sharkscope o gick igenom alla leaderboards. Hittade till min förvåning att alla som var regs och spela antingen stud8 eller razz HU sngs hade sjukt hög winrate. Började själv spela på $11-nivåan och var vinnande från dag 1. Grejen var då att alla HU sngs låg i samma lobby. De fanns inga direkta filter för games etc och när du regga en sng hoppa den högst upp i listan. Så om jag regga en sng och någon som ville spela holdem inte var tillräckligt snabb så reggade dom i fel :P

 

Uppskattningsvis var 35% missregs och av dom kanske 50% inte ens kunde reglerna. Så de va easy money... Jag hann få med mig $15k (avg buyin $20)innan dom ändra layouten, la till massa filter och gamsen dog. Hann som vann mest vann $450k på $100 och $200 sngs :)

 

Sen bytta jag till hu cash. Va lite svagt med action där så kompletera med plo8 och när hela cirkusen krasha har det bara blivit plo8. Har nog färre än 10 sessioner plo under bältet, lol.

 

Så min approach på plo8 kommer mest från stud8. Vet inte om det är bra eller inte men de funkar på svs iaf :P

 

 

Har inget betalkonto på sharkscope nu men här är en indikation på hur lätta gamsen var. Detta är från $11-nivån. Tyvärr fattas ett par hundra games dom missat tracka... 22% rio i HU sngs är väl att drömma om idag :P

69262012121023699.jpg

 

Grindade (om det är ordet, var det två igång i stöten var det bra action) $40-$60 HORSE SnG på FT ett halvår eller så precis innan det brakade. Sågs vi där månne?

 

Jag hade tagit mitt pick och pack och dragit mot cashborden vid den tiden! Älskar att spela Horse så jag kör gärna lite sngs när det startar upp igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oväntat lite action mtp lönehleg osv. Fortfarande ganska nöjd med mitt spel även om /20 får mig att bli mer passiv än jag egentligen vill. Det är väl ganska naturligt iofs att högre stakes bromsar ner hur kreativt jag spelar. Väljer därför att hoppa av /20 resten av månaden plus nästa månad också. Spelar ju som sagt på många siter och vill ha balans i hela sessionen. Om jag spelar /20 på svs måste jag börja med $2-$4 och $3-$6 också vilket blir ett jävla steg mot vad jag är vad vid. Spelar $2-$4 ibland men mina "ideala" stakes är $1-$2 och 5-10kr. Så det blir gnet på /4 - /15 på svs och som vanligt upp till $1-$2 på dollarsiterna.

 

/20 är dock sjukt mycket roligare än tex /5! :lol: Otroligt vad pengauppfattningen är annorlunda med.. Tex vinna 1k på /5 känns ganska nice men att vinna 3k på /20 känns knappt, haha. Ska inte framstå som jag vunnit på /20 än dock. Ligger nog back 5-6 bananer.

 

Gått tröööögt som fan denna månaden spec på SvS. Är på något mirakulöst sätt ändå upp på alla sajter plus live. Siktar på att avsluta månaden snyggt med SM-titel på måndag! $109 plo8 på stars. Lär ju va tidernas fiskigaste turre :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick med mig strax över 8k från kvällen spel. Jämnt fördelat på svs/heaven. Hade dock bud på mkt mer men är såklart nöjd. Får vänta på första femsiffriga dagen för dbn ytterligare :P

 

Ska försöka importera händerna från Pokerheaven, haft lite semirush där :roll:

 

edit: /4 Plo8 är verkligen som att gå till bankomaten och bara hämta. Herregud alltså :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra dagbok det här. Roligt med lite hi low istället för bara NL :)

 

Tack! Kul att du gillar den :-)

 

Hoppas även NL-spelare kan få ut något av den. Spelteknisk är det ju obv en jävla skillnad men den generella approachen till poker som spel lär ju vara densamma.

 

-------------------

 

Såg till min glädje att det är 8-Game idag på stars-SM!

 

Kommer garanterat lira den men hoppar in en halvtimme sent efter Limit holdem och triple draw.

 

Gl till alla som jagar SM-titel under de kommande dagarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en 6:e plats i SM iaf. Dega mina sista 10BB med AK34ss < AA56

 

Fick med mig $700 som plåster på såren iaf.

 

Imorgon blir det mestadels plugg och onsdag tar jag nog spelledigt så denna första riktiga dagboksmånad är till ända.

 

Kommer någon slags månadssummering senare :-)

 

Iaf upp på både cake, svs, heaven, stars och live. Ngt slags personligt rekord :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar ju inte ens högt och ändå blir raken så jävla hög. Sitter ju verkligen på fel sida av denna pokerekonomin om man säger så. Brukar aldrig fokusera på att pressa rakeback heller. Ser det mest som en bonus.. Men att ligga o betala 40k (svs inräknat) i avgifter i månaden på typ $0.5-1 svider ändå.

 

5d3020123504968ee.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska vidrigt vad mkt som ryker på det faktiskt.. Man undrar ju hur mkt sajterna tjänar egentligen. Hade kunnat inkludera svs-spelares rake i skatteåterbäringen imo ;-)

 

Haha det hade vart något! Synd bara att jag inte har någon beskattningsbar inkomst att göra avdrag infrån :lol: Jag gillar förslaget men tror inte det ligger i linje med "spel lagom-politiken". Då borde man få göra avdrag för uteblivna trissvinster, missade stryktips osv osv :D

 

PokerStars drar antagligen in så in i helvete mycke varenda dag. Väldigt oinsatt vem som hosta upp dom $300M för ftpspelarna men det verkar ju inte ha vart något nämnvärt problem för stars. Sen har dom väl cashat DoJ en jävla massa sås också?

 

Men många småsajter har väl grävt sin egen grav också? Med alla under-the-table deals och totalt sjuka girighet. Tror det va unibet man va tvungen att betala för att sätta in på, sen var man tvungen att betala för att ta ut om man ville göra fler uttag än ett/månad. l-o-l.

 

Har genrellt inget problem att betala rake men då ska allt med uttag, support osv osv funka smidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja, då va oktober slut. Vart en riiiiiktig fiaskomånad på svs. Ska inte hålla på o skylla på massa grejer etc men jag e redo att leverera nästa månad på svs!

 

Grafer kommer senare, orkar inte hålla på o importera, klippa o klistra nu.

 

Sluta iaf såhär...

 

Speltimmar: 135

Svs: +5849 kr

PokerHeaven: +2417 € @ 8.4

Cake: + $556 @ 6.4

Stars: +$609 @ 6.4

Live: +1600 kr

¨

Totalt: +35207 kr

 

Plus/Minus oktober:

 

+Bra volym

+Blivit stabilare i HU

+Testat på /20

 

-För många slösessioner som har gått ut på "att inte förlora" istället för att "vinna"

-Spelat för mycke skräp opp

-Inte slutat spela även om jag kommit in i bryr-mig-inte-mode

 

------------------------

 

Mål november:

 

-Spela 125h

-Spela bättre än i oktober

-Bli mer aktiv på att leta läckor i mitt eget och motståndarnas spel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gosig månad! Du pressar mest volym på SvS och PH eller? Blir alltid riktigt sugen på att lira PLO8 när jag läser din db, har ännu inte fått in någon nämnvärd volym i det spelet men har tänkt sätta upp lite mål för det nu i november!

 

GL med novembergrinden!

 

Ah, båda är ju Boss så det funkar fint med layout osv :)

 

Kul att du blir inspirerad!

 

Ett tips när det kommer att sätta mål... Fokusera alltid på antal spelade timmar/händer där du spelar A-game. Många fokuserar sina mål på X antal inspelade kronor och blir alldeles för fokuserade på att pressa profiten över en viss gräns vilket i många fall får motsatt effekt. I slutändan är det din timlön*speltimmar som räknas. Så fundera på hur du kan ha en så hög timlön som möjligt och samtidigt spela många timmar ;P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fin månad och roligt med hi/lo!

 

Har du några tips på var man kan börja ifall man vill lära sig hi/lo? Antar att det är ett mycket mindre utbud av bra artiklar/filmer jämfört med NLH och PLO

 

MvH // Victor

 

Utbudet är ganska begränsat och forum som 2+2 har blivit ganska dåligt efter black friday. Jag skulle rekommendera att du börjar lågt och känner dig för vad som funkar och inte funkar. Ha koll på hur du läser alla låghänder korrekt osv så är det bara att köra :D

 

Stadig månad WP! Lycka till nu i november med

 

Tack och bock! Detsamma! :)

 

----------------------

 

Månadens första session slutar back 2.7nånting. Sjukt nöjd med spelet och kom otroligt billigt undan. Känns bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela tanken med denna dagboken var att på något sätt försöka locka fler att testa plo8. Det verkar tyvärr ha fått motsatt effekt. Ser sällan nya spelare på borden och dom som trots allt orkar sig dit har antingen satt sig fel eller planerar på att sticka såfort mininköpet är dubblat. Det är även sjukt svårt att gå games att rulla över /5.

 

I och med att ftp kommer tillbaka på tisdag kommer utbudet av $1-$2 plo8 samt hu stud8 öka som fan och då har denna dbn spelat ut sin roll. Som jag skrev i inlägg #1 ger dig mig inget att sitta o publicera mina resultat eller posta badbeats etc. Allt är enbart i reklamsyfte. Med 38 vinstmånader av de 40 jag har bokfört litar jag tillräckligt på mitt spel.

 

Problemet grundar sig uppenbarligen i att plo8ekonomin inte hinner återhämta sig i samma takt som den tömms. Det finns många spelare som vart totalt chanslösa genom åren och dom har väl fått nog nu. Vi är väl en handfull spelare som bara lutat oss tillbaka, druckit kaffe o spelat in 15BB+/100händer. Det i kombination med brist på högre spel har defenitivt hindrat utveckling för många av oss.

 

Hoppas verkligen att SvS Plo8-SM kan ge spelet en knuff i rätt riktning, annars känns detta helt meningslöst! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med 38 vinstmånader av de 40 jag har bokfört litar jag tillräckligt på mitt spel.

 

Vi är väl en handfull spelare som bara lutat oss tillbaka, druckit kaffe o spelat in 15BB+/100händer. Det i kombination med brist på högre spel har defenitivt hindrat utveckling för många av oss.

 

För att det hela skall bli lite roligare att följa tänkte jag mig en klassiskt dagboksmål i form av "mot högre stakes"-tema. Då mitt mindset aldrig anpassat sig till högre stakes än 5-10 riktigt känns detta ändå som en bra tillfälle att försöka ändra på det och börja spela högre.

 

Hur går det med klivet uppåt i nivåer? Det finns ju trots allt spel som rullar avsevärt högre. Antar att du menar att det på nivåerna strax över dina är få spel, vilket är lite märkligt...letar du spel på alla nätverk?

 

Utvecklar du ditt HU-spel lär du väl även kunna få in en del händer på dessa nivåer? Eller sälja action och ta ett större kliv upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det med klivet uppåt i nivåer? Det finns ju trots allt spel som rullar avsevärt högre. Antar att du menar att det på nivåerna strax över dina är få spel, vilket är lite märkligt...letar du spel på alla nätverk?

 

Utvecklar du ditt HU-spel lär du väl även kunna få in en del händer på dessa nivåer? Eller sälja action och ta ett större kliv upp?

 

Jag skall utveckla. Men låt oss vara realistiska. Avsevärt högre ja, men 50-100+ är lite väl högt.

 

Plo8 är väldigt orienterat kring micro/smallstakes. För en holdemspelare som kör tex /5 finns det alltid spelare högre upp att följa och på så sätt pressa sig att utvecklas att spela högre. Men som plo8-spelare går det inte regelbundet action högre upp. Visst ett bord kan rulle en timme eller två, sen tar det tre dagar innan det rullar igen.

 

Om du då går bra och knappt behöver anstränga dig för att spela in 4st fulla CSN-utbetalningar varje månad samtidigt som varje gång du försöker skapa högre action så är det samma visa att bordet rullar i 50 händer innan de bryts så lovar jag dig att du kommer tröttna, skita i att levla o grinda in dina "safe" varje månad.

 

Självklart skulle jag kunna söka någon som backar samt utveckla mitt HU-spel. Men jag tror ändå att spelet långsiktigt mår bättre av att spelas 5manna. Finns en anledning att tex Stars inte har plo8 hu-bord.

 

Jag spelar på i stort sett varenda sajt som finns förut pokerstars och det är samma visa överallt.

 

Kan avslutningsvis säga att jag inte har ett problem med att det är såhär. Är all action på /4 så fine, då spelar jag de. Men jag känner inte att jag behöver sitta o skriva om de i en dagbok här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick regelbundna games på PLO8_2k på party tidigare.

Då menar jag flera fulla bord.

 

Dom har inte flyttat till PLO8_1k och lägre nu när dom ändrat stejksen där?

Skulle ju kunna vara en nivå som skulle kunna vara attraktiv för dig att bli backad för?

 

Med 38/40 plusmånader och 15bb/100 så hade jag personligen varit beredd att ta lite större risk.

 

Ipoker har spel på samma nivå då och då. Även 2k med bra värde.

 

Och så finns det väl sporadiska 10/20 och 25/50 på SvS?

 

Fast partygamesen jag skrev om, som verkligen var regelbundna till skillnad från Ipoker och SvS, har kanske dött ut.

 

Men naturligtvis finns det en trygghet i att spela lägre, och obackad, som inte ska underskattas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...