Gå till innehåll

HU-spelare på nystartat pokercamp i Danmark!


mangE_E

Recommended Posts

Hand 1: Wp, hade nog vart bra sugen på att 3beta turn så att jag har strax under ett psb för riverjam men din linje funkar ju också. Nackdelen är att många rivers, som t.ex. 9x, klonkar honom men som du beskriver killen så gillar jag riverjammen.

 

Hand 2: Ingen situation man mår särskilt bra av men vet inte vad man ska kunna göra annorlunda förutom att jamma river såklart. Någon gång så tiltsynas det och du får en sexigare nsdlinje. :)

 

 

Någon kanske har frågat innan, men vilka nätverk kör du på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 101
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hand 1: Wp, hade nog vart bra sugen på att 3beta turn så att jag har strax under ett psb för riverjam men din linje funkar ju också. Nackdelen är att många rivers, som t.ex. 9x, klonkar honom men som du beskriver killen så gillar jag riverjammen.

 

Hand 2: Ingen situation man mår särskilt bra av men vet inte vad man ska kunna göra annorlunda förutom att jamma river såklart. Någon gång så tiltsynas det och du får en sexigare nsdlinje. :)

 

 

 

 

Någon kanske har frågat innan, men vilka nätverk kör du på?

 

tycker inte om spelet i hand 1

 

tror inte så många är sugna på att bluff höja en bet på turn efter dom checkat flop hade dom viljat bluffa hade dom antagligebn gjort det på flopen.

 

dock riktigt dåligt flopp at bluff cb på vilket får mig att tro att fi har många mer Jx än vad ni antar

 

och om han väljer att bluff turn så är det en semi bluff tror jag vilket är rätt många Jx

 

sedan kan vi ha en hel del Jx vilket gör att inte så jätte bra situation för fi att göra sin hand till en bluff

 

 

 

hand 2 är ju lite rolig då du spelar nästan lika känslomässigt som du tror han kommer göra ;)

 

nej men tycker den är rätt standard vet inte vilka 3bet ranges man har 100bbs med AX

 

AJ/AT+ 3bettar man Axs? :D

 

han kan säkert check AQ AK på den flopen ibland vilket hjälper syn rätt mycket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker inte om spelet i hand 1

 

tror inte så många är sugna på att bluff höja en bet på turn efter dom checkat flop hade dom viljat bluffa hade dom antagligebn gjort det på flopen.

 

dock riktigt dåligt flopp at bluff cb på vilket får mig att tro att fi har många mer Jx än vad ni antar

 

och om han väljer att bluff turn så är det en semi bluff tror jag vilket är rätt många Jx

 

sedan kan vi ha en hel del Jx vilket gör att inte så jätte bra situation för fi att göra sin hand till en bluff

 

 

Hur kan det vara dåligt av fi att cbetta en knekt på flop men tydligen helt ok att höja turn mot ett bet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Wp, hade nog vart bra sugen på att 3beta turn så att jag har strax under ett psb för riverjam men din linje funkar ju också. Nackdelen är att många rivers, som t.ex. 9x, klonkar honom men som du beskriver killen så gillar jag riverjammen.

 

Hand 2: Ingen situation man mår särskilt bra av men vet inte vad man ska kunna göra annorlunda förutom att jamma river såklart. Någon gång så tiltsynas det och du får en sexigare nsdlinje. :)

 

 

Någon kanske har frågat innan, men vilka nätverk kör du på?

 

Inte så värst mycket att tiltsyna med kvar. Hade han inte varit ai hade det ju varit avsked om man inte jammat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har dom filter på porrsidorna?

 

Inte vad jag sett ;D

 

Hur får man action på low/midstakes HU egentligen?

 

Testat o sätta mig på 3/6 med 35bb och av 15 regs så har 13 suttit ut direkt och två spelat ett par dussin händer.

 

Spela på fler nätverk? :)

Får ganska bra action på 0,5-1 och 1-2 överlag. Framförallt på Entraction och Stars. Riktigt synd att Entraction skall lägga ner..

 

Hand 1: Wp, hade nog vart bra sugen på att 3beta turn så att jag har strax under ett psb för riverjam men din linje funkar ju också. Nackdelen är att många rivers, som t.ex. 9x, klonkar honom men som du beskriver killen så gillar jag riverjammen.

 

Hand 2: Ingen situation man mår särskilt bra av men vet inte vad man ska kunna göra annorlunda förutom att jamma river såklart. Någon gång så tiltsynas det och du får en sexigare nsdlinje. :)

 

 

Någon kanske har frågat innan, men vilka nätverk kör du på?

 

3betta turn är intressant. Har svårt att se honom 4betta över när vår linje skriker värde, och sen planera att skjuta på alla rivers utom möjligtvis T,8,7 typ. Det enda som suger är om han bestämmer sig för att 4betta över, men hur ofta händer det egentligen.

 

Du var först med att fråga om nätverken. Jag kör just nu på Stars, Party och Entraction

 

P.S

Fick precis reda på att det finns möjlighet att ansöka om att bli tillagd på väntelistan på pokercampet. Är det någon som är intresserad, eller vill ha mer information så är det bara att maila: kontakt@pokerlejren.dk

D.S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en kort 20 hands session mot en spelare på shortstackborden på Stars

Tänkte inte så mycket om själva handen i sig när den väl uppstod, men när jag visade den för en kompis så tyckte han att jag kunde gått all-in på river, och jag är inte helt säker på att jag håller med

 

BB: $101.75

Hero (BTN/SB): $148.25

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN/SB with 2:club: 4:heart:

Hero raises to $6, BB calls $4

 

Flop: ($12.00) K:diamond: 3:diamond: 5:spade: (2 players)

BB checks, Hero bets $8.00, BB raises to $24, Hero calls $16

 

Turn: ($60.00) T:diamond: (2 players)

BB checks, Hero checks

 

När han checkar turnen så tror jag han har Kx som han potcontrollar, och som han inte lägger speciellt ofta mot en shove så jag tänkte bara checka ner och hoppas att jag träffar någon av mina outs.

 

River: ($60.00) 5:club: (2 players)

BB bets $34.00, Hero folds

 

Om vi går all-in här, så behöver han bara ha rätt 27%

Just spelaren i fråga, hade garanterat synat då han senare visade att han inte gillade att lägga sig speciellt mycket.

Men om vi diskuterar situationen i sig. Han lämnar nästan halva stacken kvar efter sitt bet och från egen erfarenhet så finns det en del spelare som gör det just för att kunna lägga sig mot en all-in.

Om jag hade tagit en skum linje med K9 i hans sits, så hade jag nog varit tveksam till att syna ner då jag nästan aldrig tror att han bluffar där

Vad tror ni? Det behöver trots allt bara funka 38% för att det skall vara +EV

 

Hade han haft lite mer, och vi hade kunnat raisa till 50$+ eller något så tror jag utan tvekan det hade funkat mot en relativt duktig spelare som inser att vi inte kan ha speciellt många bluffar här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi skulle kanske kunna representera en del färger som vi väljer att checka turnen med. Vi är bara 20 händer in i matchen så motspelaren har egentligen ingen aning om hur vi spelar våra made hands. Jag förväntar mig kanske inte att han ger oss creds för det som standard dock, men bara den linjen i sig är ju sällan en bluff? :D

 

OT

Skall testa mig själv på NL400 idag. Återkommer med mer info!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en kort 20 hands session mot en spelare på shortstackborden på Stars

Tänkte inte så mycket om själva handen i sig när den väl uppstod, men när jag visade den för en kompis så tyckte han att jag kunde gått all-in på river, och jag är inte helt säker på att jag håller med

 

BB: $101.75

Hero (BTN/SB): $148.25

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN/SB with 2:club: 4:heart:

Hero raises to $6, BB calls $4

 

Flop: ($12.00) K:diamond: 3:diamond: 5:spade: (2 players)

BB checks, Hero bets $8.00, BB raises to $24, Hero calls $16

 

Turn: ($60.00) T:diamond: (2 players)

BB checks, Hero checks

 

När han checkar turnen så tror jag han har Kx som han potcontrollar, och som han inte lägger speciellt ofta mot en shove så jag tänkte bara checka ner och hoppas att jag träffar någon av mina outs.

 

River: ($60.00) 5:club: (2 players)

BB bets $34.00, Hero folds

 

Om vi går all-in här, så behöver han bara ha rätt 27%

Just spelaren i fråga, hade garanterat synat då han senare visade att han inte gillade att lägga sig speciellt mycket.

Men om vi diskuterar situationen i sig. Han lämnar nästan halva stacken kvar efter sitt bet och från egen erfarenhet så finns det en del spelare som gör det just för att kunna lägga sig mot en all-in.

Om jag hade tagit en skum linje med K9 i hans sits, så hade jag nog varit tveksam till att syna ner då jag nästan aldrig tror att han bluffar där

Vad tror ni? Det behöver trots allt bara funka 38% för att det skall vara +EV

 

Hade han haft lite mer, och vi hade kunnat raisa till 50$+ eller något så tror jag utan tvekan det hade funkat mot en relativt duktig spelare som inser att vi inte kan ha speciellt många bluffar här

 

Bet turn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svedan.jpg

 

Har helt glömt bort att nämna att en av skaparna av campet, Anders utmanade mig i en magövning när vi var på gymmet i måndags. Jag kunde såklart inte missa ett sånt guldmöjlighet och sätta en danskjävel på plats, så jag antog givetvis utmaningen

 

challengeacceptedj.jpg

 

Den 1a november skall vi se vem som kan göra flest repetitioner i "maghjulet"

maghjul.jpg

Det är en övning som jag kört ganska så regelbundet i nästan ett år nu, så jag tror nog att jag skall ha en edge där, även om han gått så långt att han skickat efter ett maghjul endast för den här utmaningen.

 

Det blir till att lägga om träningen lite, och köra hjulet varje gång jag är på gymmet och varje gång stadigt öka repetitionerna för att vara i bästa möjliga form till 1a november. Jag kan ju inte förlora mot en dansk, hur hade det sett ut?

 

 

Det är förövrigt en övning som jag får träningsvärk från nästan varje gång, och jag rekommenderar den starkt för alla som inte kör den :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snubben 3bettade ca 35%, över 80 händer när denna handen kom upp

 

BB: $279.00

Hero (BTN/SB): $249.78

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN/SB with 8:club: 2:club:

Hero raises to $4, BB calls $2

 

Flop: ($8.00) J:spade: Q:diamond: K:diamond: (2 players)

BB checks, Hero bets $6.00, BB calls $6

 

Turn: ($20.00) 6:spade: (2 players)

BB checks, Hero bets $16.00, BB calls $16

 

River: ($52.00) K:heart: (2 players)

BB checks, Hero bets $66.00, BB calls $66

 

Final Pot: $184.00

BB shows 6:diamond: 3:diamond:

Hero shows 8:club: 2:club:

BB wins $183.50

(Rake: $0.50)

 

Jag gillar verkligen min 3 barrel här pga hans höga 3bet-frekvens, men jag ogillar starkt mitt överbet då det helt enkelt gör att jag reppar en så otroligt liten range med bara Kx, stegar eller kåkar.

Ett bet på 36-42$ istället hade helt enkelt varit en mer trovärdig betsize där det ser ut som om jag går för värde

 

Hur som helst. Bra syn av honom:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar verkligen inte argumentet med tre tunnor där.

Om han nu 3b mkt och väljer syna av lär stora delar av hans synrange träffa floppen väldigt bra.

Tror nämligen han väljer syna med en del nävar som är för bra för att folda v 4b men är stål i synrangen. Dvs en del broadwaytassar.

Alltså kanske han inte 3b bara toppen av sin range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar verkligen inte argumentet med tre tunnor där.

Om han nu 3b mkt och väljer syna av lär stora delar av hans synrange träffa floppen väldigt bra.

 

Semi this även om det här assumar att han är en duktig reg som har kontroll på vad han gör och det vet vi inte.

 

 

Men bara för att du tror att han 3betar alla sina båthänder på den här brädan så betyder inte det att han inte kan ha Kx eller Qx och syna ner. Problemet här blir att du har liksom ingen kontroll över händelserna när du betar turn, väldigt dragig bräda där du kommer bli tvungen att reppa vad som än landar på river där väldigt många av de korten kommer klonka din motståndare samtidigt som hans range redan består av en hel del färdiga par som gemene man ogärna släpper när många drag har brickat. Ta det i kombination med att du har 0% equity mot nästan vad som helst och det blir inte så jävla stekigt.

 

Ang. riversizing så är du spot on med din analys.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar verkligen inte argumentet med tre tunnor där.

Om han nu 3b mkt och väljer syna av lär stora delar av hans synrange träffa floppen väldigt bra.

Tror nämligen han väljer syna med en del nävar som är för bra för att folda v 4b men är stål i synrangen. Dvs en del broadwaytassar.

Alltså kanske han inte 3b bara toppen av sin range.

 

Jag älskar o betta tre gator där. Han kan aldrig ha något av de bästa och det är extremt tufft för honom att syna ner när jag skjuter tre gånger. Jag hade dock föredragit en annan river, då det hade stärkt min linje ytterligare, imo

 

Semi this även om det här assumar att han är en duktig reg som har kontroll på vad han gör och det vet vi inte.

 

Men bara för att du tror att han 3betar alla sina båthänder på den här brädan så betyder inte det att han inte kan ha Kx eller Qx och syna ner. Problemet här blir att du har liksom ingen kontroll över händelserna när du betar turn, väldigt dragig bräda där du kommer bli tvungen att reppa vad som än landar på river där väldigt många av de korten kommer klonka din motståndare samtidigt som hans range redan består av en hel del färdiga par som gemene man ogärna släpper när många drag har brickat. Ta det i kombination med att du har 0% equity mot nästan vad som helst och det blir inte så jävla stekigt.

 

Ang. riversizing så är du spot on med din analys.

 

 

När jag bettar 66$ in i 52$, så måste det funka minst 56%

Han måste alltså ha 36% equity för att syna den, och det har han väldigt lätt vs min river overbetting range, på det kortet (K2,K3,K4,K5,K6,K7,K8,K9,KT,KJ,KQ,AK,66,JJ,QQ,AT,9T = 135 värde combos

 

Bluffar jag tror han sätter mig på 100%: T2,T3,T4,T5,T6,T7,T8, = 112 combos

Ad9d,Ad8d,Ad7d,Ad6d,Ad5d,Ad4d,Ad3d,Ad2d,9d8d,9d7d,9d6d,9d5d,9d4d,9d3d,9d2d,8d7d,8d6d,8d5d,8d4d,8d3d,8d2d,7d6d,7d5d,7d4d,7d3d,7d2d,6d5d,6d4d,6d3d,6d2d,5d4d,5d3d,5d2d,4d3d,4d2d,3d2d

=148 combos) - 148/283=52,2%) (sedan stiger det såklart ännu mer om man ser vad jag verkligen gör det med)

 

Med andra ord var mitt överbet skitkasst. Jag ogillar det framförallt då han han callat oop med med händer som K2o, och Q2s(Det glömde jag säga)

Med det sagt så när han check-callar flop o turn så kan han syna ner river med:

 

K2,K3,K4,K5,K6,K7,K8,K9 = 60 combos

Q2s,Q3s,Q4s,Q5s,Q6s,Q7s,Q8,Q9,QT = 48 combos

J2s,J3s,J4s,J5s,J6s,J7s,J8,J9,TJ = 50 combos

T6s - 8d6d,7d6d,6d5d,6d4d,6d3d,6d2d = 9 combos

- 50+48+60+9=167 combos

 

Han foldar aldrig Kx(förutom möjligtvis till en shove? haha)

Så jag tror det bästa hade varit att betta något som 26$ istället och försöka få honom att folda sina 6x, och Jx. Det hade isåfall bara behövt funka 33%, och 6x och Jx är sammanlagt 59 av hans värde combos. 59/167= 35,3%

Har svårt att se honom calla det.. Min river betting range stiger avsevärt mycket med den betsizen:

Q2,Q3,Q4,Q5,Q6,Q7,Q8,Q9,QT,AQ,AA = 123 combos

+K2,K3,K4,K5,K6,K7,K8,K9,KT,KJ,KQ,AK,66,JJ,QQ,AT,9T = 135

=258 value combos han förlorar mot

 

Hur som helst. Hela planen var att skjuta tre gator direkt när jag såg brädan, och visste hur han spelade preflop.

Jag ser det då som två -EV bets på flop och turn (då de aldrig foldar sina QT,J9,K8 etc), till ett stort +EV bet på river, då de sällan är starka nog att calla ner, såvida de inte träffar tvåpar eller dyl (vilket inte händer så ofta, och även om de träffar, så är de ändå krossade mot min river valuebetting range)

 

De får mer än gärna syna ner här med sina Qx, Kx, om de tror att jag bluffar tillräckligt ofta för att det +EV :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan det vara dåligt av fi att cbetta en knekt på flop men tydligen helt ok att höja turn mot ett bet?

 

har aldrig sagt att det är ett bra spel även om jag tycker om det ofta med rätt reads osv

 

dock vad jag säger är att jag tror att det är mycket mer troligt än vad andra verkar tycka att han kan ha en J här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror inte han har mycket Jx i sin range han kommer folda flop eller turn antagligen flop om han är ok

 

det ända jag tycker om på den rivern är en större överbet tror inte någon anna bet size kan vara +ev på rivern med bluff men då måste du nog få han att folda svaga kx för det ska vara +ev

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror inte han har mycket Jx i sin range han kommer folda flop eller turn antagligen flop om han är ok

 

det ända jag tycker om på den rivern är en större överbet tror inte någon anna bet size kan vara +ev på rivern med bluff men då måste du nog få han att folda svaga kx för det ska vara +ev

 

Misstycker. Med mina Tx och ensamma dd-drag har han mer än odds att syna. Men sätter du honom på färre kominationer av Jx så kan jag se argumentet

 

spelar inte hu men är det inte dumt att höja upp med 8 2 mot en som 3bettar 35%?

 

Inte nödvändigtvis. Beror på hur mycket han väljer att spela oop totalt.

3bettar han t.ex. 35% men spelar 37% oop så är det ändå +EV att höja 3x med alla händer från knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt rolig dagbok, tråkigt att det inte är mer liv i den, Någon rolig uppdatering från campet?

 

Ursäkta de dåliga uppdateringarna. Det har varit lite dåligt på sistone. Mest framförallt för att jag är nere i en liten downswing så jag har helt enkelt inte prioriterat bloggen utan mest gjort allt för att rätta mitt spel för att förhidra det så mycket det går.

 

Det börjar hur som helst vända sig och jag börjar mer och mer vänja mig vid att skita i resultaten utan mer och mer betygsätta besluten jag gör.

 

Annars är det som vanligt vid campet.

Jag och två andra har funderat allvarligt på att flytta tilll Thailand och spela om sex månader. Någon som har någon erfarenhet av det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...