Gå till innehåll

800 nivåer med Markus


Markus800

Recommended Posts

Det kom aldrig igång under gårdagens SM-event. Jobbade på med startstack i ca 90 minuter innan jag fick 1010 i sb. 3bet mot knappraise, cbet en dryg tredjedel på 765rb, checksyn halvpott på turn 3 och sen går river check check mot JJ. Sen var det shortstackande ett tag innan all in pre med KJ vs btn med A6 och ingen hjälp.

 

Sådan otrolig besvikelse när man ryker men det öppnar också ögonen för vilken varians som förekommer. Tänk mecheenen eller hur det nu stavas i årets wsop. All in med typ 400 spelare kvar med aq vs ak och brädan KJxx, sedan autostrada mot ordentlig chiplead till november nine. Hejar på israelen då han är amatör och lite skönt spewig på samma sätt som jag själv. Synd att inte Schwartz är kvar då det var lite roligt med någon som utmanade alla pokeretikettsförespråkare. Uppskattar Steinberg som skickligast av vad jag sett. Även han som foldade AQ i slutet mot 54 borde få springa lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hyfsat tröttsamt att nöta småpotter mot en riktig krigare med 90+ i vpip och så åka på denna.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($1,350)

BB ($839)

UTG ($487)

Hero ($2,627)

BTN ($1,267)

 

Dealt to Hero K:club: K:diamond:

 

fold, Hero raises to $14.37, fold, SB calls $11.87, BB raises to $57.48, Hero raises to $140, fold, BB raises to $839 (AI), Hero calls $699

 

FLOP ($1,694) 5:spade: A:club: 7:club:

 

TURN ($1,694) 5:spade: A:club: 7:club: 9:diamond:

 

RIVER ($1,694) 5:spade: A:club: 7:club: 9:diamond: Q:club:

 

BB shows Q:spade: A:diamond:

(Pre 29%, Flop 86.7%, Turn 95.5%)

 

Hero shows K:club: K:diamond:

(Pre 71%, Flop 13.3%, Turn 4.5%)

 

BB wins $1,679

 

---

 

Tappade sugen efter den men här är en hand att fundera på. Postfloptight reg som checkraisar river. Just för att han är väldigt rättfram i sin spelstil funderar jag om det ändå inte är värt att syna. Tror inte det blir någon checkraise med a10 exempelvis.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($1,270)

BB ($1,119)

UTG ($849)

CO ($487)

Hero ($2,857)

 

Dealt to Hero A:spade: 5:spade:

 

UTG raises to $10, fold, Hero calls $10, fold, BB calls $5

 

FLOP ($32.50) A:club: 5:diamond: T:spade:

 

BB checks, UTG checks, Hero bets $24.37, BB calls $24.37, UTG folds

 

TURN ($81.24) A:club: 5:diamond: T:spade: 2:club:

 

BB checks, Hero bets $60.93, BB calls $60.93

 

RIVER ($203) A:club: 5:diamond: T:spade: 2:club: 2:spade:

 

BB checks, Hero bets $135, BB raises to $360, Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant tass, rent spontant känns det som vi tittar in i nöt här i form av A2 alternativt 3 kombinationer av TT. Ser inte riktigt vilka händer han bluffar med här och har svårt att se FI med den infon vi har göra om Tx till en bluff.

 

Hatar livet och hittar explo folden.

 

Vore även intressant att höra tankarna från jimenez som vill spela syn.

Redigerad av TGrinder
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar syn i sista! Måste väl vara superstandard!?

 

Hej igen jimenez och tack för dina åsikter. Vi är tämligen överens om att syn hade varit standard men nu är det alltså en tightare motståndare än vanligt, dessutom med ganska standardiserade preflopranger.

 

Intressant tass, rent spontant känns det som vi tittar in i nöt här i form av A2 alternativt 3 kombinationer av TT. Ser inte riktigt vilka händer han bluffar med här och har svårt att se FI med den infon vi har göra om Tx till en bluff.

 

Hatar livet och hittar explo folden.

 

Vore även intressant att höra tankarna från jimenez som vill spela syn.

 

Hej igen TGrinder och tack för texten. Ganska exakt som jag såg på saken under handens gång. Det var dock en oerhört aktiv spelare i första position så är i efterhand fundersam om inte alla 1010-kombos 3betats.

 

Mot en "postfloptight reg" känns det som en ganska självklar fold (även om jag förmodligen tilt-synat själv). Undrar också vad det skulle finnas för argument för en syn här givet infon om FI.

 

Hej FRAEEN och välkommen till dagboken. Är det månne du som heter mobeen på svs?

 

Jag kan från toppen av mitt huvud ändå tänka mig några motiv i alla fall.

 

- Jag har bland det bästa min range innehåller givet preflopspelet.

- I och med ovanstående öppnar jag upp för att bli exploaterad vid fold.

- Jag blockerar många av de kombinationer som min motståndare med hög sannolikhet spelar så här.

- Med lite fantasi och humörsrelaterade avvikelser hos motståndaren finns det händer i en värderange som jag slår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej FRAEEN och välkommen till dagboken. Är det månne du som heter mobeen på svs?

 

Jag kan från toppen av mitt huvud ändå tänka mig några motiv i alla fall.

 

- Jag har bland det bästa min range innehåller givet preflopspelet.

- I och med ovanstående öppnar jag upp för att bli exploaterad vid fold.

- Jag blockerar många av de kombinationer som min motståndare med hög sannolikhet spelar så här.

- Med lite fantasi och humörsrelaterade avvikelser hos motståndaren finns det händer i en värderange som jag slår.

 

Tack så mycket! Nicket är FRAEEN, dvs samma som här på PF. Vad får dig att tro att jag nickar mobeen?

 

Har precis klivit upp till /4 på SvS så jag är egentligen ingen expert att uttala mig för mycket om händer och strategi. Vilka värdehänder slår du egentligen här? Är "med lite fantasi och humörsrelaterade avvikelser" något du antar, eller något som du faktiskt lagt märke till hos FI?

 

Står nog fortfarande fast vid fold, med huvudargumentet att FI är postfloptight. Tycker det Metaddict la till också låter rimligt (med hänsyn till de tidigare händerna jag läst här i dagboken). Känns som A2 vääldigt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant tass, rent spontant känns det som vi tittar in i nöt här i form av A2 alternativt 3 kombinationer av TT. Ser inte riktigt vilka händer han bluffar med här och har svårt att se FI med den infon vi har göra om Tx till en bluff.

 

Hatar livet och hittar explo folden.

 

Vore även intressant att höra tankarna från jimenez som vill spela syn.

 

I min värld känns det som vi är alldeles för högt upp i rangen för att kunna folda! Även mot tight motstånd.. Skulle inte fi kunna gå för värde mot mackan med ex ak,aq här? Eller i vetskapen att mackan kan ha lite av varje försöka bluffa med missade drag, ex kJ,Kq.

 

A2 hade jag ej vart överdrivet rädd för, synar fi verkligen in med det tror du? Känns väl som den i så fall 3-bettas.

 

Men orkade du folda så är det imponerande enligt mig.

Redigerad av jimenez
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I min värld känns det som vi är alldeles för högt upp i rangen för att kunna folda! Även mot tight motstånd.. Skulle inte fi kunna gå för värde mot mackan med ex ak,aq här? Eller i vetskapen att mackan kan ha lite av varje försöka bluffa med missade drag, ex kJ,Kq.

 

A2 hade jag ej vart överdrivet rädd för, synar fi verkligen in med det tror du? Känns väl som den i så fall 3-bettas.

 

Men orkade du folda så är det imponerande enligt mig.

 

Håller verkligen inte med. Även om du anser (vilket vi är sett till preflopspelet) är alldeles för högt i våran värderange för att folda, så finns det inget som riktigt tyder på att FI ska gå out of line på denna runout.

 

Sen tror jag dom flesta regs och även denna kommer 3-betta just händer som AK/AQ vs minraise och flatta A2o/A2s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att ak,aq förmodligen 3-betas, så även 1010 om inte FI väljer att vara lite tricky, Att det är en spot där FI inte går Bananas är väl kanske sant. Tycker dock att vi lätt blir exploaterade om vi viker en såhär pass fin tass men kanske helt ute och cyklar.

Riktigt nyfiken på hur handen utspelade sig.. Synade du så du har facit mackan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sålänge inte fienden vet att du foldar där kvittar de ju. Ingen spot folk går efter direkt. Att han ska ha sämre för värde är ju ett stort lol. Rimligaste bluffarna är väl nån typ av stubborn Tx vilket känns rätt orimligt att han ska ha hittat hela vägen till river med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att ak,aq förmodligen 3-betas, så även 1010 om inte FI väljer att vara lite tricky, Att det är en spot där FI inte går Bananas är väl kanske sant. Tycker dock att vi lätt blir exploaterade om vi viker en såhär pass fin tass men kanske helt ute och cyklar.

Riktigt nyfiken på hur handen utspelade sig.. Synade du så du har facit mackan?

 

Foldade så har tyvärr inget facit, Om waah läser här kanske det kommer ä

 

Sålänge inte fienden vet att du foldar där kvittar de ju. Ingen spot folk går efter direkt. Att han ska ha sämre för värde är ju ett stort lol. Rimligaste bluffarna ärndå. väl nån typ av stubborn Tx vilket känns rätt orimligt att han ska ha hittat hela vägen till river med.

 

Tycker inte det är en stretch att raisa AJ för värde/merche mot mig om jag ska vara ärlig.

 

---

 

Tog en riktig solarplexuskväll igår. Gjorde ett så sjukt isande kallt spel där jag fick in 200 bb pre med AJo på 25/50. Det är ju uppenbart att man som fisk får spela lite annorlunda ranger men den är bara så gråtful i efterhand, Sprang fruktansvärt illa hela kvällen tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu träffar jag mest waah när han dricker men att kalla honom postflopptight känns något utöver det vanliga, aldrig sett någon spazza loss så hårt som han gör på fyllan, däremot är det ett sömnpiller på morgonkvisten, så jag sätter honom helt enkelt på en morgonsession här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu träffar jag mest waah när han dricker men att kalla honom postflopptight känns något utöver det vanliga, aldrig sett någon spazza loss så hårt som han gör på fyllan, däremot är det ett sömnpiller på morgonkvisten, så jag sätter honom helt enkelt på en morgonsession här!

 

Kanske är jag som har felaktig läsning där då. Han har aldrig gjort något konstigt vad jag har sett så han är måhända nykter i de flesta fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seger med 2-1 och jag tycker Sverige gör en bra prestation. Bättre spelmässigt större delen av matchen och överläge i målchanser. Granqvist bär upp försvarslinjen, Lewicki/Källström storartad insats samt Ibra sådan utmärkande klass och idag med en konstant närvaro.

 

Under all kritik dock att släppa in ett hörnmål för att man i princip är oförberedda. Hade kunnat slinka in ett till mål på samma sätt när Danmark lägger en kort variant. Sverige är dessutom fysiskt starkare och ska därför vinna matchningen på just fasta situationer.

 

Även för mig helt oförståeligt hur man kan tjäna sitt levebröd på fotboll och inte ha fysik för 90 minuter. Halva svenska laget trippar ju omkring med kramp i svensk november och då är det rimligen något som inte gått rätt till i förberedelserna.

 

Berg kan inte vara nöjd med att gå mållös. Uttagen i elvan för att göra mål, får två riktigt vassa chanser och avslutar tamt båda gångerna. Hade gärna sett en glödande Kujovic som förvisso är helt oprövad men har känslan inne och kommer från framgång, vilket som bekant ofta får ringar på vattnet.

 

Nåväl, ledning i halvtid och en matchbild som antyder att Sverige ändå är något bättre. Jag tror vi spelar EM till sommaren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej igen

 

 

 

Dags att dra igång fritidslirandet och därmed även skrivandet här igen. Jobbat mer än vad jag någonsin gjort senaste halvåret och trivts väldigt gott med det. Det har dock fått konsekvenser för pokerspelet då det inte funnits energi eller tid till något strukturerat malande, utan i stället mest blivit planlösa skott – dränerande för såväl pokerentusiasm som ekonomi. Tidigare har jag alltid jobbat mig uppåt i rulle och nivåer innan det tänkta crescendot på 25/50, vilket som bekant i regel blixtdiminuendoerats men som ändå kunnat göra pokern monetärt försvarbar. Nu är jag först och främst nyfiken på hur väl mitt spel håller anno 2016 men hoppas också att det ska kunna generera lite skottardeg. Precis som alltid utlovas teoretiskt lemlästad pokerpraktik som skamlöst postas och förhoppningsvis ger dagboken/bloggen läsvärde. Hoppas också med lite nya infallsvinklar kunna lösa en del av de gåtor där jag uppenbarligen gör stora tankevurpor när det blir allvar.

 

---

 

På tv-seriefronten rekommenderas the Jinx för er som inte sett. Brutalt (hä!) bra med en dokumentär touch och innehållandes Hollywoodsk avslutning. Just utformningen gör att den sannolikt inte faller alla i smaken men jag tycker den tillhör det allra bästa som komponerats – definitivt i sitt slag men också generellt i tv-genren.

 

 

 

 

Har sett sista avsnittet flera gånger och det är verkligen skickligt berättat. Som tittare känner man hur obekväm Jarecki är inför att konfrontera Durst med den hos Susan Berman upphittade kuverttexten och jämförelsen med kadaverbrevet. Det som sen följer måste vara tv-historia där Durst upprätthåller sin ståndpunkt med en dåres envishet, men där kväljningarna ändå avslöjar hur han verkligen känner. Sedan kröns allting med monologen på toaletten där det finns en närmast schizofren touch och som blir så oerhört effektfull.

 

 

 

 

---

 

En annan sak från senaste dagarna är förseningsavgiften hos Hemmakväll. Som jag tidigare skrivits är jag en av gissningsvis få som fortfarande hyr film i butik. Nästan varje gång glömmer jag att returnera dem i tid, vilket ger mig ett bötesbelopp. Inga konstigheter med det, men summan förbryllar mig. Senast var det två filmer 22 timmar för sent. Detta kostade mig 60 kronor. Med en rimlig logik berättar Hemmakväll då för mig som kund – utan att bryta i timmar - att de förväntar sig en avans på 10 950 kronor per film och år. Gör man en sökning på hyr-dvd via deras hemsida finns 9417 artiklar, vilket alltså innebär att de beräknar sig dra in 103 116 150 – bara på hyrfilmer, oaktat hur många exemplar som finns av varje. Lägger man till att det finns minst en butik i 73 olika orter och att dessa har en del kopior av varje produkt känns det som att himlen bara är en begränsning. Var och hur köper man aktier? Jag vill in på det här.

 

---

 

Jag har också lagt till en mer regelbunden inloggning på facebook i min vardagsrepertoar. Återstår att se hur länge det håller i sig. Ögnar ofta igenom poster med mer eller mindre politiskt innehåll som genererar många svar och gillanden. Det mest unisont hyllade inlägget som jag kommer ihåg från senaste tiden är en text om hur föräldrar borde ge sina barn billiga presenter från tomten och sedan de dyrare från sig själva. Detta eftersom barn som fått typ handskar av tomten inte ska tro sig ha blivit diskriminerade. Jag tycker att texten och budskapet är bra om läsaren kommer ihåg att tänka efter. Orden barn, julafton, tomte och diskriminering är hårresande i sin kombination – åtminstone sett i svenska samhället av idag - och om författaren bara fått in en befarad kränkning i kompotten så hade den moraliskt höga tonsättningen slagit i topp.

 

 

 

Detta, ska man komma ihåg, är trots allt i en tid där curlingföräldrande fördöms och då sannolikt av många som med öppen mun applåderar upptäckten av tomteverkstadens diskrimineringshot.

 

 

 

Ifall någon tycker att ovanstående göre sig bäst under spoilerknappar är det bara PM:a.

 

---

 

Spelade i lördags och gick berserk på ett bord och back på alla andra. Några fräna händer:

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

Hero ($1,064)

BB ($504)

CO ($2,452)

BTN ($347)

 

Dealt to Hero A:heart: A:spade:

 

CO raises to $14, BTN calls $14, Hero raises to $68, fold, CO raises to $184, fold, Hero raises to $315, CO calls $131

 

FLOP ($650) K:club: T:diamond: J:heart:

 

Hero checks, CO bets $325, Hero raises to $748 (AI), CO calls $423

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($1,409)

Hero ($1,134)

CO ($732)

BTN ($1,001)

 

Dealt to Hero K:heart: T:heart:

 

CO raises to $14.37, fold, fold, Hero raises to $48.74, CO calls $34.37

 

FLOP ($99.98) Q:heart: 2:spade: 9:heart:

 

Hero bets $60, CO calls $60

 

TURN ($219) Q:heart: 2:spade: 9:heart: 8:spade:

 

Hero bets $109, CO calls $109

 

RIVER ($439) Q:heart: 2:spade: 9:heart: 8:spade: 2:club:

 

Hero bets $915 (AI)

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($1,418)

Hero ($1,978)

CO ($1,054)

BTN ($897)

 

Dealt to Hero Q:spade: J:diamond:

 

fold, fold, SB raises to $10, Hero raises to $40, SB raises to $120, Hero raises to $245, SB calls $125

 

FLOP ($490) K:heart: 5:club: T:spade:

 

SB bets $245, Hero calls $245

 

TURN ($980) K:heart: 5:club: T:spade: 6:heart:

 

SB checks, Hero bets $1,488 (AI)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan AA verkligen vara good 1 på 100 på den floppen i en 5b pott pre, där du checkraisar allin ? tror inte jag ser någon hand alls man slår med att reraisa, skulle väl checkfolda mot en vettig reg, eller checkcalla och vika turn om han bombar igen.

 

och QJo vet jag inte heller vad som händer, är väl en ganska simpel call pre?? istället för att börja veva hej vilt med en ganska dålig hand.

 

Din varians kan inte vara kul att leva med när det vevas så här hårt, dock tycker jag det är kul att läsa :)

 

gl !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan AA verkligen vara good 1 på 100 på den floppen i en 5b pott pre, där du checkraisar allin ? tror inte jag ser någon hand alls man slår med att reraisa, skulle väl checkfolda mot en vettig reg, eller checkcalla och vika turn om han bombar igen.

 

och QJo vet jag inte heller vad som händer, är väl en ganska simpel call pre?? istället för att börja veva hej vilt med en ganska dålig hand.

 

Din varians kan inte vara kul att leva med när det vevas så här hårt, dock tycker jag det är kul att läsa :)

 

gl !

 

Bra synpunkter z4muz, tack för dem. AA-handen är mot en riktig krigare så marginellt fungerande, även om jag av motståndarens chattkanonad att döma drog ut på turn. Mot gemene reg är det fara och färde, helt klart.

 

QJ-handen är en liten styggelse men inte nödvändigtvis för preflopspelet då jag gillar att utmana ranger även på den gatan vid 200 BB och uppåt. Dock är post riktigt dåligt och obalanserat. Antingen semiklick och shove eller så syn och jätteliten size.

 

Blev kallt mottagen av Svs igår och malde in massa händer med ett rejält back som tack. Inte kul start men ska försöka att hålla huvudet kallt och ta nya tag typ nyårsdagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen vidare tur så här i början. Framför allt fruktansvärt spring mot spelare som jag normalt har en bra chans mot på 5/10.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

Hero ($3,990)

BB ($2,504)

CO ($2,446)

BTN ($1,704)

 

Dealt to Hero A:spade: A:heart:

 

CO raises to $30, BTN raises to $105, Hero raises to $260, fold, fold, BTN calls $155

 

FLOP ($560) 9:diamond: Q:heart: 4:spade:

 

Hero checks, BTN bets $560, Hero raises to $3,730 (AI), BTN calls $884 (AI)

 

TURN ($3,449) 9:diamond: Q:heart: 4:spade: T:diamond:

 

RIVER ($3,449) 9:diamond: Q:heart: 4:spade: T:diamond: J:club:

 

BTN shows 8:diamond: Q:club:

(Pre 14%, Flop 20.0%, Turn 20.5%)

 

Hero shows A:spade: A:heart:

(Pre 86%, Flop 80.0%, Turn 79.5%)

 

BTN wins $3,434

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

Hero ($1,285)

BB ($2,821)

UTG ($2,060)

CO ($1,082)

BTN ($2,726)

 

Dealt to Hero 8:diamond: A:diamond:

 

fold, fold, BTN raises to $20, Hero raises to $90, fold, BTN calls $70

 

FLOP ($190) 6:club: T:heart: 6:diamond:

 

Hero bets $95, BTN calls $95

 

TURN ($380) 6:club: T:heart: 6:diamond: Q:diamond:

 

Hero bets $220, BTN calls $220

 

RIVER ($820) 6:club: T:heart: 6:diamond: Q:diamond: 6:heart:

 

Hero bets $880 (AI), BTN calls $880

 

BTN shows T:club: A:spade:

(Pre 67%, Flop 94.3%, Turn 81.8%)

 

Hero shows 8:diamond: A:diamond:

(Pre 33%, Flop 5.7%, Turn 18.2%)

 

BTN wins $2,565

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $20(BB) Replayer

SB ($5,872)

BB ($2,400)

UTG ($9,285)

CO ($735)

Hero ($3,829)

 

Dealt to Hero T:diamond: T:club:

 

fold, CO calls $20, Hero raises to $72.50, fold, BB calls $52.50, CO raises to $735 (AI), Hero calls $663, fold

 

FLOP ($1,554) K:heart: Q:spade: 7:heart:

 

TURN ($1,554) K:heart: Q:spade: 7:heart: 6:spade:

 

RIVER ($1,554) K:heart: Q:spade: 7:heart: 6:spade: 3:spade:

 

CO shows Q:diamond: A:spade:

(Pre 44%, Flop 89.2%, Turn 95.5%)

 

Hero shows T:diamond: T:club:

(Pre 56%, Flop 10.8%, Turn 4.5%)

 

CO wins $1,539

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $20(BB) Replayer

Hero ($1,316)

BB ($4,000)

UTG ($1,598)

CO ($12,376)

BTN ($3,441)

 

Dealt to Hero 7:club: K:diamond:

 

fold, fold, BTN calls $20, Hero raises to $100, fold, BTN calls $80

 

FLOP ($220) T:club: 6:spade: 2:club:

 

Hero bets $120, BTN calls $120

 

TURN ($460) T:club: 6:spade: 2:club: T:diamond:

 

Hero checks, BTN checks

 

RIVER ($460) T:club: 6:spade: 2:club: T:diamond: T:heart:

 

Hero checks, BTN bets $460, Hero calls $460

 

BTN shows 9:spade: 8:club:

(Pre 44%, Flop 38.1%, Turn 20.5%)

 

Hero shows 7:club: K:diamond:

(Pre 56%, Flop 61.9%, Turn 79.5%)

 

Hero wins $1,365

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofräscht när det är mot en och samma spelare. Som jag inte tycker är särskilt bra. Otroligt tight och rättfram så linjerna i mina händer är därefter. Går nog syn turn som standard i båda.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

($7,768)

Hero ($6,279)

 

Dealt to Hero T:heart: 4:heart:

 

Hero raises to $100, calls $50

 

FLOP ($200) 2:heart: 7:heart: K:heart:

 

checks, Hero bets $125, raises to $400, Hero calls $275

 

TURN ($1,000) 2:heart: 7:heart: K:heart: Q:spade:

 

bets $700, Hero raises to $1,900, raises to $7,268 (AI), Hero calls $3,879 (AI)

 

RIVER ($12,558) 2:heart: 7:heart: K:heart: Q:spade: 5:spade:

 

Hero shows T:heart: 4:heart:

(Pre 35%, Flop 0.0%, Turn 0.0%)

 

shows J:heart: 6:heart:

(Pre 65%, Flop 100.0%, Turn 100.0%)

 

wins $12,543

 

---

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

SB ($14,798)

BB ($10,141)

Hero ($13,427)

 

Dealt to Hero Q:spade: K:spade:

 

Hero raises to $100, SB raises to $400, fold, Hero calls $300

 

FLOP ($850) 3:spade: 7:spade: 5:spade:

 

SB bets $350, Hero calls $350

 

TURN ($1,550) 3:spade: 7:spade: 5:spade: 2:diamond:

 

SB bets $1,100, Hero raises to $2,975, SB calls $1,875

 

RIVER ($7,500) 3:spade: 7:spade: 5:spade: 2:diamond: K:heart:

 

SB checks, Hero bets $9,702 (AI), SB calls $9,702

 

Hero shows Q:spade: K:spade:

(Pre 39%, Flop 0.1%, Turn 0.0%)

 

SB shows J:spade: A:spade:

(Pre 61%, Flop 99.9%, Turn 100.0%)

 

SB wins $26,889

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma spelare nedan. Gött att vi nöjesspelare gnidar hela natten mot typ tintin/Lucky Luke/stålmannen osv. Helt omänskligt.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $100(BB) Replayer

($19,807)

Hero ($13,187)

 

Dealt to Hero A:club: A:diamond:

 

Hero raises to $200, raises to $800, Hero raises to $2,000, calls $1,200

 

FLOP ($4,000) 8:diamond: 6:heart: J:diamond:

 

checks, Hero bets $1,700, raises to $3,800, Hero raises to $11,187 (AI), calls $7,387

 

TURN ($26,375) 8:diamond: 6:heart: J:diamond: T:diamond:

 

RIVER ($26,375) 8:diamond: 6:heart: J:diamond: T:diamond: T:spade:

 

Hero shows A:club: A:diamond:

(Pre 80%, Flop 12.2%, Turn 22.7%)

 

shows J:spade: J:heart:

(Pre 20%, Flop 87.8%, Turn 77.3%)

 

wins $26,360

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QJ-handen är en liten styggelse men inte nödvändigtvis för preflopspelet då jag gillar att utmana ranger även på den gatan vid 200 BB och uppåt. Dock är post riktigt dåligt och obalanserat. Antingen semiklick och shove eller så syn och jätteliten size.

 

Fetstilta som du grundar hela din spelfilosofi på är något som inte existerar i pokervärlden.

Hade du skrivit "då jag inte kan folda två klädda kort", "då jag har hybris", "då jag var tiltad" så går det att förstå.

 

från /5 till /100 på 1.5 dag? Inte nytt rekord ens. Varför donka iväg löner till superduktiga spelare (gissar N**** som vanligt) när du kan köpa ett korpenlag, betala ut spelarlöner och ändå gå mer plus?

 

Jag vet ju att det inte spelar roll att jag skriver här, och att du istället kommer ge mer action, men det har gått från:

kul en ny skön spelare

ah det här var lite spewigt

sjukt skott, aja gulen men nästa gång

han är tillbaka

[försöka guida lite handmässigt] kul/knepig att spela mot

skott igen?

aja gulen

[avråda från skott]tillba..skott?

...

til..aja gulen

...

[irriterad på att se skiten]DIN SPELFILOSOFI ÄR EN URSÄKT FÖR ALLA DINA SVAGHETER I SPELET

 

Blir ju att man bryr sig när du uppenbarligen har enormt hjärta både i spel och utanför. Hade du varit en skit hade denna posten varit otrevlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fetstilta som du grundar hela din spelfilosofi på är något som inte existerar i pokervärlden.

Hade du skrivit "då jag inte kan folda två klädda kort", "då jag har hybris", "då jag var tiltad" så går det att förstå.

 

från /5 till /100 på 1.5 dag? Inte nytt rekord ens. Varför donka iväg löner till superduktiga spelare (gissar N**** som vanligt) när du kan köpa ett korpenlag, betala ut spelarlöner och ändå gå mer plus?

 

Jag vet ju att det inte spelar roll att jag skriver här, och att du istället kommer ge mer action, men det har gått från:

kul en ny skön spelare

ah det här var lite spewigt

sjukt skott, aja gulen men nästa gång

han är tillbaka

[försöka guida lite handmässigt] kul/knepig att spela mot

skott igen?

aja gulen

[avråda från skott]tillba..skott?

...

til..aja gulen

...

[irriterad på att se skiten]DIN SPELFILOSOFI ÄR EN URSÄKT FÖR ALLA DINA SVAGHETER I SPELET

 

Blir ju att man bryr sig när du uppenbarligen har enormt hjärta både i spel och utanför. Hade du varit en skit hade denna posten varit otrevlig.

 

Hej Viktor och tack för din text. Ja, det är lite tufft pokermässigt just nu. Höll mig länge från att spela HU och vi satt och väntade på fler spelare. Sen aktiverade jag och resten är historia. Alltså, det är ju bara pengar men jävlar i mig att det smärtar. Brukar ju många gånger ta ordentliga back på grund av någon "högnivåtänkarbluff" som mest troligt suger men igår var det ganska mycket såna händer som de flesta förlorat. Som jag ser det just nu i alla fall. Spelet var mot Lucifer eller vad smeknamnet nu är.

 

Allt grundar sig, tror jag, i att det inte längre finns någon tid för att spela. Har väl ungefär en kväll i veckan där möjligheten finns och då blir det att pressa in händer varsom bara för att få något slags resultat. Vill bara in och kämpa nu men om trenden håller i sig måste man ju nån gång ge upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...