Gå till innehåll

800 nivåer med Markus


Markus800

Recommended Posts

Det skulle underlätta ditt spel om du använde en stabil range preflop till att börja med, nu är allt som att singla slant ifall du ska 3b, 4b eller 5b , checkraisa flopp osv.

 

Det ser ut som du singlar en slant inför varje beslut tbh.

 

checkraisa allin med AA på Q94 rainbow är väldigt konstigt det med, vilka bluffar har du i det här läget? det finns inte en enda checkraise bluff enligt mig...händerna som är semibluffar cbetar man före att checka, om man nu inte tänker checkfolda dvs.

 

Motståndet på högre nivår har nog ganska bra koll på att du har en oerhört opolariserad pf-range , såväl som när du är pfr, eller 3b, 4b eller 5b, att det kan glida in vilken random hand som helst i dessa lägen och sen spelar du för stack för att reppa stål så fort du har chansen och det kostar dig antagligen sjukligt många bb100 de ggr det inte fungerar jämfört med hur ofta det går igenom med vinst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle underlätta ditt spel om du använde en stabil range preflop till att börja med, nu är allt som att singla slant ifall du ska 3b, 4b eller 5b , checkraisa flopp osv.

 

Det ser ut som du singlar en slant inför varje beslut tbh.

 

checkraisa allin med AA på Q94 rainbow är väldigt konstigt det med, vilka bluffar har du i det här läget? det finns inte en enda checkraise bluff enligt mig...händerna som är semibluffar cbetar man före att checka, om man nu inte tänker checkfolda dvs.

 

Motståndet på högre nivår har nog ganska bra koll på att du har en oerhört opolariserad pf-range , såväl som när du är pfr, eller 3b, 4b eller 5b, att det kan glida in vilken random hand som helst i dessa lägen och sen spelar du för stack för att reppa stål så fort du har chansen och det kostar dig antagligen sjukligt många bb100 de ggr det inte fungerar jämfört med hur ofta det går igenom med vinst.

 

Hej igen Z4muz och tack för dina synpunkter. Just AA-handen kändes det ointressant med någon balanserad strategi eftersom jag möter en spelare som inte direkt var försiktig. Förstår iaf hur du menar angående mina preflopranger och håller med dig till stor del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Fredag och inget lir på grund av att jag tvingats dra i utgiftsbromsarna. Nu är ju januari väl normalt en sådan månad men tycker det är tråkigt att inte kunna lira när suget finns där. Att sätta sig och spela lägre än 2/4 skulle mest troligt resultera i ännu sämre kvalitet än vanligt så får bida min tid och i stället bjuda på en podrekommendation.

 

Det gäller första säsongen av Spår som behandlar ett rånmord här uppe i norr. Lyssnar på väldigt många dylika produktioner och tycker att denna placerar sig riktigt högt i konkurrensen med en förvisso tendentiös touch men likväl med många oerhört bra poänger. Allt släpptes för snart ett år sen så möjligt att jag i vanlig ordning är sent ute men i såna fall skulle det vara intressant att läsa vilka tankar som finns kring allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Såg a beautifel mind här för någon dag sen som då startade ordentliga tankekaskader för mig. Har förstått saken som att barexemplet i filmen inte träffar Nashs jämvikt till fullo eftersom den individuella och därmed kollektiva strategin kan utnyttjas, men ser det ändå som en bra illustration över hur brett tillämpningområdet torde vara.

 

Skulle man rent av kunna säga sig leta efter jämvikter i alla argumentationer? Att en överenskommelse av grundläggande begrepp måste till för att nå konstruktivitet och att man bara får stega sig uppåt i detaljnivå. Vad är i såna fall skillnaden på begreppsmodellering och spelteori vid argumentationer?

 

Hur tänker ni som kan sånt här i teorin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg a beautifel mind här för någon dag sen som då startade ordentliga tankekaskader för mig. Har förstått saken som att barexemplet i filmen inte träffar Nashs jämvikt till fullo eftersom den individuella och därmed kollektiva strategin kan utnyttjas, men ser det ändå som en bra illustration över hur brett tillämpningområdet torde vara.

 

Skulle man rent av kunna säga sig leta efter jämvikter i alla argumentationer? Att en överenskommelse av grundläggande begrepp måste till för att nå konstruktivitet och att man bara får stega sig uppåt i detaljnivå. Vad är i såna fall skillnaden på begreppsmodellering och spelteori vid argumentationer?

 

Hur tänker ni som kan sånt här i teorin?

 

Utveckla lite. Blev alldeles för abstrakt frågeställning. Har iofs inte sett filmen så kanske därför jag inte hänger med..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utveckla lite. Blev alldeles för abstrakt frågeställning. Har iofs inte sett filmen så kanske därför jag inte hänger med..

 

Ja. Det blir lätt abstrakt när man inte riktigt förstått var man vill hehe. I barscenen yttrar Nash sin jämviktsteori som en förädling av ca "individual ambition serves the common good" (Smith?) och detta i tävlingssituationer där ju en argumentation kan placeras. Lite därifrån mina tankar spårade iväg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är fortfarande nog så abstrakt men klart är att Nashs tankegångar med lite tolkningsmässig god vilja fungerar i vitt skilda miljöer för strategiskt beslutsfattande. För er som inte sett filmen så rekommenderas den mycket varmt, hur Hollywoodiserad den nu än må vara.

 

---

 

En mindre strategisk spelteoretiker verkar Stefan Sauk vara. Jag skrattade så spottet flög när jag läste denna artikel. Man måste ju snapsyna att någon utan anknytningar till Dramaten använder pulpetfurste som skällsord.

 

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article22188534.ab

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit inne och gnuggat trots finansiell torka och svininfluensa eller dylikt. La ner efter denna. Inte så himla ofta jag skäms över en pokerhand men här tror jag febern gav utslag. Spelas mot check23 som inte direkt är någon galning.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($995)

Hero ($851)

CO ($923)

BTN ($1,130)

 

Dealt to Hero 8:spade: 9:spade:

 

CO raises to $14.37, fold, SB raises to $48.74, Hero calls $43.74, CO raises to $168, fold, Hero calls $119

 

FLOP ($384) K:spade: 2:spade: 2:diamond:

 

Hero checks, CO checks

 

TURN ($384) K:spade: 2:spade: 2:diamond: T:spade:

 

Hero bets $155, CO calls $155

 

RIVER ($694) K:spade: 2:spade: 2:diamond: T:spade: 9:diamond:

 

Hero bets $185, CO raises to $600 (AI), Hero folds

 

CO wins $1,049

 

---

 

Sen hade jag den här också då väl bluffen måste funka ordentligt många gånger. Hur många värdehänder finns egentligen i en TAG-range på turn här?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($983)

BB ($986)

UTG ($740)

CO ($957)

Hero ($1,182)

 

Dealt to Hero 7:club: 6:club:

 

fold, CO raises to $14.37, Hero calls $14.37, SB raises to $63.74, fold, fold, Hero calls $49.37

 

FLOP ($146) 4:club: J:spade: 5:spade:

 

SB bets $80, Hero calls $80

 

TURN ($306) 4:club: J:spade: 5:spade: J:club:

 

SB bets $185, Hero calls $185

 

RIVER ($676) 4:club: J:spade: 5:spade: J:club: 4:diamond:

 

SB checks, Hero bets $853 (AI), SB folds

 

Hero shows 7:club: 6:club:

 

Hero wins $661

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Postad (redigerade)
....bumP ;)

 

Tack för bumpen JagGårGul. Känns väl lite som en svunnen tid överhuvudtaget detta. Mest för att jag knappt spelar någon poker längre. Jobbar fortsatt mycket och trivs väldigt bra med det. Oerhört många bra utbildningar som krigats igenom på det senaste där jag lärt mig mycket om personligheter, såväl vad gäller styrkor och svagheter. Något som är relevant i detta forum är väl den dominanta, utmaningsdrivna och egoistiska sidan av mig själv som sannolikt triggat både framgång och misslyckanden i pokervärlden. I yrkeslivet fungerar det just nu bra men då finns också en naturlig begränsning som aldrig existerar när klienten väl åker upp.

 

Alla tester jag genomfört på senare tid visar iaf prov på väldigt unika egenskaper, både bra och dåligt. Det som då blir drivande är naturligtvis att fila lite på de dåliga och sen ösa på det som är bra eftersom jag med en dåres envishet tror att precis just de egenskaperna kommer vara framgångsrika i längden, hur ensam kampen än kan kännas ibland. Slumpen har varit frånvarande i de filmer och tillhörande karaktärer som jag älskat och identifierat mig med under historiens lopp. Egoister och ensamvargar som - i alla riktningar - hänsynslöst driver mot ett mål som bara uppdateras i jaktens sanna anda. En, just för idag, romantikers gåva och förbannelse på samma gång.

 

Redigerad av Markus800
Hehe. Varje besök här är repetition på html.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe. Hehehe.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

Hero ($13,246)

BB ($10,000)

UTG ($10,000)

CO ($13,489)

BTN ($12,842)

 

Dealt to Hero A:heart: A:spade:

 

fold, fold, BTN raises to $112, Hero raises to $425, fold, BTN calls $312

 

FLOP ($900) 7:spade: 5:spade: 4:heart:

 

Hero checks, BTN bets $250, Hero calls $250

 

TURN ($1,400) 7:spade: 5:spade: 4:heart: 2:spade:

 

Hero checks, BTN bets $850, Hero calls $850

 

RIVER ($3,100) 7:spade: 5:spade: 4:heart: 2:spade: 5:heart:

 

Hero checks, BTN bets $11,317 (AI), Hero calls $11,317

 

BTN shows K:club: 5:club:

(Pre 17%, Flop 19.1%, Turn 9.1%)

 

Hero shows A:heart: A:spade:

(Pre 83%, Flop 80.9%, Turn 90.9%)

 

BTN wins $25,720

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe. Hehehe.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

Hero ($13,246)

BB ($10,000)

UTG ($10,000)

CO ($13,489)

BTN ($12,842)

 

Dealt to Hero A:heart: A:spade:

 

fold, fold, BTN raises to $112, Hero raises to $425, fold, BTN calls $312

 

FLOP ($900) 7:spade: 5:spade: 4:heart:

 

Hero checks, BTN bets $250, Hero calls $250

 

TURN ($1,400) 7:spade: 5:spade: 4:heart: 2:spade:

 

Hero checks, BTN bets $850, Hero calls $850

 

RIVER ($3,100) 7:spade: 5:spade: 4:heart: 2:spade: 5:heart:

 

Hero checks, BTN bets $11,317 (AI), Hero calls $11,317

 

BTN shows K:club: 5:club:

(Pre 17%, Flop 19.1%, Turn 9.1%)

 

Hero shows A:heart: A:spade:

(Pre 83%, Flop 80.9%, Turn 90.9%)

 

BTN wins $25,720

 

"osis" :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....och när man ändå bestämmer sig för att lira lite åker brallorna ner direkt :-(

 

Hehe, nä, riktigt så illa är det inte. Kunde inte sova och ville bjuda på någon brunkarhand bara.

 

Tror det kan vara det mest störande som finns att inte kunna somna/somna om. Lär dock vara en bra start ifall jag slutar sänka en termos med kaffe innan läggning.

 

---

 

Nu tar jag snart påskledighet. För ett år sen landade jag en av mina bästa månader någonsin efter att gjort en mycket gedigen grindinsats. Får sikta på något liknande om det öppnas tid och sug för att det ska vara aktuellt. Ska äta god mat och ta revansch på en riktig storfan till fisk som lurade mig förra året. Hoppas även att hockeyslutspelet ska ta lite ordentlig fart. Nu är det ju mer än lovligt tamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Äntligen en riktig jävla stänkare:

 

spotify:track:3F7kVxHQts88jWfSI2YpVr

Dynazty?

Dom var med i Melodifestivalen för några år sedan va? Jag tror jag såg dom live före dom var med i Mello och blev kända. En liten jävla scen på 20 kvm, men bra ös på pojkarna. Sångaren kan jämföras med en ung Jeoy Tempest. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dynazty?

Dom var med i Melodifestivalen för några år sedan va? Jag tror jag såg dom live före dom var med i Mello och blev kända. En liten jävla scen på 20 kvm, men bra ös på pojkarna. Sångaren kan jämföras med en ung Jeoy Tempest. :-)

 

Snyggt freddex1989! Riktigt suverän låt som knyter nävar i luften och uppmanar till att fukta strupen ungefär. Brukar lyssna på väldigt mycket musik och då oftast klassiskt instrumentellt men lite då och då kommer såna här stänkare. Är nog uppe kring 250 lyssningar. Dubbla antalet om man tar den makalösa akustiska versionen med i beräkningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Är väl några år sen jag skrev en smärre hyllningstext till Lasse Lagerbäck. Många hänvisade då till att han minsann haft sådant fantastiskt spelarmaterial jämfört med Hamrén och se var vi befinner oss nu. Lager styr in 5 poäng och är obesegrad medan Sjaining-Erik gör en minst sagt platt figur. Den förstnämnda med en backlinje innehållandes två nuvarande allsvenska spelare och två som väl spelade i Göteborg och Sundsvall för ett-två år sen. Sådan fantastisk strateg att man får gåshud. Sen är han ju så härligt frasigt torr också. Legendariskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl några år sen jag skrev en smärre hyllningstext till Lasse Lagerbäck. Många hänvisade då till att han minsann haft sådant fantastiskt spelarmaterial jämfört med Hamrén och se var vi befinner oss nu. Lager styr in 5 poäng och är obesegrad medan Sjaining-Erik gör en minst sagt platt figur. Den förstnämnda med en backlinje innehållandes två nuvarande allsvenska spelare och två som väl spelade i Göteborg och Sundsvall för ett-två år sen. Sådan fantastisk strateg att man får gåshud. Sen är han ju så härligt frasigt torr också. Legendariskt.

 

Har du sett nuvarande svenska landslaget ens? Jag har alltid sagt att Lagerbäck gjorde ett fantastiskt jobb men jag måste ju påpeka ännu en gång att det nuvarande spelarmaterialet inte är i närheten av det Lagerbäck hade när det gick som bäst. Jag har aldrig någonsin hört eller sett någon annan än du säga något annat. Känns mer som att ditt inlägg understryker att det är sämre spelare Hamrén har. Jag tycker fortfarande det är riktigt sjukt att påstå att vi skulle ha lika bra spelarmaterial nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du sett nuvarande svenska landslaget ens? Jag har alltid sagt att Lagerbäck gjorde ett fantastiskt jobb men jag måste ju påpeka ännu en gång att det nuvarande spelarmaterialet inte är i närheten av det Lagerbäck hade när det gick som bäst. Jag har aldrig någonsin hört eller sett någon annan än du säga något annat. Känns mer som att ditt inlägg understryker att det är sämre spelare Hamrén har. Jag tycker fortfarande det är riktigt sjukt att påstå att vi skulle ha lika bra spelarmaterial nu.

 

Men Island då? Hur bra är deras spelarmaterial?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du sett nuvarande svenska landslaget ens? Jag har alltid sagt att Lagerbäck gjorde ett fantastiskt jobb men jag måste ju påpeka ännu en gång att det nuvarande spelarmaterialet inte är i närheten av det Lagerbäck hade när det gick som bäst. Jag har aldrig någonsin hört eller sett någon annan än du säga något annat. Känns mer som att ditt inlägg understryker att det är sämre spelare Hamrén har. Jag tycker fortfarande det är riktigt sjukt att påstå att vi skulle ha lika bra spelarmaterial nu.

 

Roligt att du skriver Metaddict men inte utan att jag funderar över din läsförståelse. Jag poängterar till och med förutsättningarna. Hur dåligt det svenska landslaget än varit materialmässigt så har det ändå aldrig varit sämre än Island. Så enkelt är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...